2000
|
|
askatasun horretan gal ez gaitezen ondo aukeratu behar dugu zein denguri gehien interesatzen zaigun filosofia egiteko modua. UEUko Filosofia Sailean, adibidez, euskarazko filosofia praktikoa aukeratu dugu filosofia egiteko modutzat.Horrela, Euskal Herriaren beharrei begira Euskal Herritik egiten den filosofia bilatzen
|
dugu
batez ere, zer garen eta zerk inguratzen gaituen, apurka apurka eta guztion artean problematikotasun bihur dezagun.
|
|
Ez gara zaldunak. Egunero ikusten
|
dugu
batek bestea, zertxo garen. Halakoxeadaukagu hemen historia ere atzean.
|
2001
|
|
– Jarduerari amaiera egokia emango diogu, hots, ez
|
dugu
bat batean bukatuko; nolabait esatearren, biribildu egingo dugu, eta joaten utziko.
|
2002
|
|
Aurreko atalean, 90eko hamarkadako euskal ekonomiaren kanpo dinamikotasunaeta irekitasun gorakorra egiaztatu
|
dugu
batez ere. Orain kanpo susperraldianindustria enpresek izandako erantzukizun desberdinak aztertuko ditugu.
|
|
Hasteko, ahozko formalaren genero den ahoz gorako irakurketak dituen hainbat ezaugarriren artean, oraingo honetan oso kontuan hartuko
|
dugu
batez ere honako hau: ahoz gorako irakurketa idatzizko eta ahozkoaren jardunen arteko zubia da.
|
|
Beraz, araututako harremana da komunikazioa, erlazio sistema oso bat. Komunikazioa eta informazioa eskutik daude lotuta, ez
|
dugu
bata bestea barik ulertzen, bata bestearen bidea da eta. Informazioa komunikazioaren erreminta da, edukien trukaketa prozesuetan.
|
|
Hedabideek gero eta gehiago egituratzen dute gure bizimodua gizarte modernoetan. Goizean, irratia entzutean, nazioarekin egiten
|
dugu
bat, han eta hemen zer gertatu den jakitean; egunkaria irakurtzean, geure aisian zer egingo dugun planeatzen dugu.
|
|
Gainerako guztiak hiru mota horien barruan sartzen dira; ez
|
dugu
bat ere aurkituko goraipatzeko edo gaitzesteko, gogatzeko edo asmoa kentzeko, zerbait bilatzeko edo arbuiatzeko ez bada. Denetan egingo da halakoren bat:
|
|
Elipsiaren berri emango dugu eta hori izango da, hain zuzen ere, banaketa irizpide: elipsiaren aurrekoa landuko
|
dugu
batetik eta ondokoa bestetik, gerora erabilgarri izan dadin. Bi analisi batean eskainiko ditugu, hortaz.
|
2005
|
|
Ikasturteko Plangintzaren ebaluazioa, Ikastetxearen Memoriaren bidez egingo da. Gai honetan sakontzeko asmorik ez dugunez gero (hurrengo atal batetan sakontzen baita), hauxe aipatuko
|
dugu
batez ere: UrtekoPlanaren ebaluazioak ikastetxearen hobekuntza lortzeko izan behar duela.
|
|
Menderagailurik ez, beraz eta horren ordez, esaldi nagusiak guztiak. Eta lotura nola egingo
|
dugu
bat bestearekin. Alborakuntzaren figura erabiliko dugu, juntagailurik erabili gabe, ahal dela.
|
2007
|
|
Ak sortzen du B, edo A da Bren arrazoia. Gaien berezko konplexutasunak direla medio, argudio eredu desberdin eta, era berean, osagarriekin egiten
|
dugu
bat: a) argudio batzuek kausa harremana ezarri egiten dute, b) beste argudio batzuk kausaharremanaz baliatu egiten dira, c) aldiz, beste batzuek zantzuak hartzen dituzte kontuan, eta d) azkenik, argudio batzuek azalpena hobesten dute (Plantin, 2002).
|
2008
|
|
Herritik alde egin zuten boluntarioak ikertzeko zerrenda hau askoz fidagarriagoa da, boluntario guztien adinak agertzen direlako. Eguneroko isunera zigortu zituztenen zerrendak, ordea, ez digu euren adinari buruzko informaziorik eskaintzen, eta kasu horretan 1861eko erroldan aurkitu ditugunen lagina erabili behar izan
|
dugu
batez besteko adina kalkulatzeko, eta euren ogibidea ezagutzeko.
|
2009
|
|
Euskal Herriaren kasuan, gutxi badira ere, egon badaude, kazetarien kronikaeta erreportajeez gain, gerra garaian edo ondorengo urteetan lehen pertsonan idatzitako lanak, Francoren aurkari zein aldekoen begietatik gerraren eta diktadurareneraginaren neurria hartzen lagun diezaguketenak. Bi adibide ekarriko ditut hona.Hor
|
dugu
batetik Marcelino Ayerra ren No me avergonce del Evangelio (Ayerra, 1958), erbestean, Argentinan argitaratua. Francoren zentsurak debekatua zuen etabeste hainbat libururekin gertatu bezala, luzaz era klandestinoan besterik irakur ezzitekeen16 Kontrapuntuan, hor dugu ere frankisten aldean borrokatu zuen Sebastian Salaverria ren testigantza, Neronek tirako nizkin izenburu ezin adierazgarriagoarekin Auspoa sailean 1964an argitaratutakoa.
|
|
presidentetzara iristeko etabertan ondo moldatzeko garrantzitsuak direnak. Elementu asko aipa zitezkeenarren, uste
|
dugu
batik bat ondorengo hiru aspektuetan laburtu daitezkeela: jendeaeta erakundeekin harremanak egiten jakitea, pragmatikoa izatea, eta «zentzuduna» (edo arrazionala) izatea presidentetzaren eguneroko lanean.
|
2014
|
|
Pantailetako narrazioetan ez dugu garai batean gertatu zenarenisla aurkituko, zinema ez baita garai baten irudi gardena erakutsiko digunispilua. Nolabaiteko erakusleiho izaera onar diezaiokegun arren, gizarte eragilekontsideratzen
|
dugu
batik bat. Horregatik, ikasketa kulturalek kulturari ematendioten zentzuaren barruan sartuko litzateke zinemagintza ulertzeko dugun modua.Ikuspuntu horren arabera, kulturari dagokiona, kolektibo/ sentsibilitate ezberdinekberen presentzia eta mundua ulertzeko duten era zabaldu edo nagusitzearen aldegauzatzen duten borroka espazioa litzateke.
|
2015
|
|
Eneko Etxeberria Bereziartua, Azpeitia1971 Abokatua da eta oker ez banago EHUko irakaslea. Guk Azpeitiko alkatea ere badelako gonbidatu
|
dugu
batez ere, udalerri horretan bizi den egoeraz hausnartzeko. Bere hitzaldiaren izenburua. Eguneroko errealitatea udal batetik?
|
|
Eneko Etxeberria Bereziartua, Azpeitia1971 Abokatua da eta oker ez banago EHUko irakaslea. Guk Azpeitiko alkatea ere badelako gonbidatu
|
dugu
batez ere, udalerri horretan bizi den egoeraz hausnartzeko. Bere hitzaldiaren izenburua. Eguneroko errealitatea udal batetik?
|