Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2003
‎Konpromisoen bidea jorratu behar dugu garbi utziz euskara ikastea eta erabiltzea dela une honetan baliozko konpromiso bakarra. Euskaldunok dugun indar osoa erabili behar dugu ez bakarrik proiektuak sostengatzeko, baizik eta baita euskararen aldeko gizarte konp romisoak eskuratzeko ere. " Bai euskarari" erdaraz aldarrikatzearen garaia atzean utzita, ikastea eta erabiltzea baliozko konpromiso bakarrak direla azpimarratu behar dugu.
‎Hizkuntz politika kaltegarri eta estrategiko baten aurrean gaude, ez kanpaina koiuntural baten aurrean. Zentzu horretan, erantzun koiunturalek ez dute arrakastarikizango, indarrak erretzeko arriskua dugu ez badiogu erantzunari izaera estrategikoa ematen. Orain arte ez gara gauza izan datozen urteotan nondik jo behar dugun adosteko, egunerokotasuna gainditzeko eta denok batuko gaituen foro bat indartzeko.
2008
‎Pentsatu dugu ez ote den erreakzio eskasa, estrategikoki motela (eta arras bidegabea). Zeren, ilaran gure ondoan dauden horiek al dira gure benetako lehiakideak?
2011
‎Atlasean ere biga badira publikatuak. Literaturan ere egin dugu ez dakit zenbat lan. Hor ageri da.
2014
‎Liburu elektronikoarekin, berriz, ez da halakorik gertatzen: nahiz eta ordaindu, soilik erabilera erosi dugu eta ez jabetza; hortaz, ezin dugu ez oparitu ezta saldu ere. Agian hori traba bat da literaturako liburu digitalek benetako jauzia eman dezaten; horren gainean hausnartu beharra daukagu, oztopo hori gainditzeko.
2015
‎Ez ginen joan horren bila. Gure bizitzan beti egin dugu ez ezertan aurretik ibili, eta jendeak egiten duena merezi badu bultzatu eta jendearekin, beraietako bat bazina bezala, lan egitea. Sekula ez aurretik ibili.
2017
‎Badirudi horrek egitearekiko lotura ezabatzen duela hein batean. Baina eskolan ikusten dugu ez dela nahikoa" nik ez dut egiten" formatua. Egiturak hor daude; zer egiten du norberak egiturak eraldatzeko?
2018
‎Gure arteko erronkan, euskaraz sortzeko desafioa hartu dugu, euskara hutsean, nonbait, hori ezinezko dela erraiten zaigunean hain zuzen ere. Duela gutxi prentsan eta batzuetan ahotan ere entzun dugu ez dela posible euskara hutsezko antzerki bat Baionako antzokian ikustea zeren eta euskal antzerkiak ez omen du mailarik. Beste aitzakia batzuk ere entzun ditugu.
2019
‎Alta, behin XXI. mendeko Euskal Herriko haurraren neurriaren nolakotasunaz pentsatzen hasita, uste dugu ez zaigula nahikoa izanen logika fisiko ala topografiko hutsean oinarritutako esku hartzerik; aldiz, aitzinera eramanen diren ekintzek, espazio fisikoa eraldatzera baino, hura moldatuz, komunitatearen hainbat tasunetan eragiteko nahi garbia izan lukete. Arkitektura eta hirigintza politiko kritiko batez ariko ginateke, beraz.
2020
‎Gure nazio ezaren inguruan eraikitzea komunitatea, elkarrekiko komunikazioan. Konturatu behar dugu ez garela nazioa, eta jakin behar da zergatik eta zelan ez garen nazioa.
2022
‎Hezkuntzako benetako profesionalak izan nahi badugu, ezin dugu ez ikusiarena egin. Gure curriculuma orekatzeko ordua da:
‎Balleteko eta beste dantza molde batzuetako elementuak baliatu dituzte eta, beraz, berehala ondorioztatu dugu ez direla euskal dantzan ari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia