Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2003
‎Izan ere, uste dugu gure ikerketaren muinak aldarrikapen ekologisten formaberri bat erakutsiko duela. NIMBY fenomenoa (Not In My Back Yard, Ez GureEtxeko Baratzean) oso aztertua izan da mundu akademikoan, herri, batik bat?, baina uste dugu Euskal Herrian nahiko berria dela eta ez dela aztertu geroan izan dezakeen indarra eta presentzia, eta horrek, azpiegituren politikapublikoetan (eta enpresen egitasmo pribatuetan) edukiko duen eragin ezinbestekoan.
2008
‎batetik, erabaki pertsonala hartzera behartuta daude, ez dabil hor lehengo erakundeen irizpide itxirik, baina, bestetik, erakundeek hainbat muga jartzen dute, kasu gehienetan, gainera, jendeak ez du muga horien berririk. Hau den hau egiaztatu dugu gure ikerketan: gizarteko habitusaren eragina argi erakusten duten irizpide zenbaiten arabera izena hautatu ondoren, gurasoek erabaki psikologizatu hori defendatuko dute erakunde araugileen kontra, horrela ere, erakunde haiei izendatzeko eskubidea arautzeko legitimitatea ukatuko diete.
2009
‎Ardiak osatzeko, lekuak garrantzia duen praktika baten berri izan dugu gure ikerketan zehar. Izan ere, ardiei gaitzak sartzen zitzaizkienean, edozein zela ere, Belategiko landako harri ilara baten ondora eroaten zituzten.
2012
‎Aktitude aldaketen inguruko azken hiru hamarkadatako ikerketak goitik behera baldintzatu ditu, eta marko teoriko sendoa eskaintzen du (Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Briñol, 2002). Horregatik aukeratu dugu gure ikerketa honetarako.
‎Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe dugu gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu.
‎Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe dugu gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu.
2013
‎Ez zaitu deusik gertatuko. Guk segitzen dugu gure ikerketa eta igurikatzen dut zure mezua. Buka ezazu zure askaria, hitzorduaren tenorea jiten da, joan behar dugu, agindu zuen Frantxoak. Azken ogi xerra, gurin apur bat... erreximenta, esan zuen Felixek, irribarre sabelkoi batekin. Xafla bat gasna beharbada. Eta zer oraino! Puff, beti laster, hil behar dugu Zuberoa honetan! Hil aitzin behar duzu tripa galdu. Goazen. Nora. Lehenik Ainharbe herrira.
2014
‎Horregatik, UEUko Osasun Sailetik, ikertzaileon harremana iraunkorra izateko plaza sortu dugu. IkerForum erabili dugu gure ikerketa lerroei buruz hitz egiteko, tekniketan sortzen zaizkigun zalantzak elkarrekin partekatzeko, ibilbide zientifikoa gauzatzeko lan deialdiak aztertzeko, euskara zientifikoaren terminologiari buruzko zalantzen gogoeta egiteko eta, azken finean, ikertzaileen arteko elkarrekintza iraunkorra garatzeko.
2015
‎Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu dugu gure ikerketa hau egiteko.
‎Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu dugu gure ikerketa hau egiteko.
2016
‎Aintzina, oihartzuna izan zen. Aintzina aldizkariarekin hasiko dugu gure ikerketa azpimarratuz aldizkariak bi garai izan dituela, bigarren gerlaren aitzinekoa(), eta 1942an hasi zena. Bigarren Mundu Gerra eguneroko bizitzan dela, pixka bat gehiago galdu du plaza euskaldunak Iparraldean.
‎UNESCO erakundeak ikusgarrien arteaz proposatzen duen definizioa aipatuko dugu gure ikerketa eremuaren mugatzeko gisan, definizio honek ezagutza ematen baitio herriek sortzen dituzten espresiobideei. Hau izanik gure ikerketaren lerroetan, oinarri gisa erabiltzea komeni izan zaigu:
‎Blein Plana ez zen zehatz mehatz aplikatu, baina haren ezaugarri nagusiak oraindik nabarmenak dira auzo honetan. Esaterako, klase sozialen araberako bereizketa espazialak oraindik nolabait darrai, edo horixe ikusi dugu gure ikerketan, segituan azalduko dugun bezala. Bestalde, beste aspektu bat azpimarratu genuke:
2017
‎Ezin dugu gure ikerketa amaitu fatxada Atlantikoan aurkitu ahal ditugun itsasontzi irudikapen eredu batzuk erakutsi barik. Horretarako, Borna ko (Galizia), Mané Lud eko (Bretainia) eta Tanum eko (Eskandinavia) petroglifoak aukeratu ditugu berez daukaten garrantziagatik, eta eremuen arteko irudikapenen antzekotasun nabariagatik.
‎Izan ere, pentsatzekoa da IKTak erabilita, hau da, euskarri digitala erabilita, ikasleek samurtasun handiagoa dutela edukiak egoki ulertu eta ikasteko; edota euskarri digitalean ikaste prozesua esanguratsuagoa dela. Hau guztia behatu dugu gure ikerketan.
‎Aurretik azaldutako hiru metodoak erabiliz lorturiko emaitzak konparatu ditugu. Lehenik, isolatutakonanopartikulen erantzun optikoa aztertu dugu, eta ondoren dimeroen kasura hedatu dugu gure ikerketa, hutsartearen aurpegi aurpegi morfologiarentzat. Azkenik, partikula isolatutako nanopartikuletan elektroien energia galera probabilitatea aztertu dugu.
‎Euskaraz argitaratuta dagoen haur literaturan zentratuko gara. Badakigu ume euskaldunek beste hizkuntza batzuetan ere irakurtzen dutela, baina erabaki dugu gure ikerketarako corpusa euskarazkoa izatea. Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako adin tartea hartu dugu kontuan:
2018
‎Bestalde, «Ezker Abertzalea» eta «ENAM» kontzeptuak sarritan nahastuta agertzen dira, zaila da bien kontzeptuen arteko muga edo definizio zehatzak identifikatu eta markatzea. Kasu honetan, ENAM terminoa erabili dugu gure ikerketaren objektuari erreferentzia egiteko, euskal nazionalismoaren eremu zabal bati erreferentzia egiten diolako eta euskal nazionalismoaren mugimendu izaerarekin hobeto lotzen delako. Egia da erabilitako dokumentuak Ezker Abertzaleko antolakundeek argitaratutakoak direla, baina bertan ezarritako ildoek ENAM osoan eragin izan dute.
2019
‎Galdera hauek buruan eginen dugu gure ikerketa, baina, kontuan hartuz, noiz galdetzailea erabiltzean, osagarri bat bertze bat baino zaharragoa dela erratean, ezinbertzean, euskararen historiari buruz ariko garela.
2020
‎Gazteen euskararen erabileran gurasoen eragina azpimarratu dituzten antzeko adierazpen asko jaso izan dugu gure ikerketetan, baina gazteek argi zehaztu dute horrek ere ez duela bermatzen lagunartean euskaraz arituko direnik. Bestelako ikerketek ere ñabardura garrantzitsu hori berretsi dute:
‎batetik, postestrukturalismo feministatik (Piller eta Pavlenko, 2004) hizkuntza kapital sinboliko gisa ulertu eta, modu horretara, testuinguru jakin batean bakoitzak bere nortasuna eraikitzeko hizkuntza modu batean edo bestean erabili behar izateak lotura izan dezakeela gure testuinguruan hitanoa erabiltzeko ohiturekin; eta, bestetik, ikuspuntu soziokonstruktibista batetik Ochs ek (1992) proposatutako ideiak gurera ekarri eta, Echeverriak (2003) esaten duen moduan, hitanoa gizartean esangura jakin batzuekin lotu eta ezaugarri horiek gizontasunari hobeto lotzen zaizkiola uste izatea. Bi ideia horiekin lotuta ikusten dugu gure ikerketako emaitzetan azaleratu den ideia bat: nokak ukitu femeninoa izan dezakeen ustea eta gizonezkoek horregatik forma horiek arbuiatu izana.
2021
‎Guk ez dugu gure ikerketa estatistikoan sartu. Erizpide berdinekin, hots, lotura zuzena ekintza eta heriotzaren artean, manifestazioetan infartuz hilak ez ditugu poliziaren biktima zuzenak bezala zenbatu.
‎Giza eta gizarte zientzietatik ere beste ikuspegi bat gehitu nahi nioke nire gogoetari: ikerlariok ezin dugu gure ikerketen fidagarritasuna ziurtatu, hiru osagai konbinatuz ez bada: emaitzak, frogak eta teoriak konbinatuz, alegia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia