Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 61

2000
‎Eta, zeren galdurik gauden, galtzen dugu perspektiba. Eta, oihanean egon arren oihana ikusten ez duen gizonak bezala, ez dugu ikusten formen zorabioak —zorabioaren formak? — ezkutatzen eta mozorrotzen digun sorburua eta jatorria, zeina baita puntu ezdeus hura. Nik, ordea, mozorroa edeki eta kendu dut, eta puntu hori bertzerik ez dut buruan.
2003
‎Euskalerria bere gain ez dugu ikusten, bertzek ezarririk baizen; berez bere ihardukitzen ere ez, bestek, beren arteko bakearen gatik, herrialde bakar idukiz baizik.
2004
‎Halarik ere, euskara ikasteko dituen jarrera eta helburu zehaztu horien eragileen sustraiak beti leku gordean gelditzen dira. Izozmendiaren gaineko paisaia baizik ezin dugu ikusi horrela, hizkuntza erabileraren logika azpian egituraturik dauden indar sakonen eskuko delako. Euskara ikastearen zioak eta erabileraren legeak funtsez bestelakoak dira.
‎Ez dugu ikasiko. Ez dugu ikusten ikusi behar genukeena, horren oinarrizkoa izanik ere: hau da, euskararen normalizaziorik ez digula ekarriko euskal curriculumik gabeko eskola ereduak.
‎Poliziaren eskuetan utzi. Agian denak azalpen logikoa dauka eta guk ez dugu ikusten asmatu. Agian hutsetik istorio makabro hauxe osatu dugu.
2005
‎Gaur ez dugu ikusi. Libelula urdina.
2008
‎Orain arte inon ez dugu ikusi Salyn beste zuri. Motorrak, hotelak, Mediterraneo zati bat afrikar kutsuz, umetako safarietan legez, eta milaka europar guri praka laburrekin.
‎Sasoi ona ei da hau parkea bisitatzeko, eurite garaian belarrak oso altu daude, baina orain ere ez dabiltza behetik. Baso errearen ondoan, termitategi handiak eta gazela galduren bat baino ez dugu ikusi. Ordezko gurpil bi daramatzagu, biak adabakiz josita eta irudirik gabe.
‎Gaur goizean Forden fabriketako bat ikusi dugu, ikaragarri gustatu zait, lantegi guztiak erraldoiak dira, esan digute 65.000 langilek egiten dutela lan bertan. Ez dugu ikusi inolako emakume langilerik baina agureak bai ordea, lan errazak egiten. Lantegien barruan freskagarrien eta goxokien postuak daude langileentzat, dutxak daude langileek beren burua garbitu ahal izateko bertan.
2009
‎–Baina hemendik ez dugu ikusiko nor den neska, kexatu zen Leon?. Hurreratu gaitezen!
‎han Israelgo lur agorrarentzat dena, Arantzazuko mendi basoentzat dela hemen. Maiatz berriaren pozetan pagoen hostoak argitara itzartzen direnean, kukua jo eta jo, larreetan behorrek irrintzi, eguzkia bera garbi eta alaiago, Gandiagak Pazkoa ospatzen duen lurraren, sakratu kutsua nabari [ba] du?, salmistarengandik ez dugu ikusten urruti (DGA, 81 orr.). Panteismoa(, ateismo pio bat?
‎Mendi parajeek historia izaten dute; beren mitoa alegia, misterioa eta biografia batera, beren, egia?, zerikusi gutxi daukana kontadizo zientifikoagaz. Inoiz ez dugu ikusten begiek ikusten digutena bakarrik. Hizkuntzarekin ikusten dugu; memoriarekin, ametsekin.
‎Amets egin dezakegu kopla zaharrean harri aroko artzainaren oihartzun bat heltzen zaigula. Barandiaranek eta Aranzadik agerian ipini zizkiguten koba, dolmen eta tumuluetan, ez bakarrik harrizko iragan fosila, baina biziera bat, arte bat, pentsamendu bat, gizon emakumearen patu bat ikasi dugu ikusten. Gizakiaren historia.
‎gurutziltzatzerik gabe, gizadiaren erredentziorik ez; beraz, gizadiaren erredimitzaileetakoak genituzke Judas eta Pilatos... Jesusen pertsonaia historikoa denaz bezainbatean, Meslierren testu ebanjelikoen etsamina kritikoaren konklusioan, ezin dugu ikusi ez bada, comme un visionnaire, comme un fou, et comme un fanatique?,, fou et extravagant? (I, 397, 404).
‎–Fernando sintió un estremecimiento convulsivo, y le temblaron las piernas y le castañetearon los dientes?. Barojaren protagonista etengabe inpresio bortitzek kolpatzen dute, batera eta bestera geldigabe jaurtia da; bakarrik bere barrua(, el silencioso proceso de su alma?) inon ez dugu ikusten higitzen, inpresioak deus elaboratzen, ideien diskurtso bat bideratzen. Hala ere, hemen fedegabea da, hor fededuna; goian zientista eszeptikoa, behean mistikoa; eta inoiz ez dakigu nola ez bat eta ez bestea.
‎–Anaiatxo bat izan dugu, baina ez dugu ikusi. Oso gaizki dago, eta hil egingo da:
‎–Anaiatxo bat izan dugu, baina ez dugu ikusi. Oso gaizki dago, eta hil egingo da:
2010
‎Uste dut beraiek guk baino gehiago sinesten dutela horretan. Estatuak askoz gertuago ikusten du urrats hori, eta guk ez dugu ikusten. Adibidez:
‎Estatutu bakarra. Orduan, baldintza hau jartzen dugu ikus dadin beraiek hautsi dutela, ez dutelako lurralde batasuna onartu?. ETAk aitzakia hau asmatu zuen, bere jendeari esateko:
‎Besoak goratuz, azkar batean, bere altxorra jaurti du. Ez dugu ikusi nora jaurti duen, baina uraren soinua entzun dugu, eta lakuren batera bota duela pentsatu dugu. Ez dugunez berriro indioaren begi zoroekin topo egin nahi, piramidera itzuli gara.
2011
‎ETAren subjektua barneraturik izan dugun belaunaldia antzutua bizi izan gara haren aurrez? ETA izan baita gure Beste handia, gure azken identifikazio narzisista, eta geure biktima sentipenean ez dugu ikusi besteenganako samina. ETAren subjektu iraultzailearen porrota adierazteko pertsonaia historiko bat dago:
2012
‎–Gaur ezin dugu ikusi batak bestea baizik!
‎Kalkulugai bihurtu dugu aukera. Eskoletako formulae matematikoen mende jartzen dugu ikusi eta irudikatu gabea.
2014
‎ez dakit nor hasi den tiro egiten, Ixaka ala ni, ala karlistetako bat, ala denok batera, baina miraria izan da inor zauriturik ez ateratzea, tiroak ondo ondotik bota dizkiogulako elkarri. Ez dakit haietakoren bat ez ote dugun zauritu, guk ezetz uste dugu, lehenengo tiroen ondoren haien talde guztiak ihes egin baitu maldan behera, Ixaka eta biok maldan gora abiatu garen era berean; izan ere, atzera begiratu dugun une laburretan, ez dugu ikusi herrenka edo mindurik alde egiten ari zen inor: gu bezalako ziztu bizian zihoazen zazpiak.
‎–Ez. Leku hori ez dugu ikusi, eman du aditzera Kepak?. Hortik zehar, gainera, panteoiek egon behar dute.
2015
‎Ahaztu dut aurretik dugun gaua ere, Sarahgandik metro gutxira igaro beharrekoa. Ostatura heldu garenean ez dugu ikusi. Laster hartu dugu geure gela eta azkar egin dugu alde atzera berriz.
‎–Gure mundua gainbeheran dabil, baina ez dugu ikusi nahi. Mundu, alai?
‎Hau puntu bereziki minbera da guretzat, euskaldunontzat: zenbat aldiz ez dugu ikusi, azken urteotan, Espainiako epaitegietan euskaldunen bat edo batzuk argudio berbera erabiltzen. Isilik egoteko eskubidea.
‎–Kubatarra itxaropen eta etorkizun hobe baten esperantzan hazi zen, berdintasunean, nazioartean zeuden egoera egoki batzuei esker. Aldaketa bortitzegia izan da, eta etorkizunik ez dugu ikusten?.
‎Egunez zein gauez lanean gelditu gabe aritzen omen zen, lo ere egin gabe (insomnea zen, eta ez omen zuen hiru lau orduz baizik lo egiten). Ez dugu ikusten telebista kate guzietan batera hiru, lau, bost, sei orduko hitzaldi amazonikoak ematen (bere boz hipnotikoari kasu egiten baita kontrairaultzaileak ere). Eta orain, amaitu denean, dortokez tristatzearena amaitu denean esan nahi dut, ezinbestekoa da galderari aurre egitea.
2016
‎Eraikuntzak hamar metro inguruko altuera dauka. Gauden tokitik horma lau, guztiz itxi bat besterik ez dugu ikusten. Orain ni naiz zalantzan dagoena.
‎–Kontua da ez dakigula zer bilatu. Edurne Iriarteren gelan ere izan gara, baina bahiketarekin harremanik izan lezakeen deus ez dugu ikusi.
‎Horrez gainera, beste 300.000 euro banatu zituen administrazioak tokiko entitateen artean, udalerriek euskara sustatzeko kanpainak eta egitasmoak gara zitzaten; eta 150.000 euro, ikus entzunezkoen ekoizpenerako. . Euskararen egoera benetan hobetuko duen diru sailik ez dugu ikusten. Gainera, Euskararen Legea aldatu ezean, emango diren pauso gehienak lokatz arteko urratsak izango dira?, salatu zuen Xabi Gartzia Nafarroako AEK ko arduradunak, 2016ko aurrekontuen zirriborroa aurkeztu zenean (Nafarroako Hitza, 2015eko azaroaren 27a).
‎–Biluzik dago enperadorea, baina ez dugu ikusten. Hortxe dabil oraindik, patrikak betetzen, banderetan bilduta eta dirudiena baino askoz berriagoa den aparatu teoriko politiko osoa indar osoz erabiltzen.
2017
‎zeruan ilargia, bazterrak isilik, gorputza bainatu berri, arindua, arimari sobera behaztopa jartzen ez diola? Orduan, bizitza eta heriotza elkarrengandik bereizten dituen horma istant batez gardentzen da eta posible dugu ikustea zer gertatzen den haraindian, lurraren azpian.
‎Fenomeno horiei gaur egungo ikuspegitik begiratuta, berez datoz erantzunak, lau mendeko emakumeen diziplinatze kapitalistaren ondoren. Emakumeen soldatapeko lanak, etxeko lanak eta sexu lan ordainduak oraindik gehiegitxotan bakoitza bere aldetik aztertzen badira ere, orain egoera hobea dugu ikusteko emakumeek soldatapeko langile gisa jasan duten bazterketak zuzen zuzeneko lotura duela etxean soldata gabeko langile gisa bete duten funtzioarekin. Hala, prostituzioaren debekua eta emakumeak antolatutako lantokietatik kanporatzea etxekoandrearen sorrerarekin lot ditzakegu, bai eta familia berreraikitzearekin ere, familia lan indarraren ekoizpenerako gune bihurtu zen heinean.
‎Landa kapitalismoaren hedapena eta hark ekarritako ondorio guztiak (lurren desjabetzea, gizarte desorekak areagotzea, harreman kolektiboen haustura) faktore erabakigarriak izan ziren sorgin ehizaren jatorrian, eta, hori egiaztatzeko, aski dugu ikustea akusatutako gehienak emakume behartsuak zirela (laborariak, soldatapeko langileak); emakume haiek akusatzen zituztenak, berriz, komunitateko kide aberats eta entzutetsuak ziren, haien enplegatzaile edo nagusiak, tokiko botere egituretako kideak eta, askotan, estatu zentralarekin lotura estuak zituztenak, alegia. Jazarpenek aurrera egitean eta biztanleen artean sorginekiko beldurra (edo norbaitek sorginkeriaz edo, elkartze subertsiboaz?
‎–Hau kaka zaharra, izeba! Karramarro bakar bat ere ez dugu ikusi.
‎Era berean, bere berezko usaina itxuraldatzen saiatzen dena, arima ari da, nolarebait, ezkutuan gordetzen; horrexegatik, ez diot nik lore ura buru gainera botatzen duten guztiak espetxean sartu behar direnik, baina bai salmenta eta langintza behintzat debekatu egin lituzketela kristau izena daramaten herri guzti guztietan. Bestela, horrela hasi eta zer ez ote dugu ikusiko aurrerantzean?
‎–Momia den ala ez den, paketea irekitzean baino ez dugu ikusiko. Hiru, bi, bat, aitzina!
2018
‎Baina Freudek esaten duen legez Sexualitatearen teoriari buruzko hiru artikulu n, salbuespenak edo arraroak ematen digu giltza ulertzeko nola eratzen den sexuaren inguruko esanahien mundu arrunt eta beste barik onartua. Jarrera kontzienteki desnaturalizatu bat hartuta baino ez dugu ikusiko nola naturaltasunaren itxura bera eraikia den. Gure aurresuposizioak, gorputz sexudunen gainean egiten ditugunak, gorputzok batekoak edo bestekoak izatearen inguruan egiten ditugunak, gorputz bakoitzari halako sexukoa izateagatik berezko ei zaizkion edo berez ei darizkien esanahien ingurukoak?
‎Korridore humanitariorantz doan bide guztian, bi ibilgailu baino ez dugu ikusi kontrako norabidean: mikrobus bat eta motozikleta bat, bi gazte gainean.
‎–Beitu, hemen, Herri honetan, egon dira hondamendiak eta desgraziak klase guztietakoak. Uholdeak, itsasoko galarrenak, ama txerrien suteak, destrozoak leku guztietatik, gerra bat ere bai, zer ez dugu ikusi. Baina, hondamendi bat egon bada gogorra, hori zuen jenerazioarena izan da.
2019
‎aukeratuko luke, eta ez luke ibili behar desiratzen duena erdeinatuz: azken batean, ez dugu ikusten a priori zertan den hain mespretxagarria espainiar neska dantzari txiki, polit, kartsu, xume bat; pobrea, jatorri apalekoa, letragabea delako ote. Susmatzekoa da Montherlanten begietan keriak direla horiek guztiak.
‎deitu izan zaio; Frantzia eta Italia ahizpa latinoak dira. Emakumearen eginkizuna ez dago zehaztua, baina haren feminitatea baino ez dugu ikusten Frantzia, Erroma, Germania irudikatzen dituzten estatuetan eta Konkordia plazan Estrasburgo eta Lyon irudikatzen dituztenetan. Parekatze hori ez da alegorikoa bakarrik:
‎Halabeharrak nahi izan zuen, edo beharbada zoritxarrak, hitz uniboko hauek lerro bakarrean elkar zitezen, modu honetan legenda baten indarrarekin aurkezten direlarik, distiko bat bezalakoak dira, erranairu erantzunezina bezalakoak, baina probokatzaileak ere badira, ironiaz honako hau esango bailuten, Egizu nirekin beste zerbait, horretarako gauza bazara. ...etela, eta horren erakusgarri hurrengo orrietan aurkituko genuke, horietan deskribatzen dira setioa, harresien aurkako oldarra, kaleetako borroka, eta etxeetakoa, gehiegizko hildakoak, arpilatzea, Mesedez, esan beza zuzentzaileak non ikusten duen burugabekeria, edo ihes egiten ari zaigun errakuntza, normala da, ez dugu zuzentzaileak duen esperientzia handia, batzuetan begiratu egiten dugu baina ez dugu ikusten, baina irakurtzen behintzat badakigu, zuzentzaileak arrazoi zuela uste zuen, baina, guk ez dugu beti dena ulertzen, aise da jakitea zergatik, prestakuntza teknikoa falta, zuzentzaile jauna, prestakuntza teknikoa, eta batzuetan, aitor dezagun, nagiak gara hiztegietan esanahien bila ibiltzeko, hori ere bai, eta horrek kalte besterik ez digu egiten. Burugabekeria da, esaten du berriz Raimundo Silvak, erantzungo baligu bezala, ez dut horrelakorik egingo, zergatik egingo zuen bada, zuzentzaile bat lanean serio jokatzen duen pertsona da, ez dabil jolasetan, ez da prestidigitadorea, gramatikek eta eskuliburuek ezartzen dutena errespetatzen du, arauak ditu gidari, eta ez ditu aldatzen, idatzi gabeko kode deontologiko larderiatsu bati egiten dio men, komenientziek behartuta bere boluptuositateak gordetzen dituen kontserbatzailea da, zalantzak, inoiz zalantzarik badu, beretzat gordetzen ditu, ez zaio inolaz ere burutik pasatuko ez bat jartzea egileak bai bat jarri zuen tokian, zuzentzaile honek ez du horrelakorik egingo.
‎Euskal Herri osoko esatarien presentzia bermatu behar dugu ikus entzunezko medioetan, bakoitza bere hizkeran oinarrituriko estandarra erabiliz, euskaldun guztiek beren burua islatuta ikus dezaten estandar horietan eta batu aberatsa eta zabala izan dezagun, eta ez batu murritz eta mugatua.
2020
‎Makina bat portuges pasatakoa, taldeka, bordaren aurreko bidetik gora, mugarantz. " Zer ez ote dugu ikusi guk hemen!..."
‎Buruz genekizkien hango kanta eta dantza guztiak, gure neska mutil ponpoxoak zortzi urte gutxiagorekin irteten baitira pirataz jantzita Irungo Amaia antzokian grabatutako bideoan. Zenbat aldiz ez ote dugu ikusi. Iritsi da uda, bero beroa... bola bat, bola bi, txokolate, marrubi...
2021
‎Batera zein bestera, izorratuta gaude. Liburu bat begi aurrean daukagunean, ez dugu ikusten. Ez gara justuak eta ez gara batere eskuzabalak.
2022
‎Ikerketa deskriptiboz osatutako liburutegi bat dugu, etengabe hazten, eta lan horiek inguru eta arazo jakinen inguruko jakintza garrantzitsua eskaintzen dute. Baina hazkunde horren parekorik ez dugu ikusten gizonen eta maskulinitateen inguruko ideia orokorrei dagokienez.
‎Gehienak nahiko isilak dira edonola ere. Puta ahobero batek, berak ostia bat jaso zuen ahoan gau batez, geroztik ez dugu ikusi. Gehiegi sakatu zuen nire lagunetako bat.
‎Ingurura begiratu besterik ez dago. Edozein moduz, ez al dugu ikusten beste modu batera harremantzeko eta bizitzeko zenbat aukera galdu ditugun, eta zenbat denbora. Horrek ez du preziorik, are gehiago umetan.
‎Ez al du inork pentsatzen zer dagoen horren atzean? Ez dugu ikusten gizarte bezala huts egin dugula?
‎Zaila da gure zentzuen mugak zein estuak diren ulertzea, ezagutzen dugun munduaren neurria ematen baitigute, baina Paulari datu honekin gustatzen zaio hitzaldiak hastea: espektro elektromagnetikoaren %0, 0035 baino ez dugu ikusten, eta hala ere pozik gaude muga horren baitan.
‎–Bada, zuek dituzuen arazo berberak izaten jarraitzen dugu ikusten dudanez, baina hau baino hobea da, zinez.
‎ENGRAXI eta CANDIDOREN etxean. ENGRAXI ohean dago lo baina ez dugu ikusten. Denak bere alboan daude.
2023
‎–Egoera latza bizi duzue zuenean –esan zuen Bixentek hatzekin bizar zuri luzeari helduta, bere buruari garrantzia eman nahirik– Gurean ez dugu ikusi halakorik, ezta ikusi nahi ere!
‎Zergatik ez diguzu inoiz ezer kontatu familiari buruz? Argazkirik ere ez dugu ikusi.
‎–Mina besterik ez dugu ikusten bazterretan.
‎Gugan apriori historikoak, epistemologikoak eta psikologikoak ere bizi dira. Askotan, ikusi nahi duguna baino ez dugu ikusten, eta ikusi nahi ez dugunaren aurrean begiak ixten ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia