2003
|
|
Izan ere, uste
|
dugu
gure ikerketaren muinak aldarrikapen ekologisten formaberri bat erakutsiko duela. NIMBY fenomenoa (Not In My Back Yard, Ez GureEtxeko Baratzean) oso aztertua izan da mundu akademikoan, herri, batik bat?, baina uste dugu Euskal Herrian nahiko berria dela eta ez dela aztertu geroan izan dezakeen indarra eta presentzia, eta horrek, azpiegituren politikapublikoetan (eta enpresen egitasmo pribatuetan) edukiko duen eragin ezinbestekoan.
|
2008
|
|
batetik, erabaki pertsonala hartzera behartuta daude, ez dabil hor lehengo erakundeen irizpide itxirik, baina, bestetik, erakundeek hainbat muga jartzen dute, kasu gehienetan, gainera, jendeak ez du muga horien berririk. Hau den hau egiaztatu
|
dugu
gure ikerketan: gizarteko habitusaren eragina argi erakusten duten irizpide zenbaiten arabera izena hautatu ondoren, gurasoek erabaki psikologizatu hori defendatuko dute erakunde araugileen kontra, horrela ere, erakunde haiei izendatzeko eskubidea arautzeko legitimitatea ukatuko diete.
|
2009
|
|
Ardiak osatzeko, lekuak garrantzia duen praktika baten berri izan
|
dugu
gure ikerketan zehar. Izan ere, ardiei gaitzak sartzen zitzaizkienean, edozein zela ere, Belategiko landako harri ilara baten ondora eroaten zituzten.
|
2012
|
|
Aktitude aldaketen inguruko azken hiru hamarkadatako ikerketak goitik behera baldintzatu ditu, eta marko teoriko sendoa eskaintzen du (Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Briñol, 2002). Horregatik aukeratu
|
dugu
gure ikerketa honetarako.
|
|
Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe
|
dugu
gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu.
|
|
Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe
|
dugu
gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu.
|
2013
|
|
Ez zaitu deusik gertatuko. Guk segitzen
|
dugu
gure ikerketa eta igurikatzen dut zure mezua. Buka ezazu zure askaria, hitzorduaren tenorea jiten da, joan behar dugu, agindu zuen Frantxoak. Azken ogi xerra, gurin apur bat... erreximenta, esan zuen Felixek, irribarre sabelkoi batekin. Xafla bat gasna beharbada. Eta zer oraino! Puff, beti laster, hil behar dugu Zuberoa honetan! Hil aitzin behar duzu tripa galdu. Goazen. Nora. Lehenik Ainharbe herrira.
|
2014
|
|
Horregatik, UEUko Osasun Sailetik, ikertzaileon harremana iraunkorra izateko plaza sortu dugu. IkerForum erabili
|
dugu
gure ikerketa lerroei buruz hitz egiteko, tekniketan sortzen zaizkigun zalantzak elkarrekin partekatzeko, ibilbide zientifikoa gauzatzeko lan deialdiak aztertzeko, euskara zientifikoaren terminologiari buruzko zalantzen gogoeta egiteko eta, azken finean, ikertzaileen arteko elkarrekintza iraunkorra garatzeko.
|
2015
|
|
Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu
|
dugu
gure ikerketa hau egiteko.
|
|
Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu
|
dugu
gure ikerketa hau egiteko.
|
2016
|
|
Aintzina, oihartzuna izan zen. Aintzina aldizkariarekin hasiko
|
dugu
gure ikerketa azpimarratuz aldizkariak bi garai izan dituela, bigarren gerlaren aitzinekoa(), eta 1942an hasi zena. Bigarren Mundu Gerra eguneroko bizitzan dela, pixka bat gehiago galdu du plaza euskaldunak Iparraldean.
|
|
UNESCO erakundeak ikusgarrien arteaz proposatzen duen definizioa aipatuko
|
dugu
gure ikerketa eremuaren mugatzeko gisan, definizio honek ezagutza ematen baitio herriek sortzen dituzten espresiobideei. Hau izanik gure ikerketaren lerroetan, oinarri gisa erabiltzea komeni izan zaigu:
|
|
Blein Plana ez zen zehatz mehatz aplikatu, baina haren ezaugarri nagusiak oraindik nabarmenak dira auzo honetan. Esaterako, klase sozialen araberako bereizketa espazialak oraindik nolabait darrai, edo horixe ikusi
|
dugu
gure ikerketan, segituan azalduko dugun bezala. Bestalde, beste aspektu bat azpimarratu genuke:
|
2017
|
|
Ezin
|
dugu
gure ikerketa amaitu fatxada Atlantikoan aurkitu ahal ditugun itsasontzi irudikapen eredu batzuk erakutsi barik. Horretarako, Borna ko (Galizia), Mané Lud eko (Bretainia) eta Tanum eko (Eskandinavia) petroglifoak aukeratu ditugu berez daukaten garrantziagatik, eta eremuen arteko irudikapenen antzekotasun nabariagatik.
|
|
Izan ere, pentsatzekoa da IKTak erabilita, hau da, euskarri digitala erabilita, ikasleek samurtasun handiagoa dutela edukiak egoki ulertu eta ikasteko; edota euskarri digitalean ikaste prozesua esanguratsuagoa dela. Hau guztia behatu
|
dugu
gure ikerketan.
|
|
Aurretik azaldutako hiru metodoak erabiliz lorturiko emaitzak konparatu ditugu. Lehenik, isolatutakonanopartikulen erantzun optikoa aztertu dugu, eta ondoren dimeroen kasura hedatu
|
dugu
gure ikerketa, hutsartearen aurpegi aurpegi morfologiarentzat. Azkenik, partikula isolatutako nanopartikuletan elektroien energia galera probabilitatea aztertu dugu.
|
|
Euskaraz argitaratuta dagoen haur literaturan zentratuko gara. Badakigu ume euskaldunek beste hizkuntza batzuetan ere irakurtzen dutela, baina erabaki
|
dugu
gure ikerketarako corpusa euskarazkoa izatea. Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako adin tartea hartu dugu kontuan:
|
2018
|
|
Bestalde, «Ezker Abertzalea» eta «ENAM» kontzeptuak sarritan nahastuta agertzen dira, zaila da bien kontzeptuen arteko muga edo definizio zehatzak identifikatu eta markatzea. Kasu honetan, ENAM terminoa erabili
|
dugu
gure ikerketaren objektuari erreferentzia egiteko, euskal nazionalismoaren eremu zabal bati erreferentzia egiten diolako eta euskal nazionalismoaren mugimendu izaerarekin hobeto lotzen delako. Egia da erabilitako dokumentuak Ezker Abertzaleko antolakundeek argitaratutakoak direla, baina bertan ezarritako ildoek ENAM osoan eragin izan dute.
|
2019
|
|
Galdera hauek buruan eginen
|
dugu
gure ikerketa, baina, kontuan hartuz, noiz galdetzailea erabiltzean, osagarri bat bertze bat baino zaharragoa dela erratean, ezinbertzean, euskararen historiari buruz ariko garela.
|
2020
|
|
Gazteen euskararen erabileran gurasoen eragina azpimarratu dituzten antzeko adierazpen asko jaso izan
|
dugu
gure ikerketetan, baina gazteek argi zehaztu dute horrek ere ez duela bermatzen lagunartean euskaraz arituko direnik. Bestelako ikerketek ere ñabardura garrantzitsu hori berretsi dute:
|
|
batetik, postestrukturalismo feministatik (Piller eta Pavlenko, 2004) hizkuntza kapital sinboliko gisa ulertu eta, modu horretara, testuinguru jakin batean bakoitzak bere nortasuna eraikitzeko hizkuntza modu batean edo bestean erabili behar izateak lotura izan dezakeela gure testuinguruan hitanoa erabiltzeko ohiturekin; eta, bestetik, ikuspuntu soziokonstruktibista batetik Ochs ek (1992) proposatutako ideiak gurera ekarri eta, Echeverriak (2003) esaten duen moduan, hitanoa gizartean esangura jakin batzuekin lotu eta ezaugarri horiek gizontasunari hobeto lotzen zaizkiola uste izatea. Bi ideia horiekin lotuta ikusten
|
dugu
gure ikerketako emaitzetan azaleratu den ideia bat: nokak ukitu femeninoa izan dezakeen ustea eta gizonezkoek horregatik forma horiek arbuiatu izana.
|
2021
|
|
Guk ez
|
dugu
gure ikerketa estatistikoan sartu. Erizpide berdinekin, hots, lotura zuzena ekintza eta heriotzaren artean, manifestazioetan infartuz hilak ez ditugu poliziaren biktima zuzenak bezala zenbatu.
|
|
Giza eta gizarte zientzietatik ere beste ikuspegi bat gehitu nahi nioke nire gogoetari: ikerlariok ezin
|
dugu
gure ikerketen fidagarritasuna ziurtatu, hiru osagai konbinatuz ez bada: emaitzak, frogak eta teoriak konbinatuz, alegia.
|