2005
|
|
Ados nago orokorrean esandako guztiarekin. 78ko adostasun minimo hark agian zerbaitetarako balio izan du, ez
|
dugu
zalantzan jarriko. Orain eskatzen dut adostasun hori benetan herri honek, Euskal Herriak, garatzeko eta etorkizunean islatzeko behar duen akordio minimoa izatea.
|
|
–Jauna, uste dut Israelek orain arte eskaini duen laguntza ezin hobea izan dela, hori ez
|
dugu
zalantzan jartzen. Baina gogorarazi behar dizuet hauek prototipoak baino ez direla, inola ere ez geure helburuak lortzeko peoiak.
|
2007
|
|
Inoiz ez
|
dugu
zalantzan jartzen enpresa batek makinak erosi behar dituenik, autoak erosi behar direnik, dendak jarri behar direnik, prestakuntza emanbehar denik... Baina publizitaterik egiten ez baduzu, etorkizunari begira, zer egiten duzu?
|
2008
|
|
2 Ez dugu esan sortzea. Izena emanez eratzen dugunaren aurreizatea ez
|
dugu
zalantza jartzen. Izan bada, izate zabal batean, jendeak bere hitzezko eta gogozko antolakuntzaz izatea mugatu eta, izan badiren gauzak?
|
|
Ez
|
dugu
zalantzan jartzen ekitaldiok puntualtasunez, efikaziaz eta zehaztasunez beteko dituenik. Ez dugu zalantzan jartzen Super Woman papera ondo beteko duenik
|
|
Ez dugu zalantzan jartzen ekitaldiok puntualtasunez, efikaziaz eta zehaztasunez beteko dituenik. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen Super Woman papera ondo beteko duenik
|
2009
|
|
Konfiantza eta esperantza erabatekoa da; gure kausa justua da, eta, beraz, ez
|
dugu
zalantzan jartzen egunen batean herri askea izango garela. Borrokan jarraituko dugu gure eskubidea gauzatu artean, eta bide horretan posiblea dena eta ez dena ere egingo dugu.
|
|
Jarraitzaileak izan zituen eta oraindik ere baditu The X files telesailak. Hori ez
|
dugu
zalantzan jarriko. Fenomeno paranormalen ikerlarien gainean egin diren beste telesail batzuk baino txukunagoa dela onartuko dugu.
|
|
Gizartean, zoritxarrez, salaketa horiek galdu dute sinesgarritasuna eta oihartzuna, eta esparru horretan gelditzen dira. Egia baldin bada, eta guk ez
|
dugu
zalantzan jartzen, bigarren zigorra izango da pertsona batentzat: lehen egoera hori sufritu eta gainera gizartean ez izatea oihartzunik.
|
2010
|
|
Gauzak beti berdin izaten jarraituko dutela pentsatuta bizi gara. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen beti izango dugula gure gosea aseko duen plater betea mahaian, kaleko hotzetik babestuko gaituen etxe bat, ondo bizitzeko aukera emango digun lanpostu eta soldata bat... Nahi dugunean abioi bat hartu eta nahi dugun lekura bidaiatu ahal izango dugula uste dugu, noski baietz, zerk galaraziko digu bada?
|
2011
|
|
Hurrengo urtean Arrokiaga herrian Bordaxarren bigarren pastorala, Mendiaga olerkari eta bertso egilearen omenezkoa, jokatuko du. Aurtengoa ikusita, ez
|
dugu
zalantzan jartzen heldu den urtekoa ere eder eta zoragarria izanen dela.
|
2012
|
|
Jo ditzatela pixka bat leunago, disimuluan. Baina ez
|
dugu
zalantzan jarriko erasotzaile eta biktima sistema. Estatuak egiten duena da hori kudeatu.
|
|
Susmo eta ohar horiek nola edo hala eskaintzen zaizkigula, uste dut gauzei buruz gogoetak egin dituzten gutxik ezeztatu dezaketela. Mundu ikusezinezko baten aurkikuntza direla eta izpirituekin daudela harremanetan, hori ere ezin
|
dugu
zalantzan jarri. Eta helburua arriskuaz ohartaraztea badute, zergatik ezin dugu pentsatu gure aldeko egile batek eskainiak direla, goragokoa, beheragokoa edo mendekoa den ez da orain axola zaiguna?
|
|
Hegemonia ez da zerbait estatikoa; hegemoniahainbat borroka historikoren lorpena da, eta hori hezkuntzaren arloan, esanguratsukiislatzen den gertaera dugu. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen hezkuntzaren erreprodukzioa, baina bai ukatzen izaera bakarra hori denik. Gizarte jakin bateko hezkuntzakklase menderaketa erreproduzitu egiten du, jakina, baina aldi berean kontraesanakere sortzen ditu eta horiek haustura elementu bihurtzen dira gizarte horrentzat.Esan dezakegu, horregatik, hezkuntza esparruan sortuko diren hausturek eraginaizatekotan, hain zuzen, hezkuntza sistemaren heziketa praxian izango dutela eragina.Hortik dator, bada, determinismoaren ukapena, eta kontraeskola edo erresistentziamugimenduen sorrera eta zergatia.
|
|
Hegemonia ez da zerbait estatikoa; hegemoniahainbat borroka historikoren lorpena da, eta hori hezkuntzaren arloan, esanguratsukiislatzen den gertaera dugu. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen hezkuntzaren erreprodukzioa, baina bai ukatzen izaera bakarra hori denik. Gizarte jakin bateko hezkuntzakklase menderaketa erreproduzitu egiten du, jakina, baina aldi berean kontraesanakere sortzen ditu eta horiek haustura elementu bihurtzen dira gizarte horrentzat.Esan dezakegu, horregatik, hezkuntza esparruan sortuko diren hausturek eraginaizatekotan, hain zuzen, hezkuntza sistemaren heziketa praxian izango dutela eragina.Hortik dator, bada, determinismoaren ukapena, eta kontraeskola edo erresistentziamugimenduen sorrera eta zergatia.
|
|
" Neurri gabeko igoera da Eskoriatzako egoera ekonomikoa ikusita. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen soldata hori kobratzeko alkateak duen gaitasuna herria hori kobratzeko kapaza baldin bada. Horren harira, ez dakigu egoera ekonomikoak nondik joko duen, eta hortaz, ez dut uste herria hori ordaintzeko moduan dagoenik".
|
2013
|
|
Horregatik, jakinda herrian zer dagoen, beste planteamendu batzuk egin ditugu, ez dugu Usurbilgo sistema proposatu; baina helburuak garbi dauzkagu. Ez
|
dugu
zalantzan jarriko denon hobebeharra. Inposaketa aipatzen denean ez dakit zergatik aipatzen den atez atekoa inposaketa dela; batzuk negoziatzeko prest gaude, baina beste batzuk ez eta haiek ari dira inposatzen bosgarren edukiontzia.
|
|
Kontuan hartu behar da, dudarik ez, eta horretan ari gara mahai honetan. Baina ez
|
dugu
zalantzan jarriko denon hobebeharrearen alde ari garela lanean, kolektiboaren alde. Eta garbi daukagu hori zer den:
|
2014
|
|
Irmo Mujika azoka ereduari buruz. «Eredua ez
|
dugu
zalantzan jarri, hau da guk nahi dugun azoka eredua, eta azoka eredu honetan sinesten dugu». Ez zen debaldekoa aipamena.
|
|
Badakigu azukrea diabetearekin eta obesitatearekin lotuta dagoela, baina behar genukenaren bikoitza ere kontsumitzen dugu. Elikagaien energia kilokaloria bidez neurtzen dugu, eta eguneroko gomendioetatik ez
|
dugu
zalantzan jartzen. Baina, hala ere, pasatzen gara.
|
|
Ezer aldatu behar izan duzue? Ez, harrezkero ez dugu beste batzarrik egin, baina geu gara antolatzaileak eta ez
|
dugu
zalantzan jartzen azoka eredua. Hala ere, ez dut gaizki ikusten bai Eusko Jaurlaritzak, bai beste batzuek gogoeta egin eta euren iritzia ematea, indarrak eta dirua zertan gastatu behar diren pentsatzea...
|
2017
|
|
Hori hartzen da herri izen horren etimologiatzat. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen lehen partea, baina gure ustez bigarrenean solo dago. tegi. Tegi edo teki, txerritegiari, txakur txabolari, bildotsak gordetzeko leku itxiari eta horrelakoei esaten zaie euskaraz; toki ren ald. dirudite.
|
|
Esanahi eta idazkera berekoa da euskaraz zein sardinieraz. Ez
|
dugu
zalantzan jartzen ematen zaion puteus etimologia latindarra. Nolanahi ere, deigarria da hizkuntza bietan bilakaera berdina izatea.
|
2018
|
|
Momentua heltzean bost urteen balorazioa egingo dugu eta ziklo berrian Gure Esku Dagok egin dezakeen ekarpenari buruz hausnartu. Erabakitzeko jaio ginen, erabaki arterainoko ibilbidea dugunik ez
|
dugu
zalantzan jartzen. Etorkizuneko erronkei nola aurre egin hausnartu behar dugu.
|
|
zalantza existentziala gorabehera, barruko zerk edo zerk diost hori dena erreala dela, zu hor zaudela, ni hemen nagoela, talotegi hau egiazkoa dela, beharbada ez dut inoiz jakingo zelakoa den zuretzako sagardo honen zaporea, baina zerk edo zerk diost zuk ahoan sentitzen duzuna eta nik ahoan sentitzen dudana ez direla hain desberdinak, eta azken finean, berba egiten dugunean, interferentziak eta okerrak gorabehera, elkar aditzen dugula, hainbat puntutan errealitate berean bizi garela. Ezin da zalantza filosofikoan bizi, ariketa ona da, entretenigarria, jolas intelektuala, baina goizean dutxa hartzeko, kafea prestatzeko, hortzak garbitzeko... segurtasun osoak dauzkagu, ez
|
dugu
zalantzan jartzen hortzak hor daudela, pasta honen zaporea bestearena baino gehiago gustatzen zaidala... Eta geure buruagana itzultzen gara, eta inoiz zalantza bera edukiko dugu:
|
2019
|
|
Han goian gaztelua dago, almenetan giza irudi txikiak ikusten dira, beherago hiriaren harresia, alde honetako bere bi ateekin, Alfofa eta Ferroko ateak, biak itxirik, biak langaz trabatuak, beste aldean mairu jendea xuxurlaka dabilela susmatzen da, apur bat kezkaturik baina seguru oraindik, nola bukatuko da hau guztia, ibaia itsasontziz mukuru dago, muga egiten duen muinoan egiten ari diren topaketa, zutoihalak eta banderatxoak airean ikusten dira, ikusgarria da, garretan dauden suak ere ikusten dira, auskalo zertarako diren, eguraldia bero baitago eta ez baita bazkaltzeko ordua, almuedanoak iloba batek ematen dizkion azalpenak entzuten ditu eta txarrenera jartzen da, hau da, txarra oraindik gutxi gorabehera jasangarria izango zela pentsatzen hasten da. Une hartan erregeak ahots indartsua goratu zuen, Guk, hemen, munduko ipurdi honetan bizi izanagatik, laudorio handiak entzun ditugu zuei buruz, entzun dugu indar handiko gizonak zaretela, eta armekin izan litekeen trebeenak zaretela, eta ez
|
dugu
zalantzan jartzen, zuen gorpuzkera sendoak ikustea aski, eta gerra egiteko trebeziari dagokionez, gauza erlijiozkoetan nola profanoetan egin dituzuen ekintzen kontaketak dioenaz fio gara. Gu, hemen, hala egokitu zaigun lur esker gaiztokotik nola eratzen ari den izpiritu portugaldarrak pairatzen dituen axolagabekerietatik datozkigun zailtasunak ditugun arren, ahal duguntxoa egiten gabiltza, ez beti ur eta ez beti ardo, eta gainera mairu hauek hementxe edukitzeko zorte txarra eduki dugu, aberastasun gutxiko jendea, Granadakoekin edo Sevillakoekin alderatuz gero, horregatik hobe behin betiko kanporatzen baditugu, eta une honetara iritsirik arazo bat sortzen da, afera latz bat, zuen iritziaren kontsiderazioaren pean paratu nahi dudana, honako hau, alegia, Egia esan, guri komeni zaiguna laguntza da, nola esango nuke, debaldeko bezala edo, hau da, geldi zaitezte hemen bolada batez, laguntzera, noski, eta hemengo kontua bukatzen denean ordainketa sinboliko batekin konformatuko zarete, eta gero segi Toki Santuetara, han bai, han ordaindu eta berriz ordainduko dizuete, hala ondasun materialetan, ez baita konparatzerik mairu hauek daukaten aberastasuna turkoek daukatenarekin, nola izpirituzkoetan, han izpirituzko ondasunak fededunaren bizkarraren gainean hedatzen baitira oina lurrean paratu orduko, Zu, Pedro Pitões, adi ibili, dezente ikasi baitut latinez, itzulpena nola doan jakiteko beste bai behintzat, baina hor zaudeten gurutzatu jaunak, arren, ez ezazue pazientzia gal, ordainketa sinbolikoarena hitz egiteko modu bat baizik ez da izan, nik esan nahi nuena zen gure nazioaren etorkizuna bermatzeko oso komenigarria litzaigukeela hirian dauden ondasunak oro guretzat gordetzea, burutazio hau ez da inor harritzeko modukoa izango, baina egia hutsa da honako hau esaten edo egunen batean esango duen esaera, Pobrearentzako laguntzarik onena pobrearena da, tira, mintzatuz gero jendeak elkar ulertzen du, zuek esan zenbat kobratu nahi duzuen zerbitzuaren truke, eta ondoren ikusiko dugu prezioa adostu ahal dugun, nahiz eta, nire ahotik mintzo den egiaren izenean, esan behar dudan ezen nire arrazoiak baditudala pentsatzeko adostasunik lortu gabe ere, gu geu bakarrik mairuak garaitzeko eta hiria hartzeko gauza izango garela, Santaremen orain hiru hilabete egin genuen bezala, zurubi batekin eta dozena erdi gizonekin, gero armada osoa sartu zen, eta biztanleria guztia ezpataz pasatu zuen, gizonak, emakumeak eta haurrak, adinari erreparatu gabe, eskuetan armarik ba ote zuten edo ez kontuan hartu gabe, ihes egitea lortu zutenak baizik ez ziren salbatu, eta gutxi izan ziren, hortaz, hau guztia egin bagenuen, Lisboa setiatzeko ere bagara, eta hau esaten badizuet ez da zeuen laguntzari muzin egiten diodalako, baizik eta ikus dezazuen ez gaudela hain gabetuak indarrez eta kemenez, eta hori ez dudalarik oraindik aipatu gure arrazoirik onena, honakoa, hain zuzen, geuk, portugaldarrok, geure alde daukagula Jesukristo Gure Jauna, isilik egon hadi, Afonso.
|
|
Gauza bat argi dago atzokoari buruz ari zirela; eta iraganari buruz hitz egiteko nahiko trebeak zirela ez
|
dugu
zalantzan jartzen. Horregatik ondorioztatu dugu egarri naiz eta min hartu dut esaldiak erabiltzeko gai zirela, eta berdin dena, zuen adizkia asmatu zutenerako aditzaren konjugazioaren lehenengo pausoak emanak zirela.
|
|
Ez
|
dugu
zalantzan jartzen, erabilera guztien artean, aginte esaldiarena dela zaharrena.
|
2020
|
|
Baina inor gutxik jartzen du zalantzan dorreetan egon behar duten edo ez, han ezagutu baititugu beti. Gaur egun megafoniak ordeztu ditzake kanpaiak, era askotako soinuak emanez, baina ez
|
dugu
zalantzan jartzen zer lekutan egon behar duten kanpaiek, gure kulturaren eta gure ondarearen paisaiaren parte direla ulertzen dugulako.
|
|
Urrian, berriz, Haritzaldek Donostiako Udalari eskatu zion uharteari biotopo babestuaren izendapena emateko. «Ez
|
dugu
zalantzan jartzen artelanaren balioa, eta ez gaude Cristina Iglesiasen eskulturaren kontra», adierazi zuen ohar batean. «Arbuiagarria iruditzen zaigu, ordea, udalak aukeraturiko kokapena eta hura gauzatzeko egin den prozedura».
|
|
Euskararen inguruko bisitak, zer nolako herri euskalduna garen azaltzen duten bisitak... Ez
|
dugu
zalantzan jartzen bisita konkretu horiek interesgarriak direla, baina publiko murritz batentzat eta tartean behin egitekoak direla uste dugu. Udarako eta herriko turismoari begira, ikuspegi globalago bat izan genukeela iruditzen zaigu:
|
|
–Ez
|
dugu
zalantzan jarriko kontatzen ari zarena baina gurekin bat etorriko zara oso gauza arraroa dela esaten badizugu, ezta. Zein da zure hipotesia?
|
|
Eta inoiz ez
|
dugu
zalantzan jarri gure demokraziaren sendotasuna, planetaren giltzarria.
|
2021
|
|
osatutako ikuspegia da hori, argazki orokor bat, eta horrek ez du esan nahi tokian tokiko errealitate guztiak parametro hauen barruan kokatzen direnik. Hala eta guztiz ere, ezaugarri horien egokitasuna edo desegokitasuna ez
|
dugu
zalantzan jarriko, azterketan ikusten joan garen legez, elkarrizketatuek iritzi desberdinak baitituzte ezaugarri bakoitzaren inguruan. Edonola ere, erronken atalean ikusiko denez, ezaugarri batzuek talka egiten dute dagoeneko aipatu ditugun heziketa literario, ikuspegi soziokulturalarekin edota PTL markoarekin berarekin; beste zenbaiten kasuan, ordea, bateragarriak izan daitezke, zalantzarik gabe.
|
2022
|
|
Bat baino gehiago eta serioak direla ziurtatzen digu, baina nortzuk diren eta zertan oinarritzen den haien seriotasuna ez digu argitzen Hararik. Ez
|
dugu
zalantzan jarriko informazio pribilegiatu hori âbaita zehatza ere, 2050erako! pribilegiatu batzuek amortalak izango dira (sartuko ote da Harari bera talde pribilegiatu horretan?) â, baina paragrafoaren estiloak zientifikoa baino gehiago propagandistikoa dirudi, txerpolari baten estiloa, alegia.
|