2003
|
|
Ez dakigu iritzi honek zer nolako eragina izan zuen UEUko kideen artean, nahiz eta oso argi garria izan ulertzeko zergatik egin zion hain erreferentzia gutxi UEUk 1976 eta 1977 urteetan barrutiaren eta unibertsitate ofizialaren gaiari. Dena den, hurrengo atalean jorratuko
|
dugu
gai honen inguruko berri gehiago eta azaldutako iritzi desberdinak.
|
2006
|
|
Aurrekoekin alderatuta, distantziatik egina. Lehenagokoa
|
dugu
gai honetan giltzarri bihurtu den Gizonabere bakardadean (1991). Nobela psikologikoaren bi giltzarriak.
|
2007
|
|
Ezin da ukatu gizarte erantzukizunaren hedapenak gure irudia hobetzea ekardezakeela, baina hedapen masiboa eginez gero, irudi hori diluitu egingo litzatekeela esan liteke, hau da, diferentziala desagertu egingo litzatekeela. Guk, artean, ez
|
dugu
gai honen inguruko komunikazio sistematikorik landu.
|
|
Balantze bat eginez gero, esango genuke Euskaltzaindiak hiru adibide desegoki ematen dituela erakusteko aposizio komunztaduraduna soilik baliatu behar dela; bestalde, tradizioko adibide bat ere ematen du (aposizio komunztadura bakoa), zokoragarria bere iritziz, baina arteza, gure iritzian. Uste
|
dugu
gai honek jorra handiago behar duela, eta kontuan eduki behar dela aurre testuingurua, jakiteko zer aposizio mota dagoen ondo (edo tartekia erabili behar den). Bego hurrengorako.
|
2008
|
|
XX. mendeko umeen psikologiaren inguruko egilerik garrantzitsuenetariko bat ezagutuko
|
dugu
gai honetan zehar, Jean Piaget psikologoa, hain zuzen ere. Hala, lehenengo zatian, Epistemologia Genetikoari buruzko teoria azalduko da; bigarrenean, egile horren lanari esker garapenaren psikologian ezagunak bihurtu diren hainbat termino izendatuko dira; horren ostean, Piagetek bere lanean erabili zuen metodo klinikoaren esanahia azalduko dugu, eta, horren ondoren, ezagutzaren garapen estadioak zehaztuko dira.
|
2009
|
|
Zalantzan jarri nahi
|
dugu
gai hau landu duten historialari askok «errepresioilegalaren» eta «legeztatutako errepresioaren» artean egiten duten bereizketa. Lehenengoa bortitza, basatia eta inongo kontrolik izan ez zuena, gerraren lehen uneetangaratu zena; eta bigarrena agintari berriek eta 1936ko urriaren 1ean autoizendatutako estatu berriak arautu zutena.
|
|
El futbol a sol y sombra. Bertatik atera
|
dugu
gai honi hasiera ematendion aipu hau: «Kirol profesionalaren teknokraziak abiadura hutsezko futbolaezarri du; indar handikoa bai, baina alaitasunari uko egin, fantasia atrofiatu etaausardia galarazten duen eredua da hori».
|
2015
|
|
Euskal Herrian Iñaki Arto
|
dugu
gai hau gehien jorratu duen ikertzailea37 Ikerketa berritsu batek adierazi bezala, denboraldian EAEn eman zen desmaterializazio erlatiboa 2007az geroztiko krisiagatik izan zen batik bat, eta ez baliabideen erabilera efizienteagoagatik. Gainera, aipatu denboraldian ekonomiako eskala fisikoa handiagotu zen, beraz, ez genuen desmaterializazio absoluturik izan (Arto, 2015).
|