Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Perfumeak eskuratutako garrantziaz jabetzeko, etxean dauzkagun perfume ontziak besterik ez dugu ikusi behar. Gabonak iristen direnean, telebistak iragarkiak eskaintzen dizkigu etengabe, perfumeari esker ustezko abenturak gerta dakizkigukeelakoan.
2002
‎UPV EHUri dagokionez, bi Euskara Plangintza izan ditugu azken urteotan, eta gaur egun ez dugu ikusten horizonte garbirik gure hizkuntzak behar duenlehentasunezko tokia izan dezan. Laurogeita hamarreko hamarkadan zehar garatuzen I. Euskara Plangintza gure hizkuntzaren normalizazio bidean UPVn eginikolehen saiakera sistematikoa izan zen, baina, oro har, ez zen nahikoa izan euskal irakaskuntzaren hedapenerako oinarri sendoak eta ibilbide progresiboak ziurtatzeko.
‎Baina kapituluaren hasieran ikusi dugu estandarizazioa ez dela erabatekoa eta, hori kontuan hartuta, irtenbide bat bilatu behar da euskara erabiltzaileen erabilera guztiak tratatu ahal izateko eta, bide batez, egokiak proposatzeko. Horiek horrela, euskararen tratamendu automatikorako arkitektura orokorra ikusiko dugu, hiru urrats inkrementaletan gauzatzen dena eta, orain arte, lehenengoa besterik ez dugu ikusi. Ondoren, horiek banaka aurkeztuko ditugu, alegia, tratamendu estandarretik abiatu eta, euskararen egoera kontuan hartuta, aldaeren tratamendua egiten saiatuko gara, aldaera dialektalak edo/ eta ezagutza faltak eragindako akatsak detektatu ahal izateko.
2005
‎Entzuleak jasotzen duen informaziotik aukerak egiten ditu.Berarentzat inportanteak ez diren informazioak bazterrean uzten ditu, ulertzen ezdituenak ere bai, beste batzuk hartzen dituen bitartean, aukeratzen dituen bitartean.Hori beti gertatzen da neurri batean, komunikazioaren teorian hondarrak eta zaratakparte hartzen dutelako informazioan. Ikusi berria dugu ikus entzunezko informazioaren bitartekotza. Informazio aukeraketaren esparruan laugarren grafikoa dagertukoena, hartzailearen inguruari dagozkion baldintzak zein ezkor eta zaratatsudiren jabetzeko.
‎Bertan egonda, geure begiekin, belarriekin eta gorputz osoarekin ikusi, entzun eta sentitu egiten dugu ikusten duguna (hotza, beroa, haizea, giroa, argitasuna, ondokoen zaratak, jendearen aurpegi tristeak edo alaiak...). Etxean, aldiz, guztiz aldatzen da ingurumena, eta, teknikaren bidez, audio seinalea eta irudiaren seinalea bat eginda jasotzen dugu telebistako pantaila kristaldunetik, gertatzen ari den tokitik urrun.
2006
‎Zer esanik ez, astro bat horizonte azpian dagoenean (bere altuera negatiboa denean) ezin dugu ikusi, Lurrak berak estaltzen digulako. Baina aipatu dugun higidura dela eta, astro gehienek horizontea zeharkatzen dute, egunero bi aldiz:
‎Barne planeta bat Eguzkiaren atzetik pasatzen denean, gaineko konjuntzioan dagoela diogu. Garai horretan, jakina, ezin dugu ikusi, Eguzkiaren argitasun itzelaren ondoan ezkutatzen delako.
‎Barne planeta bat Eguzkiaren aurretik pasatzen denean, azpiko konjuntzioan dagoela diogu. Garai horretan ere, jakina, ezin dugu ikusi, Eguzkiaren argitasun itzelaren ondoan ezkutatzen delako.
‎29 urteko denbora tartean, eraztunaren itxurazko inklinazioa aldatu egiten da. Lurra Saturnoren ekuatorearen planotik pasatzen denean, bere eraztuna ertzez azaltzen zaigu, eta oso mehea denez gero, ezin dugu ikusi. Ordea, zazpi urte beranduago, eraztuna 26° ko angeluaz azaltzen zaigu, Saturnoren diskoa inguratuz.
2007
‎Argi dago prozesu hauetan alde guztiek dutela zer irabazi eta zer galdu: afrikar artisauak zerbait irabaziko du bere produktuak Europan salduz gero (nahizeta bidezko salerosketa ez izan), guk ere kontsumitzaileak garen aldetik zerbaitirabazten dugu Ikean altzariak erosita (nahiz eta munduko kultur dibertsitateariizugarrizko kaltea egin). Neurri txikian denok irabazle, baina neurri handian zer ariden gertatzen ez dugu ikusten.
‎Bestalde, ez dugu ikusten perpaus horretan (bikain eratua) zertan erabilirik ezelako baliabiderik. Igaro gaitezen bigarren eskemara (b).
‎Bestalde, ez dugu ikusten perpaus horretan (bikain eratua) zertan erabilirik ezelako baliabiderik.
‎Lehengo eskeman ez dugu ikusten egokia denik erabiltzea ezelako baliabiderik; bigarrenean, ostera, bai (dagoeneko erabilita dago egitura erlatibo jokatua( (e) na?). Hona hemen beste baliabide batzuk:
2008
‎Batzar Nagusiaren eta Errektore Batzordearen arteko aginpideen banaketak arazo praktiko asko sor ditzake kooperatiba txikietan eta, zehazki, lan kooperatiba txikietan. Ez dugu ikusten arazorik irizpide malguago bati jarraitzeko, kooperatiba bakoitzaren bazkide kopurua kontuan hartuz.
2009
‎Baina ez da horretan geratzen adierazpen erregularrekin egin dezakeguna, ezta gutxiagorik ere! Oinarrizko bilaketa mekanismoa besterik ez dugu ikusi, eta orain, adierazpen erregular konplexuagoak eraikitzen hasteko moduan
2010
‎Historia hori ezagututa, ez zitzaidan batere bitxia jelkide batzuek pentsazezaten ordenazko erregimen batek, tradizionala eta arraza europarren bertuteetanfinkatua, on egin ziezaiokeela euskal nazionalismoari. Alemaniako erregimennazia nola ikusten zuten konprenitzeko, aski dugu ikustea nola aurkezten zen Frantzian, hain zuzen Vichy eta Petainen bidez: balio tradizionalen gordailu antikomunista bezala.
‎Brunei 1984an erregio taldera sartu zen BretainiaHandiarekiko independentzia eskuratu eta gero. Testuinguru politikoa hain erabakigarria izanik, 90eko hamarkadaren bigarren erdira arte ez dugu ikusi iragankomunistakoak izandako Vietnam, Laos, Myanmar, Kanbodia eta beste herrialdebatzuen sarrera integrazio ekimen honetara.
2011
‎Esate baterako, ikerkuntza proiektuen portzentaje bat ikerkuntza talde euskaldunei emateko komenientzia, baina zehaztu gabe zein portzentaje izan behar zuen. Hala, Inguma datu basea eta UPV/EHUren dokumentazioa kontsultatuz ez dugu ikusi hazkunde aipagarririk gertatu zenik arlo honetan (ikus 13 taula). Egia da, alde batetik, 1991n 3 ikerkuntza proiektu egin zirela euskaraz, baina 1993an, berriz, 2 baino ez.
‎Progresiboki igotzen da batez besteko puntuazioa ikasketa mailaren arabera estatistikoki esanguratsuak diren taldeen arteko desberdintasunak ezarriz (20 taula ikusi). Ikuspuntu horretatik, ondorioztatu dugu ikus entzunezko prestakuntza bereziak benetako desberdintasun kualitatibo bat sortzen duela, benetan esanguratsua dela egunero jasotzen ditugun ikus entzunezko mezuak deskodetzeko gaitasunaren garapenean.
‎Horregatik ulertzen dugu ikus entzunezkoa, hein batean.
2014
‎Ondoriozkoak: orduan besterik ez dugu ikusi. Behin erabili dute, gainera.Berriz ere testu akademikoetako jokamoldearekin erkatuta azpimarratzekoada haietan gisa honetako lokailuak oso maiz erabiltzen dituztela; beraz batezere.
‎Tira, ondo da (Esnal, 2008), ados, konforme... deontikoen arrastorik ez duguikusi. Ondo ere behin besterik ez dugu ikusi eginkizun horretan. Hemen:
2015
‎Erabilerari buruz aritu gara kapitulu honen aurreneko atalean eta orduan aipatu dugu ikus entzunezkoen kontsumoak gora egin duela, askotarikoak direla edukietara heltzeko jendeak baliatzen dituen tresnak eta aldi berean medio batekin baino gehiagorekin aritzea gero eta normalagoa bilakatzen ari dela. Gogoratu dugu oraindik ere ohiko telebista dela nagusi, baina Internet indartzen ari dela ikus entzunezkoen joko eremua definitzeko orduan.
‎Paradigma aldaketa horretan, ezin ahaztu dugu ikus entzuleen papera ere, askoz ere aktiboagoak eta parte hartzaileagoak baitira orain:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia