Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Bukatutakoan, bizi testamentua euskaraz ere jasotzeko aukeraz galdetu genion arduradunari; euskaraz egiten dugu gure eguneroko bizimodua eta euskaraz nahi genuen gure azken borondateak jasoko zituen agiria ere. Gure harridurarako, ordea, arduradunak honako hau esan zigun:
2010
‎Azkenik, Euskadi Ta Askatasunak bere doluminik sentituenak helarazi nahi dizkio berriki hildako Iñaki Rike Galarza Turroi euskal gudariaren senitarteko eta lagunei. Garaipena iritsi arte Iñaki bezalako burkideen eredua gidari izango dugu gure eguneroko ekintzetan. Agur eta ohore!
2012
‎Baina, behintzat, benetako errealitatearen jabe dira: Europan, ez dugu gure eguneroko jardunak dakarren suntsipena ikusi nahi. Gurean dena dago garbiago, behar baldintzak ere hobeak dira... baina darabiltzagun gailuak egitean sortzen den kutsadura basatia ez dugu ikusten, ez eta kontsumitzen ditugun marka famatuek Txinako fabriketan langileei eragiten dizkieten baldintza kaskarrak ere.
2013
‎Bertan[* edo**] erabiliz zeintzuk diren lehentasunezko hitzak ematen da aditzera. Hori ezinbestekoa dugu gure ingurukoek eguneroko bizitzan beharrezkoak dituzten hitzak ikasteko. Honako hau irakurtzen dugu aurkezpenean:
‎Zentzu horretan, gutako bakoitza irakasle ona izan daiteke, adibide bikaina. Horretarako, hizkuntzarekiko konpromisoa txertatu behar dugu gure eguneroko jardunean: eskolan, lanean, familiarekin, lagunekin, erosketak egiterakoan… momentu guztietan.
2015
‎3 Izozkailua askotan erabiltzen dugu gure eguneroko bizitzan:
2016
‎Gurasoek kontatzen dute garai hartan Durangon hiru familia zeudela euskaraz hitz egiten zutenak, ez gehiago. Guk ez dugu diktaduraren garaia bizi gure azalean, baina oso presente izan dugu gure egunerokoan.
‎3 Izozkailua askotan erabiltzen dugu gure eguneroko bizitzan: janaria izozteko, izozkiak egiteko& Baina, jakingo al zenuke azaltzen izozte fenomenoa nola gertatzen den eta zergatik gertatzen den?
2020
‎«Euskal Selekzioen ofizialtasuna, Mendialdea Aralar eskualdearen garapena, ingurumenaren babesean eragitea edo euskararen sustapena, besteak beste. Hori guztia aurrera eraman ahal izateko auzolana behar beharrezkoa dela sinesten dugu eta horretan oinarritzen dugu gure eguneroko lana». Une honetan, Covid pandemiak sortutako nahasmen eta ezohiko egoeraren aurrean, beste lehentasun batzuk badaudela uste dutenez, bidezkoena EHMEk mugitzen duen auzolana beste norabide batean bideratzea dela erabaki dute:
‎Nolakoa denbora kronometrikoaren hegemoniarik gabe? Zeren arabera antolatu nahi dugu gure egunerokoa. Zein dira erdigunean jarri nahi ditugun erritmoak?
2022
‎Odol hotzean esanen dizuet neronen aburua. Gizakiok bizitzaren misterioa aparkatu dugu gure eguneroko bizitzan. Gauzez bete dugu gure eguneroko bizitza.
‎Gizakiok bizitzaren misterioa aparkatu dugu gure eguneroko bizitzan. Gauzez bete dugu gure eguneroko bizitza. Gauzez, hipermerkatuz, pantailaz, digitalez, kablez:
2023
‎Artikulu honetan jorratutako ikuspegiak irakaslearen egiteko moduetan aldaketak dakartzala adierazi dugu. Hizkuntzetako irakasleek eta gainerako diziplinetako irakasleek gizartean ohikoak diren praktika komunitateetako egiteko moduak kontuan hartuta eta elkarlanean arituz jokatu behar dugu gure eguneroko jarduna planifikatzeko garaian. Jakintza arlo guztietan Euskal Herrian erreferente ditugun artisten, sortzaileen edota ikertzaileen lanak abiapuntu hartuta aritu genuke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia