2005
|
|
Murgilduta bizi garen erritmo zoroak sortarazten digun denbora falta zaigulako sentsazio horrek garrantzia kentzen dio norantz jotzen ari garen jakin ahal izateko kontzeptu esparru garbiak planteatzeko eginkizunari. Nahi dugun gizarte eta mundu eredua hausnarketan murgilarazi gintuzkeen gai bat da; baina kontua bestelakoa da, ezen ez
|
dugu
zertan pentsatzen hasi, uste badugu politikak eta jarduerak urrun ditugula eta sinesgarritasunik batere ez duen buruzagi klase baten eskuetan daudela, are gu geu ere sartuta gauden gizarte sistemak berak sinesgarritasuna erabat galdua duelarik. " Egungo sistema demokratikoetan indarrean dagoen ideiaren aurrean, horren arabera demokrazia kontu garrantzitsuegia baita herritarren eskuetan uzteko, demokrazia bakar bakarrik buruzagi eliteen eskuetan uzteko garrantzitsuegia dela dioen filosofia izango litzateke demokrazia kontzeptu berriaren euskarria" (Jáuregui, 2000).
|
2008
|
|
Beste gauza bat da argitaraturiko libururuaren autoretzaz aritzen bagara. Ez
|
dugu
zertan pentsatu behar Bitoriano Gandiagak Lekeitioko testua eman ziela laguntzailei, hauek zuzenketak egin zitzaten. Logikoagoa da, besterik ezean, pentsatzea Bitoriano olerkiak hautatzen eta sailkatzen saiatu zela, eta, prozesu horren une batean, laguntza eskatu behar izan zuela.
|
2010
|
|
Modu pasiboan ikastea espero duten kideek laster etsi eta taldea utzi edo heziketa partekatuaren eskakizunetara moldatzen dira. Eztabaidaren eta debatearen bitartez esploratu nahi ditugu literatura lanak, geure kabuz jakin nahi
|
dugu
zer pentsatzen dugun orain beharbada duela hogeita hamar edo berrogei urte azkarregi edo azaletik irakurritako lanei buruz, baita guretzat guztiz berriak diren liburuei buruz ere. Irakurtzen dugunaren bidez aberastu, hori nahi dugu beste ezer baino gehiago:
|
|
Eta kostu horiek enpresa publikoen bitartez ez badira bideratzen, aurrekontu publikoetatik zuzenki bideratu lirateke. Beraz, gizarte ikuspegi batetik kostu horiek onartu dituen enpresa publiko batek kudeaketa txarragoa duenik ez
|
dugu
zertan pentsatu.
|
|
Baina kristauok ez
|
dugu
zertan pentsaturik, Jainkoaren haragi hartzea unibertsoaren historian behin bakarrik eta leku bakar batean gertatu den gertakari bitxia denik. Den guztia Jainkoaren hitzak egina da, esan digu Joanen ebanjelioak, eta bizidun ororen bizia da Jainkoaren hitza.
|
2013
|
|
Edo, egin dugu? Hor denok
|
dugu
zer pentsatua. Ez bakarrik gurasoek eta irakasleek.
|
2015
|
|
Ni guztiz ados nago zurekin: ez
|
dugu
zertan pentsatu nazio batgarela eta eskubideak zor dizkigutela, inork ez badizkigu eskubide horiek oparitu behar. Ez dugu naziorik orduan, oraindik, eta nazio hori eraiki behar dugu proiektu onuragarri batekin.
|
2017
|
|
Horra narratzailearen mitoa, fantasia, sineskeria. Ez
|
dugu
zertan pentsatu muskerrak erotu zuela narratzailea. Azken hitza izan zen benetako erruduna, azken hitza lehenbiziko musker burmuin jalea.130
|
2018
|
|
Hurrengo lerroetan gehiago ariko gara aukerez edo" izan zitezkeenez", datuetan oinarritutako ondorioez baino. Ikusi dugunez, ezer gutxi dakigu Iruñea hiri izateak tokiko, Nafarroa Garaiko nahiz gainerako hizkeretan izandako eraginaz hitz egin ahal izateko, baina, a priori, ez
|
dugu
zertan pentsatu munduko beste leku batzuetan gertatu izan dena Iruñean ere gertatu ez denik, dialektologiaren tipologiak (hots, beste eremu batzuetako ikerlanen ondorio bateratuek) hori erakusten digutenean.
|
2019
|
|
Nolanahi ere den, Prousten etsenpluak argi eta garbi erakusten du desoreka psikofisiologikoak ez dakarrela ez ezintasunik eta ez erdipurdikeriarik. Historiaren azterketatik ateratzen den argudioari dagokionez, ikusi berri
|
dugu
zer pentsatu behar den horretaz; ezin da kontsideratu egitate historikoak egia betiereko bat definitzen duenik; besterik gabe, egoera bat islatzen du; hain zuzen ere, historiko gisa ageri den egoera bat, aldatuz doanez gero. Nolatan izango zuten, bada, jeinurik, ukatua baitzitzaien obra jenialik, baita hala moduzko obrarik ere?
|
|
Lehena, ez
|
dugu
zertan pentsatu Etxeparek inolako kota jarri zuenik; izan ere, bere liburuan ikusten dena da garaiko euskara maila oso aberatsa dela, bertzerik ez. Hori baieztatzeko sartu baino ez duzu egin behar Perez Lazarragaren eta Leizarragaren lanetan, belaunaldi berekoak baitira.
|
|
Bertze batean, eta ez
|
dugu
zertan pentsatu taldera itzuli bezain pronto, bere asmakuntza erakutsi ondoren," gu, gu", eta" zu, zu" aritu zirela, eta pluraleko izenordainak indarrean jarri zituztela; orduan, noiz?, segidan?. ala bertze belaunaldi batzuek asmaturik. Laster edo berandu, baina, hala ere, badugu, antzekotasun desberdintasunaz aparte, nahiko arrazoi pentsatzeko azken bi izenordain hauek hi eta ni izenordainen gibeletik datozela.
|
2021
|
|
Baina bada hizkuntzak aztertzeko beste modurik ere. Hizkuntzak prozesu sozialak gauzatzeko baliabide semiotiko jarraitutzat hartuko bagenitu, ez
|
dugu
zertan pentsatu hizkuntza bat erabiltzeko beste" kodea" inhibitu behar denik. Psikologia diskurtsiboaren eremuan azpimarratzen denez, oinarrizkoa da ikertzaileen praktika diskurtsiboei erreparatzea.
|
2022
|
|
Bizitzako beste esparru batzuetan bezala, etxean eta ikastetxe eta institutuetan jasotzen duten hezkuntza eta prestakuntza funtsezkoa da. Hurrengo lerroetan azalduko
|
dugu
zer pentsatzen duten gazteenek zientzia eta pseudozientziari buruz, pertzepzio horretan eragiten duten faktoreei buruz, zer egin dezakegun zientzia faltsuek eraman ez ditzaten eta zein baliabidetara jo daitekeen. .
|