2003
|
|
Konpromisoen bidea jorratu behar dugu garbi utziz euskara ikastea eta erabiltzea dela une honetan baliozko konpromiso bakarra. Euskaldunok dugun indar osoa erabili behar
|
dugu
ez bakarrik proiektuak sostengatzeko, baizik eta baita euskararen aldeko gizarte konp romisoak eskuratzeko ere. " Bai euskarari" erdaraz aldarrikatzearen garaia atzean utzita, ikastea eta erabiltzea baliozko konpromiso bakarrak direla azpimarratu behar dugu.
|
|
Hizkuntz politika kaltegarri eta estrategiko baten aurrean gaude, ez kanpaina koiuntural baten aurrean. Zentzu horretan, erantzun koiunturalek ez dute arrakastarikizango, indarrak erretzeko arriskua
|
dugu
ez badiogu erantzunari izaera estrategikoa ematen. Orain arte ez gara gauza izan datozen urteotan nondik jo behar dugun adosteko, egunerokotasuna gainditzeko eta denok batuko gaituen foro bat indartzeko.
|
2008
|
|
Pentsatu
|
dugu
ez ote den erreakzio eskasa, estrategikoki motela (eta arras bidegabea). Zeren, ilaran gure ondoan dauden horiek al dira gure benetako lehiakideak?
|
2011
|
|
Atlasean ere biga badira publikatuak. Literaturan ere egin
|
dugu
ez dakit zenbat lan. Hor ageri da.
|
2014
|
|
Liburu elektronikoarekin, berriz, ez da halakorik gertatzen: nahiz eta ordaindu, soilik erabilera erosi dugu eta ez jabetza; hortaz, ezin
|
dugu
ez oparitu ezta saldu ere. Agian hori traba bat da literaturako liburu digitalek benetako jauzia eman dezaten; horren gainean hausnartu beharra daukagu, oztopo hori gainditzeko.
|
2015
|
|
Ez ginen joan horren bila. Gure bizitzan beti egin
|
dugu
ez ezertan aurretik ibili, eta jendeak egiten duena merezi badu bultzatu eta jendearekin, beraietako bat bazina bezala, lan egitea. Sekula ez aurretik ibili.
|
2017
|
|
Badirudi horrek egitearekiko lotura ezabatzen duela hein batean. Baina eskolan ikusten
|
dugu
ez dela nahikoa" nik ez dut egiten" formatua. Egiturak hor daude; zer egiten du norberak egiturak eraldatzeko?
|
2018
|
|
Gure arteko erronkan, euskaraz sortzeko desafioa hartu dugu, euskara hutsean, nonbait, hori ezinezko dela erraiten zaigunean hain zuzen ere. Duela gutxi prentsan eta batzuetan ahotan ere entzun
|
dugu
ez dela posible euskara hutsezko antzerki bat Baionako antzokian ikustea zeren eta euskal antzerkiak ez omen du mailarik. Beste aitzakia batzuk ere entzun ditugu.
|
2019
|
|
Alta, behin XXI. mendeko Euskal Herriko haurraren neurriaren nolakotasunaz pentsatzen hasita, uste
|
dugu
ez zaigula nahikoa izanen logika fisiko ala topografiko hutsean oinarritutako esku hartzerik; aldiz, aitzinera eramanen diren ekintzek, espazio fisikoa eraldatzera baino, hura moldatuz, komunitatearen hainbat tasunetan eragiteko nahi garbia izan lukete. Arkitektura eta hirigintza politiko kritiko batez ariko ginateke, beraz.
|
2020
|
|
Gure nazio ezaren inguruan eraikitzea komunitatea, elkarrekiko komunikazioan. Konturatu behar
|
dugu
ez garela nazioa, eta jakin behar da zergatik eta zelan ez garen nazioa.
|
2022
|
|
Hezkuntzako benetako profesionalak izan nahi badugu, ezin
|
dugu
ez ikusiarena egin. Gure curriculuma orekatzeko ordua da:
|
|
Balleteko eta beste dantza molde batzuetako elementuak baliatu dituzte eta, beraz, berehala ondorioztatu
|
dugu
ez direla euskal dantzan ari.
|