Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2000
‎Formalitate ezeroso eta zuhurgabekeriazkoek kreditua desgogara jartzen dute, iruzurrak baztertu gabe; estutu egiten dute, babesa eman beharrean. Uste ere, uste dugu gai honetan eman diren aspaldi honetako legeek ez dutela besterik egin gizartearen negozioak geldiaraztea baino, alderdi interesatu guztiak nekarazteko prozedura garestien bidez; horiek guztiek, hipoteka bera babesteko itxurapean, arrisku bizian jarri dute berori. Gure asmoa izan da arlo horretan ere, erregimen zabalago eta zentzudunago batera itzultzea.
2003
‎Ez dakigu iritzi honek zer nolako eragina izan zuen UEUko kideen artean, nahiz eta oso argi garria izan ulertzeko zergatik egin zion hain erreferentzia gutxi UEUk 1976 eta 1977 urteetan barrutiaren eta unibertsitate ofizialaren gaiari. Dena den, hurrengo atalean jorratuko dugu gai honen inguruko berri gehiago eta azaldutako iritzi desberdinak.
2006
‎Aurrekoekin alderatuta, distantziatik egina. Lehenagokoa dugu gai honetan giltzarri bihurtu den Gizonabere bakardadean (1991). Nobela psikologikoaren bi giltzarriak.
2007
‎Ezin da ukatu gizarte erantzukizunaren hedapenak gure irudia hobetzea ekardezakeela, baina hedapen masiboa eginez gero, irudi hori diluitu egingo litzatekeela esan liteke, hau da, diferentziala desagertu egingo litzatekeela. Guk, artean, ez dugu gai honen inguruko komunikazio sistematikorik landu.
‎Balantze bat eginez gero, esango genuke Euskaltzaindiak hiru adibide desegoki ematen dituela erakusteko aposizio komunztaduraduna soilik baliatu behar dela; bestalde, tradizioko adibide bat ere ematen du (aposizio komunztadura bakoa), zokoragarria bere iritziz, baina arteza, gure iritzian. Uste dugu gai honek jorra handiago behar duela, eta kontuan eduki behar dela aurre testuingurua, jakiteko zer aposizio mota dagoen ondo (edo tartekia erabili behar den). Bego hurrengorako.
2008
‎XX. mendeko umeen psikologiaren inguruko egilerik garrantzitsuenetariko bat ezagutuko dugu gai honetan zehar, Jean Piaget psikologoa, hain zuzen ere. Hala, lehenengo zatian, Epistemologia Genetikoari buruzko teoria azalduko da; bigarrenean, egile horren lanari esker garapenaren psikologian ezagunak bihurtu diren hainbat termino izendatuko dira; horren ostean, Piagetek bere lanean erabili zuen metodo klinikoaren esanahia azalduko dugu, eta, horren ondoren, ezagutzaren garapen estadioak zehaztuko dira.
2009
‎Kulturatik bizi diren bi lagunekin ere hitz egin dugu gai honen inguruan. Anjel Valdes, Elkar diskoetxeko arduraduna eta Jorge Gimenez, Editoreen Elkarteko presidentea.
‎Zalantzan jarri nahi dugu gai hau landu duten historialari askok «errepresioilegalaren» eta «legeztatutako errepresioaren» artean egiten duten bereizketa. Lehenengoa bortitza, basatia eta inongo kontrolik izan ez zuena, gerraren lehen uneetangaratu zena; eta bigarrena agintari berriek eta 1936ko urriaren 1ean autoizendatutako estatu berriak arautu zutena.
‎El futbol a sol y sombra. Bertatik atera dugu gai honi hasiera ematendion aipu hau: «Kirol profesionalaren teknokraziak abiadura hutsezko futbolaezarri du; indar handikoa bai, baina alaitasunari uko egin, fantasia atrofiatu etaausardia galarazten duen eredua da hori».
‎SOS Arrazakeriakoek eskatzen dugu gai hau ez erabiltzea alderdien arteko gerra modura, eta, interes ezkutuak argudiaturik, ez desbideratzea auzia. Salaketa horiek larriak dira, eta serioski ikertzea eskatzen dute behingoz.
‎Guri dagokizunez, baina, esan behar dugu gai honetan antzekotasunak aurkitu ditugula bi herrietako kantagintzetan. Izan ere, ikusi dugunez, kutsu historikoko elementuen bidez, adskripzio nazionaleko ikuspegi batetik egindako pasarte historikoen berrirakurketaren bidez, batez ere?, bi kantagintzek armazoi berriak eraiki zizkioten memoria kolektiboari espazio fisiko partekatu baten barruan.
2010
‎Harremanak errazteko, arazoak bideratzeko eta oztopoak gainditzeko laguntzeko prest gaudela adierazi dugu, baina diskrezioa eskatzen dugu gai honetan, azpimarratu du.
‎Aitona, beraz, gizon ezin barregarriagoa zen, halaxe ikusten dut gaur egun nagoen talaiatik, umetan anaia eta biok liluratuta bagintuen ere, anaia ni baino areago. Askotan hitz egin izan dugu gai honetaz, Damaso: zuk beti esan izan didazu ni baino koldarragoa zarela eta ez zinela inoiz gerrara boluntario joango.
‎" 10 guraso edo izan gara iniziatiba hartu dugunok, baina beste askorekin berba egin dugu gai honi buruz parkeetan, eta badakigu beste asko daudela ados", kontatu du Maria Ubarretxenak, Udalari eskaera aurkeztu dion gurasoetako batek.
‎Zerbait hitz egin dugu gai honen inguruan, baina gutxi. Badakigu ez daudela oso alde, nahiz eta 15 urte daramatzaten Irurtzunen A kobratzen.
‎Aitona, beraz, gizon ezin barregarriagoa zen, halaxe ikusten dut gaur egun nagoen talaiatik, umetan anaia eta biok liluratuta bagintuen ere, anaia ni baino areago. Askotan hitz egin izan dugu gai honetaz, Damaso: zuk beti esan izan didazu ni baino koldarragoa zarela eta ez zinela inoiz gerrara boluntario joango.
2011
‎Lagun arteko giroan eztabaidatu dugu gai hau. Gu­tako batek dio honen guztiaren oinarrian hezkuntza falta dagoela seguru, gaurko edukazioak huts egin duela (huts egiten ari dela).
2012
‎Egun herriko familien %80ek erabiltzen dute edukiontzi marroia, eta horrek errefusaren tasa murriztea dakar. " Guztiok dugu gai honetan ardura, eta udalak eman behar du lehenbiziko pausoa, herritarren laguntzarekin", dio alkateak.
‎Euskararentzat espazioak sortu behar ditugu non euskaldunok libre izango garen. Euskararentzat eremuak sortu eta hedatu behar ditugu, euskaraz biziko bagara, euskaraz biziko badira.Guztiok dugu gai honetan zer esana eta zer egina. Guztiok jar dezakegu gure hondar alea.
2013
‎Bigarren ikasturtean ere materiala ebaluatu da arestian aipatutako tresna berdinak erabilita. Emaitzen atalean sakonduko dugu gai honetan.
‎Iraurgiren nahia eta gogoa talde nagusiak lortu duen mailari eusten jarraitzea bada ere, Iraurgiren zuzendariak argi dauzka lehentasunak. Ekonomiaren egoera orokorraren barruan," ulertzen dugu gai hau ez dela lehentasunezkoa", dio batetik, zailtasun ekonomikoen eskalari erreparatuz. Bestetik, berriz, talde nagusia goi mailan eusteko ISBren proiektu osoa" zalantzan jarriko lukeen zulo batean" ezin direla sartu azaldu du Xubik.
‎Liburuaren zati organikoan apur bat gehiago xehetuko dugu gai hau, bego orain soilik aipatua.
2015
‎Euskal Herrian Iñaki Arto dugu gai hau gehien jorratu duen ikertzailea37 Ikerketa berritsu batek adierazi bezala, denboraldian EAEn eman zen desmaterializazio erlatiboa 2007az geroztiko krisiagatik izan zen batik bat, eta ez baliabideen erabilera efizienteagoagatik. Gainera, aipatu denboraldian ekonomiako eskala fisikoa handiagotu zen, beraz, ez genuen desmaterializazio absoluturik izan (Arto, 2015).
2016
‎Ez bide osoan hala ere, tarteka lortu baitzuten bihotz oneko jendeak beren gurdietan tokia egitea, denei ez bazen ere bati edo besteari, txandaka, gehienetan Begoñaren amak baliatzen bazituen ere aukera horiek, xaharrena eta ahulena eta etsiena izaki, gajoa. Bidaiaren xehetasunik ez dakigula esan dugu lehen, ordea, ez dakigula eta ez dugula emango, gainera, eta hortaz hobe dugu gai honetaz hitzik ez egitea, egileak horretarako eta gehiagorako askatasuna ere baduen arren, ez baita oso txukuna, prestigio literarioaren aldetik, narratzaileari egotzi ohi zaion barne koherentziaren araua apurtzea. Isil gaitezen bada.
2017
‎Dena edo ia dena kontra izanda ere, eutsi egin diogula esango genuke, edo Mitxelenak esan zuen bezala, katea ez dela eten. Hurrengo puntuan sakonduko dugu gai honetan.
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo etorkizuneko ikasleen eredu izango direnez, beharrezkoa ikusten dugu gai honen inguruan ikasleak trebatzea. euskal kulturaren inguruan eta hizkuntza gutxituaren egoeraren inguruan ere ezagutza falta dagoela hauteman da, eta unibertsitatea gai hauek jorratzeko testuinguru aproposa da, diskurtso garbiagoa eratzen laguntzeko eta ondorengoen transmisioan trebatzeko.•
2018
‎Izenburuak berak adierazten du, azalpen gehiagoren beharrik gabe, zeren inguruan hitz egingo duten gonbidatuek. Aspalditik izan dugu gai honekiko kezka, nobela beltzetan estereotipo oso markatuak ageri direlako, eta zer esanik ez zinema beltzean. Nortzuk izan dira, adibidez, protagonista nagusiak?
2019
‎E.G: Denbora asko pasatu dugu gai honekin. Tolosako epaitegian lehenik; Tolosatik Donostiara eraman zuten gero.
‎Gasteizko Legebiltzarrean sustatu duen proposamena norabide horretan doa. Espero dugu gai honetan ere udal gobernuak bat egitea. Datozen urteotan ikusiko dugu.
2020
‎Koronabirusak eraginda bizi dugun egoerari begira, ekimena gauzatzeko bermerik ez dugunez, izen emateak bideratu ostean udalekuak egiteko modurik izango ez bagenu, ordaindutako kuotaren %100a itzuliko da.Atari honetan bertan," Udajolas" izeneko kanala sortu dugu gai honi lotutako argibideekin. Izena maiatzaren 15era bertan eman duzue.
‎Ez da hori ekidistanteak omen direnen egoera, zeinak uharte desertu batean gertatzen diren askotan. Datorren astean jarraituko dugu gai honekin.
2022
‎Ongi egina, zuek pozik, ni pozik, eta gaixoak, suerterik bada, pozik eta hobeki behinik behin. Departamentuan aztertuko dugu gai hau eta luze gabe jakinaraziko dizuegu gure erabakia. Zuen zaldia prest duzue hortaz?
‎Bozkatu egin dute euren errekusazioa. Estrasburgoko auzitegira eraman dugu gai hau.
‎Baina gero eta gehiago beldurra ematen dit. Joan den negutik aipatzen dugu gai hau eta esan didazu udarako ongi pentsatzeko. Ez zaitut galdu nahi horrengatik.
2023
‎Espainiako Senatuak laster aprobatuko du LOSU (Ley Orgánica del Sistema Universitario) delakoa. Nolanahi ere, aitortu behar dugu gai honek ez duela apenas arretarik sortu gure artean, nahiz eta lege horrek gure herriko unibertsitateen garapenean izango duen eragina nabarmena izan, zehatzago, Hego Euskal Herriko lurraldeetan kokatuta dauden zentro publikoetan. Lerro hauetan Espainiako legedi unibertsitarioek mende honetan segitu izan duten bideari begirada arin bat emango diogu.
‎Bidean horrek guztiak utzitako biktimak nola integratu dira ba sistema demokratikoan, egindakoa aitortzen ez bada? Nola aterako dugu gai hau politizazio hutsetik, lan profesional serio baten bitartez egiteko aukera ematen ez bada?
‎Behar den lekuan jarri behar dugu gai honetan, funtsezko zerbitzuei buruz ari gara eta. Ez dut pentsatu nahi lurraldeen arteko desberdintasunak daudela eta hemengo zerbitzuak Bizkaira joango direla.
‎Arrazoia zein den kontuan izan barik, argi dago 135 artikuluaren aldaketarekin aurrekontu egonkortasunak eta finantza jasangarritasunak konstituzio maila hartzen dutela eta, maila horren ondorioz, printzipioen garapena lege organikoaren bitartez egin zela. Bestetik, kontuan izan behar dugu gai honi buruz, EKren 149.1.13 eta 149.1.18 artikuluari jarraiturik, aurrekontu egonkortasunak oinarrizko izaera duela eta, ondorioz, SaNCHEZ pEREZek adierazten duenez: " Administrazio publiko guztiei aplika dakieke, beren pertsonifikazioetan, haien guztien aurrekontu jarduketa koordinatuak Gobernuaren politika ekonomikoaren zerbitzura jartzeak, aukera eman dezan barneko eta kanpoko ezinbesteko egonkortasun ekonomikoa lortzeko" 493.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia