2001
|
|
Perfumeak eskuratutako garrantziaz jabetzeko, etxean dauzkagun perfume ontziak besterik ez
|
dugu
ikusi behar. Gabonak iristen direnean, telebistak iragarkiak eskaintzen dizkigu etengabe, perfumeari esker ustezko abenturak gerta dakizkigukeelakoan.
|
2002
|
|
UPV EHUri dagokionez, bi Euskara Plangintza izan ditugu azken urteotan, eta gaur egun ez
|
dugu
ikusten horizonte garbirik gure hizkuntzak behar duenlehentasunezko tokia izan dezan. Laurogeita hamarreko hamarkadan zehar garatuzen I. Euskara Plangintza gure hizkuntzaren normalizazio bidean UPVn eginikolehen saiakera sistematikoa izan zen, baina, oro har, ez zen nahikoa izan euskal irakaskuntzaren hedapenerako oinarri sendoak eta ibilbide progresiboak ziurtatzeko.
|
|
Baina kapituluaren hasieran ikusi dugu estandarizazioa ez dela erabatekoa eta, hori kontuan hartuta, irtenbide bat bilatu behar da euskara erabiltzaileen erabilera guztiak tratatu ahal izateko eta, bide batez, egokiak proposatzeko. Horiek horrela, euskararen tratamendu automatikorako arkitektura orokorra ikusiko dugu, hiru urrats inkrementaletan gauzatzen dena eta, orain arte, lehenengoa besterik ez
|
dugu
ikusi. Ondoren, horiek banaka aurkeztuko ditugu, alegia, tratamendu estandarretik abiatu eta, euskararen egoera kontuan hartuta, aldaeren tratamendua egiten saiatuko gara, aldaera dialektalak edo/ eta ezagutza faltak eragindako akatsak detektatu ahal izateko.
|
2005
|
|
Entzuleak jasotzen duen informaziotik aukerak egiten ditu.Berarentzat inportanteak ez diren informazioak bazterrean uzten ditu, ulertzen ezdituenak ere bai, beste batzuk hartzen dituen bitartean, aukeratzen dituen bitartean.Hori beti gertatzen da neurri batean, komunikazioaren teorian hondarrak eta zaratakparte hartzen dutelako informazioan. Ikusi berria
|
dugu
ikus entzunezko informazioaren bitartekotza. Informazio aukeraketaren esparruan laugarren grafikoa dagertukoena, hartzailearen inguruari dagozkion baldintzak zein ezkor eta zaratatsudiren jabetzeko.
|
|
Bertan egonda, geure begiekin, belarriekin eta gorputz osoarekin ikusi, entzun eta sentitu egiten
|
dugu
ikusten duguna (hotza, beroa, haizea, giroa, argitasuna, ondokoen zaratak, jendearen aurpegi tristeak edo alaiak...). Etxean, aldiz, guztiz aldatzen da ingurumena, eta, teknikaren bidez, audio seinalea eta irudiaren seinalea bat eginda jasotzen dugu telebistako pantaila kristaldunetik, gertatzen ari den tokitik urrun.
|
2006
|
|
Zer esanik ez, astro bat horizonte azpian dagoenean (bere altuera negatiboa denean) ezin
|
dugu
ikusi, Lurrak berak estaltzen digulako. Baina aipatu dugun higidura dela eta, astro gehienek horizontea zeharkatzen dute, egunero bi aldiz:
|
|
Barne planeta bat Eguzkiaren atzetik pasatzen denean, gaineko konjuntzioan dagoela diogu. Garai horretan, jakina, ezin
|
dugu
ikusi, Eguzkiaren argitasun itzelaren ondoan ezkutatzen delako.
|
|
Barne planeta bat Eguzkiaren aurretik pasatzen denean, azpiko konjuntzioan dagoela diogu. Garai horretan ere, jakina, ezin
|
dugu
ikusi, Eguzkiaren argitasun itzelaren ondoan ezkutatzen delako.
|
|
29 urteko denbora tartean, eraztunaren itxurazko inklinazioa aldatu egiten da. Lurra Saturnoren ekuatorearen planotik pasatzen denean, bere eraztuna ertzez azaltzen zaigu, eta oso mehea denez gero, ezin
|
dugu
ikusi. Ordea, zazpi urte beranduago, eraztuna 26° ko angeluaz azaltzen zaigu, Saturnoren diskoa inguratuz.
|
2007
|
|
Argi dago prozesu hauetan alde guztiek dutela zer irabazi eta zer galdu: afrikar artisauak zerbait irabaziko du bere produktuak Europan salduz gero (nahizeta bidezko salerosketa ez izan), guk ere kontsumitzaileak garen aldetik zerbaitirabazten dugu Ikean altzariak erosita (nahiz eta munduko kultur dibertsitateariizugarrizko kaltea egin). Neurri txikian denok irabazle, baina neurri handian zer ariden gertatzen ez
|
dugu
ikusten.
|
|
Bestalde, ez
|
dugu
ikusten perpaus horretan (bikain eratua) zertan erabilirik ezelako baliabiderik. Igaro gaitezen bigarren eskemara (b).
|
|
Bestalde, ez
|
dugu
ikusten perpaus horretan (bikain eratua) zertan erabilirik ezelako baliabiderik.
|
|
Lehengo eskeman ez
|
dugu
ikusten egokia denik erabiltzea ezelako baliabiderik; bigarrenean, ostera, bai (dagoeneko erabilita dago egitura erlatibo jokatua( (e) na?). Hona hemen beste baliabide batzuk:
|
2008
|
|
Batzar Nagusiaren eta Errektore Batzordearen arteko aginpideen banaketak arazo praktiko asko sor ditzake kooperatiba txikietan eta, zehazki, lan kooperatiba txikietan. Ez
|
dugu
ikusten arazorik irizpide malguago bati jarraitzeko, kooperatiba bakoitzaren bazkide kopurua kontuan hartuz.
|
2009
|
|
Baina ez da horretan geratzen adierazpen erregularrekin egin dezakeguna, ezta gutxiagorik ere! Oinarrizko bilaketa mekanismoa besterik ez
|
dugu
ikusi, eta orain, adierazpen erregular konplexuagoak eraikitzen hasteko moduan
|
2010
|
|
Historia hori ezagututa, ez zitzaidan batere bitxia jelkide batzuek pentsazezaten ordenazko erregimen batek, tradizionala eta arraza europarren bertuteetanfinkatua, on egin ziezaiokeela euskal nazionalismoari. Alemaniako erregimennazia nola ikusten zuten konprenitzeko, aski
|
dugu
ikustea nola aurkezten zen Frantzian, hain zuzen Vichy eta Petainen bidez: balio tradizionalen gordailu antikomunista bezala.
|
|
Brunei 1984an erregio taldera sartu zen BretainiaHandiarekiko independentzia eskuratu eta gero. Testuinguru politikoa hain erabakigarria izanik, 90eko hamarkadaren bigarren erdira arte ez
|
dugu
ikusi iragankomunistakoak izandako Vietnam, Laos, Myanmar, Kanbodia eta beste herrialdebatzuen sarrera integrazio ekimen honetara.
|
2011
|
|
Esate baterako, ikerkuntza proiektuen portzentaje bat ikerkuntza talde euskaldunei emateko komenientzia, baina zehaztu gabe zein portzentaje izan behar zuen. Hala, Inguma datu basea eta UPV/EHUren dokumentazioa kontsultatuz ez
|
dugu
ikusi hazkunde aipagarririk gertatu zenik arlo honetan (ikus 13 taula). Egia da, alde batetik, 1991n 3 ikerkuntza proiektu egin zirela euskaraz, baina 1993an, berriz, 2 baino ez.
|
|
Progresiboki igotzen da batez besteko puntuazioa ikasketa mailaren arabera estatistikoki esanguratsuak diren taldeen arteko desberdintasunak ezarriz (20 taula ikusi). Ikuspuntu horretatik, ondorioztatu
|
dugu
ikus entzunezko prestakuntza bereziak benetako desberdintasun kualitatibo bat sortzen duela, benetan esanguratsua dela egunero jasotzen ditugun ikus entzunezko mezuak deskodetzeko gaitasunaren garapenean.
|
|
Horregatik ulertzen
|
dugu
ikus entzunezkoa, hein batean.
|
2014
|
|
Ondoriozkoak: orduan besterik ez
|
dugu
ikusi. Behin erabili dute, gainera.Berriz ere testu akademikoetako jokamoldearekin erkatuta azpimarratzekoada haietan gisa honetako lokailuak oso maiz erabiltzen dituztela; beraz batezere.
|
|
Tira, ondo da (Esnal, 2008), ados, konforme... deontikoen arrastorik ez duguikusi. Ondo ere behin besterik ez
|
dugu
ikusi eginkizun horretan. Hemen:
|
2015
|
|
Erabilerari buruz aritu gara kapitulu honen aurreneko atalean eta orduan aipatu
|
dugu
ikus entzunezkoen kontsumoak gora egin duela, askotarikoak direla edukietara heltzeko jendeak baliatzen dituen tresnak eta aldi berean medio batekin baino gehiagorekin aritzea gero eta normalagoa bilakatzen ari dela. Gogoratu dugu oraindik ere ohiko telebista dela nagusi, baina Internet indartzen ari dela ikus entzunezkoen joko eremua definitzeko orduan.
|
|
Paradigma aldaketa horretan, ezin ahaztu
|
dugu
ikus entzuleen papera ere, askoz ere aktiboagoak eta parte hartzaileagoak baitira orain:
|