2008
|
|
aipaturiko eragin horrekin erlazionatu izan da ia gehienetan, eduki politiko eta abertzaleak dituen liburutzat hartuz9 Horren adibide garbiena da Oteizaren lana aztertu duten zenbaiten ikerketaren zentzua, Oteizaren lan zabalaren zein aspektu interesatu zaizkien, eta zein ondorioetara iritsi diren. Honekin ez
|
dugu
esan nahi ikerketa guztiak horrela izan direnik, baina ondorengo adibideak esanguratsuak suertatzen dira. Lehenengoa C. Martinez Gorriaranek Jorge Oteiza.
|
|
2 Ez
|
dugu
esan sortzea. Izena emanez eratzen dugunaren aurreizatea ez dugu zalantza jartzen.
|
|
Osasun mentalari buruz hitz egiten dugunean, benetan interesatzen zaiguna pertsonen ongizatea da, eta sintomatologia aurkeztean ez
|
dugu
esan nahi gaixotasun edo patologia bat dutenik. Pentsatzen dugu emigratzeak suposatzen duen aldaketak eragina duela etorkinen egoera emozionalean, eta arrazoi desberdinek esplikatzen dituztela agertzen diren sintomak, esate baterako, emigratze prozesuak berak, irregulartasun egoerak eta bizi dituzten baldintza soziolaboralek.
|
2009
|
|
Atal honetan zenbaki kardinalei eta ordinalei bakarrik helduko diegu. Ezin
|
dugu
esan termino espezializatuak direnik; izan ere, eguneroko bizitzan erabiltzen dira, eta ez dute, beraz, erabilera berezirik. Hala ere, zenbakiak ez dira objektu materialak (sagarrak, mahaiak...), kontzeptu baten abstrakzioak baizik.
|
|
Aztertutako testu guztiak, Neurriztia izan ezik, 1936 urteko matxinada baino lehen idatzi ziren. Matxinada horrek bizitzaren arlo guztiak eten zituen; beraz, ezin
|
dugu
esan zer gertatuko zatekeen proposamen harekin, arrakasta izango zukeen edo ez. Izan ere, euskara baturako ez ziren hitz berri haiek hartu:
|
|
Ezin
|
dugu
esan autoreek helburu komun bat izan zutenik, ez bazen matematika euskaraz azaltzearena. Ez da igartzen, behintzat, adostasunez eta helburu argi batekin lan egin zutenik; are gehiago, norbanakoen lanak direla esan dezakegu.
|
2010
|
|
Eta hori, Hegoldekoentzat, oso bitxia da. Ez
|
dugu
esan, bada, ikuspuntu abertzalea dela liburuaren giltza nagusietako bat. Areago, euskal gazteriari eskainia dela?
|
|
Aurreko atala bukatu
|
dugu
esanez ezen egun zigor sistemak bizi duen kinka larria gainditzeko ezinbestekoa dela delituak eta hutsegiteak ebazteko bide, tresna edo prozedura informalak garatzea. Artikulu honetan landuko dugun zigor bitartekaritza da delituak eta hutsegiteak ebazteko tresna informalik garrantzitsuena.
|
2013
|
|
Kontuan izan behar dugu lehentasun horrek kontabilitatean gertatutako eboluzioarekin bat egiten duela. Honekin ez
|
dugu
esan nahi adierazle finantzarioak baztertu egin behar direnik, adierazle ez finantzarioekin osatu behar direla baizik (Kurman, Grosbois, Choisne eta Kumar, 2008: 210).
|
2015
|
|
b Ez
|
dugu
esan txoriak marraztu ditugula
|
|
b? Ez
|
dugu
esan txoriak marraztu ditugunik (enik egiten den hizkeretan, jakina)
|
|
Halaber, gai komikoetan barrea eragiten duten egoerak planteatzen dira gehienbat: karneta kendu dioten semea eta aitarena, afari erromantikoak kalte egin dion bikotearena... baina kasu batzuetan ezohiko egoeretara ere jotzen da, hor
|
dugu
esaterako Olentzero eta Aita Noelen adibidea edo besarkadak banatzen ari diren pertsonaien gaia.
|
2017
|
|
«Titiritero titirimundi» deritzon atalean (101 or.), hain zuzen, erreferentzia kultural ugari aurki daitezke. Hitzekin eta irudiekin jolasteko erabiltzen dira erreferentzia horiek, umorearen osagaia beti agerian dagoelarik, baina ezin
|
dugu
esan estereotipoak uxatzeko edo errespetuzko begirada bultzatzeko tresna argia direnik jolas horiek. Adibide bat jarriko dugu:
|
2021
|
|
Ez
|
dugu
esan nahi merkatu sozialak gizartera heltzeko eta, beraz, amaierako kontsumoa handitzeko norabidea baztertu behar duenik; merkatu sozialaren azkenengo helburua pertsonen beharrak asetzea baita. Baina ekonomia solidarioaren hazkunde estrategia hartze aldera, garrantzitsua da gizartearen aurrean ikusgaitasuna lortzeaz gain, geroz eta ekoizpen prozesu gehiago ekonomia solidarioaren logikan guztiz ekoiztu ahal izatea.
|