Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 226

2000
‎Aukeratu dugun bidea zinez zaharra da eta zenbait zatitan haren aztarna galtzen da. Errekak iragaiten zituzten zubiak ere desagertu dira, beraz azken zati honetan adi egon dugu arrastoa ez galtzeko.
‎Pinudia ezkerrean utzi eta beste gain batera helduko gara. Hemen, parean dugun bidea hartu eta pinudi baten albotik baserriz baserri Azkizura doan errepidearekin bat egingo dugu (3,5 km). Errepidean eskuinera jarraitu eta kilometro eta erdi eginez gero Getariara helduko ginateke.
‎Izan ere, Oiartzunaldean hasiko dugun bidea nafar Bidasoaldetik segitu, Lapurdi Garaian barneratu eta azkenik Baztanen bukatuko dugu, hau da, herrialde bakoitzean euskal nortasuna bizi bizirik mantentzen den eskualdeetan zehar. Oiartzundik ekarriko gaituen Aritxulegi mendate bihurgunetsuaren ostean, Lesaka, Bera eta Etxalar herrietako etxe eta baserri ederrak ikusiko ditugu, geroago azken herri honetako usategi ospetsuak bisitatzera joango garelarik.
2001
‎Illarritara eta geroago Okabeko gailurrera iristeko oinezko bidea Surzai lepotik hasiko dugu. Surzai lepotik (1.135 metro), eta ekarri dugun bidearen aurrean dugun magalean gora, pixka bat ezkerrera, bidezidor bat hasten da, basoan sartzen dena. Bidea jarraituz, gutxira basotik irtengo gara eta Illarritako lepora iritsiko gara.
‎Hemendik aurrera, Larrañera iritsi bitartean aurreko ibilbidean (Zuberoako Haizpitarteak) ere jorratu dugun bidea egingo dugu (alderantziz). Beraz, oraingo honetan, lekuak aipatu besterik ez ditugu egingo, zehaztasun gehiagotarako aipatutako ibilbide hori ikus dezakezuelako.
‎Euskal Herriko begiratoki ederren artean zoragarria, Igeldo mendiak Donostiaren inguruan ibiliko dugun bideari hasiera emango dio, Kontxari begira zein itsaso zabalari begira dituen talaiekin. Hirira Itsasargiaren Errepidetik jaistea gomendatzen dizuegu, bistak askoz hobeak dituelako.
‎Ideiak garraiatzen dituen euskarria da.Diskurtsoak zuzen zuzenean eragiten du ideiak azaltzeko moduan, bertan araujakin batzuen arabera funtzionatzen dutelako. Ziur aski, hobeki ulertuko da adibidebaten bidez. Oporretan Peru-n bagaude, diru guztia lapurtu badigute eta behardugun dirua bidal diezaguten geure familiarekin harremanetan jartzen bagara, aukeratzen dugun bidearen arabera, komunikatzeko modua desberdina izango da.Telegrama erabiltzen badugu, ez dugu azalpen askorik emango eta zuzen zuzeneanharira joango gara; telefonoz egiten badugu, ordea, azalpen gehiago emangobadugu ere, hainbat ideia geroko utziko ditugu; eta eskutitza erabiliz gero, patxadaeta zehaztasun handiagoz azalduko ditugu gauzak. Hau da, ideia bera azaltzekomodua aldatzen da, erabiltzen dugun bideak zuzen zuzenean eragiten baitu komunikatzeko moduan.
‎Ziur aski, hobeki ulertuko da adibidebaten bidez. Oporretan Peru-n bagaude, diru guztia lapurtu badigute eta behardugun dirua bidal diezaguten geure familiarekin harremanetan jartzen bagara, aukeratzen dugun bidearen arabera, komunikatzeko modua desberdina izango da.Telegrama erabiltzen badugu, ez dugu azalpen askorik emango eta zuzen zuzeneanharira joango gara; telefonoz egiten badugu, ordea, azalpen gehiago emangobadugu ere, hainbat ideia geroko utziko ditugu; eta eskutitza erabiliz gero, patxadaeta zehaztasun handiagoz azalduko ditugu gauzak. Hau da, ideia bera azaltzekomodua aldatzen da, erabiltzen dugun bideak zuzen zuzenean eragiten baitu komunikatzeko moduan.
2002
‎dugula. Beraz, sarrerako definizioan esan dugun bidetik, izan bada, euskal unibertsitatea?. Izanere, Nafarroako Unibertsitate Publikoko eta Deustuko Unibertsitateko ikasleenkopuruak batuta bezainbat ikasle ditu euskal unibertsitate sakabanatu honek.
‎baldintzatzen dituzte errealaren pertzeptzioak oro. Zeinuak ez dira guk ezagutzen duguna, ezaguntzat dugun hori ezagutzeko dugun bidea baizik. Zeinua da mundu errealagaz dugun interrelazio bakarra.
2003
‎Euskal Unibertsitatearen aldarrikapenak kezka bat zuen, beste batzuen artean, gure hurbileko errealitatea era zientifikoan aztertu beharra, aurrera jarraitu ahal izateko. Baina, iraganaren berririk izan ezean, ez dugu jakingo nondik gatozen, ez dugu ezagutuko zein den dagoeneko egin dugun bidea eta nekez asmatuko dugu nora joan. Bere historia ezagutzen ez duen herria huts berberak errepikatzera zigortuta dagoela esatea gustuko dugu historialariok.
2004
‎Hartu dugun bide berriak zuzen zuzen eramango gaitu ibilbidearen amaierara, baina horretarako kilometro batzuk falta dira oraindik. Lehenago, eta dagoeneko hiriari agur esanda, Axerrota topatuko dugu, Bizkaiko haize errota bakarrenetakoa.
‎Aldarrikapenetik ekintzetara. Orain definitu behar duguna da nola egiten dugun Euskal Herriaren erabakia errespetatua izan dadin, nola egiten dugun bide hori. Eta horrek erantzun xinplea du guretzako:
‎Gure konpromisoa euskal gizarteari kontsulta egitea izan zen eta gaur egun ere halaxe da. Gaur egunera iristeko eta Legebiltzarrean berau eztabaidatu ahal izateko egin dugun bidea zein malkartsua eta arretatsua izan den aipatuko dizut eta are gehiago esango dizut: lehen fasean, lehendakariak aurkeztutako proposamena urte batez irekia izan zen alderdi guztiei.
2005
‎San Migel ermitaraino hasiera hasieran hartu dugun bidea heltzen da eta ordu erdi nahikoa izan dugu bertatik herriraino dagoen kilometro t' erdia egiteko, betiere malda beheiti (1.094tik 907ra).
‎Hegazti, ugaztun txiki eta igelak ere gustuko ditu. Lareoko urak inguratu aurretik zurezko zubi berezi bat igaroko dugu eta berehala presaren gainetik igotzerakoan jarraitu dugun bidearekin bat egiteko. Itzulerako bidea erraz aurkituko dugu baina haurrekin baldin bagoaz, ez behintzat ahaztu pausorik zailenak amaieran daudela.
‎Zarrabentako bidegurutzeraino jaitsi beharrean, eskuinera jo eta Laprastegi baserrirantz abiatu gara, honen albotik igaro (150 metro) eta pinudian barneratzen diren pistetatik eskuinekoa hartzeko. Laster ailegatu gara Montalban dorretxera igotzeko erabili dugun bideraino (175 metro). Oraingoan, ordea, bidean behera jarraituko dugu, Done Jakue bidearekin bat.
‎Aurrez aurre dugun bidea jarraituta bigarren bidegurutzera iritsiko gara. Han ere seinaleak daude:
2006
‎Alternantzia baskista hori nahi duen jende askorekin lanean ari gara. Orain hartu dugun bidetik Ibarretxeren eta hirukoaren alternatiba lortuko dugulakoan nago, izan ere, alderdi baten proiektua baino herri proiektua da gurea, Euskadin gero eta jende gehiagok gura du alternantzia hori, EAJren alternantzia funtsean.
‎Zuhaitz artetik ateratzean bideak ezkerrera eta eskuinera egiten duela ikusiko dugu. Samiñora ezkerreko bidetik igoko gara; eskuinera eginez gero tontorra inguratu eta Pagotxetarantz joango ginateke zuzenean Samiñotik jaisteko puntu honetara itzuli gara, orain eskuinera utzi dugun bidea hartzeko, beste aldetik bizikletan jaistea ezinezkoa baita.
‎Zain odolaren 120 zentimetro kubiko erauzi behar dira, eta, ondoren, botila huts batera bidaltzen da. Botila horretan, ozonoz eta oxigenoz osatutako gas nahastea sartzen da, pazientearen odolarekin erreakzionatzen duena, eta odola ateratzeko erabili dugun bide beretik injektatzen da. Halaber, eraginkorra izan da orbaintze atzerapena duten lesioen tratamenduan, non sistema itxi bat sortzen baita tefloi poltsa baten, kanpai baten edo huts zilindro baten bidez. Saio bakoitzak 20 minutu irauten du, eta behar den saio kopurua aldakorra da, lesioaren tamainaren eta motaren arabera.
‎Kezkei neurria hartzea da –geure esku dagoen neurrian behintzat–, ondo sentitzeko dugun biderik egokiena. Baina bihurria da, atzematen zinez gaitza, bizi gaituzten kezken atarramentua.
2007
‎Norbait hori duzu makulu. Harreman pertsonalen sareak garamatza bizitzan aurrera, gutxi aipatzen da harremanek duten zerikusia bizitzan aurrera ehuntzen dugun bide jantzi ideologikoan. Eta nik hori kontatu nahi nuen.
‎Gure ustez, hementxe dago, hain zuzen ere, gure motibazio arazoei eta ikas prozesuari norabide berria emateko aukera. Plangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea. Euskalduntze alfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile.
‎Aldi berean, bere lana euskaraz betetzen laguntzen saiatuko ginateke, alboan egonez eta bere arazo errealei erantzunez. Europako Erreferentzi Marko Bateratuan berariaz aipatzen da atalase mailatik goraPlangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea.
‎Bi alor hauetan dugun egitekoa oraindik handia dela jakinda ere, prestakuntza beharrezkoa da iparra galdu gabe, kultur sorkuntzaren bitartez eta kulturgintzaren esparruan nora joan nahi dugun, zergatik eta zertarako jakiteko. Datozen urteetan abian jarri eta landu nahi dugun bidea da. Erronka polita geure buruarentzako, ez elkarte edo federazio moduan bakarrik, euskaraz bizi eta sentitu nahi duen euskaldun eta euskal komunitateko kide bezala baizik.❚
‎–Segun eta zenbat gelditu nahi dugun bidean. Obanen gelditu nahiko nuke nik.
‎Lehendabizi Anjel Figueroaren egoera azalduko dugu, ondoren Herri Ekimen honen balorazioa, helburuak eta egin nahi dugun bidea azaltzeko.
‎Titinek irabazi du txapela eta nahiago zukeen aitak janztea. Laurogeita hemeretzi urte ere pasa daitezke urek guk uste dugun bideetara etortzerako, eta bitartean txapela beste batzuei eskaintzen ere jarraitu dugu, esate batera, askotan bidez erratuta ere, askatasuna aukerak sortzea dela uste dutenei.
2008
‎Ezkerreko aldean Eraztunaren haitza hautemango dugu. Horren eta Bi Ahizpen monolitoen artean dago Penitenteen harana, Kodesera igotzeko aukeratu dugun bide paregabea.
‎Maila horretan ez dago desadostasunik. Egia da, abertzaletasunean egonezin moduko bat dagoela Madrilgo botereek jorratu nahi dugun bidea itxi dutelako. Testuinguru horretan beharrezkoa da gogoetak plazaratzea.
‎Gero eta handiago ikusten dira Oiz gaineko errotak, baina haien ondora heltzean, orduantxe harritzen gara euren handitasunaz. Jarraitu dugun bidetik errotarik berrienen ondora helduko gara, San Kristobal ermitaren ondora. Baliteke autoren bat edo beste ikustea.
‎–Inx. Allah, jai dugu osterantzean, ea hemen nork konpontzen duen hau. Baina hirugarrena eta bosgarrena izorratuta, laugarrenak ere kale eginez gero, ea zelan egiten dugun bidea bigarren martxan. Harea sartuko zen kanbioen kaxan.
‎Eta lanari ekin nahi diogu, baina gauzak egiteko bide berri bat irekita, Gipuzkoako Batzar Nagusiekin bereziki konpartitu nahi dugun bide berri bat, herriaren ordezkaritza eta parte hartzearen organo nagusiak epe luzea aztertu, ulertu eta aintzat hartu dezan, legealdiaren zikloak gaindituz. Gipuzkoako legebiltzarrak etorkizunari begiratu behar dio, oso ondo finkatutako erakunde demokratikoak, gizarte irekiak, berritzaileak, toleranteak, lehiakorrak eta mota horretako tresnak garatu eta erabiltzen dituzten herrialdeetako legebiltzarrek egiten duten bezala.
‎Ilusio handia dugu marko berri horretan elkarlanean lan egiteko. Lurgune euskaldun bat behar dugulako, gaur hartu dugun bide berri horretan lan egiteko prest gaude".
‎Fitxa bibliografikotik Katalogora eta Katalogotik, bide logikoa da, batak bestea balekar bezala. Horixe da egin nahi dugun bidea, askatasuna lagun.
2009
‎Azkenik, EAren porrot tamalgarria eta Aralarren emaitza onak nabarmendu ditugu. Aralarrena Hegoaldean garatu eta ikusi nahi dugun bide politikoa da.
‎Zor diogulako gauzak diren bezala esan beharrean gaude. Jose Luis Alvarez Enparantza askok ezagutzen dute, milaka dira bere lana goresten dutenak, baina Euskal Herriaren berreuskalduntzeari17 egindako ekarpenaz18 gutxik hitz egin dute fundamentuz eta are gutxiago dira aintzat hartzen dutenak19 Intelektualki egiteke dugun bidea da gure auzietan pentsamendua garatzearena. Gehiegizko edo mingarri iritziko dio bakarren batek esandakoari, baina aski du soziolinguistika eta glotopolitika alorreko esperientzia eta pentsamendua biltzen duten argitalpenen bibliografiak arakatzea inor gutxik aipatzen duela ikusteko.
‎Egun, ostera, eukalipto basoak daude antzina laiatuta egoniko lurretan. Egin dugun bidetik etortzen ziren prozesioan Santa Kurtze egunez lehenagoko jatabeaRufino Agirre abadea bere lobekin Jatako puntan, c. rrak.
‎Entzule, tartaro, agurtu beharrean gara, hemen bukatzen da denboraldi honetako bidea, elkarrekin egin dugun bidea. Baina sutsu bukatu nahi izan dugu.
‎–Txatok gomendatu zidan dokumental sorta hau. Gutxi gorabehera guk egingo dugun bidea jarraitzen dute neska mutil hauek. Tangerretik Nouakchott eraino.
‎Nahiko erraz seinala ditzaket orain hogei urteko euskara literarioaren eta gaurkoaren arteko aldeak. Egin dugun bidea sekulakoa da, eta nonahi antzematen ditut gure arrastoak. Ez dago, nire ustez, hori bezalako ereinotzik.
‎Bestelako bizimodu bat lortu nahi genuen. Gaur egun, aukeratu dugun bideak zoriontsu egiten gaitu. Inguru hau osasungarria da umeentzat.
‎(OFF) Orduan geldi geratu izan bagina eta segurtasun neurririk hartu izan ez bagenu, (ON) askoz ere tragikoagoa izango zen dena. Baina mugitzen hasi ginen, eta uste dut Dale harro egongo litzatekeela kirol honetan hartu dugun bidearekin.
‎Walkman, Discman, MP3 irakurgailu eta, orokorrean, musika gurekin eramateko aukera ematen diguten antzeko gailuek bidaiatzeko modua bera norabidez aldatu dute, eta, beharbada, lehen aldiz, egiten dugun bideari gehiago ez entzuteko modua jarri digute mahai gainean. Edo nahiago bada, soilik gure bidaiak, guk aukeratutakoak, entzuteko parada ematen digute.
‎Iker: Horma handi batean era askean eskalatu dugun biderik zailena da, zalantzarik gabe. Azken urteetan librean horma luzeak eskalatzea dugu helburu, eta 500 metroko horman 8 graduko luzeak eta 8c+/ 9a zailtasuneko luze bat librean gainditu ditugu Orbayu n.
‎Hala da. Baina Lizarran Gyoriren kontra jokatutako azken partida kenduta, nik ontzat ematen dut egin dugun bidea. Erakutsi genuen bertze aurkarien pare ginela, nahiz eta emaitzak gure aldeko ez izan.
‎Haraxeago joan, gorantz saiatu, baina korridoreak behera eramaten, gero eta barrurago. Atzera egin, eta berdin, ekarria dugun bideari antzeman ezinik. Eta barrualde handian, inortxo ere ez.
‎Atzerantz zihoan hizkuntza aurrerabidean jartzea lortu da. Egin dugun bidea eredugarritzat hartu eta aztertzen dute mundu zabaleko toki askotan. Harrokeriarik gabe, baina harrotasunez aitortu eta onartu behar diogu hori euskal gizarte osoari, etorkizunean ditugun erronkei ilusioz eta indartsu aurre egin diezaiegun.
‎Izan ere, euskal gizarteak eta herri aginteek euskara berrindartzeko egin duten ahalegin arrakastatsua interes politiko jakin batzuen zerbitzuan gutxietsi eta ezkutatzea ez baita justua ahalegina egin duen euskal gizartearekiko, eta ez baita batere mesedegarria, kaltegarria baizik, herritarren euskararekiko ilusioa eta atxikimendua areagotzeko. Ilusio eta atxikimendu hori behar beharrezkoak ditugu etorkizunean ere, euskara indartzeko egin behar dugun bide orain artekoa baino askoz korapilatsuagoa geldialdirik gabe eta arrakastaz egingo badugu.
‎Bertsolariek egiten duten lana ikaragarria da. Euskaldunok hartu behar dugun bidea erakusten digute; euskararen bidea, alegia. Baina, aldi berean, gure komunitatearen pobrezia eta mendekotasuna agerian uzten dute:
2010
‎Bigarrenik, independentziaren beharra aldarrikatu du. Politikoki, ekonomikoki, politikoki... maila guztietan hartu ahal dugun bide onena da.
‎Bi zentzu ditu: batetik Euskal Herriak iraganean bizi izan duen bide malkartsua islatu nahi du; eta, bestetik, musika munduan guk egin dugun bidea ere malkartsua izan dela adierazi nahi genuen. Beraz, titulu hau atera zenean esan genuen:
‎gaudela. Lehen ikusi dugun bidea, hau izango da. Mugatik
‎liburu barruko atalen sarrerak eta sermoi ostekoak apaizen esku daude soilik; baina sermoi barruan daudenak herritarrentzat dira. Esana dugu jada Eracusaldiac> obrak hainbat hartzaile duela jomuga; esatariak, esan dugun bidetik, arazorik gabe konpontzen du hartzaile desberdinen konplikazioa.
‎egin dugun bidea egiteko...
‎Horixe da, bada, aurreko legealdian ibili dugun bidea. Bene benetan uste dut euskal gizarteak aurrera egin duela, nabarmen, aipatutako hiru arlo horietan.
‎Gizarte moduan elkarrekin ibili dugun bidea da. Ongizatearen bidea, Herri gisa zor zaion errespetuaren bidea eta bakearen eta elkarrizketaren bidea.
‎Kontuak kontu, asko dira abortuaren aurkako argudioak. Ez dugu aukerarik argudio horiek guztiak hemen eztabaidatzeko, baina saiatuko gara aurkezten gustuko dugun bidea. Helburu horri begira, eredu bat erabiliko dugu.
‎Deskribatuko ez dugun bide luze bat jorratu ondoren, Thomsonek ondorioztatzen du abortuaren auzia ez dela bai edo ez baten bitartez erantzun beharrekoa. Gure lanari dagokionez, ondorio hori ere oso interesgarria da; izan ere, kontua da eztabaidatu behar dela, egoerak bereizi eta aztertu behar direla, eta ezeren izaera sakratuak ez duela eten behar gure gogoeta.
‎Nahi adina zaldi eta gamelu dituzte haiek, eta guk gau bateko abantaila, gehienez ere: hutsaren hurrena, egin behar dugun biderako".
‎Afaria prestatzearekin batera, 35 urteko ibilbidearen inguruko hitzaldia eman zuen Berasategik atzo, Alejandro bodegoian hasi eta egun duen jatetxera heldu arteko bidea. Jende askok ikusten gaitu, baina ez daki hona heltzeko egin behar izan dugun bidea.
2011
‎Itzulpena da: «Orain arte ibili dugun bidearen ezberdina izango da [hemendik aurrerakoa]. Dudarik ez dut egiten mesfidantzaz eta baita errezeloz ere hartuko dutela abertzale leial zenbaitek; kontzientzia konprometitu batzuk akaso bere neurrian ulertuko ez dituzten pausoak emango ditugu; azkenean uztaian barrena pasatzen ari garela leporatuko digunik ere izango da.
‎Horrela, estu har ditzakegu. Baina oinarrizko gauza horiek ez baditugu, nahi ez dugun bidetik joango da partida». Sportingek El Molinen kataluniarren aurka irabazitako partida aipatu zuen «aurrekari interesgarri» gisa.Jokalariren bat tokiz aldatzea ez zuen baztertu entrenatzaileak, baina hamaikakoa azken aldikoaren antzekoa izango da.
‎Arnaldo Otegik «gure militanteei, gure herriari, bakearekin eta konponbideekin konprometituta dagoen jendeari» egindako eskaerarekin amaitu zen Bateragune auziari dagokion epaiketa, atzo arratsaldean. «Inork ez dezala hasi dugun bidea utzi», esan zien. «Edozer gauza gertatzen dela ere, edozein direla datozen hilabeteetan gertatzen direnak, inork ez dezala bide hori utzi».
‎Alegia, gu ez ginen kapritxoz ari, niri behin ere ez zait pistola gustatu, baina erabakia hartuta zegoen: " Euskal Herria desegin nahi duen estatu horren kontra borrokatuko gara, ahal dugun moduan, ahal dugun bide guztiak erabiliz".
‎Esperantza hobetsi behar da, indarkeriarik ezaren itxaropena. Hori da ikasi behar dugun bidea. Hala zapaltzaileen nola zapalduen aldetik, negoziazioari heldu behar zaio, zapalkuntza desagerrarazteko.
‎Adibidez," Indarkeriarik eza, ikasi behar dugun bidea" izenburupean, honela dio: " Konbentzituta nago etorkizuna indarkeriarik ezarena dela, kultura diferenteen arteko kontziliazioarena.
‎Beharrik amets egiteko, behintzat, ez baitugu mugarik: gauezkoak ez ditun, ez, guk nahi bezain menderagarri; egunez, baina, nork galaraziko digu nahi dugun bideetatik galtzea, iritsi ezin ditugun jomuga zoragarrietan barrena atsegin bila, ihesean bada ere, ibiltzea?
‎Horregatik kezkagarria da bakearen bilako diskurtsoan hartu dugun bidea, teologia laiko baten itxura guztikoa. Barkazioarekin politikarena ez ezik, etikaren beraren esparrua pasa eta erlijioaren barrutian sartzen gara, hots, arrazoiketa estriktoaren eta justiziaren arlotik sentimendu maitekorraren eremura, eta gaizkiaren, zorraren, ez ezabaketa, baizik?
‎Horrela, zenbait bilera eta gogoeta luze burutu ondoren, gerora gure definiziozko hiztegietan jarraitu izan dugun bidearen nondik norakoak definitu genituen. Ezinbestekoak ziren aipaturiko bi ardatz horiek argitzeaz gainera, euskararen aberastasunak ere jaso zitezen, sinonimoak eranstea ere komenigarritzat jo genuen.
‎Geroan ere Udalak modu horretan jarraitu luke lanean. Nik uste hori dela guk ireki dugun bide garrantzitsuena.Instituzioak markoa ipini behar du, mugak jarriz, eta gero herritarrek marko horren barruan margotu behar dute. Estilo berri hori ekarri izanarekin harro gaude.
‎Azkeneko urte hauetan, G puntuak oiartzuna izan du, eta hau dela eta istorio ezberdinak entzun ohi dira honen inguruan. ...n G puntu batera murrizten badugu, gureak egin du! Horrela ikusita, harreman sexualetan lortu dezakegun plazerra helmuga bat dela dirudi, eta ondorioz helmugara, hau da G puntura iristerakoan lortzen dugula merezitako saria.Iristen ez bagara saririk ez, egindako ibilbidea zertarako. Zorionez, plazerra ibilbide luze bat da, etenik gabekoa, helmuga gabekoa, bizitza guztian eta etengabe eraikitzen dugun bide zoragarri bat.Plazerra sentitzeko gaitasuna gorputz osoan daukagu, eta harreman sexual batean bakarka edo konpainian sentitu dezakegun plazerra ez dago hain lotuta puntu konkretuetara.Gure sexualitateak, hau da gure gorputzarekiko dugun harremanak dimentsio ugari ditu (indibiduala, soziala). Beraz, gorputzarekin sentitzeko dugun gaitasuna, egoera emozional, fisiko, eta sozialari lotuta dago erabat.Puntu bakar bat ez, ikusten denez puntu asko ditu gure plazerrak.G puntua bilatzen energia erabili beharrean, ikasi dezagun gure gorputza maitatzen, sentitzen, garen hau momentu oro bizitzen, bakarrik, edo beste norbaitekin konpartitzen.Agian zailagoa da, honek helmuga konkretu bat ez duelako, norberak etengabe eraikitzen dugulako, eta askotan erreferentzirik gabe gaudelako.
‎Sailburuordearen aburuz," esperientzia arrakastatsuenetakoa eta eredugarrienetakoa da euskararena, Europan ez ezik mundu zabalenean ere" (150 or.), eta" [e] gin dugun bidea eredugarritzat hartu eta aztertzen dute mundu zabaleko toki askotan" (183 or.). EAEko euskara ezagutzaren bilakaera argudiatu du horren lekuko; Baztarrikaren datuen arabera, biztanleen %22k" ongi" zekien euskaraz" duela hogeita bost urte", eta %37, 5ek" gaur egun" (176 or.). Bistan da euskararen ezagutzak goiti egin duela, datuak oraino apalak badira ere.5... Bertzenaz, euskararen ezagutzaren Nafarroako gorakada Foru Gobernuaren hizkuntza politikari zor diogula uste ote du Baztarrikak?
‎Bide haren gaineko belarra xuhurrago da eta, bero ari denean, horiago, erroak trenkatuak dituelakotz. Eta azkenekotz, satorrak han hemenka kanporat jaurtiki lur multzo batean, ikus ezazu norat den lur lerrorik luzeena, haren azpian da aipu dugun bidea.
‎Gizakien gauak badu mila gezur zutabe artelanaz akordatu da Arriaga. Artistaren hitz batzuk –" ezagutzen ez dugun bidetik ibiltzea bezalakorik ez dago, nahi dugun lekura iristeko" – zeharo plain egin zaizkio. Zeharo cool.
‎badela zeharkatu ez dugun biderik
2012
‎Irak bilakatu daiteke Siria epe laburrean? Gero eta handiagoa da indarkeria erabat sektarioa bilakatzeko arriskua, baina, esan bezala, ez da hori siriarrok aukeratu dugun bidea. Kurduok argi dugu geure kabuz egin behar dugula borroka.
‎Guk, behintzat, badakigu zertan gabiltzan, baina horrek ez du esan gura, Arratian euskararen erabilera ziurtatzeko moduan gaudenik. Ireki dugun bide horri jarraitzeko, ezinbestekoa dugu mundu mailan dauden aditu eta esperientzien berri izatea, gure errealitatearen gainean egiten dugunaz sakon eta zintzo hausnartzea eta gizartearen erronkei sormenez erantzutea.
‎Horregatik kezkagarria da bakearen bilako diskurtsoan hartu dugun bidea, teologia laiko baten itxura guztikoa. Barkazioarekin politikarena ez ezik, etikaren beraren esparrua pasa eta erlijioaren barrutian sartzen gara, hots, arrazoiketa estriktoaren eta justiziaren arlotik sentimendu maitekorraren eremura, eta gaizkiaren, zorraren, ez ezabaketa, baizik?
‎INES. Baztertu dugun bidea zatorkigun burura beti. Zer utzi dugun honaino ailegatzeko.
‎Pazienteari hartuko dugun bidea azaldu behar diogu, libre dagoela ziurtatu ondoren.
‎Baina, testu honetan gai horri zuzenean heldu ezarren, liburu honetako beste kapitulu batzuetan jorratzen baita, nazio estatuarenbi osagaietako baten eraikuntzak, nazio (sozial) aren eraikuntzak alegia, askolaguntzen du zeregin horretan. Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun bide hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko. Arrisku ugari ditu zeregin horrek, eta oso konplexuaeta korapilatsua da, inondik ere, baina zein ez?
‎126 or. Absolutu maila ematen dio heriotzak bizitzari, eta alde honetatik, bere balioatxikitu ez bainan goratzen duela uste dut. Emari bakarra eta alda ezina bihurtzen duhark jaiotzak eskaintzen digun aukera, bitan egingo ez dugun bidea, behin bakarrikelika gaitzakeguna.
‎126 or. Absolutu maila ematen dio heriotzak bizitzari, eta alde honetatik, bere balioatxikitu ez bainan goratzen duela uste dut. Emari bakarra eta alda ezina bihurtzen duhark jaiotzak eskaintzen digun aukera, bitan egingo ez dugun bidea, behin bakarrikelika gaitzakeguna.
‎1 Ibaiaren garrantziaren berreskurapena hiriaren ardatz nagusi bezala: hamarkadetan zehar estolda besterik izan ez dena, orain hiri espazioan aurkitzen dugun bide natural garrantzitsuena bihurtu da.
‎Hala ere, magnitude fisikoak asko direnez, informazio bolumen handiegia biltzen da horrela, eta nolabaiteko murrizketa bat egin behar izatera heldu gara. Puntu horretara iritsita, lan eremua murrizteko zenbait saio orokor egin ostean, intuizioak seinalaturiko bide batetik jo dugu zenbait magnitude izen aukeratzeko, jarraian aipatuko dugun bidetik hain zuzen.
‎Tira, aitortzen dut zure baikortasun horrek txundituta naukala neurri batean. Eta agian, Zuk eta Nik hona iristeko egin dugun bide honek izan lezake zentzuren bat. Ez dakit, izan liteke honokoa lurralde komun horietako bat.
‎Sei urtetarik goiti oinezkatu dugun bidea, Ahaize mendi gure sor gunetik Ortzaizeko Karrikarakoa zen. Bidaia maiteagoa ginaukan haatik etxe alderakoa:
2013
‎Diskoa dantzagarriagoa da, rock ukituak ditu. Dantzarako makina bihurtu nahi dugu taldea, horixe da seguruenik hartuko dugun bidea.
‎Jaurlaritzaren neurriek autogobernuaren eta Euskal Hezkuntza Sistemaren defentsan joan dute, ahalik eta babesik zabalena jasoz hezkuntza eragileen aldetik. Hori da landu behar dugun bidea. EAJk hezkuntza komunitatearekin harreman zuzena du, eragileak askotan datoz Legebiltzarrera.
‎Iheslariek argi adierazi dute haien arazoa ez dela konpontzen egoera pertsonala zuzenduz, baizik eta ihes egitera bultzatu zituzten arrazoiak gaindituz. «Ez dadila pertsona bakar bat ihes egitera beharturik izan etorkizunean, eta guk egin dugun bidea pairatzera», erran zuen Euskal Iheslari Politikoen Kolektiboaren izenean Jon Garmendia Txuria k. Konponbidearen ildoan, haien eskuetan dagoena egiteko prestasuna dutela iragarri zuen. Gatazkaren arrazoiak politikoak direla berretsi zuten, 30 urteko testigantzak biltzen zituzten bideoen bidez. Lekukotasun horiek argi erakutsi zuten euskal iheslari politikoek pairatutako egoera eta errepresioa hamarkada luzetan.
‎Zer egin behar da epaiketa horien aurrean? Abiatu dugun bide hau muturreraino eramatea. Herri gisa aurre egiten diogunean horri guztiari, zer epaile, zer polizia saiatuko da inor epaitzen?
‎Aldarrikatu nahi dugu badela beste bide bat homogenizazioaren eta indibidualismoaren bidetik ezberdina dena; munduko hizkuntza aniztasuna zaintzearen aldekoa, auzolanean funtzionatzen duena... Horixe da euskara elkarteen mugimendutik beste gizarte mugimendu batzuekin batera egunero herriz herri jorratzen dugun bidea, euskaltzaletasunetik geure hizkuntza komunitatea herrikoa nahiz nazio mailakoa sendotzeko ahaleginean. Soraluzen antolatzeak badu azalpen berezirik. Deba bailarak (Debagoienak eta Debabarrenak) beti izan du garrantzia handia euskara elkarteen mugimenduan.
‎Gizarte feminista sortzea helburu bat da, baina bidea ere bada. Guk gizarte feminista hori sortzeko egiten dugun bideak ere, feminista izateak, gure bizitza hobea egiten du. Gizarte feminista horretarako bidea, balore feministetan oinarritutako bide hori egitea, garrantzitsua iruditzen zaigu.
2014
‎Errepidea gurutzatu, eta belardian behera segituko dugu, Landerreko bordetarantz doan pistarekin bat egin arte. Borda pare horren parera iritsi aurretik, lurrezko bide bat aurkituko dugu, gorantz egiten duena, eta handik itzuliko gara atzera Harritxarteko mendi leporaino; hara iritsitakoan, igotzeko erabili dugun bide beretik jaitsiko gara ostera Behorlegi herrira.
‎Udako Euskal Unibertsitateak antolatu duen Hizkuntzalari Euskaldunen I. Topaketahonetan, biziki interesgarria den arlo honi gure ekarpena egiteko asmotan arkaiko eta zaharreko testuen edizio berriez eta horien azterketaz zenbaitohar egin nahi ditugu. Topaketen goiburuak hizkuntzalarien topaketa dela adieraztenbadu ere, gaiarekin, bereziki gaiaren ikusmolde historikoarekin, lotura estu eta iaezinbestekoa duen filologiaz arituko gara laburki bada ere; filologia baita, hain zuzenere, hizkuntzaren garai zaharrak ezagutzeko dugun bide nagusia; are gehiago, historialaburra duten euskara bezalako hizkuntzekin Meilletek (1925) aldarrikatutakoprezisiozko filologiak ekarpen ezin utzizkoak egin ditzake. Aski bitez Campbellenhitzok hizkuntzalaritza historikoan filologiak duen garrantziaz jabetzeko:
‎Gaur egun, orain dela urte batzuk baino zainduagoak izaten dira genero rolakgaietan (baita bertsolarien diskurtsoetan ere). Baina gai hauek modernoak dira eta, edonola ere, garatu dugun bidearen erakusgarri dira. Hamaika urtetan eta hamaika (heda) bideren bidez eraikitako eta ezarritako umore hori deseraikitzea ez da batereerraza, are gutxiago berria eraikitzea.
‎Hortaz, historio labur honetan azaldu dugun bidea joan eta etorrikoa dela eman dezake; esan bezala, greziarrek zein gotiko aroko harginek eraikinaren «ideia», eta ez «proiektua», zuten buruan. Nolabait, marrazten zena marrazten zenean ez zen eraikina, eraikina sortzeko prozedura edo algoritmoa baizik.
‎" Zorroztasunez, jarrera eraikitzailez eta irakurketa ezkor eta etsigarriei ihes eginez" garatu du lana Euskara Sailak. " Euskararen normalizazio prozesua konplexua da, ez da egun batetik bestera lortuko den zerbait, izan ere, lan honetan begi bat jarri diogu azken hogeita hamar urteotan ibili dugun bideari, baina beste begia etorkizunean jorratu, konpartitu eta adostu nahi ditugun ildo nagusiei". Bide luzea egin du euskarak eta" asko falta zaigula" aitortu du Anuzitak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 140 (0,92)
ukan 86 (0,57)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia