2007
|
|
Piarres La, ttek Esprit> eta Etudes> aldizkariak irakurtzen zituen, baita Emmanuel Mounier eta Jacques Maritainen lanak ere66, hau da, 1930 hamarkadan garatu ziren mugimendu ez konformisten argitalpenak67 Era berean, ezin
|
dugu
ahaztu Daniel Ropsek 1930 hamarkadan sortu zuen talde ez konformistetariko bat: Ordre> nouveau; mugimendu federalista izan zen Ordre> Nouveau> eskualdeen berezitasun eta eskubieei eustearen alde agertu zen.
|
2008
|
|
Hori dela eta, hiztegian zehar, gauza bera adierazteko formula desberdi nak topatzen ditugu edota aurkibidean ipinitako adibide batzuk testuaren barruan ez dira agertzen etab. (beraz, sistematikotasun falta). Hala ere, ezin
|
dugu
ahaztu zein zen Larramendik hiztegia idazteko orduan izan zuen helburu nagusia.
|
|
Proiektua gauzatuko bada, profesional horien prestakuntza, bai dialektala, bai erregistroen ingurukoa, bai euskalkiaren aurrean erakusten duten jarrera eta sentsibilitatea, faktore erabakigarriak dira. Baina ez soilik irakasleena; ez
|
dugu
ahaztu behar, irakasleez gainera, gainerako profesionalak ere txitean pitean harremanetan egoten direla ikasleekin.
|
2010
|
|
Esan dugu gorago adibidea intentsitatearekin lotuta dagoela, beraz, testuaren unitate osakin garrantzitsu da. Baina aldi berean ezin
|
dugu
ahaztu adibidea zerbait azaleko ikusten dela, eta kengarri den zerbait bezala, Coltierrek dioen gisan,
|
2014
|
|
ez
|
dugu
ahazten Gabrielen kemenari zor diogula distira horren
|
2017
|
|
EHGKko oharrak, ardatzak, egitasmoak gizarte plural baten barnean kontuan hartzeko dira eta nahiz gure proposamenek euskararen geroarekin, oraingo eta geroko euskaldunekin berezikiago egitekorik baduten ere, testuinguru zabal hori ez
|
dugu
ahazten. Ildo honetan, uste dugu EHGKko hiru zeregin nagusiak, hala nola lehenik elkarrizketagune baten irekitzea, gero balioztatze mobilizazioa, eta, azkenik, lurralde proiektuak eta garapen kontratuak elkarrekin eraikitzea ardatz egokiak direla.
|
2019
|
|
Ez
|
dugu
ahaztu behar EFZren helburua Araban euskaraz bizi nahi duten herritarrei horretarako aukerak bermatzeko beharrezkoak diren neurriak sustatzea dela.
|
|
Ezin
|
dugu
ahaztu Trebiñun bizi den egoera politikoadministratiboak euskarari ez diola batere laguntzen, eta adibide argiena Trebiñuko eskola publikoa da. Eskola honetan Gaztela eta Leongo heziketa eredua erabiltzen da, eta horretan euskara ez da existitzen.
|
|
Batetik, arrazoi ekonomikoengatik: ezin
|
dugu
ahaztu oso krisialdi luzea pasatu dugula, eta, krisialdi guztietan gertatzen den bezala, krisialdiaren lehendabiziko urteetan, jendeak, nolabait, bere burua prestatzen inbertitzen du dirua, eta euskaltegietako matrikulazioak gora egiten du. Baina krisiak irauten badu, prestakuntzagastuak ez dira ezinbestekoak, eta hortik murrizten dira gastuak.
|
2021
|
|
Baliteke, zernahi gisaz, elkar izenordainak bere jokabidea izatea, eta ez nahitaez aurrekariarekin lotua: ezin
|
dugu
ahaztu Iparraldean zutan, zutarik, zutara... aski arruntak direla. Salbuespenez ari garela, ohart gaitezen goiko hirugarren adibidean Duvoisinek hetan darabilela, bizidunez ari bada ere.
|
|
Iruzur eginda/ eginez lortu dute arrakasta; Etxean gelditurik/ geldituta/ geldituz ez duzu lanik aurkituko. Ez
|
dugu
ahaztu behar turik eta tuta moldeak gai direla aditzari begirako moduzko perpausak osatzeko ere: Hitz eginda/ hitz eginez konpontzen dira arazoak; Lagun guztiak behartuta/ beharturik/ behartuz osatu genuen zerrenda; Bi aldeak mahai batean eserarazita/ eserarazirik/ eserarazirik lortu genuen greba deialdia bertan behera uztea.
|
2023
|
|
Gazteek hizkuntza testuinguru formaleko erregistro huts gisa ikus ez dezaten, eduki akademikoak transmititzera mugatzen den gramatika eta hiztegi multzo bihozgabea, eguneroko kezkak eta grinak adierazten uzten ez dien mintzaira bat, azken finean, hizkuntza bizi batekin esperientzia aberasgarria behar dute, eta horretarako oso baliagarria izan daiteke kultur sorkuntza eta arte ekoizpena ezagutzea. Ikerketa askok frogatu dute kultur adierazpideak oso eraginkorrak direla ahozko jarduna landu eta hobetzeko, eta ez
|
dugu
ahaztu behar euskal kultura transmititzea, berez, hizkuntza bera lantzea, prestigiatzea eta interesgarri egitea da. Izan ere euskarak, hizkuntza guztiek bezala, ezinbestez behar du lurralde eta kultura batekiko lotura.
|