Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎Idaztera bultzatzen gaituen arrazoi berak bultzatzen gaitu irakurtzera. Iritzi bakanak utzita gure burua irakurleagotzat jotzen dugu idazle baino. Gazte garen heinean ikasteko sasoian gaude.
‎Jakin, badakit argitarapenak soilik irakurleak zilegi dezakeela testu bat, baina irakurlearen ebazpen aldekoenak ere ez dit kezkarik arintzen. Hala dira kontuok eta argitalpenari buruzko har horixe dugu idazleok gainetik kendu ezineko gure deabru goardako ugarien artean, agian ez saldoburua, baina bai malapartatuena. Hala ere, ez nuen zalantzarik izan editoreek Goiko Kale berriz argitaratzeko eskatu zidatenean.
2002
‎Igoera honen arrazoiak hobeki azaltzeko garaian, euskarazko liburugintzari eman zitzaizkion diru-laguntza berriez gain, literatur sorkuntzari berari ematen hasi zitzaizkionak hartu genituzke kontuan. Kultura Sailak bitartean eskainitako dirulaguntzak edo Gipuzkoako Foru Aldundiak 1983tik gaurdaino sorkuntzari ematen dizkionak aztertuz gero, errazago ulertuko dugu idazle kopuruak
2006
‎Testu ezabatuak dituen nobela da, zatarra. Orain arte gehiegi idatzi dugu idazleontzat. Idazleok gero eta gizarte talde endogamikoagoa egiten ari gara, eta jendearengandik gero eta urrunago gaude.
2009
‎Ba, Gerra zibilak jarri diola izena Iban Zalduak datorren astean Argiarekin banatuko den udako ipuinari. Ipuina aitzakia hartuta, gatazka dialektiko txikia izan dugu idazlearekin ezer seriorik ez, lasai ama, euskal literaturaren armez, lubakiez eta fronteez.
2010
‎Zeliken eleberriko pertsonaietako bat, Zubieta izeneko etakidea, Mikel Antzaren trasuntua delako. Beraz, tarte laburrean, pertsonaia bihurtuta irakurri dugu idazlea, eta idazleak bere buruarekin zerikusia duen pertsonaia idatzi du. Biak alderatzea tentazio handia da.
2011
‎izkuntza dena, lamiñen ipuiak, basojauna, baserria, korrika apostuak, aitonen semeen istorioak eta abar. Auetxek osatzen dute, zure ustez, beste anitzen ustez bezela, euskalduntasuna; eta euskaldun literatura egiten asi geran ezkero, oietzaz mintzatu bear dugu idazleok, eta ez beste ezertaz ere. Auetzaz kanpo?
2012
‎Egia da duela urte batzuk esan nuela nekatua nengoela eta ilusioa galdu nuela, baina ilusio gabe lan egitea gaitza da. Bestetik, duela gutxi haurrentzat prestatu dugu Idazlea zeu zara emanaldia, eskoletan haur gutxiren aurrean egiteko, merke, eta konturatu gara beste zerbait eskatzen dela: zerbait masiboa, eta ez halabeharrez eskoletan pentsamendu kritikoa jorratzen duena… horrek ere bultzatzen nau, malaostia hori edukitzeak, proiektuak beste era batean egiteko gogo horrek.
‎Aurreko atalean ezagutu dugu idazle eta kritikariek euskal literaturaren hierarkiez duten iritzia. Dena dela, hierarkiak ez dira hutsetik sortzen, alegia, faktore asko daude hierarkien atzean, eta faktore horien indar harremanek baldintzatzen dute hierarkiaren izaera.
‎Horrela, faktore bakoitzak bere egitekoa dauka erdigunearen eraketan. Ondorengo lerroetan ikusiko dugu idazle eta kritikarien ustez nola artikulatu behar diren literatur sistemako faktore garrantzitsuenak sistema sendo eta orekatua lortzeko.
‎Elkarrizketa batekin hasi eta bukatzen da, tartean deskribapenetarako lekurik utzi barik. Minimalismo diskurtsiboaren bidetik sumatzen dugu idazlea. Azalpen argigarrien baliabidea deuseztaturik, pertsonaiak eta egoera bera (biak ez denbora eta ez espazioan kokatuak) enigmatikoak irudituko zaizkigu.
2013
‎Arreta berezia jarri dugu idazle misteriotsu batean. Salonikatik eta Serbiatik dozena bat kronika igorri zituen ezezagun bat nor ote zen jakin nahi izan dugu.
‎Beraz, oraingoz, ezin izan dugu idazle hori identifikatu. Ez dugu horretan itsutu nahi izan ere, tesi honetan bigarren mailako garrantzia duelako.
‎Blaise Adémaz nehor gutxi interesatu da, eta gauza gutxi idatzi da. Ikerlan honen kasuan, ordea, arreta hein bat ezarri behar dugu idazle honengan. Alabaina, gerla garaiko editorial gehienak ez ziren Manex Hiriart Urrutirenak izan, entzutetsuenak haiek baziren ere.
‎Fitxa horiek bete ondoan, datu basea laguntza handia izan da bilaketak nahi modu eta nahi zen konbinaketekin egiteko. Horrela ikusi izan dugu idazle bakoitzak zenbat idatzi duen, zertaz eta zein jarrerarekin. Jakin ahal izan dugu ere gai bakoitza zenbat aldiz agertzen zen, eta beste zein gairekin loturik eta abar.
‎Testuinguru honetan Etxepare ez dugu idazle garrantzitsua, inondik ere ez aitzindaria. Hori ere falazia nazionalista antihistoriko, antisozial eta filologiko fetitxista baten ondorio da.
‎Hainbat aldiz ikusi dugu idazleak Lurraren barnea nolakoa den asmatzen aritu direla; baina, nolakoa da, benetan, Lurraren bihotza. Horrekin batera, beste hainbat galdera ere badatoz:
2014
‎Hauxe da, oker ez banago eta liburuan ageri den informazioaren arabera, Gus Jimenezen lehen lana. Alde horretatik ez dugu idazlearen aurreko erreferentziarik, eta horri gehitzen badiogu liburuaren izenburuak ez duela aparteko pistarik ematen... zaila gertatzen zaigu liburuaren nondik norakoa jakitea. Nuria Fortuny ilustratzaile katalanaren irudiak, aldiz, fantasiako mundu batera eramaten gaituela dirudi.
‎Kaustiko eta esajeratuki laburbilduz: denok izan nahiko dugu idazle, baina inork ez du irakurle izan nahiko. Gertatuko da.
‎1968ko lehen zenbakian jakiten dugu idazle horiek denek HERRIA astekarian segituko dutela Hiriart Urruty izendatua izanik astekariaren buru, toki bat emanen baitie. " Uztailaren 3ko eta Buruilaren 4 eko bilkuretan ohartu dire denak nahi zutela erretorek OTOIZLARIz bertze zerbeit eta Otoizlariek lehengo agerkaria gustukoagoa zutela.
2015
‎Titulu zerrendak bakarrik, eta eduki azterketak bere hutsean, ez digu balio, eragin soziala ezagutu behar dugu, eta horrela bakarrik asmatu ahal izango dugu idazle, argitaletxe eta interesatu guztiok eragin gehiago izaten.
‎Azterketa bat egitea baino gehiago testu argitaragabe bat fidelki ematea izango da jomuga nagusia. Lantto honetan, beraz, transkripziozuzen bat eskainiko dugu, iturbegiko ura eskainiko dugu idazlearen lumatik atera zenbezain fidel. Transkripzio fidel bat eskaini nahi dugunez gero, ez dugu grafia gaurkotu: garhaitu, orhoitzapenbezalako hitzak dauden daudenean eman ditugu.
‎Hartan ere, bizkaierako aberastasunak baztertu barik jagoteko, zeren edozein euskaltzalek baitaki euskara batuko testurik gehienetatik datorren moldea, forma batzuetan mehaztuta etortzen dena. Zer bermatzea lortzen dugu idazleokin, alegia, Kerexeta, Etxenagusia Mikel Zarate eta Akesolorekin. Tradizioaren bermea.
‎120. " Irakurleok agian hasi behar dugu idazleei irakurri dizkiegun liburuak eta idatzaldiak sinatzen. Esateko nola jaso genuenpolitikari buruzko hura (zein gero literaturaz zen) Otxarkoagako herriko taberna berrian modu ia klandestinoan, inon zabaltzeko modukoa ez omen zelako (eta nola konplize sentitzen den norbera halakoetan), eta nola bigarren bat jaso genuen modu laxoagoan (laxorik baldin badago ezergure herri arraro honetan) eta nola badugun borroka bat guk denok erantzun beharraren eta nahiaren eta ezinaren artean; zer kontatzeko, baina (baina).
‎Zonbat urrats, zonbat elizkizun, zonbat prediku, zonbat otoitz, beti Elizaren zerbitzari eta mezulari. Hor dugu idazle suhar eta jeinutsua," Herria" beti gazte atxiki nahiz hoinbeste bermatu dena, urteak jin eta urteak joan aldaketa frango sustatuz eta gauzatuz. Beste aldizkari askotan ere idazlan frango ageraraziz, hala nola, denbora batez," Gure Herria" n eta ere Iker sailean.
2016
‎Ordura arte ikusi dugu idazle gero eta gehiago agertzen zirela Donostian, 1915ean Deklamazio eskola sortu zutela eta antzerkigintzaren alde berpizten ari zen grina horri erantzuteko. 1934an «Euskalzaleak« elkarteak lehen Antzerti Eguna antolatu zuen.
2017
‎Literaturaren" osasun onaren" seinale ere izan da sortu berri duten elkartea, eta etorkizuna bermatzeko literatura" zaindu" behar dela uste du. " Bat egin behar dugu idazleok, eta prestigioa eman liburuei eta literaturari; horretarako sortu gara, Nafarroako hitzei indarra emateko".
‎ZER dugu idazle hau?
‎ZEIN dugu idazle hau?
‎itsasgarri, ilearen brillantina, libragarri... gisa. Hemen ageri den idazkeraz gain, beste hainbat ere ikusi dugu idazle edo leku bakoitzeko ohituraren arabera: " muyuyo"," muyuyu"...
2018
‎Maialen ez da bakarrik idazlea, liburu honetan bere marrazkiek apaintzen dute asmatu duen eleberria. Sarako azokan izanen dugu idazle gaztea, harekin mintzateko parada ukanen dugula. Zorionak desiratzen dizkiegu Maialeni, bide hortarik segi dezala, euskal literaturak gazte idazleak beharrezkoak baititu.
‎Lertxundiren obra gerora hazi da, sendotu, gainditu ditu hasierako ipuin haiek. Baina ia mende erdi bat geroago irakurririk, eta emailu batek kolpatzen digun bezala," nekerik gabe atzemango dugu idazle baten sena bideratu zuela genero baztertu honek". Ibilbide literario luze eta oparoena ere, beti, noizbait hasten baita.
‎Eta banekien obsesioan murgildu beste aukerarik ez nuela. Azken finean idazlea naiz, eta hori dugu idazleok mandamentu bakarra.
2019
‎Sei gizonek sinatzen dute testua. Haietako hiru, elizaren zerbitzariak ziren, herriko erretorea, Juan Estevan Irazoqui, eta herriko bi apez, Martin Josef Hualde eta Juan Esteban Garmendia idazkerari erreparatuta, azken hau dugu idazlea; gainerako hiruretako bat, militarra, gradu altu samarraren jabe zena, Gregorio Echegaray, eta bertze biak, Garmenditxipia jauregiko nagusia, Francisco Estevan Echenique, eta haren seme Santos Echenique.
2020
‎Baina historiara sartu behar izan zuen, euskal jendarte osoak historikoki egin behar izan zuen bezala. Honekin azaldu nahi dugu idazlearen bizian esanguratsua izan den pitzadurak Etxamendiren narratiban baduela leku, izan ere. Eta horrela uler daiteke, Etxamendiren narratibak iragan galdua abialeku eta geroaldi berria idazgai duela.
‎Lertxundiren obra gerora hazi da, sendotu, gainditu ditu hasierako ipuin haiek. Baina ia mende erdi bat geroago irakurririk, eta emailu batek kolpatzen digun bezala," nekerik gabe atzemango dugu idazle baten sena bideratu zuela genero baztertu honek". Ibilbide literario luze eta oparoena ere, beti, noizbait hasten baita.
2021
‎Lehenago ere esan dugu idazle garaikideek gertu sentitzen dutela itzulpena, eta gertutasun hori fikziora eramaten dute. Mendiguren Elizegik dioenez, bere itzulpenarekiko lotura batez ere editore den aldetik datorkio, bai eta zuzentzaile den aldetik, irakurle den aldetik, eta liburu itzulien kritikak idatzi izan dituen aldetik ere.
‎Bestalde, mikroipuinaren Josu Waliñoren bertsioa ere itsatsiko dugu horman, esan bezala, alde batetik, denen bertsioak irakurgai izateko, eta, bestetik, bertsio diferenteen eta jatorrizkoaren arteko kontraste jokoa egin ahal izateko. Behean jaso dugu idazlearen bertsioa osorik.
‎erratak zuzenean sartu ditugu testuan. Uste dugu idazleak
‎Baina oraindik ere gaiaren eta generoaren aukeraketarekin lotzen dugu idazlearen eta literaturaren prestigioa, eta ez horrenbeste idazlearen mailarekin. Gehiago baloratzen dugu zer nolako ariketa hautatu duen idazle bakoitzak eta ez horrenbeste egin duen ariketarekin zer nolako maila lortu duen.
‎Sarriegi jartzen ditugu aurreiritziak gure inpresioen gainetik. Baloratzen dugu idazlearen prestigioa, edo argitaletxearena, edo generoarena, edo ez dakit nik. Entzuten ditugu idazleekin elkarrizketak, eta iruditzen zaigu badakitela zer egiten ari diren.
‎Uste dut idazle handi asko errealismora bultzatuak izan direla eta ez dela joera naturala izan... Uste izan dugu idazle batek, nolabait, Euskal Herriaz hitz egin behar duela edo kontatu behar duela euskal gatazka. Stevenson-ek ingelesez idatzi zuen baina ez zuen idatzi Eskoziari eta Ingalaterrari buruzko nobela handia.
‎Eta Irenek bizi eta sinesten duenez idazten duena, egiatasun eta zintzotasun handia dagoenez bere hitzetan, barrenerago sartzen zitzaidan diktatzen zidana, eta biziagoa bihurtu zait beste hainbestetan esperimentatutakoa: itzuliz, identifikazioa sortzen da idazlearen eta itzultzailearen artean, eta, maiz, geure egiten dugu idazleak adierazitakoa. Bat egin dut, ez gutxitan, Ireneren sentimenduekin, iritziekin, intuizioekin, gogoetekin, aldarriekin.
2022
‎Goiatz Labandibarren (Oiartzun, 1985) Amez liburuko istorioek ardatz tematiko bera dute, amatasuna, baina esperientzia horren ertz ugari aurkituko ditu irakurleak aurtengo otsailean Alberdania argitaletxean publikatu den ipuin bilduma horretan. Oiartzunen, Labandibarren jaioterrian, hitz egin dugu idazlearekin.
‎Bestalde," Piarres" delako bat topatu dugu idazle maitatuenen artean. Egungo perspektibatik ezin dugu ziurtasun osoz jakin nor zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia