Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Potentzialki autonomia estatutuaren bamean ere zereginik dagoen arren, orainarteko praktika politikoa ez da bide horretatik abiatu. UPVko irakasle lagunenborrokaren prozesuaren bamean, guk beti defenditu dugu arlo hori lantzearen premia, eta hortik ere Irakaslego Propioaren problematika aurrerantz bultza daitekeela. Hala ere, orain arteko praktika autonomikoa sistema funtzionariala tabutzathartzearena izan da, eta espainiar gobemuaren menpeko funtzionaritza sistemariburuzko kritikarik ez egitea.
‎elebidunak izateko bokazioz jaio ziren komunikabideetan, erdarakbe re nagusitasuna indartu du eta euskara apaingarri edo kontzientzia lasaigarri soila izatera mugatu da. Soilik euskarazko prentsaren esparrutik abiatuta lortu dugu arlo horretan ere gure hizkuntzaren normalizazioan aurrera egitea. Eta unibertsitateari gagozkiola, antzeko zerbait esan dezakegu.
2004
‎Artikulu honen helburua, eztabaida horiek maila teoriko eta doktrinalean kokatzea da. Alde praktikoa inolaz ere ahaztu ezin den arren, ez dugu arlo hori sakonduko, filosofikoki eta modu abstraktuan jorratuko baita arazoen azterketa: kokapen teoriko hori gauzatzeko, Jose Maria Arizmendiarrietaren pentsamenduaizango dugu irizpide. Beraz, arizmendiarrietar filosofia gure lanaren iparrorratzgisa harturik, bi aukera horiek egitura autoeratuak bultzatzeko orduan komenigarriak direnentz aztertuko dugu; eta bide batez, On Jose Mariaren pentsamenduaekonomia eta gizarte testuinguru berrira eguneratzeko saiakera egingo dugu.
2007
‎Gureabantaila da, beste komunikabideekin alderatura, guk telebista bi eta lau dauzkagula. Beraz, kanpaina indartsuak egiten inbertitu dugu, eta askolandu dugu arlo hori, jakinik, gure komunikabideetan, kosturik, gabe zabaldudezakegula.
2009
‎Datuen babesa oinarrizko eskubidea da, baina gizarteko arlo gehienetan sustraitu gabe dago oraindik. Datuak Babesteko Euskal Bulegoak 2008an egin zuen ikerketa baten arabera, Euskal Autonomia Erkidegoko biztanleok informazio gutxi dugu arlo horretan dauzkagun eskubideen inguruan, eta ez gara jabetzen norbere datu pertsonalen legez kanpoko erabilerek ekar diezaguketen arriskuez eta mehatxuez. EAEn, biztanleen %37 daude kezkatuta erakunde publiko eta enpresa pribatuek euren datu pertsonalez egiten duten erabilpenarekin.
2011
‎Hain zuzen ere, nabarmentzekoa da guk kritika dibulgatiboa aztertu dugula, kritika akademikorik ia ez delako gurean; badira artikulu batzuk, baina puntualak dira. Gurean, kritika akademiko eskasa da arazoa, hutsune gorria dugu arlo horretan.
2015
‎elebidunak izateko bokazioz jaio ziren komunikabideetan, erdarak bere nagusitasuna indartu du eta euskara apaingarri edo kontzientzia lasaigarri soila izatera mugatu da. Soilik euskarazko prentsaren esparrutik abiatuta lortu dugu arlo horretan ere gure hizkuntzaren normalizazioan aurrera egitea.?
2016
‎Hezkuntzako lan eskaintza atera zenean, lanpostuen %30 gazteleraz eskaini ziren, eta %70 euskaraz. Berdintasuna eskatzen dugu arlo horretan, eta zentzuz jokatzea. Batetik, ikusten delako Nafarroako irakasleen gaitasuna ez dela deialdi horretan islatzen, eta, ondorioz, gerta liteke hemengo irakasleek beste erkidego batzuetan bilatzea hemen ez duten lana.
2017
‎Eraso sexistei aurrea hartzeko kanpaina berria jarri dute abian Zarauzko Udaleko Parekidetasun sailak eta Zurekin ostalarien elkarteak. " Jaietan I laket taldearekin batera lantzen dugu arlo hori gazteen artean, baina Parekidetasun sailean pentsatu genuen uda hasieran Zarauzko tabernetan zein kanpinetan mezu hori zabaltzea aukera ona litzatekeela", azaldu du Parekidetasun zinegotzi Gloria Vazquez.
‎Eraso sexistei aurrea hartzeko kanpaina berria jarri dute abian Zarauzko Udaleko Parekidetasun sailak eta Zurekin ostalarien elkarteak. " Jaietan I laket taldearekin batera lantzen dugu arlo hori gazteen artean, baina Parekidetasun sailean pentsatu genuen uda hasieran Zarauzko tabernetan zein kanpinetan mezu hori zabaltzea aukera ona litzatekeela", azaldu du Parekidetasun zinegotzi Gloria Vazquez.
2019
‎Lapurretak ere izaten dira: etxeetan, garajeetan, ganbaretan, lokaletan, txaboletan… Hala ere, beste eskualdeekin konparatuta, elkarbizitza lasaiagoa dugu arlo horretan.
2022
‎Ikertzeaz aparte, baditu beste helburu batzuk. Adibidez, dibulgazioarekin konpromiso handia daukagu, eta ekitaldi pila bat antolatzen dugu arlo horretan. Bestalde, niretzat oso garrantzitsua dena, Euskal Herriko zientzia katalizatzeko sortu zen.
‎Horrek konfiantza eta errespetu harremana haietarantz. Oso txikiak direnetik landu behar dugu arlo hori. 3 Ingurune komuna.
‎Bai, nik gazteei beti esaten diet ez konformatzeko, exijenteak izateko beren buruarekin, horrek egingo dituela hobeak, eta hazten lagunduko diela. Guk, gainera, eredu izan behar dugu arlo horretan. Asko kostatu zaigu iritsi garen lekura iristea, zaila izan da.
2023
‎Oinarrizko hezkuntzak pertsona baten ibilbidean daukan garrantzia eta eragina kontuan harturik aldarrikatu behar dugu arlo hori. Berehala aipatzen baita unibertsitatea, pribatua eta ordaindua denean, klase baten eskuetan dagoena, eta ez zein harrobitik atera den.
‎Zoritxarrez, poltsikoa ukitzen digutenean hartzen dugu kontzientzia, eta azken urtetan birziklatze tasek gora egin dute. %61etik, %71ra iritsi gara eta, horrekin batera, kalean ikusten zen zabor kopurua %40an jaitsi egin da. Aurrerapauso polita egin dugu arlo horretan ere.
‎Zizurkilgo herrigunea eta Elbarrena oinezkoentzat bateratuko dituen bide segurua sortu nahi izan dugu, bide berri bat sortuz. Hori pandemiak erakutsi zigun; norberaren herriaren ezaguera handiagoa izatea oso garrantzitsua da eta ahalegina egin dugu arlo horretan ere.
‎Labegaraietako kiroldegi pareko kantxa estaliko dugu, taldeek gune estali berri bat izan dezaten, eta auzoak espazio berri bat irabaz dezan. Zaintza modu komunitarioan landuko dugu, erronka handia dugu arlo horretan gizarte bezala. Etxebizitzarako sarbidea erraztea izango da beste lan ildo bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia