Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎Horrela, formula bat tautologia dela esango dugu haren aldagaien egia esleipen guztientzat egiazko balioa hartzen duenean. Aldiz, aldagaien egia esleipen guztientzat formulafaltsua denean antilogia bat izango dugu.
2007
‎Gatazka soziokognitiboari buruzko teoria (Doise, Mugny eta PerretClermont, 1975; Mugny eta Doise, 1978a, 1978b, 1979 1981) ez da erabili gizarteezagutzaren garapena aztertzeko. Hala ere, garrantzitsutzat jo dugu hari buruzkoazalpentxo bat eranstea, ezagutzaren eraikuntzan gertatzen diren prozesusozialetan oinarritzen baita. Eredu horren arabera, gizarte inguruak izugarrizkoeragina du ezagutzaren garapenean; izan ere, honakoa proposatzen du:
‎Pentsamendurik ezin da eman, ezta huts hutsena ere, gure sentimenaren forma orokorren laguntzaz baizik; haietan bakarrik ahal dugu hura guk kontzebitu eta, nolabait esan, tinkatu.
‎Leibniz-ek ulertzen zuenez, Locke-k hizkuntzari eginkizun errealitate eratzailea aitortzera jotzen duela azken finean, ikusten dugu haren objekzio moduan: «Akort nauzu izenak gauzetara arreta jartzeko balio digula eta hauen oroitzapena eta uneko ezagutza gordetzeko(?).
2009
‎Bi sentimendu kontrajarri horiek ditut. Badakigu non dagoen, hemen dago, bete dugu haren traiektoria guztia, badakigu nolakoa zen. Bainagehienbat amonak zeukan konbentzimendu hori zuzen zegoela jakitea.
2011
‎Eskolatu gabeko herritarren eta unibertsitate ikasketak burutu dituzten herritarren artean aurkitu dugun desberdintasuna ikaragarria da, zuritik beltzerainoko beste: zenbat eta ikasketa maila altuago izan herritarrak, ikus entzunezkoak modu oso batean deskodetzeko gaitasun nabarmenagoa antzeman dugu haren emaitzetan. Eta, ikus entzunezko prestakuntza bereziak, alegia, ikus entzunezkoetan trebatua izateak, benetako desberdintasun kualitatiboa sortzen du herritarrengan.
2012
‎OJ zertan datzan antzemateko hobe dugu hura Mendebaldeko ezagupen zientifikoarekin kontrajartzea (Semali eta Kincheloe, 1999). Ezagupen zientifikoa eskuragarria da, liburu zein beste euskarrien bitartez, munduko edozein bazterrean komunikatzeko edota irakasteko erraza izanik (Seini, 2003).
2015
‎Bien arteko bereizketa egin zuen Joseph Nye k (1990 eta 2004), edonola ere, hemen ez dugu haren ikuspuntua konpartitzen; izan ere, botere biguna, salbuespenak salbuespen, botere gogorra inposatu ostean datorren fasea legitimatzailea izango litzateke. Domeinu sistemak luzaroan bizirik jarraitu nahi badu, ezin da une oro botere gogorrean sostengatu, eta, horretarako, botere biguna garatuko du, betiere jakinda azken mehatxu gisa gogorra duela eskura.
2017
‎Bigarren zutabeko lehen adibidea ahoz irakurriko bagenu, TA RA TAN modukosoinu bat hautemango genuke (Butler, 1989). Bigarren adibidea, aldiz, gaztelerazko hendekasilabo batda, beraz, hamaika soinu unitateko lerroa dugu hura, azken aurreko silaba azentudunarekin. Baina, posible al litzateke horrelako egiturak antzematea hizkuntzaren erabateko ezagutza izan gabe?
‎Horregatik, egokia ikusi dugu kannabinoideen erabilera terapeutikoa aztertzea IVM medioeneraginkortasuna hobetzeko. Horretarako, gure ikerketa taldeak sistema kannabinoidearen funtzioa aztertu dusagu oozitoen heltze prozesuan, ernalketan eta enbrioiaren garapenean eta baieztatu dugu haren parte hartzea; ezhori bakarrik, izan ere, THC fitokannabinoideak oozitoen heltze prozesua modulatzen duela ikusi dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia