2006
|
|
Neurri batean hori bideratuta dago, gazteengan baitago euskaldun kopururik zabalena eta, aldi berean, proportziorik handiena. Hala ere ez
|
dugu
uste nahikoa denik. Helduen artean eragitea, ahalik eta gehienak euskalduntzea, alfabetatzea eta euskararen aldeko jarrerari goren mailan eustea funtsezkoa baita hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin ahal izateko.
|
|
Hots, aldaketarik eman ezean estatistikoki kopuru beretsuak behatu genituzke batean eta bestean. Horrelakoetan biztanleriak hamar urte horietan izandako aldaketak edo aldaketa ezakkontutan hartuz, gazteen artean bederen, migrazio mugimenduek eta heriotza tasek ez
|
dugu
uste eragin handia daukatenik edo zehazkiago, balizko eragin hori ez dela estatistikoki esanguratsua.
|
2009
|
|
2)" Euskal Herriaren hasieran EUSKARA zegoen Herriaren eratzaile; geroztik Euskarak eman dio izena Herri honi; eta herritarron arteko ezberdintasun, gatazka, kontradikzio eta guzti, Euskarak batzen gaituela aitortu ohi dugu sarritan. Ez
|
dugu
uste, ordea, Euskara Euskal Herri eta gizarte historikoaz haraindiko ezer denik; alderantziz geure historia egunerokoan egiaztatu beharrean gaude euskaldunon bateratzailea dugula euskara, geure Herriaren desintegrazioari uko eginez".
|
2010
|
|
Ez
|
dugu
uste erdaldunen hizkuntza komunitatean antzeko planteamendu teorikorik egin denik Euskal Herrian. Beharrik ere ez, ziur asko.
|
2011
|
|
Apartekoa da txostena, bai bere luzeran –aldizkari zientifikoetan argitaratzen direnak baino luzexeagoa, eta apartekoa bere sakontasunean. Ez
|
dugu
uste oker gabiltzanik esaten dugunean Euskal Herrian behintzat, diglosiaren inguruan zerbait jakin nahi duenak hemendik aurrera aintzat hartuko duela Zalbidek eginiko lan hau, ezinbestean.
|
2012
|
|
Tarte laburregia dugu arrazoiak zerrendatzeko baina uste dugu kulturgintzan ari garenok patxadaz hausnartzeko afera dela. zeren, azterketa egituraturik egin barik, ezagutzen dugunetik bildutako ausardiaz aldarrikatuko dugu sortzailea dela kultur hartzailerik behinena eta guri dagokigunez, gehienetan antolatzaile/ eragile izan ohi da. ez
|
dugu
uste asko okertuko ginatekeenik, balizko ikerketa kuantitatiboaren emaitzetako batek, euskal kultur adierazpide guztietan hartzaileen kopururik handiena sortzaileok osatzen dugula adieraziko baligu. zer esan gura dugu, endogamia hori elikatu behar dugula. Baiezko erantzunari oratuko diogu honakoa proposatzeko:
|
|
Hiriburuetako datuak ikustea besterik ez dago lehen hazten ari zena orain abiadura berean txikitzen ari dela egiaztatzeko. Agian goizegi da hain ondorio beltzak, edo grisak behinik behin, ateratzeko, baina ez
|
dugu
uste goizegi denik euskararen erabilera datuei buelta eman eta lehengo goranzko bidean jarri nahi baditugu berrikuntza behar dugula proposatzeko.
|
2013
|
|
• Euskaldunen leialtasun maila: kalean euskaldunen leialtasunmaila zein den ez badakigu ere, ez
|
dugu
uste euskaldunak kalean enpresan baino leialagoak garenik, ez dugu uste hori horrela izateko pisuzko arrazoirik dagoenik.
|
|
• Euskaldunen leialtasun maila: kalean euskaldunen leialtasunmaila zein den ez badakigu ere, ez dugu uste euskaldunak kalean enpresan baino leialagoak garenik, ez
|
dugu
uste hori horrela izateko pisuzko arrazoirik dagoenik.
|
2014
|
|
— Kode alternantzia aztertu nahi dugu, aurrez badagoela pentsaturik. — Ez
|
dugu
uste emaitzak lehen egin diren ikerketekin konparatuz gero hain ezberdinak izango direnik (agian kantitate aldetik?).
|
2016
|
|
Hasieran lerro bakarrean (6an) ematen zen fasea bitan banaturik eskaintzen da orain (batetik 6a, bestetik 6b). Zatibitze horrek lagundu egiten du hain zentrala den belaunez belauneko jarraipen/ eten kontua hobeto zehazten, diglosia bai/ ez beEz
|
dugu
uste, halaz guztiz ere, UNESCOren 2003ko dokumentuko F1 erabat eta osorik islatzen duenik EGIDS ek: 2010eko BZ eta BZ 6b mailen parean hiru maila daude han, ez bi:
|
|
galderari eta zenbait parametrori dagokionez antzekoak dira biak, baina elkarren arteko diferentziak askoz ugariagoak eta nabarmenagoak dira antzekotasun horiek baino. Ez
|
dugu
uste, beraz, bien arteko konparazio handirik egiterik dagoenik. Gehien gehienik ere, hurbilketa hutsezko iritzi moduok eman litezke:
|
|
Bere muga eta gorabehera guztiekin ere, baliabide material, ekonomiko, antolamenduzko eta gizajendezko ugari aplikatu da mende laurden luzean, euskara indarberritzeko saioetan. Ez
|
dugu
uste per capita terminotan gu baino askoz aurrerago dabilenik Europan hiztun herri minoritario asko. Gizajendez, antolamenduz, dirubidez eta dedikazioz egiten dugun inbertsio ohargarri horren pareko ekimenik ez dugu, tamalez, gogoeta lan egituratuaren sailean.
|
|
Ez gatoz bat, aldiz, zenbait errotulurekin. Ez
|
dugu
uste, esate baterako jende gehienak euskaraz egiten dueneko egoera (hots, 4 maila: teorikoki posibleen artean bigarren sendoena) unsafe izendatuz ezer aurreratzen denik.
|
2017
|
|
Agian, gutxi bada ere, proportzioan apur bat handiagoa litzateke ikusmolde positiboa 1986/ 87 urteetan. Tamalez, ez
|
dugu
uste ondoriorik ateratzeko kopuru esanguratsua denik. Aitzitik, antzeko egoeran geunden seinaletzat interpretatzeko datuak lirateke.
|
2018
|
|
Baina, ez
|
dugu
uste aldagai horrek soilik azaltzen duenik emakume eta gizonen artean topatu diren ezberdintasunak. Badira beste datu eta aldagaiak tentuz aztertu beharrekoak.
|
2019
|
|
• III.4.7 aski datu biziak atera litezke, azkenik, goiko azterbide horietan (a3/ B2) ratioa kalkulatuz (a3= arnasgune" bete" etan bizi direlarik erabat edo nagusiki euskaraz egiten duten hiztunak). ez ginateke gehiegi harrituko, oraingo 0,3 ratioa boskoitu edo hamarkoiztu egingo balitz. goian iradoki dugunez, ez
|
dugu
uste arnasgune beteak hain hain hutsaren hurrengo direnik: ez etxegiroko erabileran eta ez, Iñakiren aurkikundea gogoan izanik, kaleko bizitzan. ustea eta jakitea gauza bi dira, ordea.
|