2001
|
|
Ez dira bi erantzun bi galderari, galdera biez bat egin eta erantzun orokorra, oinarrizko bakarra baizik. Gizakia gogo maitaria dela esanez, maitagogoa dela esanez, erantzun eta erro bakarra jartzen
|
dugu
galdera nagusitzat.
|
2004
|
|
Baina zenbatek daki zein neurritan izan den euskal idazlea? Txit jakinga rria dela uste
|
dugu
galdera honi erantzutea, Aranaren kasuan oraindik areago, izanda.
|
|
Ekonomia errealitatearen alde bat denez eta, hori islatuz, zientzia ekonomikoazientzia orokorraren zatia denez, bitan banatuko
|
dugu
galdera hau: a) nola islatuekialdeko oinarri filosofikoa errealitatearen ezagutzan?; eta b) nola islatu ekialdeko oinarri filosofikoa ekonomiaren errealitate konkretuaren ezagutzan?
|
|
Xavier Zubiri
|
dugu
galdera horiei erantzuteko bide berri emankor bat proposatu zuena, J. L. Arangurenek, I. Ellacuriak eta bestek gero modu batean edo bestean jarraitu dutena. Datozen orrialdeetan Zubiriren pentsamendua laburbiltzen ahaleginduko gara.23
|
2006
|
|
Euskara teknikarien inguruko ezjakintasun horren frogagarri
|
dugu
galdera berberak hartzen dituen forma ezberdinak: " zu al zara euskara teknikaria?";" zu al zara euskal teknikaria?";" zu al zara euskararen teknikaria?";" zu al zara euskarazko teknikaria?";" zu al zara euskaldun teknikaria?".
|
2007
|
|
Noski, baina azkenean Madrilgo Ministerioak bere plangintza du Estatu mailan eta oraindik ez du esan noiz itxiko dituen zentral horiek. Harremanetan bagaude, baina oraindik ez
|
dugu
galdera horri buruzko erantzunik.
|
2008
|
|
Miliziano horiek, udalgobernutik baztertuta zeudelako bildu ote ziren liberalismora? Udal hauteskundeak sufragio orokorrez ala murriztuz burutu ziren ez dakigun bitartean, ez
|
dugu
galdera horri erantzuteko oinarri sendorik edukiko. Beste hipotesiaren ildoak ibarzabaldarrengana garamatza berriro ere.
|
2010
|
|
Zeintzuk ziren euskara eta olerkiak lantzeko baliatzen zituen lanak eta idazleak? Aurrekoan ere egin
|
dugu
galdera bera eta, erantzun dugun bezala, Lotsatik, nahitaez, garaiko euskarazko lan eta eredu nagusiak ezagutu behar izan zituen; behintzat, bizi izan zen artean garatu zirenak. Horretarako, gainera, ez dut uste bera bezalako burgesiako seme ikasiak, hizkuntza eta literatura nahikari zituenak, eragozpen handirik izango zuenik.
|
|
Ez
|
dugu
galderarik egiten ahal, baina, halere, ihardespen batzuk errezebitzen ditugu. Aingeruek gure gogoetan irakurtzen dute, liburu sakratu batean bezala eta aipagai solastuen bidez ihardesten digute.
|
2011
|
|
Hortaz, agiri labur bat irakurriko dugu, euskaraz, eta gero horren kopiak emango dizkizuegu, euskaraz eta erdaraz. Ez
|
dugu
galderarik erantzungo, ez aurretik eta ez ondotik. Barka ezazue baina guk ez daukagu zuek duzuen erraztasuna eta...
|
|
Gizakiaren eboluzioaren historian, arestian aipatu
|
dugu
galdera dela bere oinarria, eta gakoa hemen daukagu. Galdera bai, baina erantzuna argitzeke geratzen da, edo behintzat, beste galdera bat, eta horrela gaurdaino; hori baita gizakiaren aberastasunetako bat.
|
|
Ez, ez da hori egin beharreko galdera. Behin ere ez
|
dugu
galdera bera egiten. Doinua aldatzen da:
|
2012
|
|
Horiek guztiak galdera garrantzitsuak dira, ikerketa egiterakoan kontuan hartu ez direnak; eta badira antzeko garrantzia duten beste gauza batzuk ere, arretarik batere eskaini ez zaienak. Geurok saiatu behar
|
dugu
galdera horiei erantzuten. St.
|
2013
|
|
Gizakiok gaitasun handia
|
dugu
galderak egiteko, galdera horiei erantzuteko behar den informazioa eskuratu eta balioesteko, eta, erantzuna zein izan daitekeen imajinatzeko. Gaitasun hori, oro har, oso garrantzitsua izan da gizakion kulturan eta zientziaren garapenean.
|
2014
|
|
–Auskalo, defraudatuko dut?. Ez badugu harrapatzen, agian ez
|
dugu
galdera horren erantzuna inoiz jakingo!
|
|
Abandonatutako egunkari bateko erredakzio bat irudikatzen zuen eszenarioak, idazteko makina zaharren hotsarekin; zortzi espiritu burlatik kaosaren erritmoa sortuz ematen zioten hasiera obrari. ‘Zer’ sortzen dugu eta ‘zelan’ sortzen
|
dugu
galderei bueltaka zebiltzan orduan Antzerkiolakoak, beti ere kolektiboak ziren galdera zein erantzunak. Sasoi hartan, 8 Olivetti poetiko rekin ezagutarazi ziren, Lipus ez ezik, Miren Gaztañaga Puck-en paperean, Alex Gerediaga Shylock en paperean, zein Jon Gerediaga testuetan.
|
|
Ezin
|
dugu
galderarik egin.
|
2015
|
|
Ezin
|
dugu
galdera bat egin ere?
|
2016
|
|
Zergatik ari gara gorantz, ez beherantz," goi mailako" jardungune jakinetan? Ez
|
dugu
galdera horri erantzun betea ematen dion analisi xumerik ezagutzen. Lehen hurbilketazko hipotesi minimoa honako hau izan liteke:
|
|
Bestalde, Nemesio Etxaniz gehiago jakin nahian bezala sumatzen
|
dugu
galderetan. «Nola ote daiteke baserritar honek lehenengo eleberriaz idazle sonatu batzuei gaina hartu izana?» Baina galdera hori, Sebastiani ez baina, Zavalari egin ziokeen.
|
2017
|
|
Su: guztiok egiten
|
dugu
galdera hori · izan zen horrela ezagutu ginen eta hori gertatzen da norbait ezagutzen duzunean oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak
|
|
Zulaketetatik ateratako materiala ongi ikertzen ere badute lana. Urte asko ditugu ateratako guztia aztertzeko, baina jarraituko
|
dugu
galdera asko daudelako oraindik erantzuteko. Amilsentzat, une honetan garrantzitsuena lurpeko ekosistema hori ulertzea da.
|
|
Ahots apalez solastatzen zen eta segurtasun eza edo zalantza doinua antzeman zitezkeen bere hitzetan?. Lehenik eta behin, gertakarien kontakizun kronologikoa eginen dut, eta ondoren tarte bat irekiko
|
dugu
galderetarako.
|
|
Nola eutsi bizikidetzari, nola garatu ‘suntsitu beharreko areriotik aitorpena merezi duen aurkarira’ doan jauzia? Satira politikoak dakarren distantzia ironikoa ezinbestekoa
|
dugu
galdera horiek guztiak modu egokian erantzun ahal izateko. Urruntze horrek aldi oro politikoki zuzena denaren mugan kokatuko gaitu, gizarte batean ‘esan edo marraztu daitekeenaren’ mugan.
|
2018
|
|
Ez gaude nork galdetuko zain; herritarrok galdetuko diegu herritarrei zein iritzi duten erabakitzeko eskubideaz. Bihar instituzioek galdetu diezaguten, erakutsi nahi
|
dugu
galdera horri erantzuteko prest dagoen jendetza dagoela, milaka eta milaka garela geure etorkizuna erabaki nahi dugun herritarrak.Galdetze hutsarekin, hautetsontziekin batera, plazara aterako dugu estatus politikoaz gogoeta egiteko beharra. Demokrazia zuzenaren aldeko aditu ugarik defendatzen dutenez, herri ekimeneko galdeketek balio dute gai zehatz bat agenda politikoan txertatzeko, jendea horren inguruko hausnarketara bultzatzeko, informatzeko eta bere posizioa finkatzeko:
|
2019
|
|
Etxeko hizkuntza ohiturei dagokionez, aukeratu euskaraz zenbat egitenzenuen/ duzun. Bi taulatan banatu
|
dugu
galdera hau, bata zure haurtzaroan eta bestea gaur egunizenburupean, bi garaietako informazioa eskatuz, eta bosteko eskala batean erantzuna markatzekoeskatzen zaie parte hartzaileei, inoiz ez etik beti ra arte. Galdera honek lehen pista bat emandiezaguke parte hartzaileen muda linguistikoen inguruan.
|
|
Ikasleek modu autonomoagoan eta irakaslearen esku hartze txikiagoarekin ikastea sustatu nahi badugu, nola inplementa daitezke metodologia berritzaileak, hizkuntza gutxitu baten testuinguruan, hizkuntza gutxituaren erabilera mantenduz? Irudipena
|
dugu
galdera horiei erantzun diegula berandu baino lehen, irakaslearen eta ikasleen rol aldaketak ez dezan hizkuntza gutxituaren erabileraren beherakadarik ekar.
|
|
Eta natorke, noake, nabilke eta horrelakoekin, zer? Mahai gainean utziko
|
dugu
galdera hau.
|
2020
|
|
Zergatik ez die eragiten haurrei SARS Cov koronabirusak, eta gehienek asintomatikoki edo arin igarotzen dute covid? Pandemiaren hasieratik, askok egiten
|
dugu
galdera hau. Oraindik ez dago egoera hori azaltzen duen ebidentzia zientifiko sendorik, baina, duela egun batzuk, azterlan baten arabera, difteriaren eta tetanosaren aurkako txertoek (tosferina dutenak edo ez dutenak), haurrek bi hilabetetik jasotzen dituztenak, gaixotasun berriaren aurrean babes efektuak izan ditzakete.
|
|
Testu honetan ezin
|
dugu
galdera horri ematen zaizkion erantzunetan sakondu, ezta luzatzen ari diren proposamen guztiak balioetsi ere. Gure asmoa aspalditik kezka sortzen digun ideia batera bueltatzea da (Hernandez, Olaso eta Martmez de Luna 2006).
|
2021
|
|
Baina, aldi berean, ez gatoz bat legearen kontrako kritika guztien atzean transfobia hutsa dagoela esatearekin. Kritika batzuetan transfobia agerikoa da, baina onartzen
|
dugu
galdera eta eztabaida asko egon behar lukeela feminismoaren barruan, sexu genero edota identitate subjektibitateaz. Esaterako, transfobiatik urrun dauden pertsona batzuek azaldu duten kezka hor dago:
|
|
Alderantzizko ariketa egiten ahal
|
dugu
galdera horren norabidea goititik beheitiko begirada batekin egina dela ikusteko. Euskaldun batek egundaino galdetu (ko) ote dio Luis, Carmen, Jose edo Teresa izena duen bati beraien izenak zer erran nahi duen?
|
2022
|
|
Egiten dituzten galderei labur eta garden erantzutea da onena, batzuetan helduok gu geu konplikatzen garelako erantzunetan, gure beldur eta tabuengatik. Gainera, ez
|
dugu
galdera guztietarako erantzuna izango, sarri norberak eraiki behar duelako bere erantzuna, adibidez galdetzen digutenean ea zer dagoen hil ostean; batzuek gauza bat pentsatzen dute eta beste batzuek beste zerbait.
|