Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 188

2000
‎Askotan egiten dugun estandar hori oso erdaldundua da eta hor dago arazoa. Denona den altxorra dugu hor eta hori baliatu behar dugu.
‎Bestetik Eusko Jaurlaritzarekin garbiketa bat egitea hitzartuta dugu. Zikinak (otea edo sasia) kendu, megalitoa agirian utzi eta zutarritxo bat jarriko dugu hor megalito bat dagoela adierazten duen informazioarekin.
‎Beste aukera bat zera izan daiteke, Korreo kale honetan sartu, eta berehala eskumara egin, zuzenean Plaza Berrian aterako baikara. Azokaren eraikina ikusiko dugu hor. Azken hau atzean utzi eta eskuinerantz joz hiria zeharkatzen duen kale errepide nagusira aterako gara, eta gure aurrean Corazonistas eliza eta gaur egungo udaletxea agertuko zaizkigu.
‎Zertarako? Nor dugu hor kanpoan zain. Zenbat dira?
2002
‎Bakarrenetarikoak Manex Goienetxe eta Vincent Garmendia izan dira, Baionako eta Bordeleko Unibertsitateko irakasleak. Gure historiografiaren adierazle bat dugu hor, entziklopedietan ez dira kantuak ia ia azaltzen.
‎Horregatik ez dugu zuzentzen neurri handi batean, kontu horietan euskara bera egiten ari garelako gure eguneroko jardueran oraingoz, erabileraren erabileraz eta nekea dela neke. Lana izango dugu hor zuzenketak bideratzeko orduan, guk geuk ez badugu argi zer esan behar dugun eta idazle bakoitzak, hiztegi bakoitzak edo itzultzaile bakoitzak, nork bere proposamena egiten badu norberaren iritziak agintzen baitu beti holakoetan. Eta hemen eguneroko gauzak aipatu ditut, bazterrean utzirik umeak euskaraz gehien erabiltzen dituen hitzak, hezkuntzako liburuetan ageri direnak, hain zuzen ere.
‎Nondik hasiko gara gela batean erdaldunak, euskaldun berrien seme alabak, hizkera horretakoak ez diren familietakoak eta, azkenean, lekuko euskaldunak ere baldin badira? Zer hizkera mota erabiliko dugu hor. Berriz ere diot:
2003
‎Bada, hori da hain zuzen ere Frantziako Gobernuak duen erronka nagusia. Problema latza dugu hor. Agintariek eta politikoek orobat ez dute errealitate hori bere gordintasunean onartu nahi, estatuaren egungo ereduak arazoa azalaraziko duelako eta alderdiei elektoralki porrot itzela ekarriko liekeelako.
2004
‎" Ez hil inor" aginduak ez du inor ez dena babesten. Etika oso bat dugu hor. Adibidez, gerra edo katastrofe humanitarioen burugabekeria semantikoen azpitik susma dezakegun etika lazgarria.
‎Zinemaldia espainolista hutsa dela iruditzen zait, argi eta garbi. Euskal aktoreek ez dugu hor ezer pintatzen, azkenekoak gara. Lehengoan esan zidan aktore lagun batek:
‎Alabaina, biziaren erdia galdua dugu dagoeneko egungo munduaren eta kulturaren komunikazio jardunak ezin ditugulako euskaraz osoki gauzatu. Oker ez bagaude, jadanik esana dugu hor nonbait ahozko kulturaren inoizko euskal munduan aski zela ahozko hizkeraren bitartekotza gizarte komunikazioaren trukean jarduteko. Era berean, ez dago esan beharrik, idatzizko kultura gailendu zenetik ahozko hizkera hutsean bizi nahi duen herriak ez daukala zereginik egungo munduaren gizarte dinamikan.
‎Eta abar. Ideia bera dugu hor, funtsez, baiña bestetara aztertua eta aditzera emana. Ideien beren maillan, eta ez azalean bakarrik, ba dago zerbait berezirik.
‎Horra hor liferentzia ttipi bat. Matematikeraz, ba dugu hor hizkuntzen arteko desberdintasun diferentzial bat munduaren ikuskeraz.
‎" Arbola aldatu behar dugu hor."
2005
‎Erreferendumera joko da baita ere Luxemburgon, Frantzian, Herbehereetan, Portugalen, Danimarkan, Britainia Handian, Polonian eta Irlandan. Arazoak sortuko dira herrien hitza errespetatuko den lekuetan eta beraz bederatzi estatuen arteko jokoa dugu hor. Hori da errealitatea eta hori jendeari esan behar zaio.
‎Behin ere erretiroa hartuko ez duen etxekoandrea dugu hor...
2006
‎–Nor dugu hor! –oihu egin zigun, barnetik, gizonezko ahots idor batek.
‎Egia esan erredundantzia bat dugu hor, ezta. Euskal herri euskalduna.
2007
‎Zer ikusten dugu hor. Bada,, nahi dena esanda, beti gauza bera?
‎Diogunean taloa bezain horia da edo hiru aldiz jende gehiago bizi da Bilbon, Donostian baino, berez desberdinak direnak ari gara erkatzen. Mundu errealean oinarritutako erkaketa dugu hor, eta ez besterik. Mundu errealaren kontakizuna egiten da hor.
‎Hori balitz, gaitz erdi. Eztabaida razionala antzutzen duen betiko sorgin gurpilaren adibide paradigmatikoa dugu hor, niri axola zaidana ez baita orain 30 urte egin zena ondo ala txarto egin zen, historiaren dominak eta txatarrak nola banatzen ditugun, baizik eta orain, gaur, bihar, zer egin behar genukeen. Zein diren hartu beharreko bideak eta neurriak euskarak aurrera egingo badu.
2008
‎–Lourdes-era joango gara. Zamari bat eskuratu dugu hor beheko etxaldean, ez dago beste irteerarik.
‎Euskal Herriaren nazio alienazioak gure izaera historikoaren izana ere nahasi egin digula esan dugu hor nonbait. Lehenak lehen eta esanak esan, berriro itzuli nahi nuke auzi horretara, izenaren eta izanaren arteko dialektikan ideologia nagusiak eragin digun nahasmena xehekiago jorratzeko.
‎Abertzaletasun erdaldunduan euskal kontzientzia etnokulturalaren gabezia azaltzeko orduan, testuinguru orokorraren egoera aipatu dugu hor nonbait. Alegia, militante, jarraitzaile eta boto emaile abertzaleak ere herri arroztu eta besterendu baten kume direla, eta, horrenbestez, euskal mundutik landa bizi direla gehienak.
‎SIMON DAVIS: Txokolate zuria hartuko al dugu hor, Graham?
‎alemaniera euskara, portuges euskara, katalan euskara, italiera euskara... Eta zergatik gelditu behar dugu hor. On handia egingo lioke euskal kulturari latin euskara edota greko klasiko euskara hiztegiak sor tzeak; bai eta txinera euskara eta arabiera euskara hiztegiak egiteak ere.
‎Horiek gogora ekarriko dituen kanpaina baten bidez amaitutzat emango du Emakumearen Euskal Institutuak bere hogeigarren urteurrenaren ospakizuna. Euskal gizartearen zenbait arlotako emakumeen ahotan zabalduko dira mezuak, telebista eta irrati iragarkien bidez. «Erakunde gisa, adierazi nahi dugu hor egon garela, eta hor jarraituko dugula», esan zuen atzo Izaskun Moiua Emakundeko zuzendariak.
‎Baina azkeneko hauteskundeetan boto gehiago bildu genituen EAJk, EAk eta EBk hirurek batera baino. Izugarrizko koltxoia dugu hor. Ni neu sinetsita nago irabazi egingo dugula.
‎Ibilbide guztian egoten da jendetza handia, baina azken kilometroa, Bulebarrera iritsi artekoa, izugarria da. Korrikalariok eduki dezakegun sentsaziorik harrigarriena edukitzen dugu hor. Lasterketak 20 kilometro ez, 18 dauzkala esango nuke, azken kilometro eta erdian airean eramaten baikaituzte.
‎Epaileak baimena eman bezain laster, zure senarraren gorpua aterako dugu hor behetik eta autopsia egingo diogu.
2009
‎" Haurtzaroko eta munduko istorioak Amikuzera ekarri ditu Mixel Thikoipek" irakurri dugu hor nonbait.
‎Komunikazio arazoa eduki dugu ikasleekin, irakasleekin, langileekin... Hori hobetu behar dugu, ez gara gai izan egindako lanak ondo azaltzeko, eta erronka polita dugu hor. Ondo entzun behar dugu, eta erantzuten asmatu.
‎Zuzendaritza taldeak bozkatu zuen gehiengo handi batez EHLGren alde. Ikusten dugu hor Estatuaren kontraesana: egunero, dossier tikienetan ere, Laborantza Ganbara trabatu nahian dabilela, eta hor, nolabait berarekin mahai beraren inguruan onartzen edo soportatzen gaitu konfliktorik sortu gabe, zaindu nahi duen Garapen Kontseiluan.
‎Euskal liburuak besterik ez dugu egin duela gutxi arte. Hamar urte baino gehiago dira Europara begira jarri ginena, bezero bila, eta lortu dugu hor leihoren bat zabaltzea. %80 hemengo liburua egiten dugu; gainerakoa, atzerrikoa.
‎Erregea gorputz politikoaren ordezkari den legetxe, zakilak ere larrua jotzean herri osoaren ordezkaritza bereganatzen du, berez gorputz osoan joan etorrian dabilen sexu indarra buztanean biltzen eta bermatzen baita. Zakila aztiaren makilatxo magikoa da, gorputz osoko erotismoa xurgatu eta bereganatzen duena (Sandor Ferenczi, Thalassa, 12 or.). Organo bakar baten tirania dugu hor gorputz osoaren gainean, atal batek osotasuna ordezkatu eta menperatu baitu.
‎Azkenean, onartu zuen eta egin zen. Eta, emeki emeki, guk ere hobeto ezagutarazi dugu hor ginela.
‎J.L.: Lehen ere aipatu dugu hor badagoela oraindik mutur batetik begiratuta ikaragarrizko arazo bat. Instituzio batzuek eta pertsona batzuek oraindik aldarrikatzendute ezer ez zela gertatu, nolabait, hori ahaztu egin behar dugula.
‎PSEk PPren botoak gutxienez behar ditu, eta beraz, ulertzen dugu hor akordio batzuk egongo direla, esan du. Hortaz, PPrekin zer hitzartzen duten itxarongo duela azaldu du, eta horren arabera erabakiko duela Lopezen hautagaitza babestu edo ez.
‎Gero ikusiko dugu alderdi sozialistak zer egiten duen. Ikusiko dugu PPk bultzatuta zer nolako larritasunean jartzen duen Lopezen gobernua, guk ez dugu hor gure iparra galduko. Baietz esan behar zaionari baietz esango diogu, baina gure estrategia propioa landuko dugu.
‎Bestela, polo subiranista rekin gertatutakoa errepikatuko da: EAJ ezin dugu hor sartu ez omen delako subiranista; Hamaika Bat ez da sartuko EAJ ez dagoelako; Aralar ez dugu onartzen, ezker abertzalearen zatiketa, omen delako eta abangoardia izan behar denari botoak kentzea helburu duelako; ELAk ez du tokirik LABek lehentasuna izan behar duelako...
‎–Nik uste behin Txapelketa Nagusiko final batean egon denak berriz egon nahi duela, eta egon ez denak ere egon nahi du, denok egon nahi dugu hor?. Colinak, gogo galanta?
2010
‎Lehen sektorea gara eta nahita nahiez gaude herri honen sustraiei lotuak; hemengo herriek ondasuna eta aberastasuna itsasotik lortu dugu. Behar izan dugunean gizartea beti izan dugu hor, eta alderantziz ere bai, txapapotearekin adibidez, edo Bermeoko portua apurtuta egon zenean, txalupak lotu eta hor aritu ginen herria garbitzen. Pentsatzen dut jendeak hori apreziatzen duela.
‎Adibidez, planetako muga ekologikoak joera argia dira, energiaren, isurtegien, baliabide naturalen kontsumoan, eta baita, lehen erran moduan, aberastasuna geroz eta jende gutxiagorengan ari dela kontzentratzen, geroz eta behartsu gehiago eta baldintza okerragoetan. Afrikaren kasua dugu hor: Europaren kolonizazioa aipatzen zenuen lehen, jada ez dela egiten; ez da zuzenean egiten, baina bai transnazionalen bidez, eta kolonien garaian baino jardun askoz hedatuagoa da hau, kontrol askoz gehiago ezartzen dituena.
‎A. Perez de Calleja. Beste mahai inguru oso baterako gaia dugu hor: publizitatea.
‎Nahita ez joan behar dugu hor behera?
‎EGAdunen artean ez bezalako populazioa dugu hor aztergai: EGAdunena baino ondotxoz erdaldunagoa.
‎–Pagaldaik esaten zidan: ikastola zabaldu ahal izateko, kooperatiba bat sortu behar dugu hor. Gutxienez, hiru lagun.
‎Kontua da, Madrilera heltzean, eta Ministerioan sartu baino lehen, Juan Miguel Bilbao Ogasun sailburuordeari esan niola: " Etxeko lan guztiak eginda sartu behar dugu hor barrura, baita fisiologikoak ere, eta torlojuz lotu mahaiari, akordioa lortu arte handik ez altxatzeko. Baita gau osoa eman behar badugu ere!
‎Hunkitzen gaituzten gaiak behar ditugu nonbait euskaraz tratatu, gogoan atxikiz formak duela jendeetara heltzen. ABCko sailkapenak feafutro botaz, gure artedrama edo gure kulturaren katzaka guneak behar ditugu; laborategi horiek eztabaida gune eta solas espazio nahi ditugularik, ikasiko dugu hor nola plantea, joka eta humanismo hori oraingo mamian nola hazi gureaz eta guretu formaz jantzirik. Libertituz, bistan dena, Irigoien anaiekin minutu guti pasatu dut irri egin gabe, baina kolektiboa gogoan.
‎Pixkanaka pixkanaka, harea mugikorretan hondoratzen gara, kartzelak irentsi egiten gaitu, bereganatzen gaitu. Kartzelaren arabera bizitzen eta pentsatzen hasten gara, eta esfortzu gero eta handiagoa egin behar izaten dugu hor kanpoko munduarekin komunikatzeko, hor kanpoko mundua ulertzeko.
2011
‎Kolonbian gertatzen ari diren giza eskubideen aurkako urraketen gainean ere idatzi dugu.Nola banatu behar duzue argitaralpena Hego Euskal Herrian. Telefonotegietan banatzeko asmoa dugu, Latinoamerikako jendearengana iristeko. Baina ez dugu hor gelditu nahi. Latinoamerikako egoera jende guztiak ezagutu behar duela iruditzen zaigu.
‎vascoa eta basque, jakina. Alegia, identitateari erasotzen diote, eta hor arazo larri bat aurkitzen dugu, zeren kasualki gure herriak hizkuntzaren baitan definitzen baitu bere burua. gu gara euskararen herria, gu gara euskararen jendea. herri honek oso garbi izan du hau orain arte. eta hori garbi baldin baduzu, datozela erromatarrak, datozela arabeak, datozela hauek eta besteak, baina guk jarraituko dugu hor, garbi baldin badugu hori. kasualki, gure buruaren definizioa hizkuntzan oinarritzen da. gaur egun aipatzen diren kontzeptu horiek, vascoa izatearena eta horrelakoak, ez ditut ulertzen, ez dira nire kontzeptuak, gure kulturatik kanpokoak dira. herri honen definizioa hizkuntza da eta uste dut horrek hogeita batgarren mendera iristen lagundu digula. orain arte oso begi bistakoa izan da, oinarri... Bestela ez da ulertzen. l ohArrA
‎Izatez, Arnaut Abadiak" laborarien aldekoak eta etsaiak" ezagutarazi nahi izan zituen, baina itxuraz, inolako ordenarik gabe, eta benetako bestiarioa barik halako faunula bat da, txirenea ezinago. Zelan edo halan zoo ilogiko bat dugu hor, Luigi Anselmi poeta bilbotar dotoreak marraztu zuenaz bestaldera:
2012
‎Guk ez daukagu informazio askorik, eta ekainean esango dute zer gertatuko den. Guk, bitartean, errepidean erakutsi behar dugu hor jarraitzeko baliagarriak garela, taldeak etorkizuna baduela. da, ordea, zure gisako txirrindulariei ez zaizuela eskaintzarik faltako.
‎2007an, esate baterako, Espainiako Justizia Auzitegiak ere bestela jokatzen hasi ziren; hein batean, bederen. Estrasburgoko Giza Eskubideen Auzitegiaren sententzia dugu hor mugarri, espainiar estatua kondenatu baitzuen tortura kasuak ez ikertzeagatik. Ondorioz, epaile batzuk ez denak, baina batzuk, ikerketak aurrera eramaten hasi ziren.
‎Familia tradizioa. Euskaraz irakurtzea gehixeago kostatzen zaigu, erosoak gara eta ez dugu hor indarrik egin nahi. Euskaldunak gara edo euskaldun sentitzen gara, baina gaztelaniaz bizi gara.
‎Arrazolak aipatu duenez" beste erakunde batzuek badituzte produkziorako laguntza ekonomikoak, eta guk ez dugu hor sartu nahi. Instituzio txikiak gara, udalak izanik ez dugu horretarako ahalmenik, baina areto publiko moduan baditugu sortzaileen esku utz ditzakegun baliabideak".
‎Edo are gehiago: Ideia, gizabanakoaren eta egiaren subjektuaren arteko bitartea da;" subjektu" deitzen dugu hor, post gertaerazko gorputza munduan orientatzen den hori (Badiou 2009a, 99).
‎bata, tradiziozko komunitate zurrunak pitzatu zirenean, bestea gizarte hipokresia modernoa biluzten hasi zirenean. Azken buruan, joera moderno baten agerpena dugu hor. Autonomia proiektuarena, behin eta berriro agertzen.
2013
‎–Hau ikasleentzako eta bertako langileentzako da?, esan zien zerbitzariak, eta Markelek ez zekien Roberta Bacci Erasmuseko bulegoan lan egiten zuen Veneziako unibertsitateko bekadun bat zenik, eta horregatik, hark ere ikasle txartela zeukanik. Laura Saudelli, baina, ez zen gehiegi kezkatu,, jango dugu hor nonbait, eta martxa egin zuten.
‎—Bozketa egin dugu hor goian gaurko filma aukeratzeko. Asmatu zein atera den garaile —esan zion Angelak Mary Loreri.
‎Ulertzen dut samina baina kazetariok jendea ezagutzen dugu hor zehar.
2014
‎Horiek Kongoko nahasmendua baliatzen dute lehengaiak merkeago erosteko. " Gatazka hau oso konplexua da eta guk ez dugu hor eskua sartzerik", esaten dute. Eta guk diogu agian gatazka konpontzeko ahalmenik ez dutela, baina euren esku dagoen guztia egin dezakete mineral salmentaren bidez talde armaturik ez finantzatzeko.
‎Baina oso aparte bizi dena aparte dago oraindik, ez ditugulako erakarri eta beharrik ez dutelako. Ahalegin bat egin behar dugu hor. Soilik euskaldunek egin behar dute ahalegin hori?
‎Gizarte garaikideak elikatzen duen subjektu bakarzale, lehiakor eta sobera arrazionalari kontrapuntua eginez, subjektu errotuaren, (komunitarioa, sortzailea eta erlazionala) giza balio aberatsa kontrajartzen zaio. «Jendarte metaforizatzaile»ra (Maillard, 1992) begira dagoen giza legamia aberatsa aurkitu dugu hor. Bertsolariaren biografiaren balioa herria hitzetan sortzeko ahaltasun metaforikoari loturik aurkitu baldin badugu, Agorak erakusten digu subjektu berriranzko trantsizioa elkarbizitzaren balio malguagoan erein beharrekoa duela.
‎Ez Hamlet horren esplikazio gisa, langileen borrokaren transposizioa aitzinatu da. Langileen borrokaren, egoeraren barnatze bat ikusi dugu hor. Ez dut uste.
‎U batzuetan puntu batzuk gora behera gauza bera da. Hizkuntza bera eta zibilizazio bera dugu hor, esanahi bera du mitoak, forman ezberdintzen bada ere maskaradara pasatzean. Ez hainbeste ere erran nezake.
‎Interdependentzia ekonomikoa dugu hor antzezten. Xorrotxak bakarrak dira maskaradan hiru arteak dituztenak.
‎Herriaren iraunaraztea da helburua. euskararena, ez dakit, ez denez bigarren gradora pasatua ardura. " Ikastolako bat ezarriko dugu hor eta ale..."
‎Hautetsiaren emaztea ez da hemen aparantziarik ere neutroa Landartenean bezala, gizonaren iragana eta geroa zen Larzabalenetan, oraingoan politika lanean ari da, elkarte batzuen hobesten, boz emailearen lausengatzen, berri biltzen, ari. Joko faltsu bat bada bikotean, senarrak matxismo popularra baliatzen du emaztea ttula batentzat hartzen balu bezala, notabilismoaren azpi jokoa da, eta urteetan belaunaldietan bildu jakintza, ofizioa ikusten dugu hor desmuntatua. Politikan sartzea ez da aise, ofiziokoak ditugu parean, holding baten zolan gaude.
‎Ihauteritik kanpo hainbat baliatua izan dena. Baina guk euskaldun eta garaztar gisa zer antzezten dugu hor. Galduak garelarik goratasuna hartu behar da.
‎2. Jokoa geldiarazten dugu hor.
‎Ez ote dugu hor ekumenikoak garen ala ez, ikusteko parada ederra. Iduritzen zait gai horretaz bi gogoeten egitea balio duela.
‎Ez dugu hor erasoko.
‎Bakoitzak ekarri bazkaria hartu dugu hor, haritz ondoen itzalean, aperitifa fresko bat denek hartu ondoan, alabainan bi orenez ez baitira hoztu, goiti eta beheiti ibili ondoan. Igande on bat iraganik, etxera itzuli dira denak, burua orroitzapenez beterik.
2015
‎Baina, eta eskolatik kanpo euskaraz hitz egiteko aukerak ikaragarri murrizten badira, non egin behar dute euskaraz? Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi dugu gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa
‎Asko entzun dugu hor zehar katxondeo pixka baten beharrean gaudela eta euskaldunok ez ditugula gauzak horren serio hartu behar. Guri berriz azkeneko parte honetan katxondeo gehiegitxo ere ez ote dabilen iruditzen zaigu.
‎–Baina ezin dugu hor utzi.
‎Pentsa ezazue honekin oraindik bide bat egin behar dugula. Oraingoz atea irekidugu, hankatxoa jarri dugu hor, ezin da itxi, orain entziklopedia saldu behar dugu. Bana nik uste dutlehenengo urratsa egin dugula, eta loteslea izatea edo aurrerago asmatu dugu, baina nikbestela beste aukera artezpideen bide hori ikusten dut.
‎Pentsa ezazue honekin oraindik bide bat egin behar dugula. Oraingoz atea irekidugu, hankatxoa jarri dugu hor, ezin da itxi, orain entziklopedia saldu behar dugu. Bana nik uste dutlehenengo urratsa egin dugula, eta loteslea izatea edo aurrerago asmatu dugu, baina nikbestela beste aukera artezpideen bide hori ikusten dut.
‎Edozein gorputzek merezi du dolua eta negarra? Galdera polemikoa planteatu dugu hor, eta erantzun argia: Ez!
‎—Goazen janztera, eta gero bazkalduko dugu hor nonbait.
‎Ezin dugu hor utzi.
‎Ezin dugu hor utzi!
‎Aipatu behar dugu lurraren buru biltzarraren kontrako sator lana egiten duten lobbyen sare diskretua. Petrolioaren sektorea dugu hor lehen lerroan. Iduri du espres egina.
‎Beñat Arrabit Arrosako auzapeza bera ez baitzen hor izaiten ahal, Jean Pierre Etchegaray axuantak (eta treinbidetako langile ohia) du orori ongi etorria egin: " Egun handi bat bizi dugu hor, kasik 1892an treinbidea Ortzaize/ Arrosara heldu zen egun hura bezain handia, berpizte eguna". Alabainan, bazuen 70 urte nunbaitan funtsezko obrarik etzela egin hor gaindi eta treinbidea egoera oso txarrean zagola, are txarragoan joanden uztaileko uholdeen ondotik.
2016
‎Irratsaioa ere hasi behar duzu beste lagun batzuekin. Zer entzungo dugu hor?
‎Oso egoera larrian dago Iparraldeko euskaldunen belaunez belauneko jarraipen aukera. Xenpelarren behinolako" jaioko dira berriak" kantu esaera ez dugu hor, zoritxarrez, indarrean.
‎Oporreko argazki horiek gaur begiratzea, arrunt zait mingarri; grebakide mordo bat, ondikotz, borroka latzean gertatu baitzen hilik ondoko hilabeteetan eta urteetan. Eustakio Mendizabal topatzen dugu hor, eta. Tomasón. Pérez Revilla, eta. Korta?
‎–Gorpu bat aurkitu dugu hor behean, iragarri zuen suhiltzaileak?. Emakumezko bat.
‎Makinaz idatzi zuen Zavalak, eskuizkribuko pasarteak baliatuz, haiek zatituz, xehatuz eta ordena kronologikoan antolatuz? Film baten edizio lanetan sumatzen dugu hor tolosarra, sormen lanetan, sekuentziarik esanguratsuenak aukeratzen, antolatzen eta josten. Hura gozamena!
‎Lehen ekitaldi honetan, bigarren mailako pertsonaiei ematen zaie hitza hasteko. Aldaketa nabarmena dugu hor Etxahunekin, oroitzen baikara antzerkia Etxahunekin hasi zuela. Hemen pertsonaia nagusiaren agertzeko denbora utzi nahi du pasatzen, pertsonaiari garrantzia gehiago emateko, goaitatzea sortzeko eta gaia bera ere aztertu nahi baita, gaiaren azalpena egin nahi baitu besteen ahoetan, beste pertsonaien bitartez, gizartearen jokamoldea erakusten da.
‎jartzen duen eremu bat aurkituko dugu. ET ak duen izen bera jarri behar dugu hor.
‎jartzen duen eremu bat aurki­tuko dugu. ET ak duen izen bera jarri behar dugu hor. Beraz, lehendabizi, izenak jarriko dizkiegu ET ei.
‎Ez dugu hor sartuko.
‎Zure autoa ikusi dugu hor.
‎Nola jakingo dugu hor kanpoan ezer ote dagoen?
‎Ezin dugu hor utzi.
‎Eta zer erran munduan barna gertatzen diren beste hainbeste itsuskeriez? Bainan guk, segurik, saguek eta bertzek ez dugu hor deusetan hobenik. Utz gaitzazue bakean eta zoazte zuen prediku eta otoitz faltsuetara.
‎Gaztaina jatea Larunbat huntan beharra dugu gaztaina jatearen inguruko gaualdia, Artetxean, aratseko 8:00etatik goiti, Otxaldetarrak elkarteak antolaturik. Beti bezala, gaualdi goxo baten parada dugu hor, bereziki neguari buruz goazin huntan. Etor beraz goxoan, gaztaina izanen da ausarkian, eta ere sagarno eta sagar jus.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 109 (0,72)
edun 79 (0,52)
Lehen forma
Argitaratzailea
Argia 26 (0,17)
Berria 20 (0,13)
Euskaltzaindia - Liburuak 18 (0,12)
ELKAR 16 (0,11)
Herria - Euskal astekaria 14 (0,09)
Pamiela 12 (0,08)
Open Data Euskadi 10 (0,07)
Alberdania 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Booktegi 6 (0,04)
Consumer 5 (0,03)
UEU 5 (0,03)
Maiatz liburuak 5 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
LANEKI 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia