2004
|
|
Horrela, formula bat tautologia dela esango
|
dugu
haren aldagaien egia esleipen guztientzat egiazko balioa hartzen duenean. Aldiz, aldagaien egia esleipen guztientzat formulafaltsua denean antilogia bat izango dugu.
|
2007
|
|
Gatazka soziokognitiboari buruzko teoria (Doise, Mugny eta PerretClermont, 1975; Mugny eta Doise, 1978a, 1978b, 1979 1981) ez da erabili gizarteezagutzaren garapena aztertzeko. Hala ere, garrantzitsutzat jo
|
dugu
hari buruzkoazalpentxo bat eranstea, ezagutzaren eraikuntzan gertatzen diren prozesusozialetan oinarritzen baita. Eredu horren arabera, gizarte inguruak izugarrizkoeragina du ezagutzaren garapenean; izan ere, honakoa proposatzen du:
|
|
Pentsamendurik ezin da eman, ezta huts hutsena ere, gure sentimenaren forma orokorren laguntzaz baizik; haietan bakarrik ahal
|
dugu
hura guk kontzebitu eta, nolabait esan, tinkatu.
|
|
Leibniz-ek ulertzen zuenez, Locke-k hizkuntzari eginkizun errealitate eratzailea aitortzera jotzen duela azken finean, ikusten
|
dugu
haren objekzio moduan: «Akort nauzu izenak gauzetara arreta jartzeko balio digula eta hauen oroitzapena eta uneko ezagutza gordetzeko(?).
|
2009
|
|
Bi sentimendu kontrajarri horiek ditut. Badakigu non dagoen, hemen dago, bete
|
dugu
haren traiektoria guztia, badakigu nolakoa zen. Bainagehienbat amonak zeukan konbentzimendu hori zuzen zegoela jakitea.
|
2011
|
|
Eskolatu gabeko herritarren eta unibertsitate ikasketak burutu dituzten herritarren artean aurkitu dugun desberdintasuna ikaragarria da, zuritik beltzerainoko beste: zenbat eta ikasketa maila altuago izan herritarrak, ikus entzunezkoak modu oso batean deskodetzeko gaitasun nabarmenagoa antzeman
|
dugu
haren emaitzetan. Eta, ikus entzunezko prestakuntza bereziak, alegia, ikus entzunezkoetan trebatua izateak, benetako desberdintasun kualitatiboa sortzen du herritarrengan.
|
2012
|
|
OJ zertan datzan antzemateko hobe
|
dugu
hura Mendebaldeko ezagupen zientifikoarekin kontrajartzea (Semali eta Kincheloe, 1999). Ezagupen zientifikoa eskuragarria da, liburu zein beste euskarrien bitartez, munduko edozein bazterrean komunikatzeko edota irakasteko erraza izanik (Seini, 2003).
|
2015
|
|
Bien arteko bereizketa egin zuen Joseph Nye k (1990 eta 2004), edonola ere, hemen ez
|
dugu
haren ikuspuntua konpartitzen; izan ere, botere biguna, salbuespenak salbuespen, botere gogorra inposatu ostean datorren fasea legitimatzailea izango litzateke. Domeinu sistemak luzaroan bizirik jarraitu nahi badu, ezin da une oro botere gogorrean sostengatu, eta, horretarako, botere biguna garatuko du, betiere jakinda azken mehatxu gisa gogorra duela eskura.
|
2017
|
|
Bigarren zutabeko lehen adibidea ahoz irakurriko bagenu, TA RA TAN modukosoinu bat hautemango genuke (Butler, 1989). Bigarren adibidea, aldiz, gaztelerazko hendekasilabo batda, beraz, hamaika soinu unitateko lerroa
|
dugu
hura, azken aurreko silaba azentudunarekin. Baina, posible al litzateke horrelako egiturak antzematea hizkuntzaren erabateko ezagutza izan gabe?
|
|
Horregatik, egokia ikusi dugu kannabinoideen erabilera terapeutikoa aztertzea IVM medioeneraginkortasuna hobetzeko. Horretarako, gure ikerketa taldeak sistema kannabinoidearen funtzioa aztertu dusagu oozitoen heltze prozesuan, ernalketan eta enbrioiaren garapenean eta baieztatu
|
dugu
haren parte hartzea; ezhori bakarrik, izan ere, THC fitokannabinoideak oozitoen heltze prozesua modulatzen duela ikusi dugu.
|