Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 84

2000
‎Mundua aldatu nahi lukeen filosofoa izanen genuke Txillardegi, eta horretarakoarriskuak hartzeko prest legokeena. Intelektual berezia dugu gizon hau. Euskarabatuak zenbat zor dion, hirurogeiko hamarkadan eman ziren eztabaiden berri dakienakneurtu ahal izanen du.
‎Baina, geometriatik gramatikarat gatozela, ezagutzen ote duzu euskal berboaren struktura... eta sinetsiko ote didazu ezen struktura horrek pentsarazten didala ezen euskara zinez izan zitekeela Paradisuko lengoia? Izan ere, jauregian urteetan izan dugu gizon jakintsu bat, jaun Marcel Dibarsoro zeritzana, duela hilabete guti batzuk hil zena, goian bego...; bada, jaun Marcel gure etxeko mutilen prezeptorea izan zen, eta hark irakatsi zidan euskal berboak gordetzen duen altxorra; eta harrigarria da, zeren eta, euskaraz mintzatzen garen bakoitzean, logika eta matematika mintzatzen ari baitzaizkigu bide batez, ezkutuan bada ere, berboaren baitarik e... Baina hori ere irakats diezazuket, nahi baduzu, bertze egun batean...
‎Eta burua zuritu zitzaidan eta neure burua zuritzen nabil, badakit, baina ba ote dugu gizonok bertze biderik eta bertze ihesbiderik, jaun André?
‎Iraileko euri berriak lur guztia itxuraz aldatzen duenean, badakigu zein neurri duen atsekabeak. Barrenegi dugu gizonok tristuraren zama ilun grisa. Ezin aseak gosea dakar atzetik, eta buila ikaragarriko zirku batek, bere itxura eder eta distiratsuan, ez du haur batek duen giza hazia urrutiratzen.
2001
‎Sok. Orduan, zer, lon, esango al dugu gizon hau burutik sano dagoela. Sakrifizioetan nahiz festetan koloretako arropez eta urrezko koroaz apaindurik, negar egiten duen eta gauza hauetako bat bera ere falta ez duen eta, aurretik inork ezer lapurtu edo minik egin gabe, hogei mila gizonekin baino, adiskide batzuekin egonik beldur handiagoa duen gizona?
2003
‎Agian, ugaritasunaren ametsa bizi dugu gizonok,
2004
‎Vila Matas ek dio ironia zintzotasunaren mailarik garaiena dela... Zer egingo dugu gizon inteligenteenak, batzuei gehien gustatzen zaizkigunak, ironikoenak badira eta horrek horren urruti jartzen badizkigu. Hori nahi ote dute, urruti egon?
2007
‎– Eta orain? Non atzemanen dugu gizon hori. Eta maleta?
2008
‎Gizona eta Milena aterantz doaz, eta desagertu egiten dira ateaz bestaldean. (Ez dugu gizona ikusiko)
‎Aizpeolea EITBko konfiantzako tertuliakide madrildar horietako bat genuen Ganbara irratsaioan, uztailean informazioa atera arte behinik behin. Polemikaz geroztik, ez dugu gizonaren ahotsik aditu irrati horretan. Irrati urte berria hasten da bihartik REn, eta ikusteko dago gizona mantenduko ote den tertuliakideen taldean.
2009
‎–Goizuetan ez dago gizon ttikirik? (UBM, 92), eta. Guretan beti ikusi dugu gizona/ bakoitz bezala?? (UBM, 166).
2010
‎Oraingo asmaketarako ez dela gai gure izkuntza, oso zarra dela, zaarregi, aspaldikoa dela. Zein ote dugu gizon iakintsu hori. Etorri akit:
‎Ez dugu gizonentzat ezer eskatzen, zeren gure herriaren askatasuna babesteko proposamen tinkoz sakrifiziorik gogorrenei ere aurre egiteko indarra etorriko zaigulakoan baikaude?.
‎ITXASO. Oraintxe piztuko dugu gizona. (baso bat ardo eman)
‎Hortxe, eztarrian korapiloa eta begietan sua dituela utziko dugu gizona.
‎Oraingo asmaketarako ez dela gai gure izkuntza, oso zarra dela, zaarregi, aspaldikoa dela. Zein ote dugu gizon iakintsu hori. Etorri akit:
2011
‎Guk ezin dugu beraien partez ikasi, eta ez dagokigu inoren psikologo lana egitea ere. Emakumeok ezin dugu gizonen irakasle lanik egin, norberak egin behar du bere bidea. Baina hau berdin gertatzen da borroka guztietan, Sahararen aldekoan, adibidez.
‎Mundu hau nola eraiki dugun ez zait gustatzen batere, saretan bildu dugu gizona, lege sasitan abere; askatasuna lor ahal baledi, zail egin dugu lar ere; hainbat kate ta hainbat hedetan ezin dut etsi halere.
‎Izeba Conek eta biok erosi ditugu goizean, Buszardenean. Ezagutzen dugu gizonen apetitua. Nahikoa egin arte jan ezazu, lotsarik gabe.
‎19 Aitortzen ditugu arrazismoak, arraza bereizkeriak, xenofobiak eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduek eragiten dituzten ekonomia, gizarte eta kultura ondorio kaltegarriak, horiek modu adierazgarrian eragin baitiote garapen bidean dauden herrialdeen azpigarapenari eta, bereziki, Afrikakoari, eta asmoa hartu dugu gizon, emakume eta haur guztiak askatzeko muturreko pobreziaren baldintza gaitzesgarri eta gizatasuna kentzen duen egoera horretatik. Gaur egun horrelako egoera pairatzen dute mila milioi gizakik baino gehiagok, horrexegatik asmoa hartu dugu guztiontzat errealitate bihurtzea garapenerako eskubidea eta gizateria guztia beharrizanetik askatzea.
2012
‎Sukarrak jotako Fitola balba, karpuki tui (Pamiela, 2004) baino harago doa Gerediaga Zentauro hankak honetan. Orduko liburu ausart eta berdearen inguruan bagenioen azertu eta arriskuetan erori zela, oraingoan esan behar dugu gizon emakumeen ametsen eta zentzumenen mugara hurreratzea plazer hutsa izan dela. Jadanik Gerediagaren idazkera ez da" interesgarria" edo" berritzailea", jadanik ez da bakarrik sena, ezpada erraz identifika daitekeen ahots eta tonu propioa, nahasmenarena.
‎–Ederra kontua! Jon, ez dugu gizon hori ezagutzen. Bere buruaz erran digun bakarra da ETAkoa zela.
‎–Ez, baina gu bestelakoak gara. Ez dugu gizonen sexu gose hori. Familiaren gerizan zoriontasuna topatuko genuela esan digute.
‎Aita eta Amen Elkartean behin baino gehiagotan AMPA [Asociación de Madres y Padres de Alumnos] deitu beharrean AMA deitzea pentsatu dugu, zeren bederatzi urte daramatzat eta ez dugu gizon bakar bat lortu. Beti izangara zortzi edo bederatzi emakumeren taldea eta ez dago horri buelta ematerik(?) Azken batean guk dugu denbora arazo gehien, eta guk hartzen dugu konpromisorik handiena (Eztabaidataldea 2, M).
2013
‎Azken urte hauetan emaztea ikaragarri ahalegindu da, gogor lan egin du bere burua prestatzen, heziketan sortu zaizkion ekaitz guztien aurka. Akats bat egin dugu hala ere, gizona hartu baitugu xedetzat, beti pentsatu dugu gizonek egin zezaketen guztia guk ere egin genezakeela, oker genbiltzan. Gizona bezalakoa izatea edo honek egiten duen berdina egitea ez da gure helburua, ironia eta gorrotorik gabe diot.
‎Hara, justu han, kanpoko egurrezko hegaleko pertsiana hautsita dago, neguko haize zakarren ondorioz ia seguru. Eta horretxegatik ikusi ahal izan dugu gizona etxe barruan zebilela.
‎–Ezagutu behar dugu gizon hori, nik behintzat bai, esan zuen Koldok, sutsu?. Elkarrizketa bat egin behar diogu, eta argitaratu?
‎Paperean idazten hasiak ginela, galdezka hasi zaigu, erdi frantsesez, erdi espainolez, orduari buruz edo, ahots kraskatu samarrez.Alkoholetan itotako hitzak ulertzea lortu dugunean, ordu bi t’erdiak inguru zirela erantzun diogu. Eskerrak eman dizkigu, ahal bezain adeitsu.Gure eginkizuna bukatu orduko, agurtu egin dugu gizona, bai berak erantzun ere, eta lurretik harri koxkor bat jasota, hilobian ezarri dugu orri erdi hautsian idatzitakoa, harri koxkorra gainean duela.
‎–Ezagutu behar dugu gizon hori, nik behintzat bai –esan zuen Koldok, sutsu– Elkarrizketa bat egin behar diogu, eta argitaratu... mundu guztiak jakin dezan minek hiltzen dituztenak ez direla izaki abstraktuak, baizik eta izen deiturak dituzten pertsonak.
‎Ondo. Hilabete dugu gizon horrek Paul Lewis doktoreak, gugan sinets dezan.
2014
‎Biblian ikusten dugu gizona aurreratzen urratsez urrats. Hala nola bere buruaren jabe ez denak ez du mendekua neurtzen.
2015
‎Gero, marrazkigintza utzi behar izan nuen buraso, irakasle... rolak asumitzeko. Beharbada, emazteok marrazkigintza edo artista izatea errazkiago uzten dugu gizonek baino. Ez diogu beharbada garrantzi bera ematen gure norberaren garapen artistikoari?
‎Ortuzar: . Zer egingo dugu gizon honekin. Bizirik eutsiko diogu?
‎–Ez genuen beste aukerarik, etxeko zutabe bati lotuta utzi dugu gizona, aitortu dio Martinek lagunari.
‎–jaurti nion, haserre antzean, garai bateko santujaleari?. Bizi guztia ibili gaitun gizonen kontra borrokan emakume objetutzat hartzen gaituztelako, eta orain, askatasun eta berdintasun puxka bat lortzen hasi garenean, geuk hasi behar al dugu gizona objetutzat hartzen?
‎Itsasoaz haraindi luzatzen den Frantzia handiaren semeetarik bat dugu gizon hori, esan zion Mixel Labegeriek aitari.
‎Halako jarduera noblean dena razionala da, dena ongi dago eta ongirako da, gudurik krudelenak eta triskantzarik odoltsuenak, krimenak, erailketa edo zapalketarik doilorrenak, azkenaren finean denak helburu altu hartarako balio baitu, gizon emakumeoi halakorik iruditzen ez bazaigu ere. Historia ez dugu gizon emakumeok gure asmoen arabera egiten. Historiak, berak egiten du historia, bere Probidentzia propioaren arabera, eta andre gizonok haren instrumentu itsuak besterik ez gara, askotan geure asmoen kontra.
‎Behar dugu gizon bat kalean kakalardoa kontrolatzeko.
‎London/ Londresen arrastatu zuten duela gutxi Emmanuel Karensi Karake, Ruandako informazio burua. 54 urteko militarra dugu gizon hau, berez tutsi leinukoa, Paul Kagame Ruandako presidentearen konfiantza gizona, hark ezarria informazio zerbitzuaren buru 2011n. Kuriosena afera honetan da, Espainiako justiziak 2008an plazaratu euro-agindu baten indarrez dela arrastatua izan, ez Espainian baizik eta Ingalaterrako hiri nagusian.
2016
‎Eskubide politikoen harira, uste dugu emakumeari justiziaz dagokiola gizonentzat eskatzen dugun hori ere. Areago joanda, adierazten dugu gizonek izan ditzaketen eskubide politiko guztiak berdin dagozkiela emakumeei ere. Gizona izaki adimentsu eta arduradun egiten duen ezaugarri oro aurkitzen dugu emakumearengan ere, berdin, eta baldin eta gobernupekoek libreki onarturikoa bada gobernu justu bakarra, orduan ez dago arrazoirik munduan emakumeei boto eskubidea ukatzeko, edo lurraldeko legeak egiteko eta kudeatzeko ahalmena errefusatzeko.
‎" Ikusten dugu gizon bat aitasotu denean Etxaintzinean jarririk alki baten gainean Bere haurrak ezarririk bizi molde onean Ilobaso xume bati dagola solasean".
‎Gu ez baigara ibili Agro, Navale, HEC eta Heletako eskolak ez bezalako maila daukaten etxe horietan. Guk aski dugu gizon eta emazte balios horiek errana sinestea begiak hetsirik. Sekulan gerta balitz Inglaterrako galde oera egitea hemen ere, otoi, otoi, jarraiki gure artzainen erraneri.
2017
‎Besterik ez. Halere kasu eman behar dugu. Erromesa izan lizateke gure borreroa, eta horiek hola, segituko dugu gizon hori. Bertzenez ez dugu beste xehetasunik.
‎Laguntzaile bilatuen artean PNV. Jestu bat egin du berriki, gobernuaren ordezkari Urquijo jauna kargutik baztertuz. Aipatu izan dugu gizon horrek geldi geldia trabak ezarri dituela Jaurlaritza edo euskarari. Lehen urratsa, baina aski ote, bidea luzea dela jakinez?
2018
‎Elhuyar arduratuko da lana egiteaz, eta Aizpea Otaegi enpresa horretako kideak azaldu duenez, lanarekin aztertu nahi dutena da sexuaren arabera zer jarduera egiten dituzten herritarrek. " Ikusi nahi dugu gizonen eta emakumeen artean zer alde dauden; hau da, zenbat denbora eta zertan erabiltzen duten horiek. Izan ere, horrek lotura du gizarte antolaketarekin eta ekonomiarekin".
‎Balea arrantza Mendebaldeko herrialdeak (Ipar Amerika, Ingalaterra, Irlanda, Eskozia, Euskal Herria bera) bestelako kultur eta mundu ikuskerekin harremanetan jarri zuen jarduera transnazionaltzat aurkeztu izan zaigu historia liburuetan. Mendebaldarron iruditerian jarduera arriskutsu bezain ohoragarri bezala agertzen da; haren arabera neurtu izan dugu gizonen eta haien herrialdeen adorea eta handitasuna. Balea arrantzak, baina, komunitate indigenen desplazamendua eta desagerpena eragin zuen.
‎Oraingo asmaketarako ez dela gai gure izkuntza, oso zarra dela, zaarregi, aspaldikoa dela. Zein ote dugu gizon iakintsu hori. Etorri akit:
‎Ea, oinarritzat hartzen dugu gizon batek ezin duela haur
‎" Planto egiteko arrazoiak soberan ditugu: ez dugu gizonek baino gehiago ordaindu nahi produktu berdinarengatik, soilik larrosa kolorez margotzen dituztelako".
‎Honegatik guztiagatik, planto egiteko arrazoiak soberan ditugu: ez dugu gizonek baino gehiago ordaindu nahi produktu berdinarengatik, soilik larrosa kolorez margotzen dituztelako. Guretzat premiazkoak diren produktuen gaineko %21eko BEza ez dugu onartzen.
2019
‎Azkenik, galdera bat egin behar diogu geure buruari: benetan uste dugu gizonek emakumeen gorputza eskuratzeko duten eskubidea naturalizatu, legitimatu eta betikotzeak gizarte berdinzale bat lortzen lagunduko digula, putazaleek gero eta gehiago eta gero eta gazteagoak emakumeok objektu sexualtzat gauzkaten gizarte bat indartu beharrean?
‎ideia historiko bat da. Emakumea ez da errealitate finko bat, baizik bilakaera bat; bere bilakaera horretan konparatu dugu gizonarekin, hau da, bilakaera horretan definitu ditugu haren posibilitateak: haren gaitasunez mintzatzean, den horretara murriztu nahi izaten dute emakumea, gaur egun den horretara, eta horrexek faltsutzen ditu eztabaidak; egia da gaitasunak ez direla argiro agertzen baldin eta gauzatzen ez badira, baina egia da, era berean, transzendentzia eta gainditzea den izaki batez ari garenean kontuak ezin direla behin betiko kitatu.
‎Esana dugu gizonak, bere burua pentsatzeko, ezinbestekoa duela Bestea pentsatzea; dualtasun moduan atzematen du mundua; dualtasun horrek hasieran ez du sexu kutsurik. Baina emakumea Beste kategorian ezarria da, bere burua Norbera gisa agertzen duen gizonaren desberdina denez; emakumea Bestetasunean bildua da; hasieran, emakumea ez zen Bestea berak bakarrik hezurmamitzeko bezain garrantzitsua, baina azpizatiketa bat egin zen Bestearen bihotzean:
‎Desberdintasuna gizonaren eta emakumearen egoera erotiko osoak sortu du, tradizioak eta gaur egungo gizarteak definitzen duten egoera horrek. Oraindik ere, pentsatu ohi da amodio saioa gizonari egiten dion zerbitzu bat dela emakumearentzat, eta, beraz, gizona haren nagusi gisa agerrarazten duela; ikusia dugu gizonek zilegi dutela maila beheragoko emakume bat edukitzea, baina emakumea beheratu egiten dela parekoa ez duen gizon bati ematen bazaio; zernahi gisaz, emakumeak onespena ematen duenean errenditze moduko bat da, erorialdi bat. Askotan, emazteak gogo onez onartzen du senarrak beste emakume batzuk edukitzea:
‎Ikusia dugu gizonek zergatik azpiratu zituzten emakumeak jatorriz; feminitatearen balioaren galera aldi ezinbestekoa izan da giza eboluzioan; ekar zezakeen, ordea, bi sexuen arteko lankidetza; zapalkuntza erraz ulertzen da kontuan harturik nolako joera duen izatedunak bere buruarengandik ihes egiteko bestearengan alienatuz, bestea horretarakoxe zapalduz; gaur egun, gizon singular bakoitzak agerikoa du joera ... eta gehien gehienek halaxe jokatzen dute, gainera; senarrak emaztearengan aurkitu nahi du bere burua, eta amoranteak, berriz, maite duen emakumearengan, harrizko estatua baten irudipean; emakumearen bitartez, gizasemea bere gizontasunaren mitoaren bila dabil, bere subiranotasunaren, bere errealitate immediatoaren mitoaren bila.
‎(Orduan bere barre gogaikarria atera du). Ikusten dugu gizonak gizonari zer egiteko gai den; hor ditugu genozidak, finantza krisia, dezente okerragoa dena hilketa fisikoak berak baino, eta gure artean esaten dugu: noraino iristeko gai da Deabrua, justuak hutsegiteak egitera bultzatzeko!?
2020
‎Gaur arte bederen, bere izenez ezagutzen dugun Euskal Herriko lehenengo akordeoilaria da. Artikulu honetan hobeto ezagutuko dugu gizon handi hau, zeina ez zen soilik nabarmendu akordeoiaren aitzindari izateagatik, baizik eta baita bere bizitzako beste hainbat alderdi esanguratsurengatik ere.
‎Guri dagokigunez, guztiz sinesten dugu gizona, lur nimiño honetantxe bizi delarik, existentziarik sublimeena dela, bai esentzian eta bai posibilitateetan, jainkozko ez diren izaki guztien artetik, eta bera dela Jainkoaren kutuna eta bozkariorik handiena.
‎Oso polita izan zen zera esan zenuenean: " pazientzia sutua dugu gizon guztiei argia, justizia eta duintasuna eskeiniko dion hiri emankorra erdiesteko. Lortu ezkero, poesiaren kantua ez zen alferrikakoa izango".
‎Kapital sinbolikoak eta sozialak ez dute kapital ekonomikoaren funtzionamendua, barne logika eta diskrezio maila (matematikan eta fisikan, funtzio bat, aldagai bat edo sistema bat diskretuak kontsideratzen dira, sistema jarraituei kontrajarriz zatikizuna era finituan zatitu badaiteke). Gizon eta emakumeen arteko diferentzia kapitalen diferentzia dela esatean esan nahi dugu gizonak ez direla emakumeekiko diferenteak, baizik eta gizonek emakumeak menderatzen dituztela. Pobreak eta aberatsak edo kapitalistak eta langileak ez dira diferenteak, ez dira ospatu beharreko diferentziak, baizik eta neutralizatu beharreko menderakuntza sistemen oinarrizko kategoriak.
‎Normaltzat jotzen dugu gizona hortik egotea ordu txikietan, asteburuetan barne. Emakumeak horrela aritzea, ordea, ez.
‎–Ez. Gure ametsetan ez dugu gizonekin ikasten, gure Ameriketan inolaz ere ez.
2021
‎Izan lau katu edo ehun pertsona aurrean dituzunak, zuri begira daude. Kontzientzia hartu behar dugu gizonok, taula gainean ditugun portaerez. Esaten da estiloaren araberakoa dela, baina nire ustez pertsonalitateari lotuta dago eta landu egin behar du norberak, beste eredu batzuk garatu.
‎«Oposizioak, gobernuan zegoenean, nik orain jokatu dudan moduan jokatu zuen, Lignadisek orduan ere bazuelako kargu bat Antzoki Nazionalean. Orain jakin dugu gizon arriskutsua dela», esan zuen Kultura ministroak. Aristoteli Peloni Greziako Gobernuko bozeramaileak astelehenean aitortu zuen Mendoniren hitzak «lotsagarriak» izan zirela.
‎Muñoz Rivas: «Bidaiak aurrera egin ahala ikusiko dugu gizona kasik bizia kendu dion esperientzia batetik igaro berria dela, eta bidaia bera bizitzarekiko eskaintza bat izango dela; heriotzaren itzal beltz hori oraindik hor dutela, jatorrira itzultze bat».
‎" Aupa, Indurain" esan dit gizonak barrez, biek egin dute barre," aupa, Indurain!", beste txirrindularirik ez balego bezala munduan. Zergatik ote dugu gizonok emakumeen aurrean barregarri agertzeko behar hori?
‎■Esan nahi... ezer ez. ‣ Bo, nor dugu gizon hori? ✳ Center for Policing Equity izeneko ixtori batean" co founder and president".
‎Zentzu horretan, gogoan izan beharrekoa da Azpiazuk lerratze horren arriskuez egindako oharpena: jokoan dagoena esparru publikoaren (kalearen, medioen) erabilera dugu, eta hor, azken urteetan nahiko garbi ikusi dugu gizon baten hitz batek emakume baten esaldi osoak baino gehiago balio duela, biak ala biak sexismoaz aritu arren. (Azpiazu 2013)
‎Ez dut gizonik behar. Ez dugu gizonik behar. Ez duzu gizonik behar.
‎Ezagutua da mundu guzian; jendeek leituak dituzte haren liburuak; orduan bere etsaiak ez dira atrebitzen haren desageraraztera betikotz. Xantza haundia dugu gizon kementsu hori ukaitea gurekin. Badazki gauza zailak adierazen hitz sinple batzuekin.
2022
‎Begi onez ikusten dugu gizonentzat eta emazteentzat pilota joko molde guziak munduko herrialde guzietara zabaltzea. Haatik, jokolariak aiseago erakartzeko ustean, pilotaren euskaltasuna ez dadila baztertua izan!
‎nahi duzun ala ez norbaitek zure buruaren kontrola hartzea nor zaren sentitzeko. Zer aitortzen dugu gizon gisa. Boterea nahi dugu ala menperatuak izan nahi dugu?.
‎emanaldi askotan aipatzen ditut emakumeak, emakumeen aurkako krimenak, eta inoiz badago baten bat galdetzen, «eta gizonak zer?». Ba ez, ez dugu gizonei buruz hitz egingo, geure burua ahalduntzen ari gara, ez dugu errusierari buruz hitz egingo. Urteetan asimilatzen saiatuta ere gaur egunera iritsi garen herrion ordua da.
‎Berdintasunaz hitz egiten dugunean, ekialdeko zenbait mugimendu feministentzat osagarritasunaz hitz egin behar dugu, hau da, onartu behar dugu gizonak eta emakumeak desberdinak garela, baina elkar osatzen dugula. Hala, plaza publikoan biek behar dituzte eginbehar eta eskubide berak, baina bizitza pribatuan elkarren osagarri behar dute izan.
‎Gainera, gugan defentsa mekansimoak sorrarazi dizkigute jazarpenek, sexu erasoek, komentarioek, gutxiespenak eta beste egoera askok; horietako bat da mesfidantza. Halaber, zenbait alorretan, emakumeok irabazi egin behar izan dugu gizonei hasieratik eman zaien konfiantza.
‎Hau ez da emakumeon arazoa bakarrik, gizarte osoaren arazoa da. Denok nahi eta behar dugun berdintasuna lortzeko borrokan elkarrekin egon behar dugu gizon eta emakumeok.
‎Etxean ez dugu gizonez edo emakumeez hitz egiten, pertsonez baizik, eta sekula ez ditugu gauzak baloratu sexuaren edo generoaren arabera. Norbaitek, etxera etorri, eta gizonei buruz orokorkeriaren bat esan badu, ez dezala egin eskatu diogu.
‎Zer kristo, neroni joango naiz ea nolakoak diren ikustera. Eta iraindu egin behar al dugu gizona, bisita adiskidetsu bat egitera datorkigunean. E?
‎Gasna publizitateko casting iragarkietan irakurtzen zen: " Bilatzen dugu gizon bat hirurogei urtekoa, meharra, eta begitarte zorrotzekoa, sudurra bereziki, cyranoikoa izan gabe...", ez zen guretako. Gu gibelekoz aitzina jokatzen genuen, hamaika neska genituen, ez nintzen mutikoen gibeletik otoizka joanen, motibaziotik jokatu nahi nuen, euskaltzaletasunetik abiatu, bai antzerkian nola klaseetan ere.
2023
‎Bai, oso garrantzitsua iruditzen zait; izan ere, elkarrekin bizi gara. Guztiok dugu gizon bat inguruan. Lehen aipatu bezala, oso garrantzitsua da inguru sozial positiboa izatea guk ere naturaltasunez bizitzeko hilekoa, eta horrek gugan eragiten duen guztia.
‎Pentsatu ohi dugu gizonok mozten ditugula sasi eta alanbre hesiak eta atzetik ekartzen, erakartzen ditugula emakumeak. Emakumezkoek ere egiten dute bidea; gizonezkoek bezala, anai zaharragoren batek edo lehengusuren batek lehenago egin zuen bideari jarraituz, jaioterria utzi, eta bizitza hobe baten bila irteten dira.
‎Mundua zauri bat da eta odola dario gurea bertzeena zauritu egiten gaituzte eta zauritu egiten dugu gizon emazteak ez arantzurdeak gara elkarren ondotik iragan doi ukitu eta aski odoletan gara odoletan odolustu arte elkarri zainak tantarik gabe utzi arte arantzurdeak izateaz gain banpiroak ere bagara hogeita lau orenetakoak egun argiaren beldurgabeak letagin zorrotzekoak eta gorria da gure gosea gorria
‎Ez dugu gizon baten gupidarik behar.
‎Ez dugu gizonak barkatzen jarraitu behar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia