Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Hala ere, Espainian, 1978ko Konstituzioak ez zuen jarraitu Suitzakoaren bide eredugarria, ezta ONUk 1948 urtean giza eskubideez agertu zuen agiriaren 2 artikuluak bere orokortasunean adierazten duena ere. Baina oroigarriagoa dugu oraindik Unesco erakundearen L, emploi des lan gues vernaculaires dans l, enseignement (1953), guztiontzat hain gomendagarria dena. Horiek guztiak kontuan harturik idatzi nuen Euskararen ostarteak liburuko lehen partean VI. kapitulua (ikus 60 orrialdeak).
2002
‎sugeak buruan, brontzezko atzaparrak, ezkata gogorrak gorputzean? Baina gorgona madarikatu haiek ekar zezaketen kalterik okerrena beste era batekoa zen eta ez dugu oraindik aipatu: edozein izaki bizidunek gorgona haietako bati aurrez aurre begiratzea nahikoa zen haragizko, hezurrezko eta odolezko gorputz beroa harrizko bizigabe hotza bihurtzeko.
2004
‎Euskaldun zahar eta berrien euskara erabilera gisa honetakoa omen zen: . Ez dugu oraindik, haatik, funtsezko desberdintasuna zein duten aipatu: euskaldun zaharrek normalki euskaraz hitz egiten duten bitartean, euskaldun berriek ez dute apenas egiten.
2006
‎amesten dugu oraindik goizaldean
2009
‎(UBM, 73). . Gauzei izenik ezarri aurreko/ lehen garaitan gara oraindik./ Zazpi urteko izpiritu bizitza/ bizi dugu oraindik(...), ez baitakigu/ gauzen izenik,/ euskaraz gauzen/ izanik? (UBM, 66).
‎mundua da. . Hizkuntza, gizonaren kanpoko nahiz barruko errealitate guztiak izendatzeko eta adierazteko gauza denean, hizkuntza horrek poetaren lehendabiziko premiari baino ez dio oraindik erantzun, une honetan hizkuntza, bere esanahi zehatz eta guzti, abiapuntutasunezko materia geldi dugu oraindik. Oraintxe iritsi da poeta poesia eraikitzeko lehen materiale multzora.
‎Kioskoaren burdinazko atean atzamarrak harrapatuta egiten zuten negar neska mutilek. Atso agureak garela, negar haien oihartzuna entzuten dugu eta negarrez jarraitzen dugu oraindik, behin lagun batek txori txikiak ostu zizkigulako, edo senargaia lapurtu zigulako. Negar egin du Nellyk ere, Beatrizen ahizpak.
2010
‎/. Dana emon biar yako/ matte dan azkatasunari?? esaten zuen Lauaxetak?, bortizkeriatik urrun, Ghandiren ideien bidetik, baina, zoritxarrez, urrun dugu oraindik utopia, hemen armak nagusitu baitira betidanik: Espainiaren batasuna errege katolikoek erdietsi zuten, Nafarroan odol eta gar sartuz. Noaingo guduan bost mila agramondar hil ziren, aise esaten da!?; karlistadetan ere hondamena izan genuen bidaide, 36ko gerran berdin; gaur, berriz, ETAkoak dabiltza:
‎ea independentziaren aldeko masa mugimendu indartsu bat gauzatzen den —" Mendi bitxidor berdiok, arin or duaz kantari: / ‘Dana emon biar yako/ matte dan azkatasunari’" esaten zuen Lauaxetak—, bortizkeriatik urrun, Ghandiren ideien bidetik, baina, zoritxarrez, urrun dugu oraindik utopia, hemen armak nagusitu baitira betidanik: Espainiaren batasuna errege katolikoek erdietsi zuten, Nafarroan odol eta gar sartuz —Noaingo guduan bost mila agramondar hil ziren, aise esaten da! —; karlistadetan ere hondamena izan genuen bidaide, 36ko gerran berdin; gaur, berriz, ETAkoak dabiltza:
2011
‎David Crystal hizkuntzalaria Euskal Herrian izan dugu oraindik orain Hizkuntzaren iraultza liburuaren aurkezpenera etorrita. Esan dizkigun gauza jakingarri askoren artean, nik bereziki hitzok azpimarratu nahi nituzke:
‎Horiek horrela, zeren arabera identifikatzen gara gaurko munduan? Munduko alde honetan gutxienez, nazionalitatearen erreferentzia sistema oinarrizko zentzu iturria dugu oraindik, postmodernitateak eragin dituen aldaketak gorabehera eta globalizazioaren eraso erauntsia gutxietsi gabe. Erreferentzia esparru nazional eta nazionalistaren arabera ezarriak baitaude gaurko munduan nazio hizkuntzak eta gainerako nazio ezaugarri guztiak:
‎Amak Jasoneri begiratu zion, Jasonek niri eta, besteek baino geroago, aitak amari?. Ez dugu oraindik lortu, baina gustatuko litzaiguke, asko gustatuko litzaiguke, eta baietz egin nuen birritan buruarekin. Benetan horixe zela nire bizitzarako nahi nuen gailurretako bat adierazi nahi nuen jarri nuen aurpegiarekin, eta ez nuen hain gaizki egingo, Jasonek begirada luzaroan eutsi baitzidan.
2014
‎Y eta biok ez garen arren erromantikoak, edo, zehazkiago esateko, Y zakil hutsa denez eta ni, aldiz, Y ren zakiltasunaz oraindik ohartzeke dagoen erdi memelo erdi (beste gai batzuekiko) hiperkontzientea naizenez, biok ala biok bestelakoak, bereziak garela sinetsi nahi dugu oraindik ere, alegia, masa beldurgarri hau osatzen duen infra jendea ez bezalakoa, eta horregatik daramagu jantzita nolabaiteko maskara babesgarri bat, gehiegizko intelektualizazioan, hitz potoloetan eta ahotsaren doinu grabe eta sakonetan oinarritua batik bat, eta horregatik dugu nahiago itsasaldi bortitzei so egin baino, ozeanoaren abiapuntu den itsasadarrera jo, oxigenoak akabatutako arraintxo...
2015
‎Hauxe. Eta ez dugu oraindik ezagutzen, ez dakigu zenbat gela dauzkan, edo sukaldeak leiho bat daukan mendi aldeko hegi zabal urdinetara. Ez dakigu, halaber, nortzuk ditugun auzo, zenbat diren, makurrak diren edo borondate onekoak, egunean dauzkagun diru kontuak, hori dena, Oto, ez dakit jabetzen zaren?.
‎–Errioxaren diktadura, lagunok, hasi da purrustaka Gabriel, ardoen kartari begira bost minutu luzez aritu ostean?. Michelin herrian bizi gara, elitezko gastronomiaren lurraldean, eta hala ere ardo kontuetan ideia putarik ez dugu oraindik. Txapela buruan eta betiko Errioxa mahai gainean, ez dugu erremediorik.
‎–Uste dut zorretan zaudela gurekin. Nire gizonek saldutako balea zati baten truke dirurik ez dugu oraindik jaso.
‎Lau gizarajori utzia da egiteko hau. Lan hau ez dugu oraindik aintzakotzat hartu. Gure aldizkariak ez dira bizi, bixi baizik.
‎ere, lanean jarraitu behar dugu oraindik, sahiestezinak diren
2016
‎Handik urte batzuetara, Anaitasuna aldizkarian honako hau irakurri zuen: . Egun salatu beharrezko euskal mitologia, XIX. mendekoa dugu oraindik. Askok, lehen arraza hitzak zuen esangura ematen diote ethnia hitz modernoagoari?.
‎Hala, bada, ahalkea eta duintasuna bezalako hitzak oso aspaldikoak iruditzen zaizkigu, galtzear dauden sentimenduak. Auzo lotsaren ezaguera mantentzen dugu oraindik (aditzeaz badarik ere), eta ez da gutti. Besteak egiten duenak lotsatzen gaitu beti, inoiz ez geuk egiten dugun gauza berberak.
‎Horregatik, Koldo Martinezen esanetan, Geroa Baik pentsatzen zuen aurkakotasun handirik piztu gabe, bazegoela aurrerapausoak emateko bidea egungo lege esparrutik atera gabe, dekretuz. . Euskararen legeak jokoa ematen duela pentsatzen dugu oraindik. Orain arte, legea murriztu dute dekretu bidez, baina alderantziz ere egin liteke, eta erabilgarri izan liteke euskara zabaltzeko eta hedatzeko normal normal?.
‎Pisu hori gainean sentitzen dutela aitortu du medikuak: «Profesional elebidun askok dugu oraindik ere normalizazioaren zeregina gure ardura den sentsazioa. Askotan sentitzen dugu gainontzekoak guri begira daudela, zeregin hori gurea balitz bezala».
2017
‎14 Lurraren jabetzaren barneko aldaketen (lurren pribatizazioa batez ere) eta sorgin ehizaren arteko erlazioari buruzko azterketa serio bat egiteke dugu oraindik. Alan Macfarlanek iradoki zuen lehenengoz lotura esanguratsu bat izan zitekeela Essexen lurrak itxituran sartzearen eta inguru horretako sorgin ehizaren artean, baina bere esanak zuzendu zituen gero (Macfarlane 1978).
‎–Ez dugu oraindik hitz egin.
‎Euskara batuaren aldaera informalik ez dugu oraindik taxutu eta sozializatu, aldaera horrek aldean lituzkeen argi ilunak gorabehera342; horregatik edo, euskalkiaren erabilera arlote samar bat ari zaigu ohiko bihurtzen hainbat espazio publikotan343 Estandar nazionala gutxietsi eta telebistan txokoan txokoko aldaeraz mintzo den euskaldunaren jokamoldea inkulturatik hurbil bide dago344 Antza denez, oraindik ez dugu barneratu euskara gure nazi...
‎Bai, andre santa maitagarri horrekin tratua sori da. Are zilegi da, gauean amets gaiztoak egiteko beldur bagara (inkontzientea ez dugu oraindik lortu kontrolatzea), Santa Ines garbiari otoitz eginez lo hartzea. Batzuk erregina santak dira, estruktura sozialean hierarkia kanonizatzeko.
2018
‎Halaxe gelditu gara, itsatsita, kanpoko, oraindik ere kanpoko, hiriko harrabotsean intzirika. Entzuten dugu oraindik ere harrabotsa. Eta gero, jadanik ez da entzuten.
‎Mekongeko transbordadorean nagoen egun hartan, limusina beltzaren egunean, alde egin gabe dago artean nire ama urtegiko lursailetik. Aldian behin, harainoko bidea egiten dugu oraindik ere, lehen bezala, gauez, hirurak joaten gara oraindik ere hara, egun batzuk pasatzera. Hantxe gelditzen gara, bungalowaren begiratokian Siam mendiaren aurrean.
2019
‎Heldu egin gara, umeak ditugu, lanean daramatzagu urteak, orduko bikoteez ez gara oroitu ere egiten, eta, hala ere, Moioren bizitzak zein heriotzak zeharkatuta gauzkan lagunartea osatzen dugu oraindik.
‎Txakurra ez zen mugitu, burua apaldu zuen, muturra lurrarekin bat eginda. ...errespetagarria, beraz, ausartiek ez dute zailtasunik ikusten, adibidez, zer lurrikara sortuko zen txakur honen buruan baldin eta deskubrituko balu eskailera honetako ehun eta hogeita hamalau tranko ezagunei bat batean beste bat erantsi zaiela, ez da horrelakorik gertatu, hipotesi bat baizik ez da, zer zoritxarreko iritziko zion bere buruari animalia honek amildegi zeharkaezinaren aurrean, gogoan dugu oraindik zenbat kosta zitzaion, lehengo egunean, gizon honi jarraitzea Porta de Ferroraino, hobe da hainbat esperientzia ez errepikatzea. Hiru urrats harantzago Raimundo Silvak ikusten du egunkari zabaldurantz hurbiltzen den txakurra, orak zalantzak ditu, ez daki gizonari begiratu behar dion, etor litekeen ostikoari aurre egiteko, edo janaria harrapatzera egin behar duen, janariaren usainak erraiak bihurrarazten dizkio, basatiki, listuak gainez egiten dio hortzetan, zergatik egin duzu bizitza hain gogorra gutariko askorentzat, o txakurren jainkoa, beti izaten da horrela, hobena jainkoei leporatzen diegu, eta geu gara den dena asmatzen eta korapilatzen dugunak, hoben horien eta beste horiek bezalakoen absoluzioak ere barne.
‎–Denbora dugu oraindik, adoretu nahi izan zuen Leirek.
2020
‎Jo, ba nik ez dakit, emakume asko daude munduan, bananbanan galdetuko diegu nahi baduzue. Gizonek beren burua ordezkatzen dute, eta emakumeok generoa ordezkatzen dugu oraindik, eta horrek pisu izugarria jartzen digu gainean, gizonak unibertso bat kubritzen du, edo edozer gauzari buruz hitz egin dezake, eta emakumeok, berriz, gure gauzez hitz egin dezakegu, bai?
2021
‎Gure gizartearen hierarkiak ere halakoak direlako. Antzinako greziarrek banatu egin zuten gizateria; batetik gorputza zegoela uste zuten eta bestetik burua, eta banaketa hori onartu egiten dugu oraindik. Bihotza beroa dela esaten dugu eta burua hotza, gizonak burua daukala eta emakumeak gorputza.
2022
‎Agian... ez dugu oraindik idazlearen irudia desmi tifikatu. Idazlearen irudia diodanean, gizon zuri katedra dunarenaz ari naiz.
‎" Nork egin dizu bonboa?". Bide luzea dugu oraindik aurretik.
2023
‎–Ez dugu oraindik ezer adostu. Imajinatzen dut urtero bezala amaren etxean elkartuko garela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia