2004
|
|
Betoz, etorri behar baldin badute, ondoren eta xehe xehe direlako faktore horien xehetasun aletuak. Baina aipatua
|
dugun
funtsezko problematikari itzuri egin gabe.
|
|
XXI. mendean, non irudia
|
dugun
funtsezko euskarria, ezin da jarraitu begirada, eta bide batez adimena bera, intuitiboki soilik egituratzen. Intuitus, latinez, begiratzea edo so egitea da, nahiz eta, egun, arrazonamendurik gabeko ezaguera gisa ulertu.
|
|
Baina non hartzen dute oinarri biologikoki etikari dagokionez? Gorago aurreratu
|
dugun
funtsezko bereizketa honetan, hain zuzen ere: animaliek instintuen bidez bizirauten eta jokatzen duten bitartean, gizakiok kulturaren bidez egiten diogu aurre errealitateari.
|
2006
|
|
Galdera bidez azalduko dut Habermas en ekarpen izugarriaren aurrean askok sentitzen
|
dugun
funtsezko duda muda; esan liteke bere eraikin intelektualaren flotazio marran bertan jotzen duela ondoko galderak: gizadiaren historian zehar gertatutako aldaketa sozial positiboek, komunikazio gaitasuna al dute oinarrian, ala eraldaketa soziala bilatu duten subjektu sozialen botere akumulazioa?
|
2007
|
|
Berdintasunaren edo justiziaren aldekoa dirudien jarrera horretan agerian gelditzen da Artetak oraindik ulertu ez duen" ez menperatu" aren eta askatasunaren ildo politiko errepublikarra. Desberdin izateko eta menderatua izan gabe bizitzeko gizakiok
|
dugun
funtsezko eskubidea. Europako Batasunetik ikasleentzat bidaltzen diren mezuak ere badirudi norabide beretik doazela:
|
2008
|
|
Bestalde, jorratzen ari garen arazoari irtenbide bat bilatzeko, ez dirudi zentzuzkoa denik eremu erdalduneko Ikastolak ingurunearekin lotura eduki behar duela esatea. Berriro diogu, hala ere, ia toki guztietan antzematen
|
dugun
funtsezko arazoa dela, izan ere, erregistroak ez bereiztea eta horren ondorioz egoera guztietan hizkera molde berbera erabiltzea. Eremu erdaldunetan, garbi dago, ezin gara mugatu inguru hurbileko arrazoi psikolinguistiko eta soziolinguistikoei begiratzera gure jardunbide guztien arrazoibidea azaltzeko, baina bai aurkitu dezakegu arrazoibide hori euskal munduaren arrazoi psikolinguistiko eta soziolinguistikoetan eta bestelako arrazoi ideologikoetan hezkuntza euskalduna eta euskaltzalea garatzea eta gauzatzea erabaki dugun une beretik.
|
|
Orain arte gehien erabili diren indartzaileak glutamato monosodikoa eta 5’ribonukleotidoak dira, hala nola inosina 5 graduko monofosfato (IMP), guanosina 5 graduko monofosfato (GMP) edo horien gatzak. Glutamato monosodikoa modu naturalean aurkitzen da tomateetan, perretxikoetan eta barazkietan, besteak beste, eta mihiaren errezeptore sentsorialak estimulatzen ditu, umami gisa ezagutzen
|
dugun
funtsezko gustua sortuz, zeina japoniarrean ‘gustu gozoa’ esan nahi baitu. Hainbat elikagairen gozagarri gisa erabiltzen da, zapore leun, aberats eta gorputzarekin bat egiteko.
|
2013
|
|
Gizarte likidotu eta fluxuen garaian, norberak konektibitate handiagoa lortze aldera, bere burua irudika lezake Agoran mila formetan, gizarte garaikidearen bizi baldintza da norbere irudi errepresentazionala eraikitzea. Bilgune mitikotzat jo dugun Agoran (errealitatea interpretatzean sortzen
|
dugun
funtsezko forma bat) gerta liteke hori, norberaren erabakimena eta ardura bihurtu denean esparruen bereizmena, bereizmen hori, norbanako eta taldeko ahalduntzetik ekoitzi beharrekoa bihurtzen da, norberetzat jotako esparruaren balio kolektiboa da. Izan ere, norbere hitza ekoizteko erabakimena duen giza taldeak, ekoizten duen bere irudiaren lorratza izan nahi duenerantz begira jartzeko ahalmena du.
|
|
Horrelako enpresak aztertzeko
|
dugun
funtsezko arazo bat araudien batasunik eza da; izan ere, eskuliburu honetan esan dugun bezala, autonomiaerkidego bakoitzak badu turismo arloan bere esparru geografikorako legeak egiteko eskumena, eta horrek ekarri du ostatatze enpresak ez izatea berdinak erkidego guztietan, eta, horregatik, zaila izatea estatu osorako jarraibide bateratuak finkatzea. Nolanahi ere, unitate honen atal bakoitzean, ia Espainia osoan dauden tipologiak eta ezaugarriak aztertuko ditugu, eta autonomia erkidego bakoitzeko salbuespenik garrantzitsuenak aipatuko ditugu.
|
|
Zaila dena da norbere aroko pentsabideen azpian dauden mitoak identifikatzea. Mito bat ez da gezur bat, mito bat da errealitatea interpretatzean sortzen
|
dugun
funtsezko irudi bat, errelato forman, kontzeptu forman, goiburu forman. Gure gaurko mitoak ikusteko gai, hemendik hamarraldi edota mende batzuetara izango dira.
|
2016
|
|
Bihotzeko bakea lotzen da orduan bake bilaketarekin, bakea besteekin, familiaren baitan, lanean, Euskal Herrian iheslariekin, munduarekin, naturarekin. Gure mailan egiten
|
dugun
funtsezko bakelan horrek, luzea eta luzea izana gatik, horrek ditu Parise eta Madriletik erabakiak sortaraziko, zuzentasunean osatuko den egiazko bakearen alde. Zuzentasuna eta bakea bata bestearen besoetan, dio salmo egile batek.
|
2017
|
|
Modu esplizituan azpimarratu nahi dut politizazio hitza, horixe izango baita liburu honetan demokratizazioaren kontzeptua sakonago garatzeko erabiliko
|
dugun
funtsezko kontzeptuetako bat. Zenbait autoreri ez zaio politizazio hitza gustatzen eta nahiago du esan hautatutako gobernuen nahiak eta EBk azkenean erabakitzen dituen politikak bat datozela, zoriontsu; halaxe uste du adibidez Moravcsikek (2002), zeinak emaitzaren zilegitasunaren (output legitimacy) nagusitasun osoa defendatzen baitu, sistema bat demokratikoa izate aldera.
|
2021
|
|
Gure gain hartzen ahal
|
dugun
funtsezko oharra. Beharrik ihardukitzeak eta proposamenak plazaratzen hasiak dira, hemen ere, espekulazioari buru egiteko manifestazioa izanen da Baionan azaroaren 20an.
|
2023
|
|
Manifestazioetan parte hartzen dugu; banderak egin eta josten ditugu, baita pankartak ere. Eta egiten
|
dugun
funtsezko beste zeregin bat ere bada preso politikoen senideei eta alargunei laguntzea. Diru bilketak egiten ditugu, eta laguntza morala ematen diegu alargun geratzen diren emakumeei".
|
|
Eta hau geure buruari ere aplikatu behar diogu, gure buruarekin nola hitz egiten
|
dugun
funtsezkoa da gure autokontzeptua eraikitzerako: ez naiz behar bezain ona â ahalik eta ondoen egiten ari naiz; Zergatik gertatzen zait hau niri bakarrik?
|