Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2001
‎irudituko zaio beste bati. M gisako debatea, onenean ere, ikas prozesuan dago oraindik, eta, beraz, ondugabea dugula esango du norbaitek; beste batek, ordea, SH tankerako debatearidagokionez, iritsi nahi ditugun emaitzen mailara heldua dela botako du. Gaitzaketa akatsak batean eta bestean ditugu, seguruenik.
‎– Lagun bati etxebizitza erosi dugula esaten diogun eskutitzean.
‎Zer nolakoak dira, bada, guk nahi ditugun mailak? Egitarauerabilgarria eta praktikoa nahi dugula esan dugu behin eta berriro. Hori dela eta, egitarauaren atal nagusiak izanda, geure eskolak arrakastatsuak izateko modukotresna egokiak izan dute mailek.
‎litzateke aipagarriena. Beste batzuk, usainerako hitz berezituak ez badira ere, lotura berezia egiten dugula esan liteke. Horietariko bat, ustel?
2002
‎Gainera, Ekonomiak erakargarritasun berezia izan du Soziologia, Politika etaHistoria ikasten dutenen artean, eta Ekonomiaren metodoak, neurri batez behintzat, zabaldu egin dira aipatutako arlo horien artean. Zer esanik ez, abstrakzioak beharrezkoak ditugu zer edo zer ulertu dugula esateko, eta nahitaezkoak ditugu zientziaegiteko. Gertatu dena, ordea, Ronald Coase eta beste hainbat ekonomialari ospetsuk esan duten bezala, hauxe da, alegia, Ekonomia bere ikasketarako objektu gabegeratu dela.
‎Ez dirudi, beraz, inolako arazorik dagoenik, Euskal denominazioaren barnean funtsean eta nagusiki euskaraz funtzionatuko duen unibertsitatea aldarrikatzen dugula esateko; horretan, duela hogeita bost bat urte Karlos Santamariakeginiko definizioa onartu dugula dirudi, hots,, euskaraz arituz euskal kulturaren, alma mater?, izango den unibertsitatea bilatzen ari garela, kultura unibertsala etaikerkuntza ere bultzatuko duena.
‎Horrela, estaldura% 100 izatea lortuko dugu. Zehaztasunari edo doitasunari dagokionez,% 99 gainditzen dugula esan dezakegu, alegia,% 100etik oso gertu gaudela.
2004
‎Beraz, objektu fisikoak egon badaude, bainapostulatu egiten dira, gure gogoan hautematen duguna (ideiak, errepresentazioak) haiekkausatzen baitute. Limoi beiiegi bat hautematen dugula esaten dugunean, berez ez duguhorrelako hautematerik, Egiten duguna inferentzia bat da, objektutik eta horren propietateetatik abiatuz horien kausara ailegatu arte, hots, objcktura (limoia). Lockeren posiz.ioa.beraz, bikoitza da:
‎Bien bitartean, Mendebaldeko moralaren historian, menderatuek, kristauek, ahulek, nagusia indarrez garaitu ezinik, balio horiek irauliko dituzte. Gizaki guztiak berdinakgarcla, Jibreak garela, elkar errespclatu behar dugula esanez, nagusitasuna, indarra etagaraipena kondenatu eta crruki, ahultasun, anaitasun eta berdintasunarekin ordezkatu ditu.Esklaboaren moralak nagusiaren morala ordezkatu du, eta aldaketa hori hain indartsua izanda, nagusiak berak balio sistema antinatural hori beretu egin baitu. Kristautasuna izan da, nagusiki, balioen iraultze hori bideratu eta ekarri duena.
2006
‎Argi dago, alde batetik, gizartean ez dela barneratu umeen hazkuntza gizarteeginkizun bat dela eta, ondorioz, umeen zainketarako eskaintzen diren gizartezerbitzuak ez direla gurasoei edo, zehazkiago esanda, amei eskaintzen zaienlaguntza bat, baizik eta gizarteak bere mantenurako behar dituen zerbitzuak, errepideak edo zerga biltzaileak behar dituen modu berean. Haurtzaindegiak edo bestelako zerbitzuak familiei eskaintzen zaien laguntza bat direla pentsatzeak, umeakedukitzea norberaren arazo bat dela pentsatzen jarraitzen dugula esan nahi du.
2007
‎Fagor marka oso famatua da, eta ez bakarrik hemen.Frantzian 30 urte daramatzagu, Marokon 10, Portugalen 25, Txekian 12, etaPolonian 5 Merkatuak mantentzeko inbertitu egin behar da. Komunikazioaguretzat oso garrantzitsua da, eta, horregatik, enpresaren proportzioaninbertitzen dugula esan genezake.
‎Beraz, korporatiboki gauzakegin izan dira, baina ekintza puntualak, motibo jakin bati erantzuteko aukeraizan delako. Gure estrategia markan oinarritu izan da eta, batez ere, komunikazio komertziala jorratu dugula esan liteke.
‎Komunikazio lana egiten dugula diogu baina komunikazioaren etapropagandaren arteko muga non dago. Nola kontrolatu dezake horikazetariak?
‎Definizio hegemonikoalortzen denean (hau azken finean, botere kontua da), benetako kulturajatorra? zein den argitu dugula esango dugu. Modernitatean, hegemoniaune horretako kultura ez da, hibridoa?, ez da, mestizoa?
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere entzierroa eduki dugula esan genezake: Tourreko entzierroa.
‎«Konponbidearen zati izan daitezen nahi dugula esan diegu».
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere entzierroa eduki dugula esan genezake: Tourreko entzierroa.
‎«Konponbidearen zati izan daitezen nahi dugula esan diegu»
2009
‎Des herritze prozesu bat bizi dugula iruditzen zait. Des euskalduntze praktiko batbizi dugula esango nuke. Desarmaketa kultural estrategiko baten lekukoak ari garelaizaten salatu gura dut.
‎«Batzuek galdetu zidaten ia zer iritzi nuen zera. kuotei buruz. ze emakume askoeskandalizatu egiten dira kuota dela eta ez dela... ba ni ez... [...], kuotak zeraahalbidetuko du. ez izatea bidezkoa kargu batean merezi ez duen emakume bategotea?, eta esan nion, egun horretan berdintasuna lortu dugula esan ahal izangodugu, esan nion. berdintasuna lortu dugu. nik karguetan emakume ez bikainakegotea errebindikatzen dut, horrela. ze karguetan konpetzentzia gutxiagoko gizonakdaude. ba nik konpetentzia gutxiagoko emakumeak egotea ere nahi dut. mastercum laude bat egin behar ez izatea kargu bat eman diezaguten... orduan, norberarenbotu bidez ez diguzuenez ematen, ba legez eman diguzue.... Begira, nik horixeerrebindikatzen dut».
‎Sekulan abandonatu ez gaituen euskal gizarteari bere laguntza, arnasa eta babesaren beharrean jarraitzen dugula esan behar diogu, hemendik epaiketara begira bereziki. Euskara sustatu izanaren errudun, euskal kultura sutsuki sustatu izanaren errudun, euskal komunikabidegintzan gartsuki jardun izanaren errudun?
‎Euskarri multimedia erabiliz, konputagailuak kasu, bai. Media guztietako informazioa esteken bidez lotzen dugunean, agiri hipermedia dugula diogu. Horrelako estekei, toki askotan, hiperestekak ere esaten diete.
2011
‎Nire ustez, multimedia konbergentzia betiko helburua da, eta, batzuetan, ahoa berotzenzaigu multimedia erredakzioa dugula esaten dugunean, eta hau abangoardiako proiektuikusgarria da, baina negozioaren eremu guztietan prestakuntza izateko bitartekorik etadenborarik ez daukagu, askotan, eguneroko lanak ikasteko denborarik ez dizulakouzten(.) Ametsa hedabide guztientzako gauzak egiteko prestakuntza, denbora etaaukerak izatea da. EITBko kazetari batek, gai jakin bati buruz gehien dakiena baldinbada, irratirako kronika bat presta dezala, telebistarako gauza bera egin dezala, etaalderantziz.
‎Ez dut iñoiz hatxez idatzi. Ala ere Euskaltzaindia' k nai ta nai ez artu bear dugula esaten digunean, ni hatxez idazten asiko naiz eta ez dut utziko (Laspiur, 1968: 57).
‎Aldiz, ikusteaz ari garenean, begiestetik haragoko maila intelektuala praktikatu dugula esaten dugu. Ohartu eta konturatu egin gara, ziurtatu egin dugu begiek ikusi duten hori zer den, zertan datzan haren funtsa.
2012
‎Thornberry k definizioaren aldeko argudio erabatekorik ez dagoela dio eta horrelako saiakerak prozesua lagundu baino gehiago oztopatu egiten duela diosku. Herri indigenak prozesu politiko eta diplomatikoen konplexutasunetatik at uztearen aldekoa da eta definizioaren mamia herri indigenen erabilera eta esperientzia praktikotik lortuko dugula dio. Azken finean, herri indigenen kontzientzia eta mugimendua bera zapalkuntza eta injustizia esperientziez jabetzetik baitatorkie.
2015
‎Batetik, egun begi bistakoa da herrialde aberatsen eta pobreen arteko desberdintasunak bai baliabideen erabileran eta ingurumen inpaktuetan bai mundu mailako errenta banaketan ere (ikus 2 gaia). Hortaz, egun belaunaldi barneko ekitate gabezia nabarmena dugula esan genezake. Bestetik, belaunaldi arteko terminotan, beharrezkoa dugu mundua ez soilik gure arbasoen legatu gisa ulertzea, etorkizuneko belaunaldien mailegu gisa baizik.
‎mugimenduaren oinarriak dira Gure Esku Dagoren mundu ikuskera adierazten dutenak. Herri bat garelako erabakitzeko eskubidea dugula diote, eta premisa horren inguruan ahalik eta pertsona gehien biltzeko lan egiten dute.
2019
‎ikusi behar dugula esaten du, zeinaren bitartez banakoek zein erkidegoek, euren ezaugarri bereizleei eutsita, humanitatearen kulturari adierazpena ematen dioten. Kontzeptu horrek kontuan hartzen ditu kulturak sorrera etaproduktu sozial gisa duen banakotasuna eta alteritatea.
‎Ez dira arraroak azken hamarraldian izandako krisi ekonomikoa gainditu dugula dioten ahotsak.Datuek, ordea, bestelako argazkia erakusten digute, gehiengoarentzat bizitza geroz eta prekarioagoaden bitartean gutxiengo baten aberastasuna gorantz doala1, hain zuzen. Egoeraren gordintasunazjakitun, bestelako jendarte eredu baten alde aktibo mantentzen diren norbanakoak biltzeko kolektibougari daude Euskal Herrian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia