Emaitzak: 7
2002 | ||
Eta mundua koloretsua da. Nahikoa | dugu telebista piztea edo egunkaria zabaltzea hedabide bakoitzaren kolorea (singularrean) zein den jakiteko. Aniztasuna ez da gaur egungo hedabideen ezaugarri nagusia. | |
2005 | ||
Bertan egonda, geure begiekin, belarriekin eta gorputz osoarekin ikusi, entzun eta sentitu egiten dugu ikusten duguna (hotza, beroa, haizea, giroa, argitasuna, ondokoen zaratak, jendearen aurpegi tristeak edo alaiak...). Etxean, aldiz, guztiz aldatzen da ingurumena, eta, teknikaren bidez, audio seinalea eta irudiaren seinalea bat eginda jasotzen | dugu telebistako pantaila kristaldunetik, gertatzen ari den tokitik urrun. Mariano Cebrian Herreros i kasu eginez (1995: 56), ondoko grafikoak osatu dira esaten ari garena ulertzeko. | |
2007 | ||
Kapituluan zehar, ikus entzunezkoek gizarte ezagutzaren garapenean izandezaketen eragina aztertu dugu, eta ikusi | dugu telebistak, ordenagailuek, jolaselkarreragileek eta Internetek eragin onuragarria eta kaltegarria izan dezaketela. | |
4 Telebista ikusteko eredu ona izan eta ohitura onak modelatu: gurasoen ohiturek seme alabengan eragin handia dutenez, saiatu behar | dugu telebista askorik ez ikusten eta, bereziki, haurrentzat desegokiak diren saioak ekiditen. | |
2009 | ||
Komunikabideen papera ere, gero eta garrantzitsuagoa da sozializazioan, batez ere gaur egun, lortu duten hedapenak ez baitu aurrekaririk. Gero etadenbora gehiago ematen | dugu telebista, irrati, Internet, edota aldizkarienaurrean informazioa bilatzeko edota entretenitzeko asmoz. Komunikabideek, errealitatearen irudi bat ematen dute, sozializazioan nahitaez eraginez. | |
2015 | ||
Kolorea dutenek kolorez, bertzek xuri eta beltzez bixttandena. (...) Galde egiten | dugu telebixta saltzailer otoi, argi ditzaten erosleak! (Euskaratelebixtan, 1971). | |
2017 | ||
bezalako botoiak klikatuta, dela iruzkinak eginda, dela sarean dauden edukiak partekatuta, eta D ataleko galdera sortak, aktibotasunaren mailarik gorenak ikertzeko helburua dauka. Inkestaren B atalak, ostera, izaera desberdina dauka; izan ere, telebista kontsumoa jarrera pasiboagoekin lotu izan denez gero, fokua jarri gura izan | dugu telebistarekin erlazionatutako jardueretan, sakontzeko bai ohiko telebista eta bigarren pantailaren aldibereko erabileran, bai telebistako edukiekin Interneten egiten diren jardueren ezagutzan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan telebista | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan telebista asko | 1 (0,01) |
ukan telebista piztu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |