2000
|
|
Hor bi faktore jarriko nituzke: batetik, zer gizarte eredu, zer estetika eredu, zer pauta dominante ari zaizkigun sartzen eguneroko bizitzan, eta bestetik elkartetik nola bermatu
|
dugun
bertsolaritzaren transmisioa bertso eskoletan eta abar. Bertso saio antolatzaileen artean ere, oso nabaria da gure egunetako irudiaren eta batez ere telebistaren eragina, eta bertsolarien espektakulua bideokliparen terrenora eraman nahi da.
|
2014
|
|
Irri egingarritasun solas Moliere du erreferentzia, eta jada ageri da ondotik aztertuko
|
dugun
bertsolaritzari buruzko quiproquo a," poete" kakotxen artean ematen du ez baitu, normal den bezala, poesiarik atzeman horretan, bertsoen itzulpenetarik ari izan zelarik.
|
2017
|
|
Andoni Egañak azaldu bezala," bertsolari asko atera ziren garai hartan, genero eta herrialde ezberdinekoak". Bertso eskoletako lehen bertsolari gazteak plazetara iristen hasi ziren neurrian, bertsolaritza erdal eremuetan sartzen hasi zen, beste kultur adierazpen batzuekin harreman artistikoak sortu ziren eta horrela, gaur ezagutzen
|
dugun
bertsolaritzara iritsi arteko eboluzioa hasi zen.
|
|
Ordura arte paisaiaren parte zen praktika, garai hartan igo zen oholtzara; frontoitik antzokira sartu. Gaur egun ezagutzen
|
dugun
bertsolaritzaren antza orduantxe hartu omen zuen bertsolaritzak. 1850etik 1935era doan tartean Anton Abbadiak sorturiko Lore Jokoetako bertso sariketen bidez, arian arian, bat bateko bertsolaritza antzemana eta izendatua izan zen, ikuskizun bilakatua, ebaluagarri egina.
|
|
Txapelketan ez delako erabakitzen nor den bertsolaririk onena, baizik eta zein bertsolaritza mota izango den kanonikoa. Nondik nora eraiki nahi
|
dugun
bertsolaritza. Zein gizarteren ispilu izan nahi dugun, eta zein gizarte eraldatu.
|
2018
|
|
Orduan ez geneuzkan tresna asko dauzkagu gaur egun. Horietako bat, adibidez, Mintzola Ahozko Lantegia da, besteak beste, bertsolaritzaren ikerkuntza bultzatzea helburu duen erakundea. Mintzolaren bitartez gauzatu dugu, adibidez, hizpide
|
dugun
Bertsolaritzaren Azterketa Soziologikoa.
|
2021
|
|
Orain esaten denean euskal dantza krisian dagoela, ez dakit krisian dagoen edota guk ezagutu genuena ez ote zen burbuila bat; gogoratzen naiz, nerabea nintzela, Ereintza dantza taldearekin ibiltzen ginenean, ia ia herri guztietan zegoela dantza talde bat, 40 lagunekoa, herriz herri ibiltzen zena, nazioartera ateratzen zena, ordu eta erdiko ikuskizunak ematen zituena... Orain sentsazioa daukagu pila bat jaitsi dela dantzari kopurua eta geure burua gutxiesteko joera daukagu, baina kuantitatiboki, daukan artikulazio moduagatik eredugarritzat
|
dugun
bertsolaritzarekin konparatuz gero, herri batean askoz partaide gehiago ditu dantza talde batek (kasu, 18 urte bitarteko 25 dantzari) bertsolariak baino.
|
|
[1] Zentzu honetan, adierazgarria da, aztergai oso desberdinen inguruan izanagatik ere, zenbat emakume bertsolarik egin izan
|
dugun
bertsolaritzaren eta feminismoaren inguruan ikertzeko hautua.
|
2022
|
|
Nolakoa da amesten
|
dugun
bertsolaritza?
|
2023
|
|
#10garrena podcasta 2022ko Bertsolari Txapelketa Nagusiaren atzakian sortu zen. Gaur egun ezagutzen
|
dugun
bertsolaritzari espero gabeko aldagaiak sartzea proposatu zuen EITB Podkastek, hala nola, publizitatea sartuko balitz ala bertsoak gaztelaniaz balira. Muak Et webseriea, Jokin Etxeberri eta bere bideogile lagunek Tik Tokerako bideo laburrak egin dituzte ezkutuko gaiak azaleratzeko, beti ere ironiaz eta umorez.
|