Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Hori gertatuz gero, gai estrategikoetan sar gintezke. Ezker Batuan uste dugu jarrera bazter tzaileen aurrean, abertzaleen eta abertzale ez direnen arteko gu txieneko bilatu behar dugula, eta horretarako formularik aproposena eta euskal herritar gehienen adostasuna bildu eta nahikundea aseko duena Euskal Herriaren autodeterminazio eskubidean oinarritutako atxikimendu libreko federalismoa dela, EAE batetik eta Nafarroa bestetik erabaki subjetuak liratekela
2002
‎Zalantzarik ez, baina gu ez gara martetarrak. Udaletxeetan mozioak aurkezten direnean ikusten dugu zinegotzi horiek zer jarrera duten, eta ez dugu jarrera aldaketarik nabarmentzen. Ezker abertzaleko beste horietan, ordea, bai sumatzen ditugu aldaketak.
2003
‎Baina frogatuta dago gizarte taldeen alderdi konfesionalari aitortutako balio politikoa gero eta gutxietsiagoa dagoela, behintzat erakunde aholkulari gisa, eta hori horrela da. Ondorioz, erabakiak hartzerakoan, hobe dugu jarrera posible bakoitzaren ondorio errealetatik abiatu, errealitatearekin loturarik ez duten galderetan luze aritzea baino.
2004
‎Oraingoz ez dugu jarrera zehatz bat hartu. PSOEk egingo dituen proposamenen zain gaude.
2005
‎Jendeak nola baloratzen du zer diren hizkuntzak eta zertarako diren? Ezinbestekoak dira pentsaera horiek, zeren horien arabera hartzen dugu jarrera bat edo beste. Kontzeptu hau interesgarria iruditzen zait, zeren gazteen esparrua lantzen aritu izan naiz eta lehen aipatu ditugun arbuio horiek agertzen dira.
2008
‎Eta Hobsbawmen ustez, ikerlari kritikoari dagokio tradizio faltsu horiek agerian uztea. Bere basakerian, The Invention of Tradition liburuan bertan Hugh Trevor Roper historialariak Eskoziako gona edo kilt delakoari buruz publikatu zuen artikulua dugu jarrera honen muturreko eredu eta adibide.
2009
‎Bruce LaBruce film zuzendari kanadarrari emango diote Zinegoak Ohorezko Saria. Zinema gay punkaren gurua da, eta punk hori ulertzen dugu jarrera politiko gisa. Zinema underground eta politikoa dela dio jaialdiaren zuzendariak, eta film berri bat ekarriko du Bilbora, Otto, edo gora hil berpiztuak.
2010
‎Haien arabera, eskualdeko —eta, beraz, Leitzako— biztanleen euskararekiko jarrera aldekoa edo oso aldekoa da nagusiki, eta hizkuntzarekiko atxikimendua handia da. Datu orokor hori hartu izan dugu beti, eta ñabardura handirik egin gabe horrekin osatu dugu jarreren inguruko diagnostikoa.
2011
‎Aholkularitza Mckinseyk uste du= »http ://www.mckinsey.com/mgi/ publications/ big_ data/» target=»_ blank» target=»_ blank»– hurrengo iraultza= »https ://www.consumer.es/tecnologia/ internet/ cloud computing informatica de alquiler.html»“cloud konputagailua hodeia. Zerbitzu batean sartzen garenean eta jardueraren bat egiten dugu bertan, gure arrastoa uzten dugu jarrera, adorea, askotariko gaiei buruz dugun ikuspegia edo gure gustu estetikoak, besteak beste, gure nortasuna zehazten dute. Logika onez, datu hauek gure Interneteko profil publikoarekin bat etortzea, guztiok baino gure nortasun digitalari dagokio.
‎Bestelako hausnarketak ere egin daitezke, energia nuklearraren erabileraren aurka dugun jarrera oinarritzeko. Ezker abertzalean koherenteki izan dugu jarrera hori, euskal kostalde ez nuklearraren aldeko mugimendu herritarra sortu zenetik, eta horretan mantentzen gara egoera larri honetan. Uste dugu bestelako planteamendu orokor bat egin behar dela energiaren erabilerari dagokionez, bestelako bultzada bat eman behar zaiela energia berriztagarriei, bestelako planteamendua egin behar dela hazkunde ekonomikoari dagokionez eta bestelako planteamenduak egin behar direla kontsumismoaren inguruan.
2012
‎Hemen herri indigenen ikuspegia dugu, non autodefinitzeko apustua egiten den. Laugarren Munduaren aldetik hau dugu jarrera historikoa. Gogoratu behar dugu nola Herri Indigenen Munduko Batzarraren 1978ko bigarren bilerak ebazpen bat onartu zuen:
2013
‎Bi gisetan ikusiko dugu jarrera hori zutela. Alde batetik ohartuko gara politikoki edo nazio ikuspegi aldetik, aztertu ditugun idazleak Frantziarekin identifikatzen zirela.
2014
‎Botoek esango dute, baina gure partetik dena egingo dugu UPN gobernutik kentzeko. Ez dugu jarrera baztertzailerik izango, eta, emaitzengatik, EH Bildu dute baztertu. Posizio zentral batean egongo gara.
‎Irmo aritu zen: «Ezin dugu jarrera aldatu apeta batengatik. Kataluniak legea bete eta betearazteko obligazioa dauka».
2015
‎Zinemak finkatu duen konbentzioa da kokotsean eskua duen gizona pentsatzen ari dela, nagusi izan den ideologiaren erakusgarri da gutxitan topatzen dugula jarrera horretan emakumerik XX. mendeko zinema klasikoan?. Istant batean, ikusi orduko geureganatzen dugu jarrera horretan dagoenak baduela kezka edo barne gatazkaren bat, eta irtenbide baten bila dabilela. Supituki ulertzen du ikusleak hori guztia keinu hau ikuste hutsarekin.
‎Hau da, jokabidetik jarrerara, edo jokabidera joko dugu jarreratik pasa barik, zuzen eta artez. Eta gero guk geuk geure jarrera egokituko dugu portaera berrira.
2017
‎" Lakuntza herri txikia da eta milaka pertsona hartzea ez da erraza. Baina giro bikaina izan da, garbitasuna ikusgarria, Lakuntzako kaleak inoiz baino garbiago egon baitira, jendearen edukazioa ere ikusgarria, ez dugu jarrera txarrik ikusi... Dena ikusgarri atera da" aipatu digu bizilagun batek.
2018
‎Ni zezenketen aurkakoa naiz eta hauen aurkako hainbat manifestazioetan parte hartu dut, baina gaia konplexua da Iruñean. Ni aurkakoa naiz, baina Aranzadin badira aldekoak eta, beraz, talde gisa ez dugu jarrerarik hartu zezenketekin. Eztabaida kalera atera behar da.
2019
‎Garrantzi handiko kontua da arbasoen jarrera hori, batez ere, euskararen historian hainbat atzizki kokatu nahi baldin baditugu. Aditza aztertzean, adibidez, tu atzizkiaren jatorriaz eztabaidatu dugu jarrera hori aipatu gabe eta, orain, deklinabidea begi bistan, gero eta garbiago ikusten da trebeak zirela atzizkien erabileran, trebeak eta originalak. Izan ere, bai konjugazioan, bai deklinabidean bere bide berezia ongi seinalaturik utzi ziguten.
2020
‎Agian, filosofiaren merkatu balio bihurtu da baina, edonola ere, gogamenean aritzearen lotsa dugu jarrera horren ardatza. Hau da, nola edo hala, ezin onartzea pentsatzeak balio duela eta ez dela denbora pasa hutsa, filosofatzea ez dela gure gizartean (berez, edozein eta edonoizko giza taldeetan) luxutzat har daitekeen portaera.
‎Harrigarria da sinatutako bake itunik gabe ere aldaketa esanguratsuak egon direla. Espainiako Estatuaren aldetik ere ikusi dugu jarrera aldaketa bat: esaterako, atxilotutakoei emandako tratuan.
‎Izarran horrelako egoerak kudeatzeko orduan «profesionaltasunaren, hurbiltasunaren, gizatiartasunaren, enpatiaren, naturaltasunaren eta neurritasunaren aldeko apustua» egiten dutela gogorarazi dute. «Horregatik ahal dugun guztia eginen dugu jarrera gizatiar eta berrizalez era askotako tresna eta mekanismoak eskaintzeko hildako pertsonen hurbilekoei. Beti ere osasun agintarien erabakiak errespetatuz».
‎Hainbat aldiz hitz egin dugu jarrera aldatu behar zuela uler zezan.
2021
‎Gaztelaniaz ere bai, ez pentsa. Bigarren Hezkuntzan arlo desberdinetako irakasleek ez dute ezer jakin nahi gainerako arloez; Euskara eta literaturakoan ere denok ez dugu jarrera bera eta sarritan arrantzan Ibili behar dugu". (LIR2)
‎Urrutiaren arabera, hori ez dugu guztiz gaizki egiten. Eta, oro har, denok dugu jarrera ona, arnasa kalitatez hartzen laguntzen diguna. Proba egin nahi baduzu, hasi zure diafragmari kasu egiten, bularraren eta sabelaren artean dagoen muskulu hori, arnasketan funtzio nagusia betetzen duelako.
2022
‎Komitean iparraldeko eta hegoaldeko herrialdeen ordezkaritzak egongo dira. Ikusiko dugu jarrerak gerturatzen dituzten ala ez. Europako Batasunak [EB] proposamen bat egin zuen COP27n; ez zen onartua izan, baina balio du ohartzeko zein den EBren jarrera.
‎Gure aldetik, egiarekiko konpromezuan berretsi eta orain arte egin dugun bezala arrazoian eta errespetuan oinarrituriko elkarrizketen alde egingo dugu. Beste behin ere, argi utzi nahi dugu jarrera bera duen edozeinekin hitz egiteko prest gaudela, eta kontrara, erasorik emango balitz berau salatuko dugula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia