Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2000
‎«gurean dugun emakume ahotsik politena, belus antzekoa dirudi»
2001
‎Lehen alde batera, orain bestera, aparte jatenemateko talde bihurtu nahi gaituzte, eta horrekin gora nahiz behera, guri dagokigun tokitik aldatzen gaituzte. Eta idazten dugun emakumeon tokia, idazleen zakuberean dago. Hala aldarrikatzen dut nik.
2006
‎Barcinaren lema «edo nirekin edo nire aurka» da. Baina bestela pentsatzen dugun emakume eta gizon asko gaude Iruñean. Euskara eta euskal kultura geurea dugunok.
2007
‎«OMEren arabera, funtsezkoa eta kaltegabea da, eta erraz ematen da. Ez dirudi koherentea denik Europako herrialde askotan eta AEBetan administrazioek tratamendu hori eskatzen duten eta Espainian egiten ez dugun emakumeen bereizketa gaitasunean konfiantza izatea». Sarbide desberdina Espainiako Estatuko autonomia erkidego bakoitzak bere kontsignei jarraitzen diela dirudi.
2008
‎Zenbait ikerketatan eta hemen aurkeztu dugun azterlanean, oro har, emakume etorkinen profilak ez du bat egiten urteetan izandako emakumearen inguruko irudiarekin, zeina pasiboa eta emigrazio maskulinoaren laguntzaile gisa agertzen zen. Topatu dugun emakumea langilea da, karga familiarrak ditu eta migrazio egitasmoari bakarrik heltzen dio.
‎Gutun hau sinatzen dugun emakumeok oso emakume ezberdinak gara. Jaio garen garai ezberdinek askotariko aukerak eman dizkigute gure bizi proiektua erabakitzeko.
‎Gizartean zer esanik ez. Gizartea hezi, sentsibilizatu, alfabetatu behar da, elkarren artean gizartea osatzen dugun emakume zein gizon, neskato zein mutiko...
‎" Tere: Ariman min nuen eta egun pertsona berria naiz" Tere izenarekin bataiatu dugun emakumea pozik dago. " Bi hilabete daramatzat A.A. en taldean eta emakume berria naiz" dio.
2009
‎–Berorrek arrazoi du, jaun prestu horrek, baina jakin luke etxeko seme bat dugula hilzorian, soldadutzan izandako istripu batengatik, eta berorrek badaki halakoetan zer egiten dugun emakumeok: etxea, kalea eta trena eliza bihurtzen dugu, eta, hortik aurrera, zernahi?
‎–Hil behar dugun emakume bakoitzeko zazpi hilabete zain eman bagenu! –erantzun zion epaileak?.
‎Hanketatik gorantz ikusiko dugu. Hilerrian ikusi dugun emakumea dela jabetuko gara. Jantzita daukan detaileren batengatik jakin dezakegu.
‎Hilekoa, egunerokotasunean gertu bezain ikusezin dugun gertaera bat da: populazioaren erdia osatzen dugun emakumeok bizitzaren zati handi batean izatendugu. Baina emakumeontzat gertuko zerbait den bezala, sarri emakumeon arteanpartekatzen ez dugun gertaera da; are gutxiago gizonezkoekin.
‎–Berorrek arrazoi du, jaun prestu horrek, baina jakin luke etxeko seme bat dugula hilzorian, soldadutzan izandako istripu batengatik, eta berorrek badaki halakoetan zer egiten dugun emakumeok: etxea, kalea eta trena eliza bihurtzen dugu, eta, hortik aurrera, zernahi...
2010
‎Aitak eskubidea dik bere bizitza berregiteko, jakina. Baina horrela, ezkutuan, eta ezagutzen ez dugun emakume batekin?
2011
‎Eta oraingo pentsioen erreformarekin zer? Lan merkatuan baldintza kaskarretan sartzeko aukera izan genuenok, ordainetan erretiro lan saria jasotzeko eskubidea arriskuan dugu, orain kobratzen dugun kopurura (600?) ere ez baita iritsiko.Bestalde, lan merkatuan jarduten dugun emakume langileon jarduera gehienetan ezkutukoa da: bai sozialki eta baita administrazioaren aurrean ere.
‎Batzordea osatzen dugun emakume eta gizonen artean oinarri oinarrizko premisa feminista batzuk onartzen dira, baina batzordeak, oro har, ez du oinarri feministarik. Kasu konkretuetan martxoaren 8ko koordinakundearekin lan egiten dugu eta, adibidez, posible da GKEerako genero batzordetik abortu eskubidea defendatzea, baina hori ez da GKE guztien gustukoa.
2012
‎Arina da, eta haren ibilera prestuak badu birjin kutsuko zerbait, zehazterik ez dagoena baina begiradak aise antzeman dezakeena. Aldamenetik igaro denean, halako lurrin azalezin bat zabaldu da guganaino, maite dugun emakumearen eskutitzek batzuetan isurtzen dutena bezalakoa.
‎Gu geu ez ginen urduri, lasai etorri gara". Lanean, etxean..., makina lan egindakoak dira San Juan bataiatzailea etxearen izenean etorritako bi ordezkariak. Izaskun Beneitez:" Elkarri lagunduz ordezkari bezala nator. Ostegunero biltzen gara, nagusiki emakumeak, eta minbizia igaro dugun emakumeak elkarri lagunduz aritzen gara. Hasieran oso urduri nengoen, baina ekitaldia oso hunkigarria izan da.
‎Hala erakutsi dugu Greba Orokorrean etorkizun hobearen alde kalera atera garen milaka gazteok! Eta hala erakutsi dugu aldaketa ezinbestean feminista izan behar dela argi utzi dugun emakumeok! Ez gaudela adar jotze gehiago onartzeko prest!
2014
‎–Zain txarra ematen dit. Beldur naiz ez ote dugun emakume hori zutarri batean aurkituko. Baita Cobrerosen neska laguna ere.
‎ez da igaro urte nahikorik jakiteko be netan nongauden, ez dugu perspektiba nahikorik lorpenak baloratzeko. Hori euskal kulturanorokorrean aplikagarria bada, are gehiago bertsolaritzan, non, esan den moduan, Maialen Lujanbio dugun emakume (ia) bakarra arlo honetan bide egonkorra etajarraitua egin duena4 Horregatik agian, bera egon delako bertsogintzan buru belarri
‎Bada min handia egin digun kontu bat. Emakumeak% 25 bat baino ez dira liburuan.Inguruotan ez gara asko musikaz idazten dugun emakumeak, eta orain arte idatzi ezduten emakume askori proposatu diegu liburuan parte hartzeko. Liburuan parte hartuduten emakumeen eta musikaz idazten dutenen kopurua ez da batere errealista.
‎Baina nik neuk, neure aldetik, beste hainbat feministak bezala, eta bestehainbatek ez bezala? ez nuke bilatuko izaki sortu berria, sekula haren berririk izanez dugun Emakume profetikoa. Proiektu aski zaharra da emakume hori, eta harenetengabeko porrotek erakusten dute ezinekoa dela espazio zinez errotikako batzizelkatzea.
‎Agian puntu hori hobeto argitu dezakegu Hollywoodeko melodrama on baten (edo txar baten) inguruan hitz eginda. Charles Vidor en Rapsodia ren funtsezko lezioa da maite dugun emakumearen maitasuna jasotzeko gizonak erakutsi behar duela bera gabe bizirauteko gai dela, nahiago duela bere misioa edo ogibidea emakumea baino. Bat bateko bi lezio daude:
2015
‎Janzkerak eta, kasu honetan, takoiek hartzen baitute garrantzia: luzeak, handiak, hurbilak. Edade bat dugun emakumeoi maizegi aurpegiratzen digute gure duintasunaren defentsan urrutiegi joaten garela; garrantzirik ez duten detaileez mundu bat egin nahian gabiltzala; kontu inportanteagoak ditugula jendartean, baina guri ez zaigu ahazten inoiz egiturak, pentsamoldeak, agintea?, pausoz pauso moldatzen direla, eta oihalak milaka hari txiki tartekatuz ehundu eta egiten direla; eta ez zaigu ahanzten emakumea...
‎Horregatik, kexatzen da? orain arte ezagutu dugun emakume gizatiarra ez da erreferentzia egokiena emakume berriarentzat. Emakumeek eta emakume hibridoen «arraza» berri batek erkatuko lukete erreferentzia edo ideal berria.78 Hots, cyborgekin erkatuko genituzke emakumeak, silikona eta siliziozko silfideekin.
‎Gure aitak dio malenkoniadun emakume elizkoi bat dela uste duela; horretaz zentzagarria harturik izan behar genukeela, eta txarrago litzatekeela gero bota beharra izatea. Batzuetan berari hitz egiten eta nolakoa den ikusten saia dadila; eta, guretzat ez dela ikusiko balu, nire iritziz ez litzateke gaizki etorriko aita Nicolaok artzapezpikuari hitz egitea eta esatea zein zorte txarra dugun emakume elizkoi hauekin, edo bestela luzapena eman.
‎bizi osoko borroka indarkeriaren aurka" izeneko jardunaldia antolatu dute ostiral honetan, azaroaren 20an Usurbilen. Bost egun beranduago gogoan izango dugun Emakumeenganako Indarkeriaren Aurkako Egunaren bezperatan hain zuzen. Itsasoaren bi aldeetako mugimendu feministen topagunea izan nahi du, elkar ikasi eta ezagutzeko saioa.
2016
‎Madrilgo musika jaialdi feminista batetik bueltan harrapatu dugu Furia rap abeslaria. Estandarretatik ihes, ikusi nahi ez dugun emakumeen lur azpiko eszena indartsuan dabil buru belarri, haien lana eta borroka ahalduntzen eta ezagutzera ematen. Free Otegi free them all kantuaren bideoklipean abestu du eta azken urteotan ekimen askotan dabil.
‎gutxiestea. Nola gutxiesten dugun emakume bat haren itxuragatik, zapia daramalako, azal ilunagoa daukalako, ezgaitasun fisikoa daukalako. Lelotzat hartzen dugu, patriarkatuaren biktimatzat, joera orokorra da gizarte honetan.
‎Munduko Txapelketa hartan Espainiak Suitzaren kontra galdu zuen lehen partida eta Espainian hasi baina mundu osora hedatu zen narratiba bat egon zen Sara Carbonerori Casillasen maila eskasa egozten ziona. Oso deigarria izan zen eta argi erakusten du zer pertzepzio dugun emakumearen sexualitateari buruz. Emakumea deabrua da eta bere sexualitateak indarrak kentzen dizkio gizonari.
2017
‎Horrenbestez, haiek – Ulazia eta Kazalis– izango dira dokumentalaren lanketan gidatuko dituztenak; izan ere, haiek izan ziren Olangua ezagutu zutenak. " Azken finean, bizi izan ez dugun garai bat da, ezagutu ez dugun emakume bat... Horregatik, erreferentziak behar ditugu", azpimarratu du Garinek.
‎Kanpoko lasterketetara joateko urrutira mugitzen gara eta nola ez dugu gure herriko probetan parte hartuko? Korrika egiten dugun emakumeak bagaude Sakanan. Emakume askori kosta egiten zaie lasterketetara ateratzea, lotsa ematen die, baina talde batean korrikan ikusten bagaituzte edo atletismo eskolara goazela badakite, igual animatzen dira.
‎“Zenbait enpresatako buruzagiek emakumeen ahalduntzearen aldeko hitza eman dute”{ 51}. Ez dakit enpresatako buruzagiek eta nik irakurketa bera egingo dugun emakumeen ahalduntzeaz... esango nuke ezetz. Ahal dela, aldarri argiak eta zehatzak erabiltzea lehenetsiko nuke, horiek baitira adostasunak edo desadostasunak adierazten, gogoeta sakontzen eta irtenbideak topatzen, benetan, ahalbidetzen gaituztenak.
2018
‎Halere, nik orain nire buruari galdetzen diot. Zergatik jarraitu behar dugun emakumeok XXI. mendean horrelako egoerak pairatzen. Zergatik bizi behar dugu egoera hori berriz emango denaren beldurrarekin?
‎Baina gaur ehortzi dugun emakumeak,
‎Lehen zuri begira ikusi dugun emakumea.
2019
‎Azpimarratu du agerian utzi nahi izan dutela zer «hutsune» geratzen den emakume askok egunerokoan egiten duten lana egin gabe geratzen denean. «Lan egiten eta kotizatzen ez dugun emakumeok ere aberastasuna sortzen dugu, nahiz eta ikusezina izan».Nafarroan deitutako mobilizazioetan izan zen Garde: Antsoainen eta Iruñean gero.
‎Zorion beteak ihes egiten die emakumeei maite duten gizonaren besoetan. Guk, berriz, gogoko ez dugun emakume konplaziente baten ondoan aurkitzen dugu. Emakumeak ez dira beren zentzumenen jabe gu garen neurri berean, eta ordaina ez dute hain bizkorra eta hain segurua.
‎Edukitze hori, hain zuzen, elkarrekiko amodioan bakarrik da posible; haragizko amodioan, jakina. . Maite dugun emakumearen erretratuak ez du izan behar irribarre egiten diogun irudi bat bakarrik: galdekatzen dugun orakulu bat ere izan behar du?; baina, orakulu bat izateko, ezinbestekoa da emakumea bera ideia bat edo irudi bat baino gehiago izatea;, mundu materialaren giltzarria?
‎Lukesek (1974) proposatzen dituen hiru botere paradigmen gainean aurkeztu dugun emakume bertsolarien historiarekin bat egin dute elkarrizketatuek, bestalde. Horrela, bertsolaritzaren bi aldiaz mintzo dira:
2020
‎Eta oraindik ere, esparru horietan parte hartzen dugun emakumeok askotan, gehienetan, esango nuke emakumeen ordezkari garela. Gure iritzia eskatzen zaigula emakumeok zer pentsatzen duten jaso ahal izateko.
‎R.M.: Kuban ikasi dugun emakume sahararrek osatzen dugu, mundu osokoak, eta elkarte humanitario, kultural eta sanitarioa da. Proiektu humanitarioak eta osasun sentsibilizaziokoak garatzen ditugu kanpamentuetan, gehienbat emakumeari zuzendutakoak; emakumeenak diren patologiak artatzen ditugu.
2021
‎Gure babesarekin eroso sentitzen dira. Azkenean, laguntza eman nahi dugun emakumeak besterik ez gara.
‎Emakumezkoa". Baina, gaur egun, ez da hain horrela; gaur gaude pitilina dugun emakumeak eta daude alua duten gizonak. Nik dudan pitilina da emakumearen pitilina, bai.
‎Idazten, Nikoleri lagundu egiten zioten, bai. Horixe da lehen datua haren testu zein beste edozein testigantza ezagatik absentetzat jo dugun emakumeari buruz, hark kolegioan egin zuen denboraldiari gagozkiolarik behinik behin: idazten lagundu egiten zioten.
2022
‎Erailketa matxista gogorren ostean, Espayniako Estatuan espetxealdi iraunkor berrikusgarria aldarrikatu dute biktimen zenbait gurasok. Urybaoko mugimendu feminista osatzen dugun emakume gehienak ez gaude ados horrekin. Benetan nahi ditugu zigor gogorragoak?
‎Errenkadan aipatu zituzten horietako batzuk: «Etxebizitzaren prezioak ezin ordainduta, auzotik edo herritik kanpora bizitzera joan behar izan garen herritarrak gara; inposatutako mugak direla eta, Bidasoa ibaia ezkutuan gurutzatu behar dugunak; kobratzen dugun pentsioarekin neguan berogailua piztu ere ezin dugun herritarrak; lagunekin parrandan ibili eta gero, goizeko lauretan bidea pauso azkarrez eta beldurtuta egiten dugun emakumeak; euskaraz bizi nahi eta etengabe trabak besterik jasotzen ez dugun herritarrak...».
‎Alor guztietan beharrezkoak dira informatikariok sortutako lan konplexuak. Horrez gain, garrantzitsuak gara populazioaren erdia osatzen dugun emakumeak ere.
‎Espazio feministetan entzun izan diot emakumezko ginekologo feminista bati amatasuna patriarkatuaren euskarria dela esaten. Basakeria hutsa da, eta ama izateko erabakia hartu dugun emakume feminista guztiekiko errespetu falta ikaragarria. Eboluzio prozesu orok du bere logika, eta ulertzen dut une batean amatasuna zalantzan jarri izana, gelditu eta pentsatu ahal izateko.
‎Hau da, oso erabilgarria izan daiteke orduko eztabaida eta planteamendu teorikoetara itzultzea, baldin eta gure praktika ez hegemonikoekin aldatzea lortu dugunarekin kontrastatzen badira. Hori funtsezkoa da, bestela badirudi ez duela ezertarako balio nola lortu dugun emakume askoren bizitza eraldatzea" 8.
‎–Horixe esan du gorpua garbitzera ekarri dugun emakumeak: oso itxura baketsua eta lasaia duela, lotan dagoela dirudiela.
2023
‎Emakume ezkongabe ezezagun batek ezin du ezer onik ekarri hau bezalako herri batera. Orain arte herrian ezagutu dugun emakume ezkongabe bakarra, urtetan, apaizaren maitalea izan da, herrian jaiotakoa eta dagoeneko soberan onartua daukaguna, inora ihes egiteko beharrik izan ez duena. Hortaz, zu bezalako beste emakume gazte ezkongabe eta ezezagun batek, honaino ihesean etorri behar izateko, apaiz maitale bat baino zerbait askoz gogorragoa ezkutatu behar du.
‎Soldata arrakala amaitzea: «Hitz egin dezagun eserita eta adostasunetara heltzeko bidean, nola lortuko dugun emakume eta gizonen arteko soldata arrakala amaitzeko Gipuzkoa mailako hitzarmen bat, herrialdeko ekoizpen sektoreekin eta eragile sozialekin elkarlanean». Zaintzari buruz aritzea:
‎sekula heure oherik nahiko ez dugun emakumeoi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia