Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2001
‎Ez dira bi erantzun bi galderari, galdera biez bat egin eta erantzun orokorra, oinarrizko bakarra baizik. Gizakia gogo maitaria dela esanez, maitagogoa dela esanez, erantzun eta erro bakarra jartzen dugu galdera nagusitzat.
2004
‎Baina zenbatek daki zein neurritan izan den euskal idazlea? Txit jakinga­ rria dela uste dugu galdera honi erantzutea, Aranaren kasuan oraindik areago, izanda.
‎Ekonomia errealitatearen alde bat denez eta, hori islatuz, zientzia ekonomikoazientzia orokorraren zatia denez, bitan banatuko dugu galdera hau: a) nola islatuekialdeko oinarri filosofikoa errealitatearen ezagutzan?; eta b) nola islatu ekialdeko oinarri filosofikoa ekonomiaren errealitate konkretuaren ezagutzan?
‎Xavier Zubiri dugu galdera horiei erantzuteko bide berri emankor bat proposatu zuena, J. L. Arangurenek, I. Ellacuriak eta bestek gero modu batean edo bestean jarraitu dutena. Datozen orrialdeetan Zubiriren pentsamendua laburbiltzen ahaleginduko gara.23
2006
‎Euskara teknikarien inguruko ezjakintasun horren frogagarri dugu galdera berberak hartzen dituen forma ezberdinak: " zu al zara euskara teknikaria?";" zu al zara euskal teknikaria?";" zu al zara euskararen teknikaria?";" zu al zara euskarazko teknikaria?";" zu al zara euskaldun teknikaria?".
2007
‎Noski, baina azkenean Madrilgo Ministerioak bere plangintza du Estatu mailan eta oraindik ez du esan noiz itxiko dituen zentral horiek. Harremanetan bagaude, baina oraindik ez dugu galdera horri buruzko erantzunik.
2008
‎Miliziano horiek, udalgobernutik baztertuta zeudelako bildu ote ziren liberalismora? Udal hauteskundeak sufragio orokorrez ala murriztuz burutu ziren ez dakigun bitartean, ez dugu galdera horri erantzuteko oinarri sendorik edukiko. Beste hipotesiaren ildoak ibarzabaldarrengana garamatza berriro ere.
2010
‎Zeintzuk ziren euskara eta olerkiak lantzeko baliatzen zituen lanak eta idazleak? Aurrekoan ere egin dugu galdera bera eta, erantzun dugun bezala, Lotsatik, nahitaez, garaiko euskarazko lan eta eredu nagusiak ezagutu behar izan zituen; behintzat, bizi izan zen artean garatu zirenak. Horretarako, gainera, ez dut uste bera bezalako burgesiako seme ikasiak, hizkuntza eta literatura nahikari zituenak, eragozpen handirik izango zuenik.
‎Ez dugu galderarik egiten ahal, baina, halere, ihardespen batzuk errezebitzen ditugu. Aingeruek gure gogoetan irakurtzen dute, liburu sakratu batean bezala eta aipagai solastuen bidez ihardesten digute.
2011
‎Hortaz, agiri labur bat irakurriko dugu, euskaraz, eta gero horren kopiak emango dizkizuegu, euskaraz eta erdaraz. Ez dugu galderarik erantzungo, ez aurretik eta ez ondotik. Barka ezazue baina guk ez daukagu zuek duzuen erraztasuna eta...
‎Gizakiaren eboluzioaren historian, arestian aipatu dugu galdera dela bere oinarria, eta gakoa hemen daukagu. Galdera bai, baina erantzuna argitzeke geratzen da, edo behintzat, beste galdera bat, eta horrela gaurdaino; hori baita gizakiaren aberastasunetako bat.
‎Ez, ez da hori egin beharreko galdera. Behin ere ez dugu galdera bera egiten. Doinua aldatzen da:
2012
‎Horiek guztiak galdera garrantzitsuak dira, ikerketa egiterakoan kontuan hartu ez direnak; eta badira antzeko garrantzia duten beste gauza batzuk ere, arretarik batere eskaini ez zaienak. Geurok saiatu behar dugu galdera horiei erantzuten. St.
2013
‎Gizakiok gaitasun handia dugu galderak egiteko, galdera horiei erantzuteko behar den informazioa eskuratu eta balioesteko, eta, erantzuna zein izan daitekeen imajinatzeko. Gaitasun hori, oro har, oso garrantzitsua izan da gizakion kulturan eta zientziaren garapenean.
2014
‎–Auskalo, defraudatuko dut?. Ez badugu harrapatzen, agian ez dugu galdera horren erantzuna inoiz jakingo!
‎Abandonatutako egunkari bateko erredakzio bat irudikatzen zuen eszenarioak, idazteko makina zaharren hotsarekin; zortzi espiritu burlatik kaosaren erritmoa sortuz ematen zioten hasiera obrari. ‘Zer’ sortzen dugu eta ‘zelan’ sortzen dugu galderei bueltaka zebiltzan orduan Antzerkiolakoak, beti ere kolektiboak ziren galdera zein erantzunak. Sasoi hartan, 8 Olivetti poetiko rekin ezagutarazi ziren, Lipus ez ezik, Miren Gaztañaga Puck-en paperean, Alex Gerediaga Shylock en paperean, zein Jon Gerediaga testuetan.
‎Ezin dugu galderarik egin.
2015
‎Ezin dugu galdera bat egin ere?
2016
‎Zergatik ari gara gorantz, ez beherantz," goi mailako" jardungune jakinetan? Ez dugu galdera horri erantzun betea ematen dion analisi xumerik ezagutzen. Lehen hurbilketazko hipotesi minimoa honako hau izan liteke:
‎Bestalde, Nemesio Etxaniz gehiago jakin nahian bezala sumatzen dugu galderetan. «Nola ote daiteke baserritar honek lehenengo eleberriaz idazle sonatu batzuei gaina hartu izana?» Baina galdera hori, Sebastiani ez baina, Zavalari egin ziokeen.
2017
‎Su: guztiok egiten dugu galdera hori · izan zen horrela ezagutu ginen eta hori gertatzen da norbait ezagutzen duzunean oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak
‎Zulaketetatik ateratako materiala ongi ikertzen ere badute lana. Urte asko ditugu ateratako guztia aztertzeko, baina jarraituko dugu galdera asko daudelako oraindik erantzuteko. Amilsentzat, une honetan garrantzitsuena lurpeko ekosistema hori ulertzea da.
‎Ahots apalez solastatzen zen eta segurtasun eza edo zalantza doinua antzeman zitezkeen bere hitzetan?. Lehenik eta behin, gertakarien kontakizun kronologikoa eginen dut, eta ondoren tarte bat irekiko dugu galderetarako.
‎Nola eutsi bizikidetzari, nola garatu ‘suntsitu beharreko areriotik aitorpena merezi duen aurkarira’ doan jauzia? Satira politikoak dakarren distantzia ironikoa ezinbestekoa dugu galdera horiek guztiak modu egokian erantzun ahal izateko. Urruntze horrek aldi oro politikoki zuzena denaren mugan kokatuko gaitu, gizarte batean ‘esan edo marraztu daitekeenaren’ mugan.
2018
‎Ez gaude nork galdetuko zain; herritarrok galdetuko diegu herritarrei zein iritzi duten erabakitzeko eskubideaz. Bihar instituzioek galdetu diezaguten, erakutsi nahi dugu galdera horri erantzuteko prest dagoen jendetza dagoela, milaka eta milaka garela geure etorkizuna erabaki nahi dugun herritarrak.Galdetze hutsarekin, hautetsontziekin batera, plazara aterako dugu estatus politikoaz gogoeta egiteko beharra. Demokrazia zuzenaren aldeko aditu ugarik defendatzen dutenez, herri ekimeneko galdeketek balio dute gai zehatz bat agenda politikoan txertatzeko, jendea horren inguruko hausnarketara bultzatzeko, informatzeko eta bere posizioa finkatzeko:
2019
‎Etxeko hizkuntza ohiturei dagokionez, aukeratu euskaraz zenbat egitenzenuen/ duzun. Bi taulatan banatu dugu galdera hau, bata zure haurtzaroan eta bestea gaur egunizenburupean, bi garaietako informazioa eskatuz, eta bosteko eskala batean erantzuna markatzekoeskatzen zaie parte hartzaileei, inoiz ez etik beti ra arte. Galdera honek lehen pista bat emandiezaguke parte hartzaileen muda linguistikoen inguruan.
‎Ikasleek modu autonomoagoan eta irakaslearen esku hartze txikiagoarekin ikastea sustatu nahi badugu, nola inplementa daitezke metodologia berritzaileak, hizkuntza gutxitu baten testuinguruan, hizkuntza gutxituaren erabilera mantenduz? Irudipena dugu galdera horiei erantzun diegula berandu baino lehen, irakaslearen eta ikasleen rol aldaketak ez dezan hizkuntza gutxituaren erabileraren beherakadarik ekar.
‎Eta natorke, noake, nabilke eta horrelakoekin, zer? Mahai gainean utziko dugu galdera hau.
2020
‎Zergatik ez die eragiten haurrei SARS Cov koronabirusak, eta gehienek asintomatikoki edo arin igarotzen dute covid? Pandemiaren hasieratik, askok egiten dugu galdera hau. Oraindik ez dago egoera hori azaltzen duen ebidentzia zientifiko sendorik, baina, duela egun batzuk, azterlan baten arabera, difteriaren eta tetanosaren aurkako txertoek (tosferina dutenak edo ez dutenak), haurrek bi hilabetetik jasotzen dituztenak, gaixotasun berriaren aurrean babes efektuak izan ditzakete.
‎Testu honetan ezin dugu galdera horri ematen zaizkion erantzunetan sakondu, ezta luzatzen ari diren proposamen guztiak balioetsi ere. Gure asmoa aspalditik kezka sortzen digun ideia batera bueltatzea da (Hernandez, Olaso eta Martmez de Luna 2006).
2021
‎Baina, aldi berean, ez gatoz bat legearen kontrako kritika guztien atzean transfobia hutsa dagoela esatearekin. Kritika batzuetan transfobia agerikoa da, baina onartzen dugu galdera eta eztabaida asko egon behar lukeela feminismoaren barruan, sexu genero edota identitate subjektibitateaz. Esaterako, transfobiatik urrun dauden pertsona batzuek azaldu duten kezka hor dago:
‎Alderantzizko ariketa egiten ahal dugu galdera horren norabidea goititik beheitiko begirada batekin egina dela ikusteko. Euskaldun batek egundaino galdetu (ko) ote dio Luis, Carmen, Jose edo Teresa izena duen bati beraien izenak zer erran nahi duen?
2022
‎Egiten dituzten galderei labur eta garden erantzutea da onena, batzuetan helduok gu geu konplikatzen garelako erantzunetan, gure beldur eta tabuengatik. Gainera, ez dugu galdera guztietarako erantzuna izango, sarri norberak eraiki behar duelako bere erantzuna, adibidez galdetzen digutenean ea zer dagoen hil ostean; batzuek gauza bat pentsatzen dute eta beste batzuek beste zerbait.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia