Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2012
‎<} 0{ > Melanina ez dago ilean bakarrik; azalari ere hark ematen dio kolorea (beltzaran kolore naturala nahiz arrazarena). Ez dugu ahaztu behar melanina azala babesteko molekula bat dela; hain zuzen ere, erradiazio elektromagnetikoetatik babesten du azala, eta, batez ere, izpi ultramoreetatik. Horregatik, afinitate bereziki handia du uhin luzera txikienetan.
‎Mezuak birbidaltzerakoan, ez dugu ahaztu behar mezua birbidaltzen ari garela adierazteko iruzkin bat txertatzea, eta, ahal den guztietan, zergatik birbidaltzen dugun.
‎Erregelamendu horrek Datu Pertsonalak Babesteari buruzko 15/ 1999 Lege Organikoa garatzen du. Ezarri ziren betebehar legal eta tekniko berriek kostu handiak eragin dizkiete konpainiei, eta ez dugu ahaztu behar krisialdi egoeran gaudela. Erregelamendu horrek paperezko formatuan dauden dokumentuak datuak babesteari buruzko araudiko betebeharren eraginpean jarri ditu.
‎Ez dugu ahaztu behar adin horietako haurrek, taldean egon arren, banaka ibiltzeko joera dutela; hau da, beste batzuen ondoan jolasten direla, baina ez direla nahita jolasten beste haur batzuekin. Pixkanaka, harreman handiagoa eskatzen duten materialak sartuko ditugu, eta xede hori izango duten egoerak sorraraziko ditugu.
‎Ez dugu ahaztu behar eraikina bera ere euskarri gisa erabil daitekeela: ikasgelako zein ikasgelatik kanpoko hormak, leihoak, ateak edo sabaia bera ere leku ezin hobeak dira sorkuntza lanak jartzeko.
‎Hala ere, ez dugu ahaztu behar haurrak bere ikasketak ez dituela haur eskolan soilik gauzatzen baizik eta inguruneak aukera asko eskaintzen dituela horretarako. Haurrek ez dute intentzionalki planifikatuta dagoena soilik ikasten, baizik eta benetan interesa eragiten diena, eta interes horiek haur eskoletako egunerokotasunean hizketagai bihurtzen dira.
‎Hortaz, programazioa Ikastetxeko Curriculum Proiektuan aldez aurretik egin diren hitzarmenen arabera sortzen den elementu gisa aztertu behar da. Lotura hori ez dugu ahaztu behar, zeren lotura horrek ematen baitio zentzua ikastetxe jakin batean hezitzaile gisa egiten den lanari.
‎Ondorioz, ikasgelan egingo duguna planifikatzen hasten garenean, ez dugu ahaztu behar aldez aurretik ezarritako hitzarmenak daudela eta, lana errazteko, esparru proiektuetan idatzita daudela.
‎Ez dugu ahaztu behar haur eskolan, haurrez gainera, hainbat zeregin betetzen dituzten pertsona helduak ere badaudela. Bereziki, hezitzaileez arduratu behar dugu, eta hezitzaileek atsedena hartu, arropa aldatu edo gauzak utzi ahal izateko lekuak sortu behar ditugu, lana baldintzarik onenetan eta aurretiko jarrerarik onenaz lan egin dezaten.
‎Gurasoekin egunero izaten dira harremanak eskolako sarreran eta irteeran, baina, batzuetan, elkarrizketaren bat egin behar izaten da, eta horretarako lekuak intimitate baldintza egokiak izan behar ditu, harreman ona sortu ahal izateko. Ez dugu ahaztu behar gurasoekin komunikatzeko erabiltzen dugun lekua: erraz ikusteko moduko lekuan jarritako kortxoa edo panela, familiei informazioa emateko erabil dezakegu; sarreran edo ikasgela bakoitzaren alboan jar daitezke.
‎Bestalde, ez dugu ahaztu behar haur hezkuntza banakoa dela. Ezin dugu ekintza bera pertsona guztietan indar beraz erabili, zeren etapa honetan haur bakoitzaren nerbio sistema desberdin heltzen baita.
‎Haur eskolari dagokionez, jarrera aldaketa XX. mendearen bigarren zatian sortu bazen ere, ez dugu ahaztu behar pertsona eta korronte aitzindariak egon zirela.
‎Ikerketen arabera, nerbio sistemaren heltze prozesua eta plastikotasuna haurraren inguruko pertsonek berez egiten duten kanpoko estimulazio prozesuarekin lotuta dago. Psikologiaren atal hau ez dugu ahaztu behar, batez ere, hilabete gutxi batzuk dituzten haurrekin aritzen garenean.
‎Haurrarengan kontuan hartu behar diren alderdi guztiak eta alderdiok hazkuntzarekin eta garapenarekin izaten duten bilakaera aztertzen ahalegindu bada ere psikologia, ez dugu ahaztu behar, haurra oso bat dela, eta, alderdiren bat aztertzen denean, beti gainerako alderdiekin lotu behar dela; globalki eta alderdi guztiak integratuta aztertu behar da, zeren edozein aldaketak edo hobekuntzak eragina baitu arlo guztietan.
‎Hezkuntzaren historian, haur hezkuntzaren eginkizunean lagundu eta eginkizun hori planteatu duten hainbat teoria sortu izan da. Ez dugu ahaztu behar haurtzaroan heztea ez dela berariazko trebakuntza; batzuetan, haurren jarduerei begira, bertan egotea, besterik ez da, eta, beste batzuetan,, antolatzen laguntzea?
‎Irakasteko eran eragin handiena izan duten teoriak azaldu ondoren, laburbiltzeko asmoz, ez dugu ahaztu behar, edozein ikaskuntza prozesu erabili aurretik, honako alderdi hauek kontuan hartu behar ditugula:
‎Gaur egun, haur eskolaren eginkizun nagusia heztea dela erabat adostuta badago ere, ez dugu ahaztu behar, gizarteari dagokionez, eginkizun integratzailea ere baduela; bai arazoak dituzten pertsonentzat, bai oro har ere, zeren kultura berekoak ez direnei gizartean sartzeko laguntza ematen baitie.
‎Ez dugu ahaztu behar administrazioek oinarrizko curriculum diseinuaren bidez egiten duten proposamena lehen aukeran oinarritzen dela, hau da, curriculum arloen araberako programazioan. Horrek ez du esan nahi, hezitzaileek hirugarren zehaztapen maila, ikasgelako programazioa,, nahitaez?
‎Hezitzaile guztiek, eskarmentua hartzen duten heinean, euren iritziaren arabera programatzen dute. Funtsezko atalak errespetatu egin behar ditugu eta ez dugu ahaztu behar programazioa gauza bizia dela eta, ondorioz, alda daitekeela.
‎Egia da egunerokoan mota guztietako pertsonak topatzen ditugula. Errespetugabeek, lotsagabeek eta gaizki hezitakoek bereziki zailtzen digute lana; baina, ez dugu ahaztu behar lanean pertsonen arteko komunikazioa, hau da, komunikazio terapeutikoa, beste lanabes bat dela. Horregatik, konturatu behar dugu nola komunikatzen garen, gure komunikazio ereduak zein diren, eta beharrezkoa dena aldatu. a) Erizaintzako laguntzaileak komunikazio estilo oldarkorra darabil kritika bat egiteko.
‎Nolanahi ere, ez dugu ahaztu behar informazioa medikuak eman behar duela.
‎Alderdi kognitiboa. Bizitzaren une bakoitzean nahiak lortu izanaren balioespen subjektiboa hartzen du. Ez dugu ahaztu behar gizabanakoak beti gehiago nahiko duela. Printzipioz, aseezina da.
2013
‎Gorputz guztia indartzen du, eta, aldi berean, jarrera egokia lortzen laguntzen du. Ez dugu ahaztu behar giza gorputzaren arazo eta gaitz asko jarrera desegokietatik datozela (adibidez, oinak lurrean gaizki bermatzea, gaizki sendatutako lesioen bigarren mailako konpentsazioak, denbora luzez mantendutako jarrerak? ).
‎Ez dugu ahaztu behar giza baliabideenantolakuntza formal horrekin batera, antolakuntza informalbat ere izango dela, talde guztietan izaten den bezalaxe. Antolakuntza informal hori berez sortuko da, lankideengan eragiteko gai den lider baten inguruan, normalean, eta antolakuntzako kideen artean finkatutako harremanetan hartuko du oinarria.
2014
‎Gaur egun, plastikozko hoditeriak erabiltzeko joera dute ur hornikuntzaren ardura duten enpresa askok. Gero eta sarriago erabiltzen dira, esaterako, dentsitate altuko polietilenoa (PE HD) edo polibinil kloruro orientatua (PVC O), baina ez dugu ahaztu behar burdinurtuzko hoditerien erabilera oso hedatua dagoela.
2017
‎Nolanahi ere, ez dugu ahaztu behar tentsio handiko egoeretan erreakzio bortitzak ohikoak direla. Erreakzio horiek ordu batzuk edo egun batzuk iraun dezakete, eta ondoren, pixkanaka, maiztasuna eta indarra galtzen joan ohi dira, inolako esku hartze psikologikorik gabe.
‎Azken finean, adimen emozional altua duten larrialditako langileek gatazka egoerak kudeatzeko gaitasun handiagoa izango dute, izan biktimekin eta haien senitartekoekin, izan lankideekin. Gainera, ez dugu ahaztu behar norbere bururentzat zein garrantzitsua den larrialdi egoeretan ager daitezkeen emozio ezkorrak behar bezala bideratzeko gaitasuna.
‎Lurrunaren kontrako eragina duten beira garbigailuak erabiltzea da egokiena. Ez dugu ahaztu behar beirak garbi baldin badaude gidariak askoz hobeto ikusiko duela.Barruko garbiketaAnbulantziaren barrualdean askotariko materialetako elementuak egoten dira: aparrak, oihalak, larruak, plastikoak, kromatuak eta abar.
‎Uste baino intentsitate handigoa baldin badago, sortzen den beroak. Joule efektua fusiblea urtzen du, horren ondorioz korrontea igaro ezinik geratzen da eta zirkuituko gainerako osagaiak babesten dira.Fusible motakHainbat fusible mota daude merkatuan. Fusible bakoitzean, hautsi gabe gehienez zenbateko intentsitatea jasan dezakeen adierazita egoten da.Ez dugu ahaztu behar fusibleak ez direla beti fusio bidez hausten; etengabe jasan behar izaten dituzten bibrazioen ondorioz ere apur daitezke. Beraz, fusible bat hautsiz gero, ampere kopuru berdineko beste fusible bat jarri behar dugu haren ordez, eta berriaren harizpia ere hautsi egiten bada, orduan fusio hori zerk eragiten duen aztertu dugu.3.15 irudiaAutomobiletan gaur egun gehien erabiltzen diren fusibleak.
‎Abiadura kaxa automatikoa biskositate txikiko olioz lubrifikatzen da, ATF motakoarekin. Ez dugu ahaztu behar aldagailuaren funtzionamendua hidraulikoa dela; beraz, oliorik ez badu kalte larriak sor daitezke osagaietan.
2018
‎ustiapen irabaziak, finantzaketa sarrerak, ustiapen gastuak eta finantzaketa gastuak. Horrez gain, ez dugu ahaztu behar emaitzak gordinak direla, eta ondoren zergek enpresaren emaitzak gutxitu egingo dituztela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia