Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 255

2000
‎Izan ere, hauteskunde kanpainetan politikariek esan ohi dituzten gauzak maila jakin batean kokatu beharrekoak baitira ia beti: beste partidu politikoen deskalifikazioa, lau ideia orokor bezain sinple eta, hori bai," Guk geurean jarraituko dugu bide onetik baikoaz", beti ere goi maila batean, oso altutik doan mailan, oso urrun ikusten diren helburu batzuen atzetik beti...
‎Bide hori hartzera kondenatuak gara, ez baitugu beste biderik. Baina jakin behar dugu bide honek ez duela helmugarik: beti harrituta geratuko gara gauza baten edo bestearen aurrean.
‎Ados, Estepan, ados. Nahi baduzu, biok egingo dugu bidea elkarrekin. Ez dago arazorik.
2001
‎Burujabetzaren aldeko itun abertzale batetik, Lizarra eta Udalbiltzatik. Beraz, zergatik aldatu behar dugu bide hori?
‎Abertzale guztiak baturik askoz errazago egingo dugu bide hori, hori garbi dago. Batzuk pentsatzen dute izozketa politiken bidez ezker abertzalea maniobra tarterik gabe uzten duela eta gu erakusten ari gara badugula tarterik.
‎Halaber, enplegu bilarien sostengatzea eta lurraldearen aldeko promozioa, biztanleenganako harrera eta bizimoduaren hobekuntza, baita lantegiak honera biltzerko lana emendatuko ditu. Ikuspegi horretan, Zuberoa sartu behar dugu bide handi sare batean, aterabide nagusi bat da hori gure ibarrarentzat.
‎Askotan egin dugu bide horren balantzea. Esperientzia batzuk oso positiboakizan ziren.
‎Horrelako eginkizunetarako ez dugu gure artean ez gogorik ez girorik izan. Erruduna nor den jakiteak ez du axola handirik, baina hori ondo jakinaren gainean dugula abiatu behar dugu bide horietatik.
‎baina egina dugu bidea
2002
‎Demokrazia hori da, printzipio batzuen interpretazio desberdina dagoenean gehiengoak erabakitzen du. Eta printzipio horiek onartzen ez badituzte guk ulertzen dugu bide horretatik kanpo geratzen direla.
‎Arratsalde goibel eta ilun honetan otu zait lerro hauek idazten hastea, leihoak ematen didan zeharkako argiaz baliaturik, kontatu nahi baitizut zuri, gazte horri, nola pasatu garen, urte batzuen buruan bakarrik eta ia ia ohartu gabe, baserrietako arto landa zaharretatik hirietako arlo landu berrietara. Zeharka eta saiheska egin dugu bidea, leihoko argiak ere itzala zeharka eta saihetsean uzten duen bezala. Ez dakit istorio malenkoniatsu honek historia erraza duen, gauzak aldez aurretik pentsatu bezala gertatzen ez direnean, eta zergatik gertatu den gertatutakoa azaltzen hasten garenean, argudioak bata bestearen gainean muturka hasten direlako, elkarren traban eta elkarren etsai, askatzeko zaila den korapiloa eginez.
2003
‎Gas bidea izango dugu bide. Eta Lakiola baino lehenago, oroitarri bat, gogorarazten duena 1910eko gertaera mingarri bat.
‎Ez dakit horrela Euskal Herririk salbatu litekeen, baina daukaguna apreziatzetik hasi eta egingo dugu bide, pixkanaka...
‎Artikulu horrek merezi duen ez baldin badakigu argi eta garbi, edo azalpenak behar bezain argi ez badaude, galdetzea dugu bide onena, dirua eskaini aurretik.
2004
‎Ondoren pinu arteko bide lauan egingo dugu aurrera. Errekaren albo bietara dugu bidea eta hamar minuturen buruan Baltzolako auzora iritsiko gara. Basetxe zahar eta berriak ikus ditzakegu bi aldeetan eta asfaltaturiko bidexkan gora San Lorentzo baselizara iritsiko gara.
2005
‎Herriguneak lo dirudi, baina mendi auzoetan, aspaldi esnatu dira zakur, katu eta basogizonak. Inauteri giroa sumatzen da, eta Ageda santuaren usainari segika egin dugu bidea.
‎Aurrerago ura edango dugu iturrian, gaurkoz azkeneko aldiz. Santa Barbara mendiaren matrailari begira egingo dugu bide zati hau, eta hurreratuz joan ahala, konturatuko gara jendea ari dela sokatik zintzilik Santa Barbararen zimurretan gora egin nahian.
‎Errekako ur hotzak bizitza geldiarazten duela dirudi, baina adi begiratuz gero intsektu eta molusku txikiak ikus ditzakegu, fresko fresko. Erreka alboan dagoen bordaren ezkerraldetik jarraituko dugu bidea, berriro ere basoan murgilduz. Hemen izango da beti aipatzen den okil beltza.
‎Ordubeteko bueltaxka honen ostean, Donibane barrutik ezagutuko dugu. Otaegi plazan hasiko dugu bidea, Ugarteren eskultura ikusiz. Donibane kalean behera, ezkerrera Arizabalo jauregiak piztuko digu arreta, eta eskuinera, San Juan Bataiatzailea eliza ikusteko parada dugu.
‎EAEn, hortaz, hogeita bost urtean ez dugu bide makala egin. Ukaezina da orduko eta gaurko egoerak ez dutela zerikusirik, eta hori harrotasunez esan eta transmititu behar diogu gizarteari:
‎Berriz ere artadira sartu dugu bidea jarraitzeko. Oraingoan, artadiak aran antzeko bat dirudi.
‎Abiatu aurretik Done Jakue bidea adierazten duen mugarria ikusi ahal izan dugu bide bazterrean. Ondorengo bidegurutze orotan ere aurkituko ditugu antzeko seinaleak, izan ere, kostaldeko bidea hemendik bertatik igarotzen baita, Bolibarko Ziortza kolejiatatik Gernikara bidean.
‎Bertako ostatuan hartzen dira txartelak eta atzerantz egingo dugu. Aldapan behera hasiko dugu bidea, lakua inguratuz. Eskailera batzuetatik, arroilako baso txikian sartuko gara.
‎–Mugitu egin behar dugu hortik, ezin dugu bide erdian utzi.
2006
‎Eragozpen bakarra neguko egunotan bidean egoten den lokatza da. Putzu handienak saihestuz jarraitu dugu bidea, Otxateren inguruan bildutako misterio eta madarikazio sortari errepasoa eginez. Diotenez, denetik gertatu baita bertan.
‎Atentzioa deitzen du, hain handi ikusita. Eukalipto eta pinu artean egingo dugu bidea. Zoritxarrez, Busturialdean bertoko zuhaitzen lekua hartu dute bi zuhaitz horiek.
‎Borroka feminista bizi da eta Bilgunea dugu honen adierazgarri. Lau urte martxan daramagun eragile gazte baina sendo honetatik argi dugu bidea kontzientziazioa eta elkarlanak izaten jarraitzen dutela, metodologia eta elkarreragin berrituekin. Egun dugun jendartea ez da boteretik irauliko, emakumeok gure eskubideen lorpenean markatzen ari garen bidea da oinarria.
‎Tartean, eskuineranzko bihurgune batean erreka baten gainetik igaroko gara. Zuhaitz artean egingo dugu bidea, itzaletan, eta dugu inguruko paisaiaz gozatu. Hala ere, bide ederra da, erraz egiten dena, aldapa handiegirik gabekoa.
‎Aurrealdean pista ikusiko dugu, berriro ere basoan sartzen. Guk, ordea, ez dugu bide hori hartuko, gorantz jotzeko unea heldu baita.
‎Diferentzia erritmo eta denboretan egon daiteke, izatekotan. Akordio hori gaur ez da posible baina etorri daiteke, ez dugu bide hori ixten. Batasunari Na Bain egoteko eskaintza egin diogu behin eta berriz.
‎Eta bidea? Nola jakingo dugu bidea. Bobo ez da gurekin!
‎Lehengo ibilalditik ezaguna dugu bidea, eta nahiko arin goaz, aldamenetara begiratu gabe.
‎Mito horiek gaztelaniarekiko goresmen hanpatuekin osatu ohi dituzte, baina ez dugu bide horretatik segituko. Hauxe bai interesatzen zaigu azpimarratzea:
‎Inon gustura ez gaudelako maite dugu bidea. Beti behar ez den tokian gaudela iruditzen zaigu baina dabilenari barkagarri zaio behar ez den tokian egotea, dabilenari iritsi arteko tartea geratzen zaio esperantza.
2007
‎Ordu laurden inguru ibili ondoren ondo seinalaturiko trikuharriarekin topo egingo dugu bidearen ezkerraldean. Kalkolitiko Neolitikokoa da (K.a.
‎Nazioartean nekez egingo dugu bidea esanaz: " Herri bat garelako badugu erabakitzeko eskubidea, eta hori aitortu egin behar diguzue.
‎Elizondotik Urkiagako mendatera GR ikur zuri gorriak jarraituz osatuko dugu bidea, gailurren bat edo beste igotzeko baino ez ditugu utziko alde batera arrastoak. Elizondoko elizaren atzealdean hasiko dugu txangoa (200m), Santa Engraziko ermitara doan errepidea jarraituz.
‎Proposamena hainbat abertzale alde batera utzita PSOErekin akordio batera iristeko egin zen. Guk ez dugu bide hori egingarria ikusten. Eta honetan ere" ELA maximalista eta prepotentea da, espaziorik gabe gelditu da, protagonismoa galdu du" entzun dugu.
2008
‎Hortxe bisean bisean ikusgai daukagun herria, aldiz, Lakarri da. Ibarrenborda etxea igaro eta berehala, ezker alderat jo behar dugu bide harriztatu batean gora. Horrek Beheitiborda etxe hondatuaren albotik pasaraziko gaitu eta aurrera jarraituz Arretalepoa baserri abandonatura iritsiko gara, ordu erdi batez.
‎Erabileran, tokikotasunean, aisialdian, motibazioan eta sustapenean zentratu gara. Noski, Iñakik esan duen bezala, egoera soziolinguistikoak, biztanle kopuruak, euskaldun kopuruak, udalean dagoen alderdiaren jarrerak... asko baldintzatzen dute eta horren arabera jo dugu bide batetik edo bestetik, baina oinarrian ez dago desberdintasunik.
‎Espainiarrek Ameriketan sarraskigintzan zihardutela, portugesek egindako gotorlekuak ageri dira Asilahn hasi eta Essaouiraraino, kolore zuri urdinez. Baina hotz egiten du eta egun gutxitan egin dugu bidea, hegoaldea atzeman guran.
‎Oker hartu dugu bidea estreinakoan. Euriak ez du harea behar beste gogortu gainera, eta orain ulertu dugu zer den harea bigunaren arriskua.
‎Aurrerantz jarraitu dugu, irlandarrak negoziatzen ari dira oraindik. Landetako autoa doa aurretik, eta halako batean polizia baten txilibitu hotsa entzun dugu bide bazterretik. Bigarren geltokia da, lehengo mugaren ostean aduana dator, autoko paperak egiteko.
‎Mugako paper guztiak beteta hartu dugu bide berria. Duela hiru hil burutu zuten, azken urte biotan Internetez jarraitu izan ditut lanen gorabeherak.
‎Garai hartako Nafarroa kontuan izanik, ez dira eskas hipotesi hori on tzat ematera bultzatzen duten arrazoiak. Halere, ez dugu bide hau segituko hemen, zeren, ikusiko dugun bezala, Linguae> Vasconum> bezalako liburu bat Frantziako letren bilakaeraren arabera kontestualizatuz geroz, desagertzen baita Mitxelenak eta haren jarraitzaileek egin behar izan zituzten interpretazio paradoxikoen beharra.
‎Zentzu horretan oso interesgarria izango litzateke hautesleen eta proposatuen arteko harremanari buruzko ikerketa sistematiko bat egitea, hots, urteak joan urteak etorri, hautesle karguak zein familiak edo pertsonak monopolizatu zuten jakitea; eta era berean, zelako loturak sortzen ziren auzokideen artean, urte batean urlia hautesle delarik sendia proposatu bazuen, ea sendia hautesle suertatzen zenean urlia proposatzen zuen. Zoritxarrez, ikerlan honetan ez dugu bide hori sistematikoki jorratu, baina bai aurkikuntza bitxiak egin. Adibidez, hautesleek elkar proposatu zezaketela:
‎Arestian ikusi bezala, Bourdieu ren ustez, pertsona izenek ez dute erreferentziarik, aitzitik, ustezko erreferentzia baten? (nor) beratasuna? sortu nahi dugu haiek erabiliz, hartara izugarrizko abstrakzio bat dugu bide: esentzia iraunkor eta egonkor bat irudikatzeko, aldaketa guztiak baztertu behar ditugu.
‎Gure nortasun agiria ezkutatu gabe, beren eguneroko lanean euskararen esparrua zabaltzen duten guztiekin batera abiatu dugu bidea. Horrexegatik, gure iritzi atalean hainbat komunikabidetan ari diren kazetari ezagunak aurkituko dituzue.
‎Isilik egin dugu bidea. Kasino aurretik iragan gara, aparkatzeko tokiren baten bila.
‎Zertarako egin dugu bide hau guztia. Zertarako jakin nahi dugu genomen sekuentziak nolakoak diren?
‎Mikele Hegoarrak ondo ezagutzen duen adixkide bat izan zaigu presondegian. Horrek dionaz eta hemendik laster kanporatzekotan ez dugu biderik, erho zozoak garela sinitsaraztekoa baizik.
2009
‎Imanol anaiak ez zuen bere burua frontman gisa ikusten, baina harrera ona izan genuen. Hala, diskoz disko egin dugu bidea. Fran Iturberi gitarra bat erosi behar genion, eta azkenean gitarra erosi ez eta taldera sartu zen; Senperena batu zitzaigun…
‎Alderdia batzeko saiakera egin dugu, EA sortu zuen nortasunera bueltatzeko. Baina ez dugu bide horretan lagunik aurkitu eta alderdiko etorkizuna erabakitzeko orduan berriz baztertu gaituzte, Kongresuko antolakuntzatik eta bertan eztabaidatuko diren edukiak erabakitzeko prozesutik at utziz, gaineratu dute.
‎Arzalluzen iritzian, gizartearen erdia baino gehiago abertzalea da eta gorrotoak, irainak eta erasoak albo batean utzita, denok batera egin behar dugu bidea eta orduan, botoek laguntzen badute, gehiengo absolutua izango genuke eta zerbait egiteko moduan egongo ginateke, azaldu du.
‎Bere iritziz, ez da borroka armatuaren unea. Guk proposatzen dugu bide politikoak eraginkorragoak direla une honetan, Euskal Herriaren helburuei erantzuna emango dien espazio juridiko politikoa eraikitzeko unea baita, eta fase horretarako borroka armatua ez den bide berriak eta zaharrak behar dira, hots, borroka instituzionala, masa borroka eta ideologia borroka, amaitu du.
‎Zientziaren komunikazioa Elhuyarren jardun garrantzitsuenetako bat delako urratu dugu bide hau. Azterketa honekin oinarri bat finkatu da, non gauden jakiteko.
‎H AMAR minutu luze behar dira Martinen etxetik erakustokira. Baina hiria jendez beteta dago eta ia ordu erdi behar dugu bidea egiteko. Gau zeruan urdina zen nagusi Deustutik irten garenean baina izar negar dago orain.
‎KURTZ: (OFF) Plastikozko (ON) tutu luze moduko bat (OFF) eraiki dugu bidearen inguruan eta helioz bete dugu. Eta, dakizuenez, helioaren dentsitatea airearen zazpirena da.
‎Gure inguruko erdarek sistema hori erabiltzen ez badute, nazioartekoa eta ofiziala izanik ere, euskaraz ere ez dugu erabiliko, ez dugu bide zaila hartuko. Beraz, zer egin?
‎(?) Bi hilabete du Gure Irratia sortu dela: eta jadanik frogatu dugu bide zuzenean gabiltzala. Egunean hiru orenekin hasi gira.
‎Ezin daiteke erronkatzat hartu gailurra jotzea besterik gabe, duela 40 urte lortutakoa errepikatuz. Horretarako, estilo alpinoan egin nahi dugu bidea, joera berritzaileekin bat eginez, aurreratu zuen Iñurrategik. Taldeak eskarmentu handia dauka mendian.
‎Auzoak auzotarrentzat eraiki eta sortutako proiekturik dute zapuztu. Urrats sendoz hornituko dugu bidea, eta gurea dena berreskuratuko dugu.
‎Bost minutuz jarraituko dugu bide nagusian, eta Garaio aurrez aurre azaltzeaz bat, ezkerreko sakonuneari ekingo diogu, Baltzolako leizerantz (E). Eskalatzaileen paradisua ikuskatutakoan, 40 metroz egingo dugu atzera, eta ezkerrera joko dugu (E), Behikoba edo Abaro tunelaren bila.
‎Demokrata edo biolentoa. Guk eraiki nahi dugu bide bat Estatuari erresistentzia egiteko, baina bide erabat baketsuan egin nahi dugu. Eta uste dugu desobedientzia edo erresistentzia zibila dela modua.
‎Honen aurrean konponbide demokratikoa da guk aldarrikatzen duguna. Eta argi dugu bide errepresiboa eta soluzio demokratikoak ez direla osagarriak, kontrajarriak baizik", esan dute gaur Hernanin emandako prentsaurrekoan. Bide batez, data horretan gerra zikina salatzeko mobiliza dadin eskatu diote herriari:
‎Honen aurrean konponbide demokratikoa da guk aldarrikatzen duguna. Eta argi dugu bide errepresiboa eta soluzio demokratikoak ez direla osagarriak, kontrajarriak baizik. Guk Euskal Herriak bizi duen gatazka politikoa konpontzea nahi dugu, herri honetan justizia eta demokrazia ezartzea bilatzen dugu, errepresioaren benetako memoria egitea.
‎Kontua da aipagai ditugun hizkuntza aukeratzeko eskubidea eta bi hizkuntzak erabiltzeko adina ezagutzeko obligazioa taxuz uztartzen asmatu behar dela une oro. Izan ere, herritarren euskararekiko identifikazioa eta atxikimendua dira ezinbesteko abiaburuak eta giltzarriak euskara indarberritu ahal izateko, eta uste dugu bide horretan ateak itxi behar zaizkiela bai lozorroan geratzeari bai herritarren gogoa behartzeari ere. Honetan ere oreka gordetzean dago koska, eta oreka hori gordez egin daitezke, eta egin dira?
‎XX. mendeko lehen erdialdean berpizkunde sinboliko kultural ederra gertatu zen, ordea. Beharbada aurkituko dugu biderik pareko loraldirako.
‎Nazionalismoak gainditzea bide luzea eta zaila litzateke, baina ibilbidea aberatsa eta emankorra, oso. Gero argituko dugu bide hori. Baina garbi geratzen da zein den nire tesia?
2010
‎Ez dakit espero zen EAJ egotea akordio horretan, baina ez dut uste aparteko ekarpenik emango liokeenik EAJ hor egoteak. Guk uste dugu bide bat egin beharra dagoela eta bakoitzak egin behar duela berea, EAJk ere. Baina prozesu bat abian jarri den edo ez... ikusiko dugu.
‎Gure gaurko saioa ere heldu da bukaerara. Gaztelugatx laga eta itsasoari begiratzea utzi gabe iparralderantz egingo dugu bidea, gure hurrengo KRESALA Donibane Lohizunetik aurkezteko.
‎Lan honen bitartez, uste dugu bide ireki bat uzten dela gai honen barneanr uztarturik dauden agente sozialetan barneratu edo sakondu ahal izateko. Pentsamendu sozialaren ezagupenak ahalbidetuko du sentsibilizazio eta trebakuntzaa bideratutako proiektuak diseinatzea.
‎" Agian beste antzezlan batzuk egingo ditugu. Baina, oraingoz esku artean dugunarekin hasiko dugu bidea", diote.Biharko estreinua irekia da. Sarrera doan da, eta hori horrela, Debagoiendar guztiak gonbidatu gura dituzte Eskoriatzako emanaldira.
‎Egin dugu bide erdia. Eguberriak direla eta, ibilgailu gutxiago dago errepidean, zoritxarrez.
‎Guk gurera egokitu dugu filosofia hori, ez kopiatu. Ez dakigu hori biderik onena izango ote den, baina ikusten dugu bidea izan izango dela.
‎Eta bide horretan ezin da atzera egin. Elkarrekin egin dugu bidea eta elkarrekin aurkituko dugu ETA betiko gure bizitzetatik kanpo uzteko konponbidea. Bakearen bidean, aurrera egiteko funtsezko bost oinarriak ezarri ditugu.
2011
‎Gure helburua bat egitea izan behar du, ala? Bakea dugu bidea horretarako, Gandhi hura hartzen dut nik gidari, eta duela urte batzuk Egunkaria n nire gutun batean izkiriatu nuen bezala, desobedientzia zibilaren bitartez herritarrek egin behar diegu bultza gure alderdi horiei guztiei batu daitezen eta euskal jendartean dugun batasuna politikan ere egin dadin benetako. Bakea dugu bidea bai, gure helbururako.
‎Bakea dugu bidea horretarako, Gandhi hura hartzen dut nik gidari, eta duela urte batzuk Egunkaria n nire gutun batean izkiriatu nuen bezala, desobedientzia zibilaren bitartez herritarrek egin behar diegu bultza gure alderdi horiei guztiei batu daitezen eta euskal jendartean dugun batasuna politikan ere egin dadin benetako. Bakea dugu bidea bai, gure helbururako. Benetan ETA juntagailuak batu ditzala Euskadi (edo Euskal Herria) eta Askatasuna hitzak, armarik gabe, su eten garai itxaropentsu honetan gaudela aprobetxatuz.Ainara Maya.
‎Horrek dakar naturari kalte egin eta zigortzea, natur baliabideak agortzea, eta gizartea ez da zoriontsuagoa ikusten, inoiz baino behar handiagoak daude, jendea inoiz baino estresatuago dago,... ez dut uste eredu oso ona denik. Pentsatzen hasi behar dugu bide honek ez daukala irteera onik eta beste eredu bat behar dugula.Japonen gertatutakoak leiho bat irekiko al du. Ez dakit. Kazetariok badakigu gauza hauek nola izaten diren:
‎noski; bestela ez nintzen pozik irtengo». «Subiranistek irabazi egiten dugu bide politikoa irmo aukeratzen dugunean», erantsi du Elorrietak.
‎Gure lana eraginkorra da, eta lanean jarraitzeko asmoa dugu, lan horrek erabateko zilegitasuna baitu.Animalien salbamendu agerikoen bidetik aurrera jarraitzeko asmoa duzue. Auzia amaitzen denean berriz aztertuko dugu zer egin. Hala ere, ez dugu bide beretik ez jarraitzeko arrazoirik ikusten, oraingoz bide hori zilegitzat jotzen baitugu.
‎Ustez, Tantauik honela erantzun zien galderei: «ez dakit», «ez dut informaziorik», «ez da nire espezialitatea».«Hasieran, sinetsi egin genion, baina orain argi ikusten dugu bide militarraren alde egin duela. Ez dugu gobernu militarrik nahi!», zioen oihuka atzo Tahrir plazan Ahmed Badran ek, Uasat alderdi islamista moderatuko gazteen bozeramaileak.
‎Norbere ametsekin zintzo izan eta irmo eutsi diogu horien aldeko konpromisoari. Horrela egin dugu bidea, mendietatik jaisten diren urak bildu eta euri berrien indar eta bultzadarekin. Horrela iritsiko gara helmugara, milaka errekatxo bihurri itsaso bakarrean nasaitzen diren moduan, apal, geldiezin, herri aske batera.
‎Edo behartuta egin dugu bide hori, trantsizio desordenatuaren bidez, behi puztuek hiltegirako bidea egiten duten antzera. Kasu horretan, jasan dugu sufrimendu, injustizia, desorden sistemiko eta militarismo gehiago, begiratu azken aspaldiko gerra tragikoenei:
‎Argi ikusi dugu bide honetan aurrerapauso eraginkorrak eman daitezen beharrezkoa dela prozesu antolatu eta orkestratua abiatzea. Norabide berean jarri behar ditugu herri honek euskaraz bizitzeko adierazi duen nahia eta horri erantzun behar dioten hizkuntza politikak.
‎Elkarren ondoan eserita egin dugu bidea gaur goizean, eta landa mugagabe baten erdian jaitsi gara autobusetik. Urdinez edo berdez jantzita gehienak, ehunaka ordezkari dabiltza, pala eskuetan, bere eginkizuna betetzen, eta neuk ere bota diot lur pixka bat nire landare txikiari.
‎Zuhaitz artean dabilenak basoa ikusteko nola, horrela egin behar omen dugu mundua ezagutu nahi badugu: harritzekoa badirudi ere, errealitatera hurbiltzeko urruntzea dugu bide bakarra. Bertakoaz jabetu nahi izanez gero, alde egitea dugu hoberena, distantziak ematen duen ikuspegia baita mundu korapilatsua ulertzen hasteko modu eraginkorrena.
‎Sindonak presarik gabe hartu zuen hitza: Magliana rena egina dago, aspaldi dugu lan hitzarmen moduko bat haiekin, beraz, ez da egonen arazorik, dei pare bat eginen dut oraintxe berean eta, martxan jarriko dugu bide hori. Ongi da, hitz egin zuen artzapezpikuak, baina dena den, lapurrak topatzen ez ditugun bitartean, odola isurarazi egin behar dugu.
‎Bera eta biok. Elkarrekin egin dugu bidea. Urte hauetan guztiotan.
2012
‎Aditza izaten da oztopo nagusia, titular bat edo kanta bat idazterakoan edo euskarara itzultzerakoan. Ezin dugu bide estu batean gurdi handi bategaz ibili, egokitu egin behar dugu.
‎Kontua da harantzako bidea egin zutenentzat gero eta beharrezkoagoa dela honantzako bidea egitea. Ondarroarrek esaten zuten moduan, iparra galdu barik egin behar dugu bidea, baina ez dakit hegoaldera larregitan joan ez ote garen iparra begiak itxita aurkitzeko. Egin dezagun bidea, baina bueltakoa.
‎" Guretzat autogestioa oinarrizkoa da. Etorkizunean erakunde publikoetatik diru-laguntzak hartzea ez da guztiz baztertzen, ez gara dogmatikoak horretan, baina momentuz ez dugu bide hori hartuko eta argi daukagu gure diru baliabideak inoiz ez direla erakunde publiko edo pribatuen diru-laguntzen eskuetan egongo".
‎Indar metaketak goia jo duela ematen du, eta agian beste estrategia batzuk bideratzeko beharra agertuko da orain. EiTBko platoan Rafa Larreina EAko ordezkariak abstenitu diren horiengan jarri zuen begirada," hortxe dugu bidea egiteko" esan zuen.
‎Dena dela, gure herrian beti izan dira eredu eraginkor eta miresgarriak. Haiekin batera, ikasi dugu bidea zein den: euskararen alde bizi oso bat ematea, zailtasunak gorabehera.
‎Proiektatzen ditugun ikus entzunezko ekoizpen gehienak etxean egiten ditugu, eta, horregatik, batzuetan aukera izaten dugu FECYTen [Zientzia eta Teknologiaren Espainiako Fundazioa] diru laguntzetara aurkezteko. Halakoetan aukera izaten dugu bide horretatik sarreraren bat lortzeko, baina noizean behin izaten da hori. Halako murrizketarekin, ba al dago Planetarioari eusterik?
‎GERMAN. Badakit, baina ahalegin guztia egin behar dugu bide judiziala saihesteko.
‎Elkarrekin egin behar dugu bidea, eta gure egitekoa da harreman bideak ezartzea, familiek eta hezitzaileek haurren heziketari buruzko irizpide komunak partekatzeko, eta bi testuinguru horien arteko jarraipena eta koherentzia bermatzeko.
‎Bertsoak bidea erraz, natural, normal egin duten eremuekin alderatuta, jauzika ibili gara gu, ahuntzak bezala. Inbidiaz begiratu diegu azpiko solairuetakoei, eta desio izan dugu bide lau bat gure aurretik… Eta jardun gara beraiekin elkarlanean ere, bide lau hori lortzeko.
‎Guztiok jar dezakegu gure hondar alea. Elkarrekin, elkar hartuta, guztiok batera lortuko dugu bidean jartzen dizkiguten oztopoak gainditzea eta euskaraz bizitzea lortuko dugu. Gaur egun bizitzen ari garen unea, testuinguru ezin aproposagoa da euskararen normalizazioan behar ditugun aldaketak emateko.
‎Autonomia horretan da: gure bizitza antolatzean, ez dugu aldez aurretik ezer muga sakratu edo betierekotzat joko, ez dugu bide itxirik onartuko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 162 (1,07)
ukan 93 (0,61)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia