2006
|
|
Alabaina, erran zuen ere Euskal Herriko lurra saldu zuen lehena euskaldun izan zela. Ezin
|
dugu
gure historia osoki Parisen gain ezarri, herrian dugu ere hori horrela izatearen ardura.
|
|
Ez
|
dugu
gure historia ondo kontatu. Ez ditugu gure historiak ondo kontatu.Ez zaharrak eta ez berriak.
|
2008
|
|
Lur pobrea izan da gurea, itsasoan
|
dugu
gure historiaren zati handi bat. Itsasoan utzi zuten bizitza gure arbasoek, eta guk ez dugu aintzat hartu, ahaztu egin dugu.
|
2009
|
|
Handik aurrera banatu egin dira ordura arte bidaide izan ginen askoren bideak. Denok ere birpentsatu beharra edukiko
|
dugu
gure historia, gure kultura, gure fedea, gure Jainkoa. Aurre egin beharra edukiko dugu Europako influentzia intelektual eta sozialei.
|
2011
|
|
Puskatan idazten
|
dugu
gure historia pertsonala. Transzendentziaren sentipenak, hunkipen estetikoak edo kontzientzia etikoak ez dira momentu jakin batean gertatzen, ez dute kronologiaren linealtasunik:
|
2013
|
|
Esaten ahal
|
dugu
gure historia hurbilaren une larrienetako batean gurea izan zela Picassoren koadroa. New Yorken zegoelarik, sobera unibertsala zelarik, sartzen ahal ginen geu ere haren jabeen artean.
|
2015
|
|
|
dugu
gure historia?
|
|
Esaten ahal
|
dugu
gure historia hurbilaren une larrienetako batean gurea izan zela Picassoren koadroa. New Yorken zegoelarik, sobera unibertsala zelarik, sartzen ahal ginen geu ere haren jabeen artean.
|
2016
|
|
Eta gidoia eraikitzeko ez zuten errazegi izango, Euskal Herria, ETA, GAL eta Espainiako Gobernua zein haren botere betearazlearen ingurukoak gardentasunez azaltzeko. Beraz, esango
|
dugu
gure historiaren pasarte mingarria biltzeko nahia duen pelikula estreinatu zutela astelehenean ETB1en.Fermin Etxegoienek aurkeztu zigun filma, emanaldiari garrantzi berezia emanez. Orduantxe altxatu zen nire aldamenekoa.
|
2018
|
|
Historiografia nagusiak inperioen, estatuen eta aberastasun metaketaren inguruan ardaztu dira. Euskaldunok ere ez
|
dugu
gure historia idatzi. Urte luzez beste inperio eta estatu batzuen menpe egotearen ondorioetako bat da.
|
|
Esaten ahal
|
dugu
gure historia hurbilaren une larrienetako batean gurea izan zela Picassoren koadroa. New Yorken zegoelarik, sobera unibertsala zelarik, sartzen ahal ginen geu ere haren jabeen artean.
|
2019
|
|
Aurreko kapituluan euskararen eta euskaldunon bilakaera kolektiboaren inguruko hainbat datu eta hausnarketa eskaini dugu, baina, prozesu historiko guztiak bezala, gurea ere historia indibidualez osatuta dago. Denok
|
dugu
gure historia linguistikoa, eta historia horiek gizarteak bizi izan dituen aldaketen isla izan ohi dira, era berean, bilakaera horren eragile ere izan garelarik (modu aktiboan nahiz pasiboan, aldekoan nahiz aurkakoan).
|
|
Antolatuta dagoen herriak bere bilakaera egiteko gaitasuna du, bere etorkizuna gidatzeko ahalmena. Herritarren autoantolakuntza funtsezkoa
|
dugu
gure historien subjektu izateko. Gaur egun, aldiz, merkatu kapitalistak eta administrazio publikoek euren logika merkantilistak eta normatibistak ezartzen dituzte eta ondorioz, gure bizimoduak gero eta merkantilizatuago eta normatibizatuago daude.
|
|
Hitzak sortu eta erabili ahala, beren funtzioa asmatu ahala, esaldi desberdinak gauzatzea lortu zuten. Eskema honetan, beraz, ikusten ahal
|
dugu
gure historiako norabidea, hasiera ezezagun batetik gure menderaino eramaten gaituena.
|
|
Bere historia kontatzen ez duen herria ez da existitzen, eta mementoan gure historia kontatzeko tresna eta makineria artistikoa ahulak dira. Herritar gisa ez
|
dugu
gure historiaz jabetzeko aukera asko, eta ondorioz, ez gara existitzen. Komunitate gisa identifikatzeko, haserretzeko, pentsatzeko, pozteko, irakurketa sentikorraren adierazteko esparrua ureztatzeko premian gara.
|
2020
|
|
Eta, gainera, narratiba ahaltsu bat sortu behar
|
dugu
gure historia munduari kontatzeko.
|
2022
|
|
Zupiria: «Ezin
|
dugu
gure historia zuritu»
|