Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2000
‎" Gutxiago mugituko balitz, atseginagoa izango litzateke niretzat": alderantziz, lasaiagoa izatea" helburu hutsa" da, eta ez beste helburu baterako bitarteko bat; eta eztabaidatzen dugunean ea kontrabaxuak" balio duen", ez dugula auzi psikologikorik eztabaidatzen, hau da, Fisikan bezalaxe, non ez dugun ere gai psikologikorik eztabaidatzen; egiten saiatzen ari garena kontrabaxua" ideal batera" hurbiltzea dela, kopiatzen saiatzen ari garen ideala gure aurrean izan ez arren; bilatzen duguna erakusteko, gure ustez" erabat egokia" den beste melodia bat seinala genezakeela. Esan zuenez, ikerketa estetikoetan" zergatizko konexioak ez dira interesgarriak, baina Psikologian, aitzitik, hauek besterik ez zaizkigu interesatzen".
2001
‎adibidez, megalitoei buruzko afitxak eta postalak atera ditugu, jendearen kontzientziazioa pizteko giza-ondare diren monumentu hauen aurrean. Euskal Herrian egiten ditugun asteburuetako txangoetaz gain, beste irteerak antolatu izan ditugu inguruetako herrialdeetara, Errioxa edo Pirineotara adibidez, non megalito berri batzuk aurkitzeko aukera izan dugun ere. Oporretan ibilbide luzeko bidaiak ere antolatzen ditugu lurralde urruneko megalitoak ezagutzeko asmoz:
2002
‎Ez dakit Estatutua agortua dagoen, nik ezetz uste dut, baina pentsatzeko mementoa da eta epe ertainerako Estatuarekin zer nolako harremana gura dugun zehaztu da. Areago, zer nolako espainiar estatua gura dugun ere, eta batez ere, nortzuk izango diren gure bidaideak. Ezin dut sinetsi, esaterako, sozialista katalandarrekin gabe inora joan gintezkeenik ezta epe ertain batean Estatu propio bat eraiki daitekeenik.
2004
‎Eta nik diot: «Ez dakit guk su asko edo gutxi dugun ere, ez dakit badugun ere».
‎Niri bederen, zer pentsatu eman dit ikusteak nazioarteko foroetan zer hitzen bidez definitzen den hizkuntza aniztasunaren eztabaida eta garbiago antzeman dut" normalizazioa" eta" ofizialtasuna" bezalako kontzeptu zehaztugabeak baztertu beharra. Egun, katalanek," normalizazio" hitzaren asmatzaileek eurek ere ez dute erabiltzen, eta guk berriz, horri loturik segitzen dugu, horrekin zer esan nahi dugun ere ez dakigula. " Ofizialtasun" kontzeptuaren inguruan, ederki ikusi dugu guk Euskal Herrian zein hitz huts izan daitekeen.
2005
‎Batzuetan, gure landareek, erreakzio eta aldaketa fisonomikoen bidez, jakinarazten digute ez ditugula behar bezalako zainketak ematen, eta, beraz, beharrezkoa da haien kodea ikastea, esan nahi digutena interpretatu eta ez kaltetzeko, dela gehiegizko zainketagatik, dela zainketa faltagatik, nahiz ale batzuek gutxieneko mantentze lanak behar izaten dituzten. Lorategian, balkoian edo terrazan gorde nahi diren aleak aukeratzeko orduan, ez aztertu soilik haien tamaina, edertasuna edo argi eta ur beharrak, eta, horrez gain, jakin behar da zer zainketa eta mantentze lan behar dituzten, baita horiek emateko zenbat denbora behar dugun ere; horretarako, behar bezala zaindu ezin ditugun landareak baztertu behar dira. Premisa hori zorrotz bete behar da soropilaren kasuan, izan ere, etengabe mantendu behar da erabili ahal izateko.
2006
‎Munduaren aurrean non gauden eta zer izan nahi dugun ere gogoeta egin dugu. Hor ere energia neurtu beharra dago.
‎Aurreko kapituluan zeruko esfera zer den definitu ondoren, honako honetan Lurretik nola ikusten den aztertuko dugu. Lurraren errotazioak eta translazioak eragina izango dute arlo honetan, eta zer latitudetatik ikusten dugun ere bai. Banan banan aztertuko ditugu.
2007
‎Zer esan nahi da azken batean? Curriculumetan hizkuntza zer den ondo definitzen saiatzen garen modura, geure hizkuntza nola egotea nahi dugun ere zehazten saiatu dugula. Honek inplikazio argia dakar, hizkuntzaren pedagogia ez ezik, normalizazioaren ingurukoak ere landu beharra dagoela, eta horretarako seguruenik laguntza du HEAk.
‎Eta horrek benetako txip aldaketaekarri behar du komunikazioan ari garenontzat. Gaur egun, ez da nahikoa esateazenbat diru irabazi duen enpresak, hori baino zerbait gehiago eman beharra dago.Hurrengo pausoak eman behar dira; aurten zenbat diru irabazi dugun bai, bainabaita lan-taldearen kudeaketa txukun bat egiteko zer egin dugun ere, zenbatlanpostu sortu ditugun, lanpostu horiek zer nolako ezaugarriak dituzten. Era horrelako galderei ere erantzun egin behar diegu eta hor, komunikazioaren ikuspegitik, oso jarrera aktiboa eduki genezake.
‎Zein irakurleentzat idatzi nai dugun ere galdetzen didazu. Esan dizudanetik atera dezakezu ori.
‎Galdua naiz. Autoa non utzi dugun ere ez dakit. Ahantzia dut.
2008
‎Horrexegatik, ikusita organismoan zer nolako eragina duen otorduak une jakin batean edo bestean egiteak, are garrantzitsuago bihurtzen da ongi jatea; baina ongi jateko, ez dugu aintzat hartu behar zer jaten dugun soilik, noiz jaten dugun ere begiratu beharra dago.
2009
‎Merkealdiaren erritoa guztiz programatua da: produktuak, egunak, kanpainak... Gainera, zenbat gastatuko dugun ere esaten zaigu aldez aurretik. Normaltasunaren muga zehazten digute herritar kontsumitzaile onak izateko, gugandik zer espero den zehaztuz:
‎Aldarrikapen taula batean bildu dituzte bide horretan dauzkaten erronkak. Zer ez dugun nahi garbi dakigun bezala, zer nahi dugun ere garbi daukagu. Nahi ez dituzten gauzen artean, ondorengoak aipatu dituzte, besteak beste:
‎Gure helburua programa argi azaltzea da, besteekin sartzen ibili gabe. Eskatzen dugun konfiantza horrekin zer egingo dugun ere esan dugu. Argi esan dugu obedientzia estataleko lehendakaririk ez dugula jarriko.
‎Lehen etengabeko emaria zuten errekek, orain egun batean bai bestean ez ekartzen dute ura. Ez dakigu noiz erein behar dugun ere, eurite garaia ez baita zehatza. Nora ezean gabiltza, non amaituko dugun ez dakigula, azaldu du Skarma Dachenek, Himalaiaren magaleko lurra landuz bizirauteko ahaleginean ari den nekazariak.
‎Polonian bizi izan ginen, Alemanian, eta, azkenean, hemen, Frantzian. Ez naiz saiatuko zuri azaltzen nola heldu ginen, ezta zer nolako miseria jasan izan dugun ere.
‎Ezin jakin zer galdu dugun. Gelditu zaigun apurra, berriz, ez dakit gorde nahi dugun ere.
2010
‎Nik den dena entzungo dut eta kito. Beno, etxean nola ikusten dugun ere esango diot, eta hortik aurrera, ea zer erabakitzen dugun.
‎–Ez zakiat aurkituko ote dugun ere, baina goazemak bilatzera.
‎Hori guztia garatzeko, hizkera sexista, jokoak, ipuinak, emakume gorputzaren objektualizatzea, botere nahiz maitasun erromantikoaren idealari lotutako beste pertsonaren kontrolaren errepasoa egingo dugu. Sexu beldurrak eraginda, ahul eta sentibera nola bihurtzen garen eta gure baliabideengan konfiantza galduz, gugatik kanpora segurtasun erreferenteak bilatzera nola jotzen dugun ere aztertuko dugu. Emakume eta gizonen harremanak bereizten dituen armiarma sare osoa aztertzen saiatuko gara, orain artean, gizonei nagusitasunezko biolentzia erabiltzea onartu, legezkotzat hartu eta baimendu zaiena, emakumeak mendean hartuz.Zein arrazoirengatik da garrantzitsua ikastaroan parte hartzea. Indartzen lagun diezagukeelako, autonomoago izan gaitezkeelako eta biolentziazko egoeren aurrean beharrezko baliabideak izaten erakutsi ez ezik, batez ere egoera horiek saihesten ikas dezakegulako.Zein egoeratan jar daiteke abian ikasitakoa. Bizitzako edozein momentutan, izan ere, biolentzia sexistak adierazpide ugari ditu eta emakumearen eskubideak eta askatasunerako bideak mugatzen ditu.
‎Hala, esparru bereziak dira, besteak beste, erlijioa, politika, etika eta estetika. Esparru horietan ez da aztertzen nolakoa den mundua, munduak nolakoa izan behar duen baizik (eta, hein batean, nolako mundua nahi dugun ere bai). Esparru horiek balioen eremua osatzen dute.
‎Euskaldunok Amaiur nola bizi dugun ere interesgarria zaigu, historia bihurtu baita
‎Era berean, erabaki horrek argi erakusten du, ezker abertzalearen irudiko, normalizazio politikoaren inguruan EAJk duen jarrera. Nork sinets dezake demokrazia deritzoten honetan egitasmo politiko guztiak gauzagarriak direnik, zein bandera nahi dugun ere onartzeko prest ez badaude?.
2011
‎Euren benetako izen abizenak zein diren ez dute esan nahi izan Mortimer Flintxek, Harry Kozkorrek eta Jay Zipek. Gure aldetik, elkarrizketa non eta nola egin dugun ere ez dugu plazaratu nahi, badaezpada ere.Nondik nora sortu duzue Xolomo Gangsta rap saioa. Nola sortu da proiektua. Ba, egia esan, parranda bateko gauza izan zen.
‎Ez dakit nola deituko dugun ere, ez baitu euskaraz izenik. Frantsesez deitzen dapuceron lanigere:
2012
‎P. Lonbide: Eskolak egin du nolabait bere lana eta guk urte hauetan guztietan zenbat heldu euskaldundu dugun ere aldarrikatu beharrekoa da, jende piloa eraman dugu gizartera euskaldunduta. Geratzen diren horiek kezkatzen naute gehiago eta zergatik ez dugun lortzen gurera ekartzea.
‎Udan, azken esprinta Euskara Jendea dokumental sortaren azken lanetan buru belarri sartuta dabiltza Ibaizabal Mendebalde kultur elkarteko kideak, eta proiektua aurrera doala azpimarratu du Arredondok: «Oraindik ez dakigu noiz estreinatuko dugun, ezta nola zabalduko dugun ere. Baina aurrera doa, eta laster kaleratuko dugu.
‎Aitzitik, emozio positiboek (pozak, baikortasunak, gogoberotasunak, konfiantzak, etab.) gure energia etorria sendo dezakete. Hartara, lanerako gure gaitasuna eta eraginkortasuna gure egoera emozionalaren araberakoak dira hein handi batean; emozioek ez diote soilik gure pozari edo asetasun mailari eragiten; emozioek gure lanarekin berarekin eta gainerako pertsonekin zer nolako harremana dugun ere zeharo baldintzatzen dute. Dena dela, oro har gehienok uste dugu gure egoera emozionala faktore exogenoen araberakoa dela (umore aldaketak, hormona gorabeherak, kanpoko gertakariak, etab.). Era horretan, uste dugu gure bizitza emozionala gure kontrolpetik at dauden kanpo zurrunbiloen menpekoa dela erabat.
2014
‎Zer azalera erein edo landatu nahi dugun jakin behar dugu beti; baita hazitik uztara arteko prozesua nola egingo dugun ere.
‎Ukipen pantailan, ‘roller’ moduan, agertzen zaizkigu eskaintzak, hatz batekin. Aplikazioan alta eman ondoren, gure datuak eta aurkeztu nahi dugun profil profesionala sartu behar ditugu, baita zer lan mota egin nahi dugun ere. Zenbat eta zehatzagoak izan, orduan eta probabilitate handiagoa izango du kontratatzaileak aurkitzeko.
2015
‎–Oraingoz ezin dizut lanik eskaini. Ez dakigu zer nahi dugun ere?.
‎Eta berak jokoa ikasi behar izan zuen bezala, erretilua eramaten ikasi zuen bezala, izate hartaz sinetsi behar zuena ere ikasi behar izan zuen. Praktika sozialetan norbait izaten ikasi ahala, norbait (hori) izateaz zer sinetsi behar dugun ere ikasi behar dugu. Esaterako, aita izaten ikasi ahala, inguru sozialean aita izatea zer den ere ikasi dugu.
2016
‎Oinarri soziala ezagutu orduko publiko egingo dugu datua. Baita guztion artean zenbat diru osatzen dugun ere.
‎Ez dago gaizki, baina irakasleak ez du mezurik uzten, ez dit desorduko telefono deirik egiten, ez dakit hurrengo hitzordua noiz izango dugun ere.
‎Ez dakit inork, etorkizunean, irakurriko dituen ere. Etorkizunik ikusiko dugun ere ez dakit eta. Baina zerbaitetan enplegatu behar egunaren ordu amaiezinak, desesperazioak, edo beldurrak?
‎PLCaren DPa konfiguratu denez, 2 helbidearekin, ekipamendu honetan 1, 3, 4.. helbideak jar ditzakegu helbide gisa. 3 helbidea hautatuko dugu, eta zer saretan konektatu dugun ere hautatu behar da, kasu honetan, Profibus (1)?, zeren eta gerta baitaiteke proiektu berean sare bat baino gehiago konfiguratuta egotea; horregatik, adierazi behar diogu zein saretara konektatu nahi dugun. Aurreko irudian, erakutsi da nola utzi dugun konfigurazioa ET 200L arako.
‎Euskal kulturaren inguruan ez dugu erabakirik hartu. Ez dakit euskal kultura zer den berdin ulertzen dugun ere. Euskaraz egindako kulturaz ari bagara, Astrako ekimen gehienak euskaraz egiten dira.
‎– Txomin ni baino hamabost urte zaharragoa da, duela gutxi ezagutu dugu elkar... Ez dakit batera jarraituko dugun ere.
2017
‎" Batzuetan ez da ongi ulertzen zein diren Garapen Kontseiluaren eta Hautetsien Kontseiluaren egitekoak, ezta elkarrekin nola lan egiten dugun ere", erran zenuen kargua hartzean. Argitu al duzue zeregin hori?
‎oso baikorrak, baikorrak, neutroak, ezkorrak eta oso ezkorrak. Halaber, sailkapena zeren arabera egin dugun ere aurrez azaldua dago. Kategoriazio horrek honelako emaitzak eman ditu:
‎Txantiloia aukeratu ostean (gure kasuan, bulegoa aukeratuko dugu), morroiak eskatuko digu idazteko proiektuari eman nahi diogun izena, bai eta zer bitarteko fisiko erabili nahi dugun ere; kable bihurritua (TP), korronte garraiatzaileak (PL) eta IP izango ditugu aukeran. Horrez gain, iruzkin bat ere ipini ahal izango dugu, azalpen gisa.
‎Nondik jasoa dugun ere zehazten da lehen zutabean. Argibiderik ez badu, Sardegna Geoportale datu basetik hartua da (gehientsuak), edo eta mapa, liburu, webgune eta abarretatik.
2018
‎Munduko liburutegiko apalategiaren puska garrantzitsu bat dakar orriotara Ezkerrak, testuinguruan kokatuz denboran, espazioan eta gure bizitzetan literatura unibertsala. Literatura unibertsala idatzi dut eta horrekin zer esan nahi ote dugun ere beti oso garbi ez dagoela etorri zait segidan gogora. Batxilergoan izan genuen guk Literatura Unibertsala izeneko (hautazko) ikasgaia, eta, noski, mendebaldeko literaturari baino ez genion erreparatu, eta mendebaldeko kanon oso murritzari, atzerakoiari ez esatearren.
‎Askotarikotasunanola hautematen dugun ere aldatu egin daiteke kategorizazioarekin. Adibidez, beste kultura eta arraza bateko kideak errealitatean baino berdinagoak iruditzen zaizkigu, iruditzen zaigu berdin jokatzen dutela eta jarrera berdinak dituztela(, txinatar guztiak berdin berdinka dira fisikoki?
‎Horregatik, erosketak zentzuz banatzeko denbora emateak dirua aurreztuko digu fakturan eta supermerkatuan. Baina jogurtak edo haragia non jartzen ditugun ez ezik, nola egiten dugun ere garrantzitsua da. Hozkailuak behar adina lan egin dezan, lekua eman behar diogu.
2019
‎Abiatu gara zehazki nora eramango gaituen ez dakigun bidean. Gogo barik baina halabeharrez goaz aurrera, oraindik ilunpean, argiaren arrastorik sumatuko ote dugun ere ez dakigula. Hala ere, desiragarria da pentsatzea gaueko iluntasuna ehunka zatitan hautsi duten eguzki izpi berriek egunero agertzeko patuaren indarra dutela.
‎Unea heltzen delarik den dena kontatuko dizut: orain arte gertatutakoa eta baita aurrerantzean zer egingo dugun ere.
2020
‎Eta ari gara, gure gudari modura, mundu galdu bat salbatzen; aitzitik, bizitzea merezi ez duen mundua suntsi dezagun, liburuaren mundua den bezalakoa birrindu eta eraldatu behar dugun ere berean. Ez da nire kezka bakarrik, Brigitte Vasallok, Louise Chennevièrek, Liliane Giraudonek edo Georges Perecek antzerako gauzak idatzi baitituzte idazletzari buruz.
‎Har itzazu zuen emozioak. Esaten duguna garrantzitsua da, baina baita nola esaten dugun ere. Zure hitzekin bestea ukitzen saiatzeko, harekin lotzen zaituzten hari ikusezin horietara jo dezakezu.
‎Hori da denek nahiko genukeena, baina ezin dugu ziurtatu. Ez dakigu aitzinerago nola egonen garen, ezta zer baldintza izanen dugun ere. Esperantza da galtzen den azkena.
‎Arrastorik ez. Pentsatzen dut muga hori betetzeko agintzen badigute, nola bete behar dugun ere pentsatuko zutela. Diskoteka baten antzera izan litekeela uste dut, sarreran langileren bat jarri, sartzen den jende kopurua zenbatzen joan, eta mugara iristen denean, ba etortzen direnak zain geratu behar, bakarren bat irten arte.
‎Mapa kartografikoak eta geografikoak lurra zatikatzen du mugarrien bidez, eta jabetza eta identitate finkoen egia ustez unibertsala erakusten, nor eta norenak garen, iparra eta hegoa non diren, leku batetik besterako autobide lasterrena zein den. Eta mapa digitala bada, non zer erosi edo ikusi behar dugun ere bai. Alabaina, bideak kalkulatzeko algoritmoek gizakiari noraezean ibiltzeko edo galtzeko aukera ere ukatu dioten garai hauetan, erakusten al dituzte mapa horiek denboraren ibaiak paraje hauetan leku batetik bestera eramandakoen oinatz galduak?
‎Kontrara, ‘zu’ galtzean ‘ni’ ere galdu egiten naiz neurri batean. Gainezka egiten dugu, ez dakigu zer galdu dugun, nor garen, ezta zer nahi dugun ere, ‘ni’ ak zurekiko erlazioan eta besteak beste zurekin hartu izan baitu zentzua: " Nor ‘naiz’ ni, zu gabe?
‎Kontrara, ‘zu’ galtzean ‘ni’ ere galdu egiten naiz neurri batean. Gainezka egiten dugu, ez dakigu zer galdu dugun, nor garen, ezta zer nahi dugun ere, ‘ni’ ak zurekiko erlazioan eta besteak beste zurekin hartu izan baitu zentzua: " Nor ‘naiz’ ni, zu gabe?
‎Izan ere, poesia baita gure gidoia, antzerkia baino. Ez dakigu istoriorik kontatzen, ez dakigu argudiorik idazten, eta ez dakigu jakin nahi dugun ere. Intuizioak dio irudiak direla gure dohaina, baina ez dugu aski probatu oraindik.
2021
‎Aurrerago (§ 32.2) luzexeago mintzatuko bagara ere hauetaz, adjektiboen mailakatzeaz ari garenez gero, hemen ere zerbait aipatu beharrean gara. Eta ago eta en atzizkiak aipatu ditugun bezala, berdintasuna nola adierazten dugun ere esan behar. Ikus ditzagun bi adibide hauek:
‎Sare horiei “haurren sexu abusuko edukiak” deitzen diegu, eta INCIBEn hainbat proiekturi aurre egiten saiatzen gara, hala nola, #IpvAberabilera 4NSEEKetik beherakoei. Arrisku horietatik haratago, gurasotzat hartu behar dugun lehenengo gauza da teknologiak familiako errutinan eta helarazi nahi diegun erabilera ereduan duen eginkizuna, eta, horrez gain, eduki hori gehiegi nola partekatzen dugun ere hausnartu behar dugu, eta gaur egun duen intimitatea eta etorkizuneko “arrasto digitala” erasotu behar ditugu. Hirugarren batek argitaratutako eduki propio bat ezabatu nahi badugu, ez da erraza; izan ere, nahiz eta autorearekin harremanetan jarri hura ezabatzeko eskatzeko, zaila izango da norbaitek kopia bat gorde ez izanaren bermea izatea, eta eduki hori etorkizunean ere partekatu ahal izatea.
‎Kritikatu egin zuen, halaber, Kataluniako Auzitegi Nagusiak bertan behera utzi izana bozak atzeratzeko erabakia: «Noiz bozkatu behar dugun ere esaten digute orain». Espainiako Auzitegi Gorenak buruzagi independentistekiko duen «mendeku gosea» salatu zuen Rullek.
‎Ez zaizkit gustatzen lehengo garaiak hobeak zirela dioten esaldiak. Horregatik, lehengoaz gain, orain dantza zer den eta nola bizi dugun ere islatu nahi izan dut.
‎Hor badaukagu zer ikasi. Komunitatea askotan aipatzen da, baina ez dago oso zehatz definituta, ezta, komunitatearen parte izanik, zer egin behar dugun ere. Oraindik definitzeko eta ikasteko daukagu.
‎Niretzat inportanteak dira sentimenduak eta konpromisoak, ez dut uste ilusiorik gabe bizi behar denik, badut adiskidetasunean fedea, ez dut esperantza galdu, sinesten dut leialtasunean, konbikzioak dituen jendea ezagutzen dut, badakit munduan gauza samingarriak gertatzen direla eta gauza nobleak ere bai, eta ez dut uste zoriontsu izateari uko egitea interesantea denik. Ez dakit zoriontsu izateari uko egiteko eskubidea dugun ere. Eta bai, badakit zinismoari heldutasuna deitzen dion gizarte honetako elite edo erdi elite kultural intelektual batentzat esan ditudan gauza horiek guztiak obszenoak direla.
‎" Jendeak argi eduki behar du euskara ez dagoela salbatuta, eta euskara salbatu behar dela. Zertan atzera egin dugun ere ondo aztertu behar dugu, eta aurrera egiteko progresio politikoak hitzartu"
‎Ze berez ez da etorriko. Zertan atzera egin dugun ere ondo aztertu behar dugu, eta aurrera egiteko progresio politikoak hitzartu. EKB bezalako taldeak ere behar ditugu.
‎Kontrara, zu galtzean, ni ere galdu egiten naiz neurri batean. Gainezka egiten dugu, ez dakigu zer galdu dugun, nor garen, ezta zer nahi dugun ere, niak zurekiko erlazioan eta, besteak beste, zurekin hartu izan baitu zentzua: " Nor ‘naiz’ ni, zu gabe?
‎Zer abestuko dugun ere ez dakizue.
‎Lehenengo abestiak hamalau urtegaz idatzi nituen eta esaten dut' zelako ona!', baina orain ez nituzke berdin egingo. Urte hauen guztien ostean, askoz ere musika gehiago entzun dugu, beste erreferentzia batzuk ditugu eta zer egin gura dugun ere argiago dugu. Guk argi dugu zer musika egin gura dugun, baina ezeri aterik itxi barik; melodiekin jolastea gustuko dugu, sortu ere horrela sortzen dugu eta.
2022
‎Lehen bertan ekoizten zena, orain kanpotik erosi behar dugu. Hortaz, ezin dugu erabaki zer eta nola ekoizten dugun, ezta nola banatzen dugun ere
‎lehen bertan ekoizten zena, orain kanpotik erosi behar dugu. Hortaz, ezin dugu erabaki zer eta nola ekoizten dugun, ezta nola banatzen dugun ere. Eredu honek prekarizaziora garamatza eta zuzenean egiten du euskal herritarren aurka, ez garelako uste bezain baserritar, ez industrial, eta beraz, ezta burujabe ere.
‎Interneten nabigatzean, erabiltzen ditugun web nabigatzaileek (Chrome, Firefox, Explorer, Edge, Safari, Opera…) gure datu batzuk biltzen dituzte, erabiltzaile esperientzia hori hobea izan dadin (azkarra, erraza, intuitiboa…). Eta gordetzeko, besteak beste, famatuez baliatzen dira cookie ak bisitatutako web orrien historia, eta gure pasahitzez edo kreditu txartelarekin adostea nahi dugun ere galdetzen digute. Hainbat modu daude nabigatzaileek informazio hori gorde ez dezaten.
‎Egiturazko indarkeriaren adierazpen guztien aurrean —everyday violence (Stanko, 1993) edo everyday terrorism (Pain, 2014) —, ez ditugu gure desioak eta helburuak baztertzen, debekatu zaizkigun espazioak hartu nahiari eusten diogu, bidezko tratua edo, sinpleki, tratu on bat eskatzen dugu. Horiek horrela, funtsezkoa da gure ikerketen esparrua zabaltzea, emakumeok abusuari nola aurre egiten diogun, hartatik bizirik nola ateratzen garen eta, are, hura nola politizatzen dugun ere kontuan hartzeko.
2023
‎Bazter guziak arrunt galkatuak, hori ez dugu gehiago batere maite. Nahiz soberakina nun hasten den ez dugun ere denek ikusmolde bera.
‎Helburuak jartzerakoan, garrantzitsua iruditzen zait gizartearen energia beharrak aztertzea eta kontsumo murrizketak planteatzea. Nortzuk zer kontsumitzen dugun ere begiratu behar da, denok ez garelako leku beretik abiatzen. Bigarrenik, ikusi da sortuko den energia berriztagarri horrekin benetan zenbateraino ordezkatuko diren energia fosilen ekoizpen eta kontsumoa.
‎Horregatik, komeni da hozkailua, izozkailua eta jakitokia berrikustea, zer behar den jakiteko. Gainera, biltegiratze leku horiek berrikustean, erositakoa gordetzeko zer leku dugun ere egiazta dezakegu (batez ere, eta oso garrantzitsua, izozkailuaren kasuan). Daukagun guztia kontrolatuta edukitzeak aukera ematen digu behar dena bakarrik erosteko, janaria botatzea saihesteko eta erosketak egitean aurrezteko.
‎Komunikabide tradizionalek egiaztatzaile taldeak dituzte, manipulatutako irudiak eta benetakoak bereizten saiatzen direnak —Ukrainako gerran berriki gertatu zen bezala—, eta iturri ofizialetara jotzea gomendatzen da, horiek informazio faltsua gezurtatuko baitute lehenago edo geroago. Pertsona baten bideoan hau ikusten dugun ere ikus daiteke: keinada bat ez da existitzen edo desinkronizatu egiten da. belarri lausoen edo biderkatuen profilak. sudurra eta esku distortsionatuak. argitasuna galtzea.
‎Eta orain, xeheago egiten du: zer jaten dugun ez ezik, eguneko zein unetan jaten dugun ere garrantzitsua da. Oviedoko Unibertsitateak parte hartu du ikerketa horretan, eta Nutrients aldizkarian argitaratu da.
‎Gaur gaurkoz ez daukat ezer pentsatuta. Oraindik ez dakit non jokatuko den Espainiako Txapelketa, ez dakit elurrik izango dugun ere... Printzipioz, Izabakoa lehiatzea gustatuko litzaidake.
‎AILEM: Nonbaitera iritsi behar dugun ere ba al dakigu, Abuela?
‎Gure baitan daude. Ez dakite zer egiten dugun ere, baina eguna bezain argi, gu gabe, dena hankaz gora jartzen da.
‎Z.: Euskal Herrian lau erailketa egon dira, eta Zornotzan ekainaren hasieran zein egoera bizi izan dugun ere nabarmendu gura nuke. Ekainean, lau eguneko tartean, hiru emakumek erasoak jasan zituzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia