2000
|
|
Horra hor idazle mota bat, darabilen hizkuntza gurutzegrama bat bezain atseginaeta garrantzitsua zaiona. Guraso bat ere omentzen
|
dugu
gaur, euskaltzaletasunakzientzia eragozten ez duela erakutsi duen intelektuala.
|
2002
|
|
Unibertsitatea
|
dugu
gaur egungo gizarteetan sortu den kultur produkziokoarloaren eszenatoki instituzional handienetakoa, agian, handiena?. Ezagutzarensortze eta transmisio zentro da, ikerkuntzara eta goi mailako hezkuntzara zuzendua, jardun intelektualaren eta zientifikoaren erreferentzia, eta arestian aipaturikokulturaren dimentsio guztiak gauzatu eta elkartzen dira bere barnean:
|
|
d) Testu horien ezaugarri nagusiak dentsitatea eta kontrol kontzeptuala dira.Espezialista bera da, testuan azaltzen diren kontzeptuak ulertzen, lantzeneta azaltzen dituena; eta kontu handia izan behar dugu testua aldatu etabirformulatzean. Kezka handia
|
dugu
gaur egun, zientziaren zabalkundeaherritarrengana zuzen iristen ote den eta kontzeptuak ulergarri gertatzen otediren. Izan ere, osasun arloko agindu edo kontsignak oso aldrebesturik jasoditzake herritarrak kontzeptu horiek argi aurkezten ez badira (esate baterako, antibiotikoak erabili behar ote dira birusen eragindako eritasunetan?)
|
|
Eta erakusten dute gaur egun dagoen batasunik eza. Batasun falta horren ondorioz, nahiko egoera nahasia bizi
|
dugu
gaur egun:
|
|
Kulturek eta identitateek inoiz izan duten elkarren arteko aditzerik sendoena dute gaur egun. Besteei buruzko berri inoiz baino gehiago
|
dugu
gaur egun. Kulturartekotasunetik eta identitate aniztasunetik hitz egiten ikasi beharra du gizaki modernoak.
|
|
Pertsonen arteko harreman komunikazionala, giza taldeen arteko harreman komunikazionala, makinen arteko lotura zibernetiko komunikazionala... Ez
|
dugu
gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu, pertsonen arteko harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute.
|
2005
|
|
Etaegileekin bat nator esaten dutenean, politizazioaren aitzakian, Alardeen benetakogatazkari aurpegia desitxuratu zaiola. Kanpotartasunari buruz, aldiz, zer esan. Nihil humanum a me alienum puto antzinako hura Terentzioren garaian bezainberria
|
dugu
gaur ere, bai Bidasoako Edenean jaiotakoek bai halako zoririk izan ezdugunok. Eta gizakiari dagokion ezer arrotz izaterik nahi ez nukeelako idatziakdira lerrook, kanpotar naizentxo honek jakin mina baitut inoiz ulertuko ez omendudan misterioari bere benetako aurpegia ikusteko.
|
2006
|
|
Araba: Testu honetan Araba toponimoa azaltzean, ezin
|
dugu
gaur egungo Araba probintziako lurraldea buruan eduki. 1463 arte ez da probintziatzat hartuko, Arabako Ermandade Nagusia sortu zen urtera arte, hain zuzen ere (Díaz de Durana, 1988:
|
2007
|
|
Idatzi honetanzientziaren edo teknologiaren izaera edo ezaugarri propioak zuzenean aztertu etaeztabaidatu baino gehiago, berauen eragin publikoa da kontuan hartuko dudana.Hori baita testuinguru honetan arduratzen nauena eta nolabaiteko larritasuna erakusten duena. Gogoan izan behar
|
dugu
gaur egun jendeari, herritar arruntari, inoizbaino informazio gehiago iristen zaiola hainbat komunikabidetatik. Baina ez horibakarrik, gero eta gehiago, jendeari erreakzio bat ere eskatzen zaio.
|
2009
|
|
Izan ere, kapituluan zehar aipaturiko obra eta lan gehienakdauden tokietan ia ez dago frankismoaren esklaboak publikoki gogorarazten dituenseinalerik, nahiz eta azken urteotan gero eta ekimen gehiago egon. Beste tokietanbezala, ekimen horiek gizarte mugimenduetatik etorri dira gehienbat, eta horrenadibide ona
|
dugu
gaur egun Lau Haizetara Gogoan koordinakundean integraturikdauden taldeek egindako lana. Instituzioak, bestalde, oso atzetik joan dira, etaoraindik ere zaila da ahaztea Langile Soldaduen Diziplina Batailoietan ibili zirenekurte batzuetan jaso zuten erantzuna:
|
|
Irudian, posta irakurle esaten diogu bezero horri, posta zerbitzariarekiko harremana ez delako sarearen bidez egiten. Gainera, A erabiltzaile honek zuzenean atzitzen du irakurlea eta zerbitzaria egikaritzen dituen konputagailua, eta ez sarearen bidez. Mota honetako erabiltzailea gutxitan aurkituko
|
dugu
gaur egungo sistemetan.
|
2011
|
|
2003 urtean Eusko Jaurlaritzak EITBNET izeneko sozietatea sortzea erabakizuen. Zamudioko Teknologia Parkean kokatuta, EITB taldearen Interneteko euskarriakudeatzearen ardura eman zitzaion, EITB taldeko Internet arloko enpresa bihurtuz.Horrela, berau
|
dugu
gaur egun ere taldearen webgunearen edukiak zein gunehorren garapen multimedia eta elkarreragilea garatzearen arduradun nagusietarikoa; informazio korporatiboaz gain, beren beregi irrati eta telebistarenak diren edukiakbarneratu ditu. Ordutik, EITBk lau sozietate anonimoren jabegoaz osatu du bereizaera multimedia:
|
2012
|
|
Euskal eragileen arteko lankidetza ere aberatsa izan da urte hauetan guztietaneta horri esker
|
dugu
gaur egun Euskal Herri mailako egitura lortu duten hainbateragile politiko eta sozial, hala nola Batasuna, EAJ PNV eta Eusko Alkartasuna, Partaide Ikastola, LAB sindikatua... Horrez gain, areagotu dira Ipar eta Hego EuskalHerriko eragileen arteko lankidetzak, esaterako, kooperatiben mugimendua, EuskalHerriko Laborantza Ganbara, Gaindegia, Udalbiltzak sustatutako Euskal Herrikoudalen arteko anaitasunak...
|
|
batetik, herritarren homogeneotasun kulturala lantzea, eta bestetik, herritartasun sentimendua sendotzea, eta hori guztia curriculum estandarizatuarenbitartez eta hizkuntza bakarra ezarriz lortu zuen. Emaitza, esan bezala, estatukoherritarren homogeneotasun kulturala da, eta horrela ulertu ohi
|
dugu
gaur egun, joera baitugu pentsatzera herrialde bateko herritar guztiak kultura berekoak direla.
|
|
Migrazioak: eskulana
|
dugu
gaur egun gutxien mugitzen den ekoizpenfaktorea, migrazio handiak egon diren historiako beste garai batzuetan ezbezala. Hala, XVI. eta XIX. mende bitartean esklaboen merkataritza egonzen Afrikatik Amerikara, jopu sasoilari gisa ziharduten Indiako eta Txinakolangileen fluxua etorri zen gero, eta bitartean 60 milioi europarjoan ziren Europatik Amerika eta Australiara.
|
2015
|
|
Datorren hizlaria Igor Ahedo Gurrutxaga da, Bilbo 1973 Zientzia Politikoetan doktore da, etaEHUko irakaslea da. Parte Hartuz demokrazia parte hartzaileari buruzko ikerketa taldeko partaidea ere badugu, eta hain zuzen ere horregatik gonbidatu
|
dugu
gaur bai unibertsitatean bai bereeginkizun profesionalean parte hartzearen inguruan lan dezente egiten ari delako. Akaso euskarakhirigintzaren alorrean kokatzen diren parte hartze prozesu horietan duen zerikusiari buruz hausnarketa bat egingo dugu.
|
|
Datorren hizlaria Igor Ahedo Gurrutxaga da, Bilbo 1973 Zientzia Politikoetan doktore da, etaEHUko irakaslea da. Parte Hartuz demokrazia parte hartzaileari buruzko ikerketa taldeko partaidea ere badugu, eta hain zuzen ere horregatik gonbidatu
|
dugu
gaur bai unibertsitatean bai bereeginkizun profesionalean parte hartzearen inguruan lan dezente egiten ari delako. Akaso euskarakhirigintzaren alorrean kokatzen diren parte hartze prozesu horietan duen zerikusiari buruz hausnarketa bat egingo dugu.
|
|
[17 irudia] ten dugu [17 irudia], izugarri handitu zen 1970etik 1990era bitartean, eta lurraldearen diseinuanere ikusten
|
dugu
gaur egun ere, merkataritza guneak, industria guneak, unibertsitatea bera eresarri... herrigunetik at eraikitzen direla. Horrek guztiak, lurraldearen diseinuak, guk nahi eta nahi ezgure bizimoduan eragiten digu, kasu honetan autoaren erabilera bortitzago baterantz.
|
|
Duela urtebete LuHi jardunaldiak izan ziren, eta jardunaldi hartan ELE edoEragin Linguistikoaren Ebaluazio tresna definitzeko eta sortzeko konpromisoa hartu genuen bertanparte hartu genuen guztiok. Jardunaldien aurretik zerbaitetan hasita ginen lanean, baina ondorentalde bana osatu genuen bai UEMAn eta baita Aldundian ere, eta urte osoan elkarrekin harremanetan jardun
|
dugu
gaur erakutsiko dizuegun tresna hau sortzeko.
|
|
Duela urtebete LuHi jardunaldiak izan ziren, eta jardunaldi hartan ELE edoEragin Linguistikoaren Ebaluazio tresna definitzeko eta sortzeko konpromisoa hartu genuen bertanparte hartu genuen guztiok. Jardunaldien aurretik zerbaitetan hasita ginen lanean, baina ondorentalde bana osatu genuen bai UEMAn eta baita Aldundian ere, eta urte osoan elkarrekin harremanetan jardun
|
dugu
gaur erakutsiko dizuegun tresna hau sortzeko.
|
|
Gaztea sarean mediatizatutako musika kultura popularraren dimentsioan ulertu behar
|
dugu
gaur egun, eta musika popularraren literatura soziolinguistikoan (Alim, 2009; Androutsoupulos, 2010; Pennycook, 2007; Schulze, 2014, besteak beste) glokalizazioa deitu izan den aterkiaren barruan. Tokiko kultura ezaugarriak testuinguru globalera hedatzen ditu webean eta, alderantziz, globaltzat ditugun musika kultura ezaugarriak tokiko testuingurura ekartzen ditu eta hor birtestuinguratzen edo lokalizatzen ditu (Androutsopoulos, 2010) 64 Glokala izatea, Coupland ek (2001:
|