2008
|
|
Hemen aurkezten dugun ikerketak haur jaioberrien izenak hautatzean gurasoei eragiten dieten logika sozialak zein diren argitu nahi izan dugu. Ikuspegi bikoitz batetik egin
|
dugu
lan hori: nolabait esatearren, hurbilpen, bourdieuzale?
|
|
Oraino gure Eskual herri maite huntan, esker diogularik handien eta tikien artean den anaiatasun ederrari, elgar aditze eder bat izan dezakeguke gure artean eta hortarat behar
|
dugu
lanean hari gu guzien onetan.
|
2009
|
|
–Comunicación social de la `Y' ferroviaria vasca» DVEUSKONEWS & MEDIA,). Alegia, «diseinurik egokiena
|
dugu
lanean emandako urteen eta kontraste askoren emaitza. Orain lanak aurrera eramateko ordua da, gizartearekiko komunikazioa irekita edukiz eta azpiegitura modurik onenean gauzatzeko ekarpen guztiak baloratuz»(,/ 12).
|
2010
|
|
Atal honetan 5 puntuko ezberdintasun guztien gainean egin
|
dugu
lan, aldaera «txikienak» (adibidez, lore vs lora) ere kontuan hartuz eta, bilatzen genuenaz gain, berriemaileen erantzunek erakusten dizkiguten beste diferentzia batzuk ere baliatuz.
|
2011
|
|
Hezkuntzaren alorrean diharduten egile kritikoen lorratzari jarraituz prestatu
|
dugu
lan hau. Hedabideetatik umeek jasotzen dutena modu kritikoz ikertu behar dela pentsatzen dutenekin bat gatoz, eta gizon eta emakumeen arteko benetako berdintasun eraginkorra jomuga dutenekin konpartitzen dugun ardurak bultzatu gaitu Disney Channel katean begia ezartzera.
|
|
«Hau gara gu, geurez: baserriko eta odol zaharreko euskal jende zaildua eta fededuna; baina, zoritxarrez, gu hirian bizi gara, kaletar petoak gara, lantegietan eta bulegoetan egiten
|
dugu
lan, mundu modernoaren kalteak bizkarreratu behar ditugu...» (baina ez gara Gaztelako nekazari «», espainiar nazionalistentzat jatortasun eta benetakotasunaren ikurra zena, ezta «godo» edo frantziar galoa ere). Euskal nazionalismoak diferentzia esentziala topatu zuen baserriko mundu miresgarri, sakon eta jatorrean.
|
2012
|
|
«Egia partekatzen eta errespetatzen deneko giroak sortu behar ditugu. Ez
|
dugu
laneko giro onik izango, ez baditugu aintzakotzat hartzen eta errespetatzen partaideak. Egiten ari denaz egia esanez lortzen da ni/ zu harreman on bat.
|
|
Ziurgabetasuna masiboki hedatu da. Testuinguru honetan aurkitu
|
dugu
lan erreaburn out() dei dezakegun fenomenoaren hedapena.
|
|
Martin Ugalde Kultur Parkearen sorrera bera, bere horretan, berrikuntza sozial argia dela defendatzen
|
dugu
lan honetan. Berrikuntza da, alde batetik, nazioartean ezagutzen den izaera honetako esperientzia bakarra delako.
|
|
Hortaz, orain arteko bilketan, jarraian aipatuko ditugun multzoak antolatzeko ahaleginetan ari gara lehenengo azterketa baterako, horrela eginik esparru bakoitzeko ezaugarri komunak errazago agertuko direlakoan. Horien aipamenarekin hasiko
|
dugu
lan hau, gaiaren konplexutasunaz jabetzeko, eta artikulu honetarako aukeratu dugun arloaren murrizketa ulertu ahal izateko.
|
2013
|
|
Kronologiaren eta gertakarien arteko elkarreraginetik ardaztuko
|
dugu
lan honen nondik norakoa: abertzaletasuna eta haren baitako aldaketa erabakigarriak izango ditugu gako nagusietako bat.
|
2015
|
|
(2) eta (3) koari erreparatuta, bistan da inongo? (ere) bezalako osagaiek, hau da, PNOek, bai eta gehienez ere bezalakoek, hau da, PPOek, deskripzio propioa behar dutela. Guk geuk, inongo? (ere) jorratuko
|
dugu
lan honetan. Aurrerantzean inongo modura aipatuko dugu osagai hau.
|
2017
|
|
Historiaren banaketa klasikoa erabiliko
|
dugu
lan horiek sailkatzeko, ñabardura batekin: Aro Garaikidea bitan banatu dugu, 1936 urtea mugarri hartuta, garai horri dagokion azterketa esparrua hobeto zehaztu ahal izateko.
|
|
Landuko dugun corpusaren tamaina, ordea, jasotzen ditugun diru-laguntzen araberakoa izango da. Ondorioz, mende bakoitzeko autore baten edo biren testuekin hasi nahi
|
dugu
lanean. Momentu honetan aztergai izango ditugun lanen aukeraketa fasean gaude.
|
|
Elkarrizketatuentzat ordutegien eta lana eta familia bateragarriak egitearen arazoak dira mugarik handiena haien egunerokoa aurrera eramateko. Ordutegiak aldakorrak izateak eta asteburuetako lanak familiako ardurekiko bateragarritasuna zailtzen dutela diote (A3 «Bai pentsatu izan dut, harrapatu banindu askoz ere gazteago haur txikiekin, ez dakit aurrera egin ahal izango nuen ordutegiekin», A8 «Denok egiten
|
dugu
lan berdina, baina gero zuk duzun bizi erritmoa haiek ez daukate. Etxea aurrera eramaten duen emakume rolak jarraitzen baitu ondotik»), baten kasuan lanean jarraitzea ere kolokan jartzera helduz (A9 «Egun bateko aurrerapenarekin baino ez dakizu daukazun ordutegia.
|
2019
|
|
Orain arte esandakoa kontuan harturik, bilantzikoterminoa soilik molde metrikoa izendatzeko erabiliko
|
dugu
lan honetan.
|
2021
|
|
Hori da lanaren abiapuntua. Bertsoaren bereizgarri hori kontuan izanda eta taldeak nerabezaroan garrantzia handia hartzen duela dioten hainbat baieztapenekin (Oliva, Parra eta Sanchez Queija, 2004; Oliva eta Palacios, 2004; Orcasita eta Uribe, 2010), bertsoeskolen balio hezitzailea ikertu nahi izan
|
dugu
lan honen bidez.
|
|
Datuen azterketari dagokionez, SPSS programaren 24.0 bertsioarekin egin
|
dugu
lan. Galdetegia estatistikoki izan da balioztatua, Cronbach en alfa (Cronbach, 1951) koefizientearen fidagarritasun eta barne konsistentziaren arabera.
|
2022
|
|
Baliatu dugun erreferentzia markoa kualitatiboa izan da, hezkuntza praktika zehatz baten analisia egin nahi izan baitugu, irakasleen praktika eta esperientziak lehenetsiz. Horretarako etnografiak eskaintzen dituen baliabideez osatu
|
dugu
lana, irakasleen esperientzia eta pentsamenduak jasotzeko arakatze narratiboa burutuz. Datuak jasotzeko, erdi egituratutako elkarrizketak eta irudi zein argazkiak (fotoelizitazioa) baliatu ditugu, eta ondoren lan honen muin diren narratiba eta errelatoak eraiki dira elkarrizketa fokalizatuen bitartez.
|