Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2002
‎Bost egunetan ederki osatu dugu umeon gizartea. Badaude liderrak, badaude liderrei meriendako txokolatea oparitzen dietenak, badira marginatu sozialak...
‎Espainian, hiru milioi eta erdi haurren gurasoek urteroko erronka dute berriro ere uda honen aurrean: Zer egingo ote dugu umeekin?
2003
‎Ikuspegi horren aurka, kontuan izan behar dugu ume bati, baldin behar bezala gosaldu eta bazkaldu ez badu, zail egingo zaiola errendimendu akademiko egokia lortzea; baldin ikasgelako zarata maila 70 dezibelekoa bada, transmititutako mezuaren %50a jasotzeari utziko diola, urduriago jarriko dela eta gutxitu egingo zaiola kontzentratzeko eta irakurtzeko gaitasuna; baldin irakasleak, ikus entzunezko kulturara ohitutako ikasleen arreta erakartzeko... Gainerakoa, beraz, eskolako arrakasta edo porrota baldintzatzen ari diren faktore horietan guztietan eragitea litzateke.
2004
‎Zenbat ordaindu behar dugu umeok tren honetan?
‎Zer edo zer behar bada esango dizut. Gure etxera eramango dugu umea."
2008
‎Harresi ikusgarriek antigoaleko hiria inguratzen dute, bai barnealdetik bai kostatik. Hondartzan agure bat topatu dugu ume batekin olgetan, itsasoa ez dago bide bazterrean bezain zakar, moila ageri da han urrun. Harresien gainetik igartzen zaio Atlantikoari indarra.
2009
‎Proiektuak badu ardatz sendorik, badu baliabiderik eta erakargarritasunik. Gainerakoan asmatzea bakarrik falta da." Euskaldunen bat behar dugu umea zaintzeko. Galdetuko dugu inguruan, baina beste nonbaiten ere begiratu behar dugu, denbora gainera dator eta mugitu beharra dago", galdetu zion kazetari honek duela bospasei urte emazteari afal osteko hizketaldian.
‎–Eskerrik asko, baina ez dugu umerik.
‎JOXEAN: Datorrena datorrela bizitzan aurrera egiten ikasi behar dugu umetatik.
‎Baina azken aldian drogatuta bizi garela ematen du, ibuprofenoaren erreinuan pozik, lasai, bare. Ez ditugu munduaren gaixotasunak ikusi nahi, ez dugu zorigaitzik sentitu nahi, egunkariaren orria azkar pasatzen dugu ume palestinarren gorpu odoltsuekin topo egiten dugunean, ez dugu senarrak eraildako emakumeari etxea kartzela nola bihurtu zitzaion jakin nahi, ez dugu langabezian geratu denaren etsipena sentitu nahi... Zertarako, horrek guztiak baino ez dakar eta.
‎Aurten ere, sentitzen dut, baina ezin izango duzue ametsa bete. Hor jarraituko dugu umeen sakrifizioak egiten eta Luzifer gurtzen. Hor jarraituko dugu jende berria erreklutatzen, txakur gordinak jaten eta Stalinen aurpegiak tatuatzen.
‎" Himalayako beheko bizitza ikusten da bideoan. Herriak nolakoak diren, Katmandu bera ikusten da, hango erlijioari eta kulturari buruz hitz egiten dugu umeekin... Ibilaldiari dagokionez, egunean 4 ordu egin genituen oinez.
2010
‎Askotan uste dugu umeak aldatu egiten direla geuk hezten ditugulako, eta batzuetan hala da, jakina, baina aldaketa gehienak tokatzen zaizkielako egiten dituzte.
‎GERMAN. Une honetan, ez daukagu beste aukerarik. Baina ez dugu umea abandonatzeko asmorik.
‎ALIZIA: Ez kezkatu horregatik, ondo zainduko dugu umea.
2011
‎Diogu, hiperaktibitatea dopaminaren arazoa denez, dopamina eman eta kitto. Baina ez gara haratago joaten, ez dugu umeak benetan zer behar duen kuestionatzen. Hiperaktiboa da, ados.
‎–Zergatik ez dugu ume bat izaten? –eta irribarretsu gelditu zen nire aurrean; eskuak batu zituen, gero berriro askatu, eta nik isilik jarraitzen nuen.
2012
‎–Ez gara ezkonduta egon, ez dugu umerik, ezta etxerik ere, esan nion lehor.
‎Kontakizun laburren lehiaketa Arrakasta handia duen beste ekimen bat Erdialde kontakizun laburren lehiaketa da, Nafarroako mugetatik harago doana eta urtero 200 bat lan batzen dituena. . Elkartean argi dugu umeak direla euskararen etorkizuna eta beraiekin egin behar dugula lan. Horregatik eta gure mugak zabaltzeagatik, kontakizun laburren lehiaketa asmatu genuen?.
‎Gaur egun publizitatearen hedapenak ikus entzunezko hedabideen bidez baliatzen da batik bat. Hori dela-eta, bai telebistan bai eta gero eta maizago Interneten ere, ikusi ohi dugu umeei bideratutako publizitatea. Gai hau gure azterketatik at geratzen den arren, laburki bada ere, egokia iruditzen zaigu umeen eta adingabeen babesa aipatzea ikus entzunezko hedabideetan gauzatzen den komunikazio orotan.
2013
‎Telebista ikustea oso zaila da umeentzat, ez dagoelako ezer onik. Nik zinema eta bideo ikasketak egin nituen Andoainen [Gipuzkoa], baina, halere, nahiago dugu umeekin jolastu eta irakurri, telebista jartzen baduzu hark bereganatzen baitu arreta guztia. Saio horietan ikusi nuen umeak istorioetan erabat eta bizi sartzen zirela.
‎–Ozta ozta, oraindik beste bi hilabeterako dirua gelditzen zaigu, baina barazkirik ez badugu saltzen, ez daukagu oso egoera xamurra?. . Tira, behintzat arkumea belardian jarrita egun batzuen ostean haragia izango dugu umeentzat?. Isilunea sortzen zen orduan.
‎Chantalezko galtza zahar bat eta kotoi apur bat haurrentzako Aita Noel mozorro merkea bihur daitezke. Eta artile lodieko galtzerdi batzuk gehituz gero, Olentzeroren jantzi bat izango dugu umeen Gabonetako funtziorako. Horrelako ideiak, sinpleak eta oso eskuragarriak, artikulu honek jasotzen ditu, eta azaltzen du nola egin haurrentzat zortzi mozorro:
2014
‎" Hasieran, hari afektiboa lantzen dugu umearekin azaldu du Marilu Eizagirrek, gustura egon dadila, bere buruarekiko ere ondo sentitzea, eta behin hori lortuta, oinarria daukagu aurrera ekiteko eta helburuak lantzeko". Premia handiak dituzten haurrak izanik, helburu akademikoa ez da beti aurrena, baizik eta sozializazioa gelako zati izatea, autonomia, arlo emozionala, lagunak egiten eta mantentzen jakitea… Eta bide horretan, elkarlana da gakoa, haurraren inguruan lanean ari diren profesional guztien artean.
‎Gainera, jendeak asko estimatzen du gauden tokira moldatzea, bertako erreferentziak sartzea. Bestalde, antzeman dugu umeei gustatzen zaiela historiaren jabe izatea. Gustatzen zaie jakitea zer gertatuko den.
‎Gainera, hona datozenean, lehenengo lehenengo bultzatzen dugun aldaketa armosua da. Askotan, hilabeteko lana egiten dugu umeek ondo samar armosatu dezaten lortu arte. Ez da gauza erraza.
2015
‎Jolasaren bidez, umeen iritzia ezagutzea lortu duzue.Askotan uste dugu umeak ez direla, batzuetan, iritzia emateko kapaz, aurrekontuetan esaterako. Baina euren erara moldatuz gero, oso ideia onak irteten dira.
‎Kirola eta kultura ere herritarrekin batera bultzatu nahi dugu, eta kultur mahaia indartu eta kirol kontseilua sortuko ditugu. Era berean, ikusten dugu ume eta gazteekin lanketa berezi bat egin behar dela.
‎–Zer egingo duzu, maitea? Nahi baduzu zurekin joango naiz neu ere, eta toki bat bilatuko dugu umea elkarrekin hazteko.
2016
‎Eta ez dute erabiltzen.Zer egin daiteke hori saihesteko. Euskara batua ezin dugu egun batetik bestera sartu, eta ezin da modu berean sartu eremu erdaldunetan eta eremu euskaldunetan. Egunen batean denok ezagutu behar dugu, baina ezin dugu umeak lau urte dituenetik hasi hori irakasten. Herri euskaldunetan hoberena izango litzateke bertako euskalkitik abiatzea, eta, askotan, eskolak moztu egiten du aukera hori.Gazteen artean euskara baturako joera bat ari da nagusitzen. Askotan, euskara batuaren izenean, oso euskara arraroa egiten da.
‎ANTARTIKA/ JEINUEN BILTZARREKO LEIZEA DAYSNEGUROCHKA... Olentzerok eskatu du hitza.OLENTZEROBai... gai bat eztabaidatu nahi nuke: / zer egingo dugu ume batek bi jeinuri eskatzen dienean oparia. BALTASARGutxienez gure artean hitz... PIXI POST (OFF) Hemen Pixi Post! Snegurochka!! SNEGUROCHKABarkaidazue, oraintxe nator.INT.
‎Eta ez dute erabiltzen.Zer egin daiteke hori saihesteko. Euskara batua ezin dugu egun batetik bestera sartu, eta ezin da modu berean sartu eremu erdaldunetan eta eremu euskaldunetan. Egunen batean denok ezagutu behar dugu, baina ezin dugu umeak lau urte dituenetik hasi hori irakasten. Herri euskaldunetan hoberena izango litzateke bertako euskalkitik abiatzea, eta, askotan, eskolak moztu egiten du aukera hori.Gazteen artean euskara baturako joera bat ari da nagusitzen. Askotan, euskara batuaren izenean, oso euskara arraroa egiten da.
‎—Umea Pascal zen, nire bi lagunen semea. Bera dugu ume bakarra hotelean, eta aspertu egiten da. Askotan ibiltzen da iturriaren inguruan esan zuen.
‎Ados, jarraituko dugu Jarraituko dugu ume berriak eguneratzen.
‎Ez dugu umerik.
2017
‎Zelan ikasi nahiko du gurasoak banandu berri zaizkion umeak? Beste kezka batzuk ditu buruan eta asumitu behar dugu ume horrek denboraldi batez eremu jakin batean ez duela aurrera egingo, ez dela horretarako unerik egokiena. Eta hori bideratu dugu, kasuaren arabera.
‎Eskola ez da ikastegi bakarra: ebidentzia bat da, baina iraultzailea ere bada, zeren adibidez ikusten dugu ume bat eskolara joaten ez dena eta pentsatzen dugu ez duela ikasiko. Baina ikastea baldin bada gauza bat berez egiten duguna, ezin da ez ikasi.
‎Hamaika urterekin istripu bat izango dugu umearen aitak eta biok, eta umezurtz geratuko da.
‎Lehenengo irizpidearekin lotuta, azaldu behar dugu horrek adierazten duela beste gizarte eta kultura batzuetan kokatutako narrazioetatik zerbait ikas dezakegula gizarte eta kultura horietaz. Irizpidea, beraz, erlatiboa da; kontuan hartzen dugu ume hartzaileak euskaldunak direla eta batez ere Euskal Herrian kokatzen direla, eta ez beste gizarte batzuetan, nahiz eta hori ez den ezinezkoa. Alegia, gure mundu globalizatuan, gerta daiteke euskal jatorriko ume bat edozein herrialdetan bizitzea.
2018
‎Bizitzaile bat 50 urterekin, ikusiko dugu umeek gustuko duten.
‎Ezkondu gaitezke, baina ez dugu umerik izango.
2019
‎Oribe: " Helduon begiradarekin epaitzen dugu umeen sexualitatea. Biluztu eta elkar ukitzen dutenean haien gorputzak deskubritzen ari dira, era natural eta eder batean, eta helduok esaten diegu haientzat jolasa baino ez dena zerbait itsusia eta txarra dela"
‎Hala Elizak nola kapitalista misoginoek emakumeok zulo/ labe/ ontzi/ inkubagailu soiltzat hartzea ez da harritzekoa, baina ezkerretik eta feminismotik ere entzun dugu umeen salerosketa edo marketineko termino irensgarriago eta aseptikoagoetan esanda, haurdunaldi subrogatua arautzearen aldeko argudiorik.
‎Hala Elizak nola kapitalista misoginoek emakumeok zulo/ labe/ ontzi/ inkubagailu soiltzat hartzea ez da harritzekoa, baina ezkerretik eta feminismotik ere entzun dugu umeen salerosketa arautzearen aldeko argudiorik
‎Bai, Elizak aldarrikatzen duenaren kontrakoa da, horregatik asaldatzen ditu. Emakume prostituta eta heroinazalea haurdun geratu bada eta ez badu haur hori izan nahi, gizarte bezala lan egin behar dugu ume hori ez dadin jaio, eta jaiotzen bada, heroinak utzitako sindromearekin, emakume horren bizimoduak eragindako buruko gaitzekin… gizarteak zerbait ez du ongi egin. Abortatzeko eskubidea da emakumeak duen eskubidea, baina baita zirkunstantzia jakin batzuetan umeak duen ez jaiotzeko eskubidea ere.
‎Orain jende gehiago etortzen hasi da, baina ondo. Ez dugu umeekin eta arazorik izan. Gustura gaude.
‎Bestalde, zuzentasun politikoa ere hartzen da kontuan. Go! azen en, berbarako, gogoan izan behar dugu umeak hezten gabiltzala. Edozein gauza idazten duzula, beti eduki behar duzu kontuan norentzat idazten duzun.
‎–Ez dugu umerik markatuko. Ez dut horrelakorik egingo, dio Leonek.
‎Utzi egin behar dugu umearena, eta gure bizitzarekin jarraitu.
2020
‎Dena kontrolpean. Anttonek bizitzak horrelakoa izan behar duela pentsatzen du; horrexegatik, ez dugu ume negartirik zaindu behar izan, ezta nerabe petral baten ateraldi zitalik jasan ere. Gure lanbideetan aukera izan dugu gogor jokatzeko, lanpostu onetatik hobeetara igotzeko, ingurukoen artean miresmena eta izen ona sendo eraikitzeko.
‎antzera. Azkenean, Santanderren kontsulta pribatu batean lortu dugu umeak pixka bat hobera egitea». Semeak urtarrilean egingo ditu 15 urte.
‎ez dugula gehiago maite, baina txikiagoa dela eta gure arreta behar duela. Eta pentsatzen dugu umeak, bere buru txiki horretan, bere arrazoiketa horietan, ulertu egin behar gaituela. Eta diot nik, zer egingo genuke guk, gehien maite dugun pertsona horrek beste norbait ekarriko baligu etxera?
‎Oraingoaren kasuan, immunizatzen garen heinean kutsakortasuna jaitsiko da, nahiz eta berrinfekzioak egon daitezkeen, baina segur aski ez hain sintoma larriekin. Ikusten dugu ume txiki batzuek dituzten hotzeriak oso larriak direla, eta nagusiak garenean, aldiz, hotzeriak ez dira konplikatzen, immunizatuta gaudelako. Sintomak ditugu, baina arinak.
‎Ez dira kontuan hartu hikako forma neutroak, eta horregatik ez datoz bat 1 taulako ehunekoen baturak 2 irudiko ehunekoekin. Ikusi dugu umeek gutxi egiten dutela hika Azpeitian, esku artean dugun ikerketaren arabera, baina portzentaje apalak izanda ere, toka izan zen nagusi txikienen artean(% 2,5 toka;% 0,3 noka). Gainerako adintarteetako herritarrak askoz gehiago aditu zituzten hika.
‎Laztana, ez dugu umeekin larritu behar.
2021
‎Gu eunuko gara. Ezin dugu umerik sortu, baina zakila dugu eta gozatu ere gozatzen dugu. Nik harremana izan dut printzesa batekin baino gehiagorekin, baina nahiago ditut mutilak, zu bezalakoak...
‎Espero dugu umeentzat izatea, baina gustatuko litzaiguke helduek ere ikustea eta irakurtzea. Informazio asko ezezaguna da helduentzat ere.
‎Kinder auf der Landstrasse (Haurrak errepidean). 20 Kafkaren istorioaren gai nagusia, alabaina, herrixka arrunt bateko mutiko batzuen jolas, kanta eta ibilera alaiak dira. Irakurri ahala, ordea, laster sumatzen dugu ume narratzaileari lagun taldea nolabait" arrotz" zaiola... Azkenik, gaua heltzen delarik, jolaskideak etxeratu egiten dira.
‎Esandako guztiarekin, Mark Bauerlein bezalako ikerlari askoren aburuz egungoa historiako belaunaldi inozo eta ergelena izanik hori neurtzeak arazo handiak sortzen dituela kontuan hartuta, ekonomiaren mendeko den tabakoaren pareko gaitz baten aurrean egonik eta pantailaren aurrean gero eta ordu gehiago sartzen direla kontuan harturik, zergatik jarraitu behar dugu hezkuntza digitalizatzen? Zergatik jarraitu behar dugu ume eta nerabeen burmuinetan kalteak eragiten. Zergatik familien arteko arrakalak handitzen?
‎Alice eta nire biloba eraldatu dituzu baina ez dugu ume gehiago eraldatuko.
‎Osman ikusi dugu ume batekin.
‎Hara, denok ezin dugu umerik eraman, baina Kaka. Egia da.
2022
‎Etxean ez dugu umearen gelarik, ez baitago jabetza pribaturik. Jolas gela, lotarako gela, komuna eta sukaldea daude.
2023
‎" Oraindik uste dugu umeak ez duela hau guztia sentitzen, ez dela jabetzen, eta justu aldrebes da, zenbat eta txikiago, orduan eta kalteberago"
‎Une zaurgarria da, baita ere, umeak berak bizi duelako: " Oraindik uste dugu umeak ez duela hau guztia sentitzen, ez dela jabetzen, eta justu aldrebes da, zenbat eta txikiago, orduan eta kalteberago. Haurtzaroa eta nerabezaroa une zaurgarriak dira, eta horren barruan zaurgarriena 0 da".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia