2001
|
|
Bizitza politikoaren emanean gertatzen den bezala, egungo kazetaritzaren portaera askoren erroak aurreko garaian daude finkatuak, aurre  ko garaikoak dira haien informazio molde gehienak. Errejimen frankistaren amaieran sortu zen garaira," Trantsizio Demokratikoa" izenez sortu zen garaira, mugatuko
|
dugu
azterketa. Dudarik gabe, aurreko aroak ere klabe balio  tsuak, garrantzitsuak inolaz ere, eskainiko lizkiguke monarkia parlamentarioa ezarri ondoko garaiko hedabideen azterketarako.
|
2002
|
|
Beste aldetik, azpiegituren esparrua mugatu behar izan
|
dugu
azterketa honetan. Ezaguna denez, azpiegitura terminoaren atzean mota askotako baliabide etasareak sartzen dira; hala nola, garraiokoak, telekomunikabideen arlokoak, teknologiaren arlokoak, kulturakoak, energiaren arlokoak, hezkuntza eta osasun sistemakoak, eta abar.
|
2003
|
|
A.I. Eztabaidagunea ez da sortu inoren zerbitzurako ez inori ezer demostratu ahal izateko. Ez
|
dugu
azterketa bat pasatzen ari garen ustea, ezta azterketa bat inposatuko zaigunik ere. Zorionez gizarte zibila heldua da eta heldutasun horretatik apustu eraikitzailea burutu nahi dugu, gure ekimena ahalegin bateragarria da.
|
2004
|
|
Gai honi buruz dauden ikerketa bakanak ez dira batere itxaropentsuak orain arte. Gogoaren nahia amets hutsarekin ez nahasteko, hobe
|
dugu
azterketa enpirikoen lurralde gordinean murgiltzea. Euskarak, itxura denez, euskaldun izatearen bihotz gunean bere itzala galduxea duela erakusten digute iritzi ikerketa hauek, nahiz eta zantzu pozgarri batzuetarako itxaropena erabat ez galarazi.
|
|
Baina orain, Harri Aroan gaude eta hemen ez
|
dugu
azterketez kezkatu beharrik.
|
|
Ezezkoan nago. Eta oker ez banago, nekez asmatuko
|
dugu
azterketa zuzenak egiten tresna egokien ezean.
|
2005
|
|
" Egungo gazte hizkeraren egoera aztertzea, euskararen normalizazioan duen garrantzia eta etorkizuneko es trategiak jartzea da helburua. Baina ez
|
dugu
azterketan bakarrik gelditu nahi, etorkizuna irudikatu nahi dugu. Oinarri berri batzuk jarriz, gure praktika horretara egokitzeko".
|
2006
|
|
Azkenik, Kojevek Hegelen gogoeta gaurkotu eta frantsesez jarri nahi izan zuen; gu Kojeverena euskaraz berridazten ahaleginduko gara, errusiarrak kontzeptu berdinak adierazteko garai desberdinetan erabilitako hitz desberdinak koherentzia ulergarriago batera bilduz, korapilo eta ñabardura zailak argituz eta, azken batean, lan pedagogiko bati ekinez. Begirunezko hermeneutika baten bidez mamituko
|
dugu
azterketa, hots, testuak itzuli, antolatu eta interpretatuko ditugu. Kojevek berak filosofia zabaltzeko orduan pedagogiak duen garrantzia azpimarratu zuen, eta" filosofia" izena merezi duen gogoetak ez duela eragozpenik edozein hizkuntzatan goitik behera eta osotoro azaldua izan dadin, itzulpenaren bidez. Halatan, Kojeverentzat, egiak, alegia, egiaren adierazpenak, alemanetik frantseserako bidean, zein frantsesetik euskararakoan, ez du fitsik ere galtzen.
|
2007
|
|
Gure zeregina hori esatea da. Batzuetan oker egongo gara, ez
|
dugu
azterketetan bete betean asmatuko beti, ez dena argituko, baina ikusten duguna esaten dugu, hau da, nazionalismo instituzionalaren zeregina oso pobrea dela.
|
2008
|
|
Eta esana dugun bezala, une honetan horixe da gure ikuspegi konputazionaletik lortu nahi duguna. Hortaz, hasteko oso baliagarri eta beharrezko tzat jotzen
|
dugu
azterketa hau.
|
|
Prostatako gaixotasunekin eta prostatako minbiziarekin lotutako ondorio negatiboak ere ez ziren hauteman. «Uste
|
dugu
azterketa hori dela orain arte testosterona gehigarriei buruz egin den handiena», azaldu dute ikerketaren egileek, eta ‘JAMA’ aldizkarian argitaratu da. «Ondorioek adierazten dute gehigarri apal batek ez dakarrela onura garbirik testosterona gutxi duten gizon osasuntsuentzat, zenbait osasun eta portaera adierazle funtzional eta kognitibo kontuan hartzen direnean», erantsi dute ikertzaileek.
|
2009
|
|
NAROA: Hasteko, ospitalera eraman behar
|
dugu
azterketa orokor bat egitera. Bihar goizerako hartu dut txanda.
|
|
Ondoren ditugu bakoitzaren ezaugarri nagusiak. Aplikazio mailako protokoloek eta mezuen formatuak azterketa sakonagoa merezi dute; geroko ataletan egingo
|
dugu
azterketa hori.
|
|
Aukeratu ditugun bederatzi testuetatik zortzi Espainiako militar batzuen 1936ko matxinadaren aurrekoak dira, 1913 eta 1933 urteen artekoak. Azken testua euskara batua sortu ondoren idatzi zen, 1971n, Caracasen, baina aurrekoen jokaera bera du; horregatik sartu
|
dugu
azterketa honetan.
|
2010
|
|
Guztiarekin ere, ikerketa hau mamitze eta ontze bidean, egokitzapenak eta moldaketak egin beharra izan dugu. Hots, ez
|
dugu
azterketa molde jakin eta finkorik eskura izan. Iparrizarrean izan dugu beti goitik beherako begirada, begirada bertikala, eta baita hasieran geure buruari jarri genion helburua ere:
|
|
Badakizue gero beste azterketa zail bat daukagula." Trikuk eskatu zidan telefonoa: " Eta zergatik ez
|
dugu
azterketa kanpoan egiten?". Besteak ez zion nonbait ulertu, eta Trikuk pazientzia galdu zuen:
|
2012
|
|
Badakigu herri bakoitzeko egoera diferentea dela, eta kasu bakoitzeko egoera sakonago aztertu behar dela. Baina hemen ez
|
dugu
azterketa sakona eginen, orokorrean gertatzen ari denaren azaleko irakurketa bat baizik. Hurbilketa ttiki hau egiteko, herri eta eskualde euskaldun batzuk hartuko ditugu aintzat:
|
|
selektibitatea. Urtetik urtera esan
|
dugu
azterketa basati honen kontra gaudela, eta urtetik urtera arrazoiak gehituz besterik ez doaz. Ikasle eta abertzaleok, selektibitatea, baxoa, edota gisa honetako ebaluazio sistemak salatu egiten ditugu.
|
2013
|
|
Nola egin
|
dugu
azterketa
|
|
Berez, zentro askoren arteko ikerketa bat zen, miokardio infartua aztertzeko Espainia mailan IBERICA azterketa (2004), eta Aldasorok Euskal Autonomia Erkidegoari zegokion zatian parte hartu zuen: Ikertzaileok joera handia
|
dugu
azterketetan sexua eta adina aintzat hartzeko, eta konturatu nintzen sexuak kasu honetan bazuela eragina: miokardio infartuaren intzidentzia txikiagoa zen emakumezkoetan gizonezkoetan baino, baina hilkortasun tasa, aldiz, handiagoa.
|
|
Frantses nortasunaren gaia edo Frantziarekiko leialtasunarena ez zen gai bakarra, eta euskaldun izatea nola agertzen zen ere aztertu behar izan dugu, frantses izaera berresten zuen ikusteko edo, alderantziz, frantses baino gehiago, euskaldun izaera baten seinale zelako. Halaber, ezin izan
|
dugu
azterketatik bazter utzi erlijioaren presentzia. Lehen begirada baten arabera, ez zen lotua hastapeneko hipotesiarekin, baina zeukan presentzia ikusirik, hori ere aztertu behar izan dugu, hastapeneko hipotesian eragin bat izan zezakeelakoan.
|
|
Hiriart Urrutik herrietako berriemaile sare handi bat osatu nahi zuen, eta berrien igortzeko eskatzeko ohitura bazuen, bere artikulu batzuetan. Ez
|
dugu
azterketa zehatzik egin ikusteko zenbat herritako berriak ematen zituen eta zer maiztasunekin. Baina zenbait zenbakiri so eginez atera daitekeen ondorioa da, herrietako berriemaile sarea ez zela hastapenetik egin, eta pixkanaka osatuz joan zela.
|
|
Lan honetan, birformulazioa diskurtso fenomenotzat hartzen denez, eta bere erabilerak enuntziazio ikuspuntuaren aldaketa dakarrela (Roulet, 1987, 111) onartzen denez, ahal den neurrian, Larringanek erabiltzen dituen urratsei jarraiki egingo
|
dugu
azterketa, batez ere balio diskurtsiboan indarra jarrita, eta erakutsiko dugu aztergai ditugun birformulatzaile urruntzaileok ezaugarri eta zeregin nagusi batzuk baldin badituzte ere, diskurtsoaren ikuspegitik balio anitz har ditzaketela. Horretaz gain, Garcések (2008) aipatzen dituen zeregin ezberdinak ere kontuan hartuko dira, bereziki, aztertzen ari garen elementuen kasuan berak aipatzen dituen erabilerak gauzatzen diren ala ez ikusteko.
|
|
Baina jokabide hori asko aldatzen da Espainia barruko bidaia izan edo atzerrirakoa; esate baterako, erabilitako garraiobidea, aukeratutako ostatu mota, batez besteko egonaldia, aurretiko erreserbak eta abar aldatu egiten dira batetik bestera. Horregatik, hurrengo ataletan bereizi egingo
|
dugu
azterketa hori, eta barne turismoa eta turismo igorlea aztertuko ditugu.
|
|
Batetik, azaldu duenez, joan den 20 urteetako bilakaera begiratu nahi
|
dugu
azterketa soziolinguistikoen datuak kontuan harturik. Bereziki herritarren jarrera begiratu nahi dugu.
|
|
Ustezko esaten dugu, horretaz arduratu den Josu Loroño zinegotziari birritan galdetu badiogu ere, informazio eskasa eman baitigu. Beste behin ere, komunikabideetatik jakin izan
|
dugu
azterketa amaitu dela eta hartu beharreko neurriak zeintzuk diren. Hemen lehen koherentzia falta:
|
2014
|
|
Bistan da aldaketa linguistikoa «graduala» izaten dela, eta denboraluzean bi forma lehiakideak elkarrekin bizi direla, bizikideak direla. Azkenean, horietako bat nagusitzen den arte, bertzea baztertzeraino; horrenbertzez aldaerenmurrizketa gertatzen da egokitzapenaren bidez, aldaera batzuk desagertzen baitira.Azkenean erran nahi
|
dugu
azterketa honen bidez, orain arte zeuden ezberdintasunakgutxitzen ari direla, eta koineizazio edo estandarizatze prozesu argia gertatzen aridela, elkarrizketen bidez agerikoa dena.
|
2015
|
|
" Zoritxarrez, PSE EE eta PP ez daude gai hau aztertzeko prest, eta orain arte izandako jarrerarekin jarraitzen dute. Baina gainerako alderdiek uste
|
dugu
azterketa abiatu behar dela badirelako irregulartasun zantzuak. Pozik gaude, hainbeste itxaron ondoren, azkenean, salaketak aurrera egin duelako".
|
|
Kontuan hartuta isoglosek eta, nola ez, hizkerek izan dezaketen bilakabidea, alde batetik, etaElgoibarko hizkeraren berezitasuna, bestetik, uste
|
dugu
azterketa diakronikoa egitea oso baliagarriaizan daitekeela; hobeto ulertzeko hizkera horrek izandako norabidea eta egungo joera nagusiak.Gainera, azterketa diakroniko horrek adieraziko liguke ea, herrian isoglosa mugaren aldaketarik egonden ala ez.
|
|
Gai honetan, Fisiokrazia (XVIII. m.) hartuko
|
dugu
azterketaren abiapuntutzat pentsaera ekonomikoaren lehen eskola kontsideratzen den heinean, nahiz eta ofizialki Ekonomia zientzia gisa Eskola Klasikoan (XVIII. XIX. m.) kokatzen den Adam Smith haren aitaren eskutik sortu egin zen. Ostean, Eskola Neoklasikoa agertu zen XIX. mendearen bukaera aldera, eta iraunkortasunaren auzian eskola horren oinarriek balio izan dute XX. mendean zehar garatu ziren Ingurumen ekonomiaren (IE) eta Baliabide Naturalen Ekonomiaren (BNE) gailentzerako.
|
|
Oraindik ez
|
dugu
azterketa judiziala egin.
|
2016
|
|
2. " Baiona" ez
|
dugu
azterketa honetan kontuan hartu, ez dugulako gaitasunari buruzko daturik.
|
|
Ez daukagu oso garbi zer egin behar dugun, eta hori problema handia da. Bakoitzak bere intuizioa dauka, baina behar
|
dugu
azterketa sakon bat ikuspegi soziolinguistikotik: non dauden puntu kritikoak, eta estrategiak ezarri.
|
2017
|
|
2008ko eta 2016ko datuak erkatuz gero, erlatiboki ez dago alde handirik, baina datu absolutuetan adierazle gehienak jaitsi dira. Alabaina, urte batzuk itxaron
|
dugu
azterketa integrala egin ahal izateko langabeziari, sortzen ari den enplegu motari (partziala eta prekarioa), BPGren murrizte erlatiboari, osasunari, hezkuntzari eta hazkunde ekonomikoari buruz. Nolanahi ere, gure aurreikuspenak betetzen ari dira, eta kapitalismo globala pribatizazioaren, muturreko merkantilizazioaren eta finantzarizazioaren bitartez indartzen den neurrian, hazi egingo da pertsonen, klaseen eta lurraldeen arteko parekotasun eza.
|
|
Analisi bibliometrikoa erabiliko
|
dugu
azterketan. Alde batetik, argitaratutako lanen kopurua handia denez, hurbiltze mota hori da egokiena, eta, bestetik, Uztaroren diziplinarteko izaerak asko zailtzen du azterketa kualitatiboa.
|
|
kirol zerbitzuak, gaztelekua, ludoteka... Faltan botatzen
|
dugu
azterketa ekonomiko hori".
|
2018
|
|
termometroa jarri, tentsio arteriala hartu, inkomunikazio egoeran den kasuetan zentzurik ez duten galderak egin, zenbait kasutan atearen bestaldean poliziak zituztela... Ikusi ditugunetan, bakar batean ere ez
|
dugu
azterketa psikologiko bat aurkitu: asko jota, atxilotua urduri ikusi duela eta antsiolitiko bat gomendatu duela hartzeko; baina ez dago baloraziorik.
|
|
–Ez
|
dugu
azterketaz hitz egingo, beraz, galdetu nion jakin minez. Solasa hasteko aitzakia besterik ez zen, baina literalki heldu zion esaldiari.
|
|
Merli guk egingo
|
dugu
azterketa.
|
|
Alegia, ENAMen, 1980tik hona, hamarkadaz hamarkada, ponentzia edo txosten esanguratsuen analisia gauzatu dugu. 1980ko hamarkada hartu
|
dugu
azterketaren abiapuntu, ENAM barneko kohesio eta egituraketa nahiko egonkorra lortu zelako eta Sobietar Batasunaren gainbeheraren aurreko garaia delako. Izan ere, 1970eko hamarkadaren azterketa oso nahasia litzateke, ENAM edo Ezker Abertzalean kokatzen diren alderdi, erakunde eta kolektiboen aniztasunagatik.
|
|
Lortu genuela ikustean, pisu handia kendu nuen gainetik. Aurrerantzean ingelesa erabiliko badugu ere, ez
|
dugu
azterketan gertatu bezala test moduan edota idazlan moduan erabiliko.E.M.: Akademiatik hiru pertsona aurkeztu ginen baina Naroak eta biok lortu genuen gainditzea. Egia da, niri azterketa ofiziala, akademian egin genituen azterketak baino askoz ere zailagoa iruditu zitzaidala.
|
2019
|
|
frustratua dagoen, sumindurik dagoen edo berdin berdin zaion instituzio hori. Beraz, ezkontza analizatu behar
|
dugu
azterketa honi segida emateko.
|
|
Bestalde, gaztelaniaren azentu patroia jarraitzen duten hainbat hitz barneko alternantzia kasuaurkitu ditugu, hau da, azken aurreko silaban azentua eta euskal flexioa konbinatzen duten hitzak.Kasu honetan, alde batera utzi ditugu azterketarako Bizkaia iparraldeko euskalkiaren hiztun direnesatariak; erdialdeko euskara hitz egiten duten esatarien jardunean zentratu
|
dugu
azterketa, azkenhauen azentu patroia baita gaztelaniazkoarekin konparatu nahi duguna.
|
|
Manifestazio baketsu batean parte hartzeari dagokionez, nahiz eta hori jakinarazia izan ez, EGEA oso argia izan da. Hemen 2014ko Yilmaz Yildiz and Others v. Turkeyauzia ekarri behar
|
dugu
azterketa honetara. Auzi horretan, 100 lira turkiarreko (62 euro) isuna ezarri zitzaien auzi jartzaileei, hainbat elkarretaratze eta manifestazio baketsutan parte hartzeagatik, osasun zentroen kudeaketa sistemaren aldaketa zela-eta.
|
2020
|
|
Proba horrek gaixotasunen prebentzioa, diagnostiko goiztiarra eta tratamendu egokiagoa ahalbidetuko du, baina oraindik aurkitu gabe daude gaixotasunak sortzen dituzten gene asko, eta zientzialariek oraindik ez ditugu identifikatu”, dio Solerak. “Horiei buruz gero eta gehiago dakigunez, hobeto ezagutuko
|
dugu
azterketa horien emaitzen balioa, baina oraingoz ez dugu behar bezala egiteko gaitasunik”, azaldu du.
|
|
2013tik, bitan banatuta eman ohi
|
dugu
azterketa hau. Eskuetan duzu paperezko bertsioa, azterketaren zati mamitsuena.
|
2021
|
|
parte hartzaileen pertzepzioa edo ahotsa, hain justu ere. Adierazi dugun moduan, hiru dira galdekatutako kolektiboak edo agenteak, eta horien ahotsa modu transbertsalean ekarriko
|
dugu
azterketa honetara. Honenbestez, ondoko eskeman irudikatuko dugu hiru ardatz horien interesguneak, kategoriak eta agenteak arteko gurutzaketa eta corpusa irakurtzeko erabiliko den ikuspegia.
|
|
Hori ikusita, atzeratzeko erabakia hartuko ote duten esperantza dago sektorean, nahiz eta Ogasunak esaten duen sistemaren ezarpenak aurrera jarraitzen duela. Uste
|
dugu
azterketa horrek erakutsiko duela oraindik dendari asko ez daudela horretarako prest. Ondorioz, ulertzen dugu posible dela, azterketa horretan oinarrituta, Ogasunak erabakia atzera botatzea".
|
|
Informazioa bildu ondoren, prest gaude azterketarako. Hiru ataletan banatzen
|
dugu
azterketa hori: ekoizleak eta ekoizpena, eskaintza editoriala eta ekoizpen tematikoa.
|
|
2013 urteaz geroztik, bitan banatuta eman ohi
|
dugu
azterketa hau. Batetik, eskuetan duzu paperezko bertsioa:
|
|
2013 urtetik, bitan banatuta eman ohi
|
dugu
azterketa hau. Eskuetan duzu paperezko bertsioa, azterketaren zati mamitsuena.
|
|
Informazioa bildu ondoren, hiru ataletan banatzen
|
dugu
azterketa: ekoizleak eta ekoizpena, eskaintza editoriala eta ekoizpen tematikoa.
|
|
Gainera, adituek ez dute ofizialki bertsiotzat hartzen edo ez dute horrela jaso, behinik behin —ez Camarenak eta Chevalierrek (1997), ez Etxanizek (1997) —, baina baliteke nolabaiteko aldaera laburtu bat izatea edota testu zati desberdinez ahoz ahoko transmisioan berreraikitzen joan den testua. Hortaz, ez
|
dugu
azterketa konparatibo honetarako Mari Xor edo beste ipuinen aldaera moduan hartuko. Hala ere, izendapena edo kodea kontraste lana egin ahal izateko erabiliko dugu, uste baitugu herri literaturaren aldakortasunaren eztabaidari ekarpen interesgarria egiten diola.
|
|
Akitzeko, ikerketa honen jarraipen bideari egin nahi diogu erreferentzia; pantaila bidezko komunikazioari buruzko galdeketa honetan agerturikoek errealitatearen alderdi bati bakarrik erreparatzen badiote ere, etorkizun hurbilean, lagina osatzeaz gain, Haur Hezkuntzako irakasleen erantzunekin osatuko
|
dugu
azterketa.
|
2022
|
|
Euskara erabiltzeko eta mudak garatzeko zein estrategia daukaten (eta muda horiek nolakoak diren, zergatik egin duten, etab.) jakin nahi izan
|
dugu
azterketan erabilitako galderekin, baita nolako jarrerak dauzkaten ere.
|
|
Euskara erabiltzeko eta mudak garatzeko zein estrategia daukaten (eta muda horiek nolakoak diren, zergatik egin duten, etab.) jakin nahi izan
|
dugu
azterketan erabilitako galderekin, baita nolako jarrerak dauzkaten ere, bibliografian ikusitako lanekin lotuta (Pujolar eta beste, 2017; Ortega eta beste; 2016; Amorrortu eta beste, 2017; Goirigolzarri eta beste, 2019). Horretarako, hainbat hizketagai gertatu genituen:
|
|
— Helburu onargarriak ezartzea Garrantzitsua da helburu errealak ezartzen jakitea. “Asmo handiko helburuak eta iristeko zailak direnak proposatzera jotzen dugu, eta, horren ondorioz, huts egiten dugu eta motibazioa galtzen
|
dugu
azterketan. Beraz, motibazio intrintsekoa lortzeko lehen urratsa helburu errealistak ezartzen ikastea da.
|
|
Ez
|
dugu
azterketarik egin sektorearekin, baina baditugu susmo batzuk. Arazoa ez da goia jo dugula eta euskaldundu beharreko jende gutxiago dagoela, baizik eta heldu elebakarrek ez dutela sentitzen euskara ezagutzeko beharrik:
|
2023
|
|
«Hastapenean, airean esaniko ideia bat izan zen, irri egiteko; baina bi ikaskidek ideia garatu nahi izan zuten, eta irakasleekin bilkurak egiten hasi ziren», kontatu du Goietxek. «Guk ere gure alea ekarri nahi
|
dugu
azterketa guziak euskaraz lortzeko bidean». Mañolo Espellete Estitxu Robles kolegioko zuzendariak uste du ikasleengandik datorren proiektu hori ez dela «arrunta», baina horrelakoetan laguntzea izaten dela helduen eginkizuna:
|
|
Zergatik? Bihar edo etzi gure gazte guztiak euskaldunak izango dira, eta bilatzen
|
dugu
azterketak euskaraz egitea, inolako titulaziorik gabe: oposizioak euskaraz egin, eta barrura.
|
|
Arrasate eta Elorrio herrien artean, N errepideak gaur egun jasaten duen trafikoaren konponbiderik onena zein izango litzatekeen ikusteko erabiliko
|
dugu
azterketa hori, baina iruditzen zaigu tarte horrek dituen mugikortasun premien azterlana ikuspegi askoz integralago batetik egin litzatekeela. Izan ere, penaz ikusten dugu ibilgailu astunen joan etorriak arintzeari, eta auto pribatua erabiltzen dutenen mugikortasun beharrak asetzeari begira planteatu dela.
|
|
2013tik, bitan banatuta eman ohi
|
dugu
azterketa hau. Eskuetan duzu paperezko bertsioa, azterketaren zati mamitsuena.
|