Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎(156 or.). Eta existentzialismo kristau bat errebindikatuz: . Ez dugu uste, gañera, egungo gizon egartiari San Tomas zaionik egokiena. Zergatik ez gera katolikuak beste bidebatetik abiatzen?
‎Imprenta y Encuadernaciones de G. Juste; 124 or.), harik eta, Estatuak ardura hau bere gain hartu ez zuen arte, horrela kontrola ziurtatzeko izugarrizko urratsa emanez. Esan daiteke, eta ez dugu uste hau kasualitatea denik, denboran bat etorri zela (XX. mendearen hasiera) eskolatzearen derrigortasunaren alde hartutako neurriekin.
‎Gizartearen modernotze prozesuaren aurrean zeuden (nahiz erritmoak berdinak ez izan) eta gizarte tradizionalaren kultur heterogeneitatea oztopotzat hartu zen prozesu horretarako, kultur homogeneitatearena baitzen prozesuak ezartzen zuen behar nagusienetariko bat, eta estatu nazioaren markoak eskainiko zuen homogeneizatzerako testuinguru aproposa. Ez dugu uste, eta hemen bat egiten dugu Gellner ekin Kedourie k dioenaren aurka, nazionalismoak nazionalismo espainiarrak kasu honetan (edota Estatuaren nazionalismoak, nahi izanez gero) homogeneitate hori inposatzen zuenik. Aldiz, gure iritziz, homogeneitearena gizarte berri hori eraikitzeko nahiak zekarren edo sortzen zuen beharra zen; baina homogeneitate horrek nazionalismo moduan azalduz bukatu zuen, nazioarena baitzen modernotze prozesuan behar zuen Estatu motaren Estatu Nazioa zutabe ideologiko legitimatzaile nagusia.
2001
‎– Ez dugu uste auto-ikaskuntza ohiko ikas prozesuaren aurreko alternatibadenik. Nekez egiten zaigu, ikas prozesu osoa auto-ikaskuntza bidez egindaitekeenik sinestea.
2002
‎Gauzak horrela, Natur Zientzietan oraindik ikerketa gutxi egiten dira euskaraz, egiten diren apurrak EHUra eta zenbait elkartetara mugatuta daude, eta bideluzea dugu oraindik aurrean. Ez dugu uste lan hori erakundeek edo unibertsitateekegin behar dutenik, ia ezinezkoa baita lankide talde isolatu baten hizkuntza hautuaaldatzea. Aitzitik, arlo horretan aurreratuko bada, ikertzaileek berek horrela nahiizan dutelako izango da, hots, euskaldunak bildu egin direlako, talde dinamikanaldaketak sortu dituztelako, eta bide errazenetik urruntzeko borortdatea izandutelako.
‎hizkuntzaz lirateke oraindesberdinak. Gainerakoak gora-behera, eta gainerakoak ez dira hutsaren hurrengoak, ez dut uste, ez dugu uste, euskararik gabe deus denik euskal kulturaren izena osozhar dezakeenik. Eta Euskal Herriko Unibertsitatean, geure eskuan bagenu ere, ikaseta irakas gai izan daiteke euskara:
‎Autore horiek argitu eta zehaztu dituzte zenbait lan ildo: testuaren irakurketak eduki behar dituen ezaugarriak (ulergarritasuna, ahoskeraren adierazkortasuna), ahoz gora irakurtzearen alderdi ezberdinak (egoera komunikatiboa, testuaren zentzua eta egitura, ahoskera...), sekuentzia didaktikoa egiteko eredua, e.a. Ez dugu uste alferrik izango denik hizkuntza ekintza hau ikertzea baliabide didaktikoak eskaintzeko helburuarekin. Ahoz gora irakurtzea lantzeko baliabide gutxi dauzkagu, daudenaksistematizatu gabe eta, gainera, ez daude eskura.
‎Hau, neurri batean erraz onar daitekeena badaBretainia, Portugal... eta halakoetako trikuharri erraldoi eta konplexuen kasuan, onargarria iruditzen zaigu Euskal Herriko mendietako trikuharri xume askorenkasuan ere. Gure ustez lan horiek ezagupen tekniko batzuk eskatzen dituzte aurreraeraman ahal izateko (lehengaia non aurkitu behar den, nola erauzi, lana nolaaurreztu, etab.), eta ez dugu uste nahikoa zenik talde bat elkartzea bat batekohilerri proiektu bat egiteko edo eurek ezagutzen zituzten trikuharrien antzeraeraikitzeko. Onartzen dugu, eguneroko bizimodua aurrera ateratzeak zailtasunhandiak ekarriko zizkietela eta ohituta egongo zirela lan fisiko handiak egitera etaarazoei konponbideak bilatzera; baina gakoa eraikuntza prozesua ezagutzea da.Horrela, J. M. Vazquez-ek (1991) dio, hilerri horien hainbat ezaugarri kontuanizanda (egituren inguruko ezagutza arkitektonikoa, kokapenen hautaketa, lurraldebatzuetako. A Coruña?
‎Eta literaturaren ikuspegitik zaila da Zesarren bikaintasuna defendatzea: hizkuntzaren aldetik eredugarri izan liteke, mendebaldeko hezkuntzan sekulako presentzia izan du, baina literaturzaleari ez dugu uste gehiegi interesatuko zaionik. Tibulo ordea, zenbatek ezagutzen dute?
2006
‎Bi arrazoi aipa ditzakegu hori justifikatzeko: alde batetik, publizitatearen ordainean emaniko kontraprestazio ekonomiko baten eskema kausal tipikoa da, eta, bestetik, ez dugu uste bere burua prestazio ekonomikoa ematera behartzen duenaren eta publizitatearen onuradun denaren identitateen izaera esentziala justifikatzen duenik.
2007
‎Ez gara enpresa produktuzalea. Ez dugu uste arrakasta produktuak ematenduenik, hau da, ez dugu uste produktu on batek arrakasta bermatzen duenik. Gugure kudeaketa eredu zaleak gara.
‎Ez gara enpresa produktuzalea. Ez dugu uste arrakasta produktuak ematenduenik, hau da, ez dugu uste produktu on batek arrakasta bermatzen duenik. Gugure kudeaketa eredu zaleak gara.
‎Baina, ba al dago horiekiditerik? Ez dugu uste. Horretarako gizadi osoa aldatu litzateke goitikbehera norabide jakin batean.
‎Ez dugu uste egoki egoki dagoenik. Eroan ditzagun aurrera aditz nagusia eta azkeneko informazioa:
2011
‎Erabilita badago, hurrengoko kasuko tresna arriskutsu bat litzateke, beraz, zehagarria. Aldiz, erabili gabe badago, eta bere ontzian gordeta, ez dugu uste faltarik dagoenik.
‎hogeita hamar urte luze baino gehiagotan, KAk ez du berariaz esan bake justiziak herritarren berdintasuna urratzen duela, ezta «eskubide izarra» den EKren 24 artikuluaren inguruko ehunka sententzietan, beraz, argudio hau erabil daiteke egun? Ez dugu uste, eztabaida zientifi ko bat garatu nahi badugu, elementu garrantzitsu baten aurrean gaudenik.
‎gure ideien eta asmoen gehiago zabaltzeko eta ezagutarazteko. Gaurko egunean ba dugu ustea, alde batetik orain duela bost urte bano gehiago euskaraz irakurtzen dela eta bestetik berriz gure ideia eta asmakizun guziak baitezpadatuki behar ditugula euskara geure mintzairaren eiheran idatzi. Oraingo uste berri hunek ez du esan nahi euskaraz beste mintzairarik ez dugula onartzen gure artean eta Euzkadin.
2012
‎Bi arrazoi aipa ditzakegu hori justifikatzeko: alde batetik, publizitatearen ordainean emaniko kontraprestazio ekonomiko baten eskema kausal tipikoa da, eta, bestetik, ez dugu uste bere burua prestazio ekonomikoa ematera behartzen duenaren eta publizitatearen onuradun denaren identitateen izaera esentziala justifikatzen duenik.
2014
‎Ez dugu uste txat erabiltzaileak txatean aritzeagatik beren hizkuntza ezaupideahondatzen ari direnik; bestela ikus daiteke kontua: ordu gehiago ematen dizkiote (euskaraz) idazteari txatak idatziko ez balituzte baino.
2017
‎ezagutza maila baxua nahizaltua ebaluatzeko erabil daitekeen gaitasuna, kodearen azalpenak ematea, agerpen gutxiena duena dela.Gehien azaltzen diren gaitasunen artean, errendimenduaren analisia ez dago guk hemen aukeratu denirakasteko hurbilpenaren barruan. Hurrengoa, arkitektura zehatz baten ezagutza, askotan beharrezkoabada ere lanean praktikoki aritzeko, ez dugu uste ezinbesteko izan behar duenik S/ I azpisistemarenezagutza orokorraren ebaluazioan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia