Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2000
‎Ez litzateke ezinezkoa izango gauzak nola gertatu ziren zehatz mehatz adieraztea, kronologia deitzen den hori eskrupulosoki errespetatuz, saihesbideak ekidinez, oroimenak eskaintzen dizkizun hutsuneak eta babesak alde batera utziz; ez litzateke, ez, batere zaila izango, eta agian horrela jokatu litza  teke, erarik zuhurrenean ez ezik ortodoxoenean ere. Baina honako istorio hau ez da kronika poliziako bat edo biografia baten kontatze soil hotza, eta narrazio honek halako intentziorik ez duenez eta benetako intentzioaz ez dugu hemen ezer esango, irakurle zolia ez iraintzearren batik bat, barkatuko zaigu xehetasun kronologikoetan ezen ez oroimenak agintzen dizkigun pasarteetan nahiz gertakarietan, edota istorioaren garapenarekin (eta egiarekin, beraz) zerikusirik izan zezakeen txikikerietan estuegi ibili ez bagara; eta ez, esan bezala, estu ibiltzea bereziki nekosoa gerta zitekeelako, baizik eta estutasun horretatik ask...
2001
‎Nekez izango da gaur filosofiarik, filosofiaren izena merezi duenik, jakintza oinarri sendorik gabe. Ba ote dugu hemen horrelako oinarririk. Bestek erantzun beza.
‎Zergatik, bada, hasi behar dugu hemen Baroja eta Barojaren obra aipatzen. Ez da gaitz erantzuten.
‎Beste bideetan barrena ibili bada ere, ez ditu Barandiaranek, haa  tik, bertan behera utzi natur zientziak. Halabeharrez, dudarik gabe, eta hitz hori bitara hartu beharrekoa dugu hemen: " ezinbestean" eta" damurik" esan nahi du batera.
2002
‎Harri Arokoak omen diren gure aizkorek, aitzurrek ez bezala, inguruko mendietako haitzekin baino gehiago latinarekin baitute zerikusia, latinarekin edo bereberrekin, hori esan nahi dizut, nahiz tematurik segitzen dugun klixe berbera behin eta berriz azpimarratzen, ustez, nonbait, zerbait gezurra izanik ere behin eta berriz baieztatzen baldin bada gezurraren egiatasuna, azkenean gezurra egia bihurtzen dela betiko erabilian. Kirol hori maite dugu hemen, ez nau durduzak hartuko horretan. Uste dut nik debeku garai hartan baziren uharte ttipi batzuk, isilik utzi izan ditugunak historia kontatu dizugun aldi bakoitzean.
2005
‎–Hara, hara! Zer dugu hemen?
2006
‎Eta egia da, biekin moldatu gara ondo. Begira, behin baino gehiagotan, zortzik ez, hamabi pertsonak ere bazkaldu edo afaldu izan dugu hemen, inolako arazorik gabe.
‎Azaldutako guztiari, hots, hizkuntza jardunak sortzen dizkigun egoera deseroso, xelebre eta korapilatsu horiei guztiei, ziur asko, alde ona ere bilatzen ahal zaie. Alde onen eta txarren inbentario osorik ez dugu hemen eginen, baina sail bakoitzetik bana aukeratuko dugu.
2008
‎–Zer egiten dugu hemen, Andres?
‎Zer egiten dugu hemen. Nola bukatu da aitaren bizitza horrela?
‎ari ginela, ari ginela... ezdakitzertan..., halako batean botatzen omen dut" nik": zer egiten dugu hemen, titirik gabe?). Ohore bat dela esan diot edozeinen amets erotikoetan azaltzea, nahiz eta holako galdera lerdo antxak egiten azaldu.
2009
‎Xabierren hitzak entzun ahala, hodei baten gainean bezala sentitzen hasi zen Sara," non nago, nora eraman gaitzake honek guztiak, zer egiten dugu hemen" eta berandutzen ari zitzaiela iradoki nahi izan zion Anandari, joan beharra zeukatela, baina, hain txunditua ikusten zuen mutila, ezen ez baitzen ausartu ezer aipatzera; gainera, Lidia alboan eseri berria zitzaion, eta eskutik heltzen zion, adiskide min baten antzera.
‎Kanta berez den adierazpen musikal hutsarekiko hurbilketa antropologiko soil bat egiteaz haratago, nazio nortasunaren ideiaren inguruan pentsatu eta idatzi nahi dugu hemen, bai eta nortasun hori moldatzen duten diferentzia kulturalen eraikuntza sinbolikoan jokatzen duen papera aztertu ere. Izan ere, kanten mezuetan ageri diren elementuen dimentsio sinboliko horrek boterea ematen dio kantagintzari, gizarte kontzientzian eragiteko gaitasuna (eta hori, azken batean, nazio kontzientzia sortzeko gaitasuna da) ematen dion neurrian.
‎Nolanahi ere, zera azpimarratu nahi dugu hemen: Estatuak, ez oso garbi jokatuz, herri hizkuntzak asimilatzen zituzten patroi kulturalak sortzeko egin zuen presioak bere fruituak eman zituela.
2010
‎Zer arraio egiten dugu hemen, Claudiu?
2011
‎–Eta guk zer egiten dugu hemen?
‎–Ezin pasako dugu hemen gau guztia, e, Mimile?... zeri begira zaudete zuek?
‎Hemen ez dugu izango izenik. Zuk eta nik bat egingo dugu hemen, kanpoan gertatzen denarekiko batere ardurarik gabe, ados?
‎Zer ostia egiten dugu hemen! Ez, hemen ez nauk ni eroena!
‎Ni saiatzen naiz begiradarekin jendea erratifikatzen, jendeari bere izatea itzultzen eta ematen. Niri izugarrizko angustia sortzen dit harremanetan elkar ezabatu behar horrek, deuseztatu behar horrek, eta hori askotan ezagutu dugu hemen, gure artean ere. Begirada da metafora bat, begiradarekin bakarrik ez dugu bestea anulatu nahi, baizik iritziekin, hitzekin, gure destainarekin, gure mespretxuarekin, gure intrantsigentziarekin, bestea desegitea, eta ahal baldin bada, fisikoki desegitea, txirtxilatzea.
‎Bestalde, ideologikoki ere, sekulako nahasketak zeuden. Beti kontsideratu dugu hemen bi mundu daudela: abertzalea eta bestea; baina nik esango nuke bi mundu horien artean bazeudela, gure denboretan, anbiguitateko terreno zabal batzuk, eta hor jende asko zegoela kokatua:
2012
‎Hemen ez dugu izango izenik. Zuk eta nik bat egingo dugu hemen, kanpoan gertatzen denarekiko batere ardurarik gabe, ados?
2018
‎–Bada, gezurra badirudi ere, blokeoa eta gerla gorabehera, salaketak jasotzen jarraitzen dugu hemen. Alferron  tziak garela esaten dute gero...
2019
‎–Nor dugu hemen?
‎–Liburutegi bikaina dugu hemen bertan.
‎" Gattopardo ipini dugu [Bigurik pluralis modestiae delakoa darabil, bera izanik ere itzulpena sinatzen duena], berez Fabrizio Printzearen ezizen bat bezala delako, bere familiaren armarritik ateratakoa; idazlearen ironia bat aurkitzen dugu hemen, zeren bere familiaren armarrian leopardo bat baitzegoen. Beraz, Salinatarren sinbolo heraldikoan itxuraldaketa lexiko literario bat gertatu da, guk bere hartan utzi nahiago izan duguna.
2020
‎Goazen bigarren kasura, zeinak 90eko hamarkadaren amaiera aldera garamatzan. Pio Baroja dugu hemen, beste behin, zain. Baroja 1872an jaio zen Donostian, eta Madrilen hil zen 1956an.
2021
‎Zorabio bera nabaritzen dugu hemen, Londresen, denda batzuetako erakusleihoak begiztatzean, zapatek gainezka eginda, denak berdinak, punta zorrotz eta takoi altuarekin. Begiratu hutsarekin oinetako mina ematen duten zapatak.
‎–Zenbat denbora eduki behar dugu hemen, baina. Esaten ez zenuen, ba, ez zenuela nik kontatutakoa sinesten?
2022
‎Estebanek txakur emea akabatu zidan eta nik bera akabatu nahi nuen ahizpari negar eragin ziolako. Baina zu ez kezkatu, zu lasai hemen, zure txakurra urdaila betetzen ari da eta, berehala ikusiko dugu hemen usnan. Zeren txakurrak ez dira ni bezalakoak, egidazu kasu, ni gehiago naiz katu, zeren haiek usain egin eta bilatzen zaituzte eta zaindu egiten zaituzte.
‎Ikusten zuen gauza bakarra zen han jarraitzen zutela, su izugarri baten mende. " Baina zenbat denbora egin behar dugu hemen? –galdetzen zuen bere artean, balizko solaskide ikusezin bati ari balitzaio bezala?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia