2012
|
|
gu garapenaren seme alabak gara eta horrek ematen zigun halako baikortasuna; gero politikan sartu ginen eta Franco zahar zaharra hiltzear zenean dena irekia ikusi genuen, posibilitate guztiak irekiak, eta munduan modelo iraultzailea(" nazionalismo iraultzailea" deitua) zutik zegoen. Kuriosoa da leku guztietan desliluramendua hasi zenean hemen jarraitu
|
dugula
gure horretan, beti diskurtso optimista batekin. Beharbada garapenak eta frankismoaren krisiak eman zigutelako holako luzapen bat modelo optimistekin jarraitzeko, askotan gure bizitza historiarekin nahasten dugu, gure gazte urteak urte hoberenak direlako.
|
|
49 Argalaren denborako borroka lagunek egin zidaten oharra: " Badakik milien artean," iraultza" terminoa alkandora zabalegia bezala interpretatu dugula eta gure borroka iratzartzeko borroka bezala erabili
|
dugula
gure buruan."
|
|
haren eboluzio pertsonalaren funtsa politikoa izan ez bada ere, beti begirale fina izan da. 1998an," derrotista" eta" indiziplinatua" zelako, mugimendutik kanporatu zuten. egun horren gabezian gaude arrazoi askorengatik, eta bat da gatazka nazional honetan guk oraindik ez
|
dugula
gure nortasun nazionala nahi dugun adina aitzina eramateko posibilitaterik. Gatazka honetan bada ikuspegi bat irtenbide definitiboa lortzekoari lotua, nahi bada, baina beste ikuspegi bat izan daiteke, gure helburuen erdiesteko eta irtenbide definitiboa lortzeko kinka txarrean gaudenean behintzat, zentratzen ahal gara gure horretan jarraitzeko eta gatazkaren alderdi odoltsuenak edo gogorrenak gainetik kentzeko.
|
|
Gizona, gizatiar izaitetik urruntzen delakotz dirua jainko daukanean, aurreko bestea ihesteko jaiduran. Beldur naiz, azkenean, zuzenezko egoera bat
|
dugula
gure gizadi hau hiru mailetakoa izaite hori. Erdi maileko jendetze horrek aldiz zer du erakusten?
|
2017
|
|
Horrelako eskola handietan ibili jende argi horiek" bazakiten". Aitor dezadan" fedea" izan
|
dugula
guk ere. Haiek erranetaz ez dugu den mendreneko dudarik izan, jaun erretorak katiximan erranaz baino gehiago.
|
2021
|
|
1) Ez dugula inoiz antolakuntza loturarik izan ETA militarrarekin; izan ere, gure jatorria euskal langile klaseko sektore aurreratuenetako bat da, dinamika antikapitalista eta independentista duena, eta eguneroko klase borrokan garatzen dena. Borroka horri armen hartzearekin buru eman diogu, baina ez da ahaztu behar langile eta herri plataformetan segitu
|
dugula
gure esku hartze kontzientearekin.
|
2022
|
|
" andereñoek ez badute aski irabazten haragiaren erosteko, patatak jan ditzatela" entzun behar izan genuen behin. Beharrik elkar sustengatzen dugula eta ikastoletan burasoen oniritzia
|
dugula
gure irakaskuntza baloratzen dutelako. Ikusten dute nolako indarrak egiten ditugun eta zer ondorio onak lortzen dituen ikasleengan, plantan ezarri dugun pedagogia berritzaileak.
|
|
Ez ote da mingarria, gaur egun oraindik, Francoren garaiko argumentuak entzutea oraingo ezkerreko abertzaleen kontra, boterea eskuetan dutenengandik, herritar gehienen oniritziarekin! Baina guk ez dugu ahantzia mehatxuek, torturek, presondegiek, heriotzek, desagertuek eta terroreak ilundurik bizi izan
|
dugula
gure gaztetasuna, amets bat bagenuelako: gure herriaren burujabetasuna Europako bi estaduek ez dutena onesten.
|
|
Bai, bitxia da. Eni gauza hori zait gogora ‘erredoblean’ banbaka heldu, hitzen eta nozioen kolorearen aldatzeko joera hori, batzuetan antonimoraino ere irits daiteke, zentzu ‘perbertsio’ deitzen dut nihaurendako, orokortua da iparralde honen politikan gaur egun. Hitzen esanahien aldaketa edo lerratze permanente horrek egiten baitu eskuin atzematen
|
dugula
gure burua uste genuelarik ezkerrean jokatzea. Transmisio zaharra hobesteko usaia duen bati ulertarazteko:
|
2023
|
|
Bikoiztasun hura modu jarraituan egoten da, beti, denetan, eta ez eskolan bakarrik; izan ere normalean kasik egunero gertatzen zaio frantses orori Frantziarentzat eta Frantziaren ikuspuntutik pentsatzea egunkaria irakurtzean edo politikaz solastatzen denean familian edo tabernan; momentu horretatik beretik eta harik eta bere pertsona pribatura itzultzen den artio, ez da gehiago oroitzen bertute pribatuez zeinen beharrezkotasuna berarentzat sentitzen duen modu guti edo aski lausoan. Guhaurez edo gure familiez ari garela, guti edo aski onartua da ez dela sobera espanturik egin behar eta gure iritziez mesfidatu behar garela juje eta jujatu orobat garenean; galdatu behar diogula gure buruari ea besteek ez duten gure kontra hein batean arrazoi; ez garela sobera aintzinean jarri behar eta ez
|
dugula
gure alde bakarrik pentsatu behar; hots gure egoismoa eta urguilua mugatu behar ditugula. Alabaina egoismo nazionala, urguilu nazionala praktikatzen ditugunean, ez dugu bakarrik mugarik gabeko zilegitasuna, baina obligazioa antzeko zerbaitek hori maila gorenean ere praktikatzea inposatzen digu; egoera horretan, besteen alderako begirunea, erru pertsonalen aitortza, umiltasuna, desioak nahita mugatzea krimen eta sakrilejio bilakatzen dira.
|