2007
|
|
Honetan guztian, gogoan izan behar
|
dugu
gaur egungo bizimoduak eragin diola familiaren barruko transmisioari, ez bakarrik hizkuntzaren eretzean, ezperen kultura eta balioen ikuspegitik. Horretara, bada, garbi dago, norberak bakarrik erakuts dezakeela berak bakarrik dakiena.
|
2009
|
|
Txillardegiren gutunean bada beste puntu bat, gaurko egunetik begiratuta deigarria gertatzen zaiguna, eta" Euskaltzaleen gutxietsimiña" izeneko ataltxoan datorrena (247 or.)."... asieran beiak eta baserriak ba ziran euskeraren gai bakarra, Garai bateko nekazaritzako gaiak alde batera utzita, Mekanika Ondulatoria ta ‘Filosofia’ren aldera jo
|
dugu
gaur", dio berak; eta mutur batetik bestera joatea irizten dio horri, eta oreka eskatzen du," ziturik ez dakarten alegiñetan" denbora galdu gabe.
|
|
Jainkoaren Zerbitzariaren etorrera iragartzen du profetak testu biblikoan, eta horren jokabide" malgua" deskribatzen du. Luma ere adierazten du latinezko" calamus" hitzak; irudi luke, beraz, idazle gaztea, kainabera bezala hainbat kritikarik astindua, defenGarai bateko nekazaritzako gaiak alde batera utzita, Mekanika Ondulatoria ta ‘Filosofia’ren aldera jo
|
dugu
gaur", dio berak; eta mutur batetik bestera joatea irizten dio horri, eta oreka eskatzen du.
|
2013
|
|
Zilegitasun etikoak, beraz, eskatzen du hizkuntza auziari gatazkaren klabeetan ez baizik eta bizikidetzaren klabeetan erantzutea, elebitasun eta eleaniztasunarenean —ez elebakartasunarenean—, osagarritasunaren klabean —ez ordezpenarenean—, aukera berdintasunarenean eta orekarenean —ez hierarkizazio eta desorekarenean— Eginkizun
|
dugu
gaur egun oreka, ikaragarria baita euskara eta gaztelaniaren arteko desoreka. Desoreka hori gainditzeak hegemoniaren talaiaren erosotasunean bizi den mundu elebakarrari hizkuntza bizikidetzaren alderantz —euskararantz— pausoak ematea eskatzen dio, eta mundu elebakar hegemonikoa hizkuntza orekarantz eraginkortasunez interpelatzeko balioko duen framinga behar dugu.
|
2018
|
|
Laburpena. azken berrogeita hamar urteotan, aurrerapauso nabarmenak eman dira euskara biziberritzeko prozesuan, hainbat elkarte, erakunde eta pertsonari esker; ibilbide horretako historia orokor nagusia jasota dago, baina ez tokian tokikoa, eta, gainera, sarritan ez da behar bezala ezagutzen eta baloratzen. Iragan hurbil hori aztertuta, eta bereziki dentsitateguneak, hobeto ulertuko
|
dugu
gaur egungo egoera, eta elkarteetatik edo taldeetatik eraginda, etorkizunera begirako hainbat helduleku aurkituko ditugu, euskara indartzen eta biziberritzen jarraitzeko. • Hitz gakoak:
|
2019
|
|
b) etxeko jardunetik zer dakigu zientzia arauz, arnasguneei buruz?; c) norentzat prestatu da lan hau, eta nola? eta d) zenbateko lekua
|
dugu
gaur, azaldu beharrekoa azaltzeko, goazen puntuz puntu, aurrenekotik hasita. a) Hizkuntza soziologiak zer dio arnasguneez?
|
2023
|
|
Nire ustez, lehen printzipio honek argi eta garbi adierazten du bi prozesuen artean egon daitekeen konbergentzia. Komunitatearen ideiarekin abiatu ginenean, argi genuen eta argi
|
dugu
gaur ere Tximintx tresna dela, erreminta dela, ez besterik. Eta tresna da zertarako eta euskaraz bizi gura duten derioztarrek garapen egokia izateko.
|