Emaitzak: 11
2000 | ||
Antzeko zerbait dugu eginkizun geure kulturarekin. Betidanik jakinizan | dugu gure Euskal Herriko kultura bagenuela. Orain sakonagoaztertuta, parametroak eta edukiaren egitura marraztuz gero, hobeki erabiltzeko etagaratzeko aukera dugu. | |
2001 | ||
Itzulpen ugari izan | dugu gure artean euskal literatura hasi zenez geroztik. Itzulpen horiek, ordea, biziro zabaldu eta ugaritu dira azken urteotan. | |
2004 | ||
Egun, katalanek," normalizazio" hitzaren asmatzaileek eurek ere ez dute erabiltzen, eta guk berriz, horri loturik segitzen dugu, horrekin zer esan nahi dugun ere ez dakigula. " Ofizialtasun" kontzeptuaren inguruan, ederki ikusi | dugu guk Euskal Herrian zein hitz huts izan daitekeen. Biltzarreko adituek garbi defendatu dute hizkuntzen aldeko aldarrikapena eskubide gisara formulatu beharra. | |
2008 | ||
Nornahik zernahi erranik ere, holakoa | dugu gure Euskal Herria, aspaldiko arbasoek egin bezalakoa. Zenbaitek nahi bailuzkete oro zatikatu herri batean, hemen bizipideak, hor sinesteak, han kulturak, eta kirolak edo herrigintzak, ez dutea horiek herri huni bekoz beko behatu sekulan, ikusiz hoik direla herri baten bizia, ez batere nahasketan saltsatuak bainan, aitzitik, elgarri polliki lotuak eta josiak, gu aldiz, giren bezala, herri horren seme alabak. | |
2009 | ||
Soinekoa, gure lotsaizunak ezkutatzeko; armadura ere bada, geure burua defendatzeko. Jostun eta errementari bilakatu behar | dugu gure euskal arma jantzia egiteko. Esfortzu handiak egin ondoren, halere, soineko itsusi eta desitxurosoak eta zuloz jositako armadurak egitea baino ez dugu lortzen. | |
2015 | ||
Ikastoletan irakasten da euskara euskaraz. Euskara egiten ikasi den garaian, nahi | dugu guk euskal politika egin erdaraz. Ez, euskarak behar du segitu, kazetetan ere, bertzetan bezala.? | |
2016 | ||
Bigarren aukera alde bat utzita ordea, helburu lorgarri eta lortu beharrekoa iruditzen zait lehenengoa, oinarrizkoa eta ezinbestekoa: Euskaldunon komunitateak euskaraz eroso bizi ahal izatea lortu behar | dugu gure Euskal Herriko lurrean. Eta helburu hori ezin da soilik desideratuma izan, zein ere bai?, baizik eta euskaldunon komunitatearen eskubidea: | |
Guk ezinbestekoa | dugu gure euskal identitatea sustatzen jarraitzea, eta identitate hori hizkuntzarekin lotzen jarraitzea, daukagunarekin. Bestela gureak egin du, eta badakigu. | |
2017 | ||
edo, kulturalista? horrekin konformatzen bagara, hobe | dugu gure euskal nortasuna birpentsatzen hastea. | |
2022 | ||
Instituzioen arduragabekeriaren aurrean, ikasleok argi | dugu gurea Euskal Eskola Herritar eta Burujabea izango dela, edo ez dela izango. Hezkuntzak doakoa eta kalitatezkoa izan behar du ikasle guztiontzat. | |
2023 | ||
Iparraldekoek ikuspegia zabaltzera dei egin zieten orduan: «Ezin | dugu gure euskal nortasuna gabe egin, gure erroak dira, gure laborantza». Aphaulek dio berehala ulertu dutela, eta elkarlanean hasi direla. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 11 (0,07) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
Berria | 2 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 2 (0,01) |
Alberdania | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan gu | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu euskal | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |