Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2005
‎Balio bakarra dirua da. Pentsatuko dugu gurea literatura txikia dela eta badagoela halako protekzionismo bat, baina sumatzen ari naiz gero eta menderatuago gaudela zipriztin berberarekin. Irakurketaz hitz egiten dugunean, denok urduri jartzen gara, umeek irakurtzea nahi dugu, gutxienez zerbait irakurri dezatela, nahiz eta komiki bat izan.
2011
‎Ostalariek gogor kritikatu dute Jaurlaritzaren kanpaina esanaz gaueko iskanbilaren errua beren bizkar uzten dutela kaleko zarata isilarazteko neurri erabakigarriak hartu beharrean. Zalantzarik gabe, soka luzea duen gaia da oraingo hau, batez ere azken boladan iskanbila dezente eragin dituena, eta horregatik erabaki dugu gure tertulia mahaira ekartzea. Ez du konponbide erraza eta horixe da gure tertuliakideekin ba. zer esango dugu. gogoeta egin nahi dugun gaia da.
2012
‎Momentuz, A1 mailarekin ari gara lanean, baina horren atzetik etorriko dira A2, B1, B2 eta C1 Europako erreferentziazko mailaketari jarraitu diogu. Beste hizkuntzen parean jarri nahi izan dugu gure metodoa. Erabilera da euskararen egoeraren gakoa eta zuen abiapuntua, ezta?
‎Konturatu ginen teknologiak ahozkotasuna praktikatzeko zerbait programatzea ahalbidetzen zuela. Horrez gain, bideoekin lan egin nahi genuen, eta hor agertzen zena aprobetxatu; izan ere, norbaitek hitz egiten badu euskaraz edo ingelesez bideo batean, hori nolabait errepikatuz hobetu ahal dugu gure ezagutza. Gai honekin lotuta, orain dela bizpahiru urte ikasketa bukaerako proiektuekin hasi ginen lanean.
‎Baina, behintzat, benetako errealitatearen jabe dira: Europan, ez dugu gure eguneroko jardunak dakarren suntsipena ikusi nahi. Gurean dena dago garbiago, behar baldintzak ere hobeak dira... baina darabiltzagun gailuak egitean sortzen den kutsadura basatia ez dugu ikusten, ez eta kontsumitzen ditugun marka famatuek Txinako fabriketan langileei eragiten dizkieten baldintza kaskarrak ere.
2013
‎denda txikien abantailak. Denda handietan topatzen ez dugun, gertutasuna dugu gure dendetan?. Gainera,, ezagunak gara eta, erosi ondoren ere, konponketak, erositakoa itzultzea?
‎Eta epeak? I.A. Programa honetan bitartekari lana egiten dugu guk, beste eskaintza batzuk itxiak dira, baina honetan jendea harremanetan jarri nahi dugu. Web gunean ditugu gurekin harremanetan jartzeko bideak, bezeroak nahi duenaren arabera, berarekin hitz egiten dugu eta galdetegi bat bidaltzen diogu jakiteko zer bilatzen duten programa honen bidez. Informazioa jasotakoan, saiatzen gara bere nahietara egokitzen den familia bat bilatzen.
‎Hiru baditugu dagoeneko eta asmoa beste hamar grabatzea da. Kontu handiz egin nahi izan ditugu grabaketa horiek, zinemaren kalitatearekin, eta Alberto Gorritiberea zuzendaria bera izan dugu gurekin lanean; berak egin digu gidoia zinemaren hizkuntza eta teknika erabiliz. Zein dira grabaketa horietako gaiak?
‎Eta, beste alde batetik, hemen dauden beste erakundeetarako zerbitzuan gaude eta bikaintasunaren grina eta gogoa zabaltzen saiatzen gara. Horrekin batera, zientzia, arte eta letren zabalkundea egiten dugu gure herrian.
‎Baina nola eskuratzen dugu gramatika? Haurrak garenean ez dugu gure lehen hizkuntzaren gramatika hasieratik ikasten. Beharrezkoa al da bigarren hizkuntza ikasteko prozesuan gramatikari arreta jartzea?
2014
‎Ez pentsatzea saldu behar dela oso garesti eta emanaldi gutxi egin. Kontrakoa pentsatzen dugu gure taldean, Le Petit Theatre de Pain taldean. Gure kasuan ekonomia ez da dirua, ekonomia lana da.
‎Aitzitik, jendeak ondo egiten dituen gauzetan arreta jartzen baldin badugu, horiek ere hazi egiten dira. Oreka bat aurkitu behar da, noski, baina kontuan izan behar dugu gure berezko joera dela beti gaizki egindakoa azpimarratzea. Askotan ez dugu esaten, duzun erronka da??,, ongi egin behar duzuna da??
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia