2002
|
|
Ikastoletan hiru hizkuntza erabiltzen badira edukiak lantzeko, universitasen baitako euskal unibertsitatea lortzeko premiazkoa dugu euskalunibertsitatean ere beste horrenbeste egitea ziklo guztietan. EHUren baitan euskal unibertsitatearen egitasmoa ez da etorkizunekoa, abian
|
dugun
gaur egungoa baizik. Baina dekretuak alferrikakoak lirateke euskal komunitate unibertsitariorik gabe.
|
2003
|
|
gitarra elektrikoa, motorra, formula 1, auto zaharrak... Horren ondoan euskarazkoan zer genuen eta zer
|
dugun
gaur egun. Lehen begiratuan ikusten den datua, orain 25 urte baino urrunago gaudela proportzioan. Antzeko zerbait ari zaigula gertatzen telebista kate desberdinek egiten duten eskaintzan ere.
|
2004
|
|
—Ederki. Bada ea zer jakiten
|
dugun
gaur. Nik uste gauzak larri jarriko direla aurki.
|
2007
|
|
Aurrerago itzuliko gara, ezinbestean, identitatearen gaira; alabaina, bestesarbide bati ekin behar diogu euskal kulturaz aritzeko orduan. Kultura zer denargitu genuke eta batez ere, kultura zer nolako egoeran
|
dugun
gaur egun, nola aldatu den logika tradizional batetik modernora, eta nola aldatzen ari denlogika moderno horretatik logika postmoderno batera. Hala baina, kulturarenbilakaeraz eta logikez aritzen hasi baino arinago, kulturaren kontzeptu iheskorradefinituko dut.
|
2008
|
|
Joera bateratzailerik ba ote dagoen. Bateratze joera bizia ala motela bizi
|
dugun
gaur egun gure herrietan. Euskararen lurralde guztietan joera bera eta indar berarekin ematen ari ote den.
|
2009
|
|
124 647.139 metro koadro expropiatu eta lur horien jabetza aldatuko da.Hori da, funtsean, oraingoz eman ahal izango den pauso bakarra, ondorengo urratsa urbanizatzea da, neurriz kanpo lurra alferrik galdu, balizko industria erakartzeko. Eta, industria erakarri eta lekutzeko beste eredu batzuk erabili behar ditugu.Gainera, lehen aipatu
|
dugun
gaur egungo testuinguruak aditzera ematen digu zentzu handirik gabe geratu dela bultzatu nahi den proiektuaren premia eta urgentziazko desjabetzearena.Hasiera hasieratik eredu horretako industrialdea inposatu nahi izan bada ere, bestelakoa da guk defendatzen dugun eredua: 1 Lurrari behar duen begirunea eta errespetua aitortzen diona, inposatu nahi diguten ereduak inolako azterketa eta aurreikuspe... Jendeak informazio gehiago eskuratzeko aukera izan dezan, proiektu honi buruz eztabaidatzeko denbora gehiago izan dezan, eta beharrezkoak ikusten dituen alegazioak egin ahal izateko aukera izan dezan.Ezker Abertzaleko hautetsion ustez premiazko gaia den arren, gure eskaera aintzakotzat hartu ez izana salatu nahi dugu.
|
|
Idatzi hau sinatzen
|
dugun
gaur eguneko alkate eta zinegotziok (herritarrek aukeratuak), eta hainbat zinegotzi ohiok gauza bakar bat eskatzen dizugu, Felix: hots, Alkatetza aulkia utzi eta Unai Urruzunori, herritarrok aukeratutako alkateari, berehala itzul diezaiozula.
|
2010
|
|
Unai: A zer nolako itsasoa
|
dugun
gaur
|
2011
|
|
(10:04) Kontuan izan behar da zenbat gauza ikusten
|
dugun
gaur
|
|
–Bai, baina mugi zaitez, bestela ez dakit zer ordutan afaldu behar
|
dugun
gaur.
|
2012
|
|
Eta Seaskak 50.000 egutegi banatzen ditu urtero, eta 40 urtez, ikasleek etxera eramaten dituzte hogeina, eta burasoek txandak egiten dituzte gero, eskolak aurrera egin dezan, euskaraz, hizkuntzak ez lurralderik ez legerik ez ia ia hiztunik ez izatea nahi duten horretan. Baina urtero 50.000 egutegi horiek esaten digute zein egun den gaurkoa, zer ospatzen
|
dugun
gaur, gure historia, gure nortasuna, leku izenak, izendegi berri bat azken urteotako seme alaba euskaldunontzat, ikastolak sortu zituztenen lobentzat azken finean.
|
2014
|
|
Ikustagun zer
|
dugun
gaur gauean.
|
2015
|
|
Zeinen ondo pasa
|
dugun
gaur, ezta. Ondo pasatu al duzu?
|
|
Eta planik ederrenak familian pasatzen ditugunak. Zeinen ondo pasatu
|
dugun
gaur, ezta?
|
|
Saizarbitoria izan zen, 1966an izendatutako euskaltzain urgazlea. Uste izatekoa da horrek erraztu egin zuela berehala ikusiko
|
dugun
Gaur Euskaltzaindia arteko lankidetza. Akademiara gerturatzen ari zen belaunaldi berria irudikatzen zuen, kontserbadoreek errezeloz begiratzen zutena:
|
|
Cultura y sociedad navarra 1, 2012, 3 Hau da: etorkizuna erabaki behar dugu; eta biziok zein politika erabaki behar
|
dugun
gaur, ez digute erabaki hildakoek atzo! Eko baten antzera entzuten da Leoneren ironia M. Barresen eslogan dohakabeari:
|
|
Unai Iturriagak, kontrazalean, kontra errealitatera jaitsi gaitu: herri gogoa, Humboldten Volksgeist baino Volkswagen nahiago ez ote
|
dugun
gaur gaurkoz. Baliteke, baina ez nuke esango gauza bera ez direnik.
|
2016
|
|
Ea egun ona
|
dugun
gaur.
|
2017
|
|
–Badakizu zertaz hitz egingo
|
dugun
gaur?
|
2020
|
|
Esandakoarekin atzera begira ari gara, aipatzen
|
dugun
gaur hori atzo da jada, hain izan da bizkorra gaitz honen hedapena. Bihar zer dator, ordea?
|
2021
|
|
" Baloratu behar dugu egindakoak zer maila duen: zenbateraino izan dugun anbizioa eta zenbateraino
|
dugun
gaur egun ere anbizioa". Hark argi zuen:
|
|
Azkenaldian zehazki, txertoen gaia da behin eta berriz agertu dena lagunen, familien eta lankideen arteko elkarrizketetan. Zein talderi dagokion lehenago, zein ordenenean izango litzakeen eragingarriena, zenbat erosi dituzten politikariek, zenbat denbora behar izango
|
dugun
gaur egungo egoeratik ateratzeko. Beste gairik ez dagoela dirudi.
|
2022
|
|
–Hara nor
|
dugun
gaur afaltzeko!
|
|
–Jakin nahi nuke zer
|
dugun
gaur jateko.
|
2023
|
|
Aita, badakizu zer egingo
|
dugun
gaur goizean?
|