Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2006
‎Beste jatorrizko hizkuntzetako hiztunak izanagatik baztertu dugu hori lantzea; izan ere, amaigabeko tipologian sartuko ginateke, batetik, eta bestetik, ez da estatistikoki esanguratsua.
2007
‎Bizi gaitezen errealitatean. Hauxe da daukaguna, eta moldatu dugu horren arabera, gu geu biziko bagara.
‎Antzina, ez zen horrela egiten, eta aurreskulariari agurra bueltatzen zitzaion burua makurtuz, dantza hori ohorezko ekitaldia baita, ikuskizuna barik. Hau da, txalo jotzea da une honetan gure mirespena erakusteko daukagun modurik zabalena munEtorkizun hurbilari begira, eta gerora ere bai, euskaldunok jakin behar dugu moldatzen mundu zabaleko txoko guztietatik datozkigun aldaketen arabera, eta euskaldunok jakin behar dugu, ez badakigu horretara moldatzen, geure burua galduko dugula. duan, baina esan behar dugu hori ez dela bakarra kultura guztietarako. Are gehiago, Mendebaldeko kulturen erakusgarria da, eta, ikuspegi horretatik, euskal kulturak berea zuen keinua laga du alde batera, kanpotik etorriko beste bat jartzeko haren lekuan.
2008
‎Corpus tipologia onartu eta estandar samarra dago gaur egun, eta euskaraz ere azaldua da literaturan (IXA taldea & Elhuyar Fundazioa, 2007). Hemen ez dugu horretan sakonduko, baina komeni da oinarrizko ideia batzuk ematea.
‎Izan, izango dugu horretarako eskubidea. Nola ez ba!
‎Guk ez dugu horri buruzko iritzi sendo bat izateko moduko elementurik. Telebista eta prentsa idatziaren datu guztiak irakurrita, ordea, badugu aski arrazoi pentsatzeko, programazio eta eskaintzaz gain, bestelako arrazoi batzuk ere egon daitezkeela.
2009
‎Gogoeta horren lagungarri aurkeztu ziren ohar pedagogikoak, hausnarketarako tresna gisa. Uste dugu hori dela kasuak osatzera etorri den azken elementua, kasuen erabilera dinamizatzeko lagungarri izan daitekeena. Erabiliko dituztenen iritzia jasotzen saiatuko gara, jakiteko benetan lagungarriak gertatu diren ala ez.
2010
‎Inkestak egin izan direnean datuak eskualdeko gainerako herriekin multzokatuta agertu dira, eta hori da daukagun informazio" obejktibo" bakarra. Eskualdeko datuak baliagarriak dira, ez dugu hori zalantzan jarriko, eta baita sinesgarriak ere. Haien arabera, eskualdeko —eta, beraz, Leitzako— biztanleen euskararekiko jarrera aldekoa edo oso aldekoa da nagusiki, eta hizkuntzarekiko atxikimendua handia da.
‎Gorago esan bezala, autoreak dio haserako kapitalismotik gaurko kapitalismo modernora merkatua aldatu dela konkurrentzia perfektutik konkurrentzia monopolistikora pasaz, eta ondorioz enpresek ondasun diferentziatuak egiten dituztenez, ezin direla eskala ekonomiak erabili hizkuntza nagusiko ekoizpenarentzat. Aurrekoarekin ados egon bagaitezke ere, zalantzatan jartzen dugu horren ondorioa denik hizkuntza gutxituko ondasunen prezioak jaitsiko direla, Hocevarrek dioen moduan. Ikus dezagun autorearen bertsioa, eta errealitateak zer erakusten duen ikusi ondoren, geure soluzio alternatiboak planteatuko ditugu.
2011
‎lehen bai, baina orain? orain zailagoa da hori, lehen baino (hurrengo atalean hitz egingo dugu horretaz). konpartimentazio territorial eta/ edo soziofuntzionalari eusten zaion neurrian (edo konpartimentazio hori eskuratu eta belaunez belaun transmititzen den heinean), ordea, bada orain ere diglosia biderik. hitzez hitz hala izendatutakorik gutxi ezagutzen dut mundu zabalean: arabiar herrialdeetakoaz jaso litekeen testigantzaz aparte196 hor
‎Soziolinguistika katalanaren paradigma ezagunak (gure artean luzezabal ibilitakoak eta orain ere, agian, gailendurik dugunak) ondorio sakonak izan ditu euskal herrian. Arrakasta handia izan du diglosiaren ikuspegi horrek, kasik hasieratik. hiru ataletan azalduko dugu hori ere: Sánchez Carrión" Txepetx" aipatuko dugu lehenik, euskararen Liburu zuria bestetik eta unibertsitate mundua azkenik.
‎Arrakasta handia izan du diglosiaren ikuspegi horrek, kasik hasieratik. Hiru ataletan azalduko dugu hori ere: Sánchez Carrión" Txepetx" aipatuko dugu lehenik, Euskararen Liburu Zuria bestetik eta unibertsitate mundua azkenik.
‎bere ustez ziaboga terminologiko asko egin da diglosiaren alorrean, han hemen, eta ez du balio ziaboga batzuek ontzat ematea eta besteak ez. gustu kontua omen da, horrenbestez, batek ardoa txokolatearekin nahasten duela, eta besteak ez, esatea. horrela al dira kontuak? ...n neurrian, kontu hori ez da nire ustez horrela. definizio batzuek harrera zabala (izan) dute komunitate horretan, eta beste zenbait ez da (ia) kontuan hartzen. onartze/ ez onartze hori ez da gustu kontu hutsa, Julenek berak beste pasarte batean, mingots baina leial, argi aitortzen duenez. komunitate zientifikoan (mila xehetasun eta ñabarduraz, baina argiro) indarrean dagoen kontzeptu markoa ezin dugu hori eta horrenbestez gutxietsi.
‎Badakigu asko direla mundu zabalean, handi eta txiki, halako ametsik buruan dutenak. ez da gure gai hau, seguru, XXI. mende hasierako gizarte globalizatu krisidun honek bihotz begietan duen kezkarik handiena. Bada ordea, eta ez dugu horretaz zertan lotsatu, aldibereko nortasun anizkoitzen paradigma modernoan bizilagun txikientzako kabia, modus vivendi duin gutxienekoa, definitzeko saiotxoa. Txikia eta apala, behin behinekoa, kontrastatu eta, ebidentzia sendoagoen edo paradigma teoriko jasoagoen ildotik, hobetu beharrekoa. ez gaitu horrek bereziki kezkatzen.
2012
‎3 Desegokitasuna definitzearen erronka. " Hau ez da egokia." Normalkuntza planen oinarrietan eta gidaritzan hizkuntza gutxituak indarberritzeko ezinbestekoa izan den Soziolinguistika dago. zientzia bera, beste batzuekin alderatuta, nahiko berria da, eta horrez gain, irakasleok gure ikasketetan ez dugu horren inguruko prestakuntzarik jaso. Gainera, ez da erraza gure inguruan adituak bilatzea, eta, oraindik gatxagoa egiten zaigu gure helburua betetzeko zer egin behar den esatera ausartzen direnak aurkitzea.
‎Izan errazagoa da ikuskizunak kontratatu, kartelak jarri, elkarrizketaren bat lortu eta takilan itxarotea. Baina egiten dugu hori ere; euskarazko eskaintzari dagokionez emaitza eskasagoekin. ‘zilarrezkoek’ harrera ona dute:
‎Klabe askoz gehiago ere egongo dira ziklo berri honetarako, zalantzarik ez dut. Baina orain etorkizun hori irudikatzen hasteko ordua heldu da, eta denok egin behar dugu hori. Aurrerapausoa handia litzateke, hurrengo hiru edo lau hamarkadatarako estrategiak irudikatuko bagenitu, eta handiagoa oraindik, irudikatze hori euskalgintza guztiak batera egingo balu, lehenago egon izan diren zenbait dinamika apurtuz.
‎Kontuan izanda hizkuntza gutxitu baten –euskararen– eragina aztertu nahi dugula, beharbeharrezkotzat jo dugu, baita ere, gure hipotesiak soziolinguistikan eta psikolinguistikan adituak direnekin kontrastatzea. Eta jakina, gero hobeto azalduko dugunez, bai jakintza alor bateko eta bai besteko euskaldunekin eta erdaldunekin egin dugu hori, euskara jakin edo ez jakiteak beharbada hari buruzko iritzia baldintzatu dezakeelakoan.
2013
‎Noraino, gutako bakoitzak, artekotasun honetan parte hartzen dugu?, edo hobeto, ze leku bete nahi dugu horretan?
‎Aldaketa hori bereziki amen kasuan nabarmentzea kontuan hartzeko datua iruditu zaigu. Uste dugu hori horrela gertatzearen atzean egon daitezkeela hainbat arrazoi soziolinguistiko.
2014
‎Iñigo Igartzabal – Kode alternantzia eta hizkuntza ohiturak Gabiriako bi belaunalditan errespetatu egin behar da. Esaten dizutenean zuri bost axola edo ez zaizula ezer kostatzen, eskatzen dizute ahalegin gehigarri bat egiteko eta ikasi egin behar dugu hori argi adierazten eta aldarrikatzen. Kortesiak bi norabidetakoa izan behar du eta ez beti norabide berekoa".
2015
‎Ez delako komeni galtzea, es una lengua milenaria se puede decir casi y hay que preservarla. Galtzeko arriskuan izan gaituztelako eta gainditu dugu hori, eta ni orain seguru nago Gasteizen ez dela sekulan galduko. Gazte denak ikasten ari direlako, bai ikastolakoak, bai monjetatik datozenak, por obligacion!".
‎Aurrera egin baino lehen, argi utzi nahi dugu ikerketa hau ez dela Espainiatik etorritakoen eta arabar erdaldunen jarrera kritikatzeko aitzakia. Gainditutako auzitzat dugu hori, edo behintzat horrela nahiko genuke. Arandak (1998) zioen ez dagoela arrazoirik pentsatzeko Euskal Herrian
2016
‎Bide okerra da hori, kontzeptuari bere osoan eutsi nahi bazaio: hain noraezekoa dugun perspektiba soziohistorikoa galtzen dugu horrekin. Hobe dugu beraz, alde horretatik, arnasguneak" orain puntura arte" zer izan diren aztertzea178 lehenik eta behin.
‎460 Inoiz zerbait esanik dugu horretaz (Zalbide 2010). Ez legoke aparteko ezintasunik, gogoak eta beharrak hartara eramango bagintu, han esandakoak zehazteko eta zabaltzeko.
‎Faktore posibleen konstelazio guztia batera bildu eta nahas multzo horretatik konstruktu sintetiko, koherente eta argi emailea moldatzea ez da batere lan erraza. Egin gabeko lana dugu hori, hein handian: egin gabeko baina egin beharreko lana, bihar edo etzi esplikazio ahalmen zabaleko konstruktu baliagarri batera iritsi ahal izateko.
2017
‎Printzipio orokorrak, administrazio publikoa, hezkuntza, eremu sozioekonomikoa, hedabideak eta teknologia berriak, onomastika eta kultura. Horretaz gain, eremu bakoitza azpi ataletan dago banatuta, eta aitortu behar dugu hori izan dela prozesuan Batzorde Zientifikoak eskatutako ezaugarria. Izan ere, Protokoloa baliagarria baldin bada zerbaiti erantzuten diolako izango da, eta beraz, oso garrantzitsua izan da eremu bakoitzaren azpiko kategorizazioa ahalik eta gehien xehetzea.
2019
‎...txeko erabilerari buruz egin diren zentsuetako datuekin gauzatu dugun azterketatxo hau osatzen ari gara kale erabilerari buruzko datuekin. orain arte egindako probek erakusten digutenez, kale erabilerari buruzko datuek baieztatu egingo dituzte etxeko erabileraren azterketak agerian utzi dituen hainbat ikuspegi, eta beste hainbati ñabardura garrantzitsuak egin zaizkio. gure doktoretza tesian ikusi dugu hori (kaleko erabileraren datuekin, zenbait eredu lantzen ari gara balioen haztaketan eta erregresioan oinarrituta). Lanketa hori guztiz amaitu gabe dugunez, zuhurtzia guztiarekin, behin behinekotasun osoz eta berez liratekeen xehetasun metodologiko guztiak emateko astirik gabe hitz egin beharra dugu. ziurrenik, azterketak guztiz amaitu arte ez zabaltzea litzateke zuhurrena.
‎" noraino jabetzen gara (erronka demolinguistikoaz)? Noraino onartzen dugu hori, gure bizimolde erosoari uko egiteko noraino gaude prest?
‎Languages proiektuan kodetutako egoera izan zen (batean izan ezik guztietan hautatua) eta hurrengoak sekuentzia honetan: ...ri ez dela etorkizunerako aurreikuspena, politika egokien bidez saihestu edo murriztu baitaiteke, baizik eta dagoeneko gertatu den zerbait. talde horretatik kanpo 170 hizkuntza inguruko multzo txiki bat identifikatu da (%2) esparru digitalari dagokionean igoera egoeran edo egoera sendoan dauden hizkuntzak biltzen dituena, eta 140 bat hizkuntza (%1, 4) mugan daudenak. hurrengo atalean eztabaidatuko dugu horretaz.
‎Teknologikoki ere, euskara hizkuntza nagusien pare jarri behar dugu horretarako artearen egoerako hizkuntza teknologiak garatuz.
‎...dago, ez dagoelako behar bezain garatua. hau ikusita esan daiteke euskararen bizitasun digitala ez dela nahikoa. euskarak eduki gehiago behar ditu sarean, euskal herrian argitaratzen diren webguneetan euskarak presentzia handiagoa behar du, eta gaur egun nagusi diren ikus entzunezko plataformatan euskarazko eskaintza indartu behar da. teknologikoki ere, euskara hizkuntza nagusien pare jarri behar dugu horretarako artearen egoerako hizkuntza teknologiak garatuz. euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaldu eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatu behar dugu. nAhIKOA euskara hizkuntza txikia izanik eta duen hiztun kopuruaren arabera, osasuntsu dago ingurune digitalean. andras kornai hizkuntzalariak hala adierazi zuen Berria egunkariari duela hilabete gutxi emandako ...
‎euskarazko edukia kontsumitu sarean, euskarazko bideo-jokotara jolastu, Interneten bilaketak euskaraz egin eta ahots bidezko aginduak euskaraz eman gure autoari. Baina ez dugu horretarako aukerarik euskara ez baitago beste hizkuntzen pare garatua ingurune digitalean.
‎Baina, erabiltzailearen aldetik beste hiru ezaugarri azpimarratu behar dira: informazioan zehar nabigatzeko aukera, jasotzen denarekin elkarrekiteko aukera, tamaina edo kopuru handiak". kontuan izan beharra dugu hori ez dela Ikt kontzeptuari emandako definizio bakarra, Iktak kontzeptu zabal eta aldakorra dira eta. hortaz, lan honek norbanakook Ikttzat jotzen ditugun teknologiak aztertuko ditu, eta, hala, bereziki internet hartuko da kontuan.
2022
‎zer elementu ditugu pentsatzeko interes taldeen bidea orain artekoa baino emankorragoa izango dela? Zer oinarri dugu hori adierazteko?
2023
‎Horregatik, testuinguru emozional positibo batean, hizkera informalaren sormenerako aisialdiak eskaintzen dituen esparru zabal eta askeak (Zabaleta 2007) sortu direla pentsatzen dugu, eta, beraz, aukera egon dela hizkera informala garatzeko. Hala ere, ebaluazioan ez diogu hizkerari jarri azpimarra eta ezin dugu horren baieztapenik egin. Hizkuntza erregistroaren nolakotasuna aztertzea izan daiteke hurrengo baterako ikerketa ildo bat, zalantzarik gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia