2000
|
|
Urrezko abarra, II bol., 290 orr.21 Zozketa baten azken aztarnaren antza duen zerbait ikusten
|
dugu
hemen. Eta, irudi honen bidez, sakontasuna lortzen du bat batean.
|
2001
|
|
Gure tesia gogoratu behar
|
dugu
hemen berriz ere: gizakia maitari dela, maitagogo dela, izatez; baina maitamen horrek beste bi aurpegiera ere dituela:
|
2004
|
|
Eta natura perfektua bada bere osotasunean eta baita bere zatietan ere, zer egiten du hor txertatuta gizabanako akastunak? Esan dugu gizakia inperfektua izateak ezin zuela Jainkoaren inperfekzioa ekarri, baina gizakia naturaren zati eginez, al
|
dugu
hemen esan gizakia akastuna bada, natura akastuna dela. Egia esan, Jainkoari dagokionez badago funtsezko ezberdintasun bat arazoa konponerrazagoa bihurtzen duena, gizakia ezin delako, inondik ere, Jainkoaren zatia izan.
|
2005
|
|
4 Bi jarduera hauen artean ezberdintasunak baldin badaude ere —gaur egun lehenengoa" antropologia filosofikoaren" baitan kokatuko litzateke eta bigarrena berriz" pedagogiaren eta hezkuntza zientzien" baitan— gure autoreari jarraituko diogu eta ez
|
dugu
hemen horien arteko bereizketa zorrotzik egingo.
|
2007
|
|
Horrexegatik bereizten da, hain zuzen, eztabaida negoziaziotik (eta ezberdintasun hori argitzearren bakarrik kontsideratu
|
dugu
hemen eztabaida). Ze negoziazioak bere zentzua galduko luke, baldin eta berori emaitza batera zuzenduko ez balitz.
|
|
Bestela esanda, hizkuntzaren oinarrizko funtzio antropologikoa
|
dugu
hemen bereziki gogoan, hau da, gizakiari pertsona izaten eta berori gizatiarrago bihurtzen ahalbidetzen dion hizkuntzaren dimentsioa. Hain zuzen horregatik kokatzen du Loch ek" hizkuntza" pedagogiaren" beharrezko eta oinarrizko" kontzeptuen artean, bai eta hemendik abiarazten ere bere" hizkuntzaren teoria pedagogikoa":
|
|
Horregatik, eta euskal hezkuntzaren perspektibatik, oso esanguratsua da ikustea nola teoria pedagogikoak hizkuntzaren berezko funtzio humanizatzaile batez hitz egiten duen: hizkuntza bera, alabaina, ez da hizkuntza historikoetan baino existitzen —gizakia erreala, egiaz, gizataldeetan bizi diren gizabanakoengan bakarrik den bezala— eta, ondorioz, modu batean edo bestean hitz egin behar
|
dugu
hemen ere euskararen berezko funtzio hezitzaileaz. Hizkuntz pedagogiaren baitako kontsiderazio orokorrak, bestela esanda, hizkuntza konkretuetan bakarrik izan daitezke gauzatuak, eta, horrenbestez, aipatutako hizkuntzaren bidezko hezkuntza, gure kasuan, euskararen bidezko hezkuntza da.
|
2008
|
|
Zoritxarrez ezin
|
dugu
hemen laugarren kapituluaren zehaztasunekin jarraitu, oso luze joko bailuke. Beraz, ondorioa besterik ez dugu aipatuko:
|
2009
|
|
erratera Modernia bera anitza dela, bere barnean mundu, giza, gizarte, politika... filosofian ikuspegi arras ezberdinak egon direla (bai denboralki zein geografikoki edo kulturalki) eta, beraz, errore bat dela Modernia bere horretan batera hartzea, zatiketarik eta ezberdinketarik egin gabe (nahiz eta onartzekoa den Modernia osoaren loturak ere asko direla, ezbairik gabe). Modernia, beraz, bi azpigaraitan banatuko
|
dugu
hemen: bi Modernitateak, bi paradigma.
|
2010
|
|
Kontua da, bada, hizkuntza ezagutzeko eta bere erabilera aztertzeko, egiaz, ezinbestean hartu behar dela kontuan gizakiaren errealitate komunikatibo kultural osoa; eta, jakina, horrek guztiak hizkuntzaren pedagogiaz esan daitekeenaren oinarrietako bat osatzen du. Honako hiru puntuen arabera jorratuko
|
dugu
hemen esateko duguna: 2.1 Linguistika eta hizkuntzaren ezagutza; 2.2 Pragmatika eta hizkuntzaren erabilera; eta 2.3 Hizkuntza pedagogiaren alde linguistiko pragmatikoa.
|
|
Egungo estudio linguistikoak, ikusi bezala," hizketa ekintza" hartzen du erreferentzia nagusitzat eta, Hudsonen esanetan, horrek" diziplina ezberdin askoren inplikazioa" ekarri du, besteak beste, hizketa hori" akzio edota interakzio sozio-kultural gisa" ikertu nahi dutenena109 Horien artean guk, jarraian, batez ere hizkuntza eta kultura elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza antropologia edota etno linguistika kontsideratuko ditugu, baita bereziki hizkuntza eta gizartea elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza soziologia edota sozio-linguistika ere. Gure aldetik, baina, ez
|
dugu
hemen" kultura gizartea" erlazioan sakonduko110 Kontua da diziplina horiek denak, honela Duranti," hitzen indar pragmatikotik" abiatzen direla; zentzu horretan, ez dira ere ahaleginak falta" hizkuntza ikerketa guztiak diziplina bakarrean biltzeko", horretan bereziki Hymesen" komunikazioaren etnografia" aipatu behar delarik111 Azken finean," hizkuntza&q...
|
|
Baina ezin dugu ukatu horretan guztian interpretazio baten araberako aukeraketa bat egon denik; zentzu horretan, interesgarria dirudi autore adierazgarri bati tarte handiagoa eskaintzea eta berari luzeago hitz egiten uztea. Horregatik jo dugu hizkuntzaren pedagogiaz ere gogotsu aritu den Weisgerberrengana eta, zehazki, horregatik itzuli
|
dugu
hemen" Hizkuntza komunitatea" edo" Sprachgemeinschaft" izenburuko testua, jakinik ere bestela gai horrek interes berezia duela euskaldunontzat.
|
2017
|
|
Eta gertakari hori aldi berean denez historiaren zabaltzea17 Bestearentzako presentzia gisa zabaltzen baitut nik nire denboraeta historia ororen baldintza, historiaz aurreko18 historiaren zabaltzea esango diogu. Eta horrela ulertuko
|
dugu
hemen, alegia, aldiberekotasunaren historiaz aurreko denboraren zabaltze bat bezala. Historiaz aurrekoa esatean, ez dugu ulertuko historiaren aurreko denbora batean dagoela, horrek ez bailuke zentzurik, baizik eta historia zabaltzen duen eta ahalbidetzen duen jatorrizko denbora zabaltze horri dagokiola.
|
|
Historiaz aurrekoa esatean, ez dugu ulertuko historiaren aurreko denbora batean dagoela, horrek ez bailuke zentzurik, baizik eta historia zabaltzen duen eta ahalbidetzen duen jatorrizko denbora zabaltze horri dagokiola. Egitate gisa aztertuko
|
dugu
hemen Bestearentzako izatea, egitate lehen eta betiereko gisa, eta ez esentziazko beharrezkotasun gisa.
|