2008
|
|
Gainera, MINTZA 2 deitutako rol jokoan, beren rolak ariketaren bukaeraraino mantentzeko zailtasunak erakutsi dituzte 5 urterekin hasitako ikasleek. Gaztelaniazko ariketetan ez
|
dugu
euskaraz aurkitutako ezberdintasunik topatu baina ingelesez egindako ariketetan 5 urterekin hasitakoen kontrako balantzea indartu egiten da. Alegia, ingelesez egindako hiru ariketetan, MINTZA 3, MINTZA 4 eta IDAZ 4 deiturikoetan, 5 urterekin hasitakoek okerrago adierazi dituzte ariketen asmo komunikatiboak:
|
2010
|
|
Hortaz, bi belaunaldien artean ez dago horrenbesteko alderik eta, beraz, hasiera batean, ez
|
dugu
euskara batuaren hainbesteko eraginik espero.
|
|
Estandarrari dagokionez, oro har, esan daiteke ez dagoela aldaera horren eragin handiegirik, Tolosako gaztearen aditz morfologian salbu. Oro har ere, Tolosako berriemaile berarengan atzeman
|
dugu
euskara batuaren eragin handiagoa. Horren zergatia arestian azaltzen saiatu gara, baina, berriz ere esango dugu labur labur:
|
2011
|
|
Batean ohartarazi behar da bizi formetan dugun euskararen eskasia eta higatze etengabea ez dela gaindituko diskurtso hutsez (eta diskurtsoak oso dira garrantzitsuak) edota boluntarismo pertsonal soilez (eta hau ere funtsezkoa da). Biziformetan den euskara baino ez da eta bizi formetan
|
dugu
euskara galdu edo biziberritzen.
|
|
Alegia, euskaldunok ez gara berez, baizik beste multzo batetikoak. Esate baterako, euskarazko irratsaioen entzuleak biztanlegoaren ehuneko hainbeste dira(?) Nola extrapolatuko
|
dugu
euskararen entzutea euskara ulertzen ez dutenetara?».
|
2012
|
|
z eta rekin. Ezaguna
|
dugu
euskararen zenbait erregistrotan rekin atzizkia ikus daitekeela instrumentala adierazten: adibidez, hizkera zainduan ezpataz hil/ zaindugabean ezpatarekin hil; eta zenbait testuinguru gramatikaletan aizkoraz jo/ aizkora horrekin jo.
|
2016
|
|
Komunikabideen eragina neurtzeko begiratzen da zenbat pertsonarengana heltzen diren. Ikerketa honekin erakutsi nahi
|
dugu
euskarazko komunikabideek badaukatela balioa hedapen soiletik harago bai eta kontabilitate ohikotik harago ere. Horretarako, beste ikerketa alor batzuetan erabilitako tresna bat egokituko dugu euskarazko komunikabideetara:
|
|
Ikerketa honekin erakutsi nahi dugu euskarazko komunikabideek badaukatela balioa hedapen soiletik harago bai eta kontabilitate ohikotik harago ere. Horretarako, beste ikerketa alor batzuetan erabilitako tresna bat egokituko
|
dugu
euskarazko komunikabideetara: balio soziala neurtzeko tresna, alegia.
|
|
2015ean egindako ikerketa baten emaitzak aurkeztuko dira artikulu honetan. Enpresen balio soziala neurtzeko tresna egokitu
|
dugu
euskarazko komunikabideetara, eta Goiena eta BERRIA komunikabideetan pilotatu dugu.
|
2017
|
|
Etxe berak sortutako beste aldizkari batean, RIEVen, topatzen
|
dugu
euskarazko beste artikulu bat: José Javier Fernández Altunak eginiko «Arte garaikidea eta krisialdiaren arteko harremanak:
|
2019
|
|
Hizkuntza gutxituekiko jarrera positiboak lantzeari dagokionez, Sarasuak (2013) euskararen egoera elebidun diglosikoa tarteko, euskal hiztun izatea kontziente hartu beharreko hautua dela dio. Kontzientzia horretan eragiteko baliabideak jorratu ezean, nekez eragingo
|
dugu
euskararen erabileran. Gainera, Idiazabal, Manterola eta Díaz de Gereñuk (2015) diotenaren arabera, identitatearekin eta integrazioarekin lotura duten jarrerek neurri handiagoan eragiten dute euskaraz hitz egiteko joeran, jarrera erabat instrumentalek baino.
|