Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2000
‎Arauketa irrati eta telebistari dagokionean bakarrik aztertuko da. Hain zuzen ere, idatzizkoetan agintzen duenak ez du horrenbesteko eraginik jardueraren antolamenduan. Ikus entzunezkoetan, ordea, sistemaren egiturazko zutabea da.
‎Hitzaldi bat idatziz ematea gainera, bi bider zaila da, hitzaldi txar asko, osteko mintzaldiaz konpondu baitira eta, kasu honetan, ez dago horretarako paradarik.Hala ere, eskertuko nuke testu hau klabe ireki horretan irakurtzea, artikulua irakurtzen duenak ez baititu galdera erantzunak aurkituko, kuestio proposamenak baizik. Izan ere, honako hauek ondorio biribilak baino gehiago burutazio itxigabeakdira, polemikarako gonbite eta eztabaidarako pizgarri izan nahi duten ideiak.
‎Iturriak edo protagonistak dauzkan datuak agertuko ditu; hauek aski ez balira, irratilariak osatu egin lituzke, aipaturiko eskemari jarraikiz. Gogora dezagun ihardesten duenak ez duela zertan kazeta teknikarik ezagutu. Izan ere, kazetaria bera izan behar da eragozpen ahalgarri hauek gainditu behar dituena.
2001
‎Bigarren orientazio mota, hau da, orientazio instrumental edo pragmatikoagertatzen da bigarren hizkuntzaren jabekuntza errekonozimendu soziala irabaztekoedo abantaila ekono mikoak lortzeko bide bezala ikusten denean. Horrelako motibazioa besterik ez duenak ez dio kasu handirik egiten bigarren hizkuntzako hiztunei, eta bere helburuak lortzeko bigarren hizkuntzak nola lagunduko dion bakarrikhartuko du aintzakotzat.
2002
‎Baina gorpu bati hortza sartzeko indarra izan duenak ez du inoiz hura baino okela gozoagorik jan. Eta ez ibili galdetzen edo pentsatzen hain krimen izugarrian lehenengo haginkada hartu zuenari gustatu zitzaion ala ez:
‎Medea. . Ezer itxaron ezin duenak ez du ezergatik itxaropena galduko.
2005
‎Beraz, gerturatze arrazionala egitea ezinezkoa da; eta noski, Alardeahaiek bezala bizi, sentitzen? ez duenak ez du inoiz sentipen hori ulertuko. Ideiahau islatzen duten adierazpenak oso ohikoak izaten dira Bidasoan.
‎Oiassokonpainiak, bitartean, irainak eta kolpeak jasoko ditu entseguetan. Hala ere, ekainaren 30ean Oiassok egingo duenak ez du zerikusirik aurreko urtean egindakoarekin. Arrancadaren lekuan ezarriko dira, lurrean eseri eta honako lelo hau dutenkartelak aterako dituzte:
‎Idazten eta esaten, testuaren zentzua hartzea. Irakurtzen duenak ez du beste biderik esaten ari dena ulertzea baino, baldin eta entzuleak konprenitzea nahi badu behintzat. Lehendabiziko pausoa litzateke kazetari esatariak kontuan hartzekoa.
2006
‎Kristaua, kristau ona, prestu eta ardurati behar da azaldu. Lana bizitzako helburu absolutua da, Jainkoak ezarria eta, beraz, lanik egiten ez duenak ez dezala jan. Amorrazioak jota lan egitea Jainkoaren grazia ezaren seinalea dugu.
‎Arrazionaltasun zientifikoak zentzuz horni gaitzakeela uste duenak ez du ezagutzen arrazionaltasun formalaren gaitasuna (eta bere mugak).
‎Ildo beretik, aipatu behar da industria jabegoak subjektu, ondasun edo jarduerak identifikatzen dituela, haien titularrari edo jabeari zeinu bereizlearen gaineko erabilera eskubide esklusiboa emanez (2001eko abenduaren 7ko Marken Legea). Marken Legearen arabera (31.1 art.), zeinu bereizlearen gaineko eskubidea duenak ez die gainerakoei utziko nahasketa sor dezakeen beste zeinu bereizle bat erabiltzen. Hala, industria jabegoari eraso egiten dion jokaera desleialtzat hartuko da iragarlearen zeinu bereizleak beste lehiakidearenekin nahasten dituen publizitatea.
2007
‎Kontua da egungo errealitate bortitza ikertzeko, izugarrizko defizit teorikoanmurgilduta gaudela. Akademian ortodoxiak erakusten duenak eta ohiko ezkerrakproposatu duenak ez dute balio gaurko arazo ekonomikoei aurre egiteko.
‎Edozelan ere, gogora bedi une honetatik bertotik, ezen, diskurtsoa eraikitzeko nahiz testu arrazonatua idazteko, lehenbiziko urrats estrategikoa dela gaiaren alderdi guztiak ikustea, gai hori ikustea halako moldez non aldekotasun nahiz kontrakotasun guztiak begien aurrean izan behar baititu iritzi emaileak. Gaia modu sakonean aztertu ez duenak ez du hitzaldi onik egiterik, artikulu ederrik idazterik, ezta kontuan hartua izango den arrazoia eraikitzerik. Gaian sakonduko ez duena bigarren mailako eragiletzat hartua izango da beti, eta ez du historiarik idatziko.
‎Hori dena batez ere hurrengo belaunaldian izango da ondoriotsua. Izan ere, Kant-ek (eta haren ondotik bigarren modernitateak) irudimenaz ulertzen duenak ez dauka zerikusirik irudimen tradizional klasizistarekin, horrentzat irudimena bigarrentiarra zen kreazioan, apainketarako fakultate soila, oroimenaren lagungarri funtsean, sentsuek esperimentaturikoa ordenatzen eta adelatzen zuena soilik. Orain irudimenak, sentsuek inoiz atzeman gabea eta atzeman ezina sortzen du; errealitateaz gaindiko, esperientziaz gaindiko errealitate bat, mundu berri bat, bere kreazioa dena.
2009
‎UDP segmentua IP datagrama batean sartu behar da, baina, zein IP helbide, jatorrizkoa eta helburukoa? izango ditu datagrama horrek baldin bidaltzen duenak ez badu IP helbiderik esleituta oraindik eta datagramaren helburuaren DHCP zerbitzariaren IP helbidea ez badu ezagutzen. Jatorrizko helbide gisa 0.0.0.0 jarriko du bezeroak, eta helburuko IP helbiderako difusio mugatuko helbide berezia erabiliko du (255.255.255.255).
‎Mutur batek konexioa eten behar duenean, RST bita gaituta daraman segmentu bat bidaltzen dio beste aldeari. Horrela egiten denean, RST bidali duenak ez dio inongo ACKri itxarongo, eta bere ilaretan zeuden datu guztiak deuseztatuko ditu; datu horiek galdu egingo dira. Beste muturrak ere, RST bat jasotzen duenean, konexioa bi noranzkoetan etenda dagoela, eta bidaltzeke zeuden datu guztiak galduta daudela jakingo du.
2011
‎Ez du joan behar saioaren kontrola hartzera. Nortasun paranoidea duenak ez du onartuko terapeutak harremanen kontrola har dezan, haren erasoaren beldur izango baita. Talde terapia ere ez da aholkatzen paziente paranoidearekin, bere puntu ahulak agertzeak besteei armak ematen dizkiela uste baitu.
‎Bereizi egin behar dira estilo eskizoidea duen pertsona eta nahaste eskizoidea duena. Nahastea duenak ez du pertsona arteko harremanetan gozatzen, baina estilo hori duen pertsona besteekin erlazionatzeko gai da, beharrezkoa denean, jarduera bakartietan gehiago gozatzen badu ere. Estiloa duena gai da besteekin harremanean jarduteko, helburu jakin batzuk lortzearren.
‎Estiloa duena gai da besteekin harremanean jarduteko, helburu jakin batzuk lortzearren. Era berean, estiloa duenak sentimendu sexualak bizi ditzake aldian behin; nahastea duenak ez du esperientzia sexualak bizitzeko interesik.
‎Adler-ek (1985) dioenez, mugako nortasunaren nahastea duenak ez zuen eduki zaintzaile egokirik haurra zenean. Objektuaren iraunkortasunak ez du indarrik hartzen, amaren sentikortasun gabeziagatik.
‎Mugako nortasunaren nahastea duenak ez du pasarte maniako nabarmenik izaten, ziklotimikoek izaten duten moduan. Nahaste bipolarra dutenek mugako nortasuna dutenen antzeko portaera patroiak izaten dituzte, egoera kritikoan edo deskonpentsatuan daudenean.
‎Mugako nortasunaren nahastea duena inpultsiboa denean, nortasun histrionikoaren eta antisozialaren bereizgarriak bateratzen ditu. Mugako nortasunaren nahastea duenak ez ditu kontrolatzen bere emozio negatiboak. Histrionikoak ez ditu kontrolatzen afektu positiboak.
‎Besteen kontra doazen emozio, pentsamendu eta ekintzak modu irekian agertzeko joera inpultsiboa agertzen du. Nortasun antisoziala duenak ez du mozorrotzen edo eraldatzen gizarteari desatsegina zaion portaera hori, baizik eta zuzenki egiten du.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak ez du harreman intimorik lagunekin, familiakoekin edo lankideekin. Besteekin hotza, sentikortasunik gabea, lehiatzailea, erasokorra, kontrolatzailea, galtzaile txarra, mendeku bilatzailea eta gupidagabea da.
‎Errealitatearen froga ezabatua da. Beraz, nahaste hau duenak ez du nortasunaren nahasterik, baina erasokortasun indartsua du.
‎zikiratze larritasuna arindu nahi bada, supernia baretu da; horretarako, niak itxurak egin ditu bere burua zigortzen duela. Egitura obsesiboa duenak ez du asebetetze zuzenik egiten, baina haren bizitza fantasmatikoa, oro har, txiroa izan ohi da. Haren unibertso onirikoa eta harremanetarako gaitasunak zurrunak, disekatuak eta momifikatuak dira.
‎Hasieran gogoko zuten egoera bat ekiditen dute pertsona hauek, harremanetan sortutako kinada negatiboekiko erreakzio portaera batek eramanda (Fenichel, 1945). Horney k (1945) pertsona arteko harremanetatik aldentzen den nortasun «desatxeki» moduan deskribatu zuen jendearekiko harremanetan tentsioz betea sentitzen dena, eta tentsio hori ekiditeko bide moduan bakardadea aukeratzen duena; estilo desatxeki hori duenak ez du bere burua onartzen, eta ez du pentsatzen besteek onartuko dutenik; besteek mespretxatu egingo dutela pentsatzera heltzen da (Horney, 1950).
‎Ikerketa klasikoek nortasunaren nahaste obsesiboa eta nahaste obsesibo konpultsiboa lotzen zituzten (Pollit, 1957; Ingram, 1961), baina geroztiko ikerketen arabera (Pollack, 1979), bi nahasteak entitate kliniko ezberdinak dira. Nahaste obsesibo konpultsiboa duenak benetako obsesio eta konpultsioak jasaten ditu, nortasun obsesibo kopultsiboaren nahastea duenak ez bezala. Bi nahasteei komuna zaien bereizgarria da alferrikako objektuak bota ezina, balio sentimentalik ez dutenean ere.
‎Nortasunaren nahaste obsesibo konpultsiboa eta nahaste nartzisista dutenak perfekzionistak dira, baina nahaste nartzisista duenak ez du nahaste obsesiboa duenaren antzeko autokritika gaitasunik.
‎Mendeko nortasunaren nahastea duenak ez du trebetasunik agertzen ingurumenean modu eraginkorrean jokatzeko, bere kabuz jarduteko edo bere proiektuak egiteko. Bere buruarengan konfiantza gutxi du eta hori nabarmen gelditzen da bere keinuetan, jarreretan eta hizkeran.
‎Pentsamendu dikotomikoa duenarentzat zaila da dimentsio jarraituen arabera pentsatzea, kategoria diskretuen arabera pentsatzeko joera sakona baitu. Hala ere, kontuan eduki behar da nahaste hori duenak ez duela beti modu dikotomikoan pentsatzen. Lasai dagoenean, alde onak eta txarrak ikusteko gai da.
2012
‎Ildo beretik, aipatu behar da industria jabegoak subjektu, ondasun edo jarduerak identifikatzen dituela, haien titularrari edo jabeari zeinu bereizlearen gaineko erabilera eskubide esklusiboa emanez (2001eko abenduaren 7ko Marken Legea). Marken Legearen arabera (31.1 art.), zeinu bereizlearen gaineko eskubidea duenak ez die gainerakoei utziko nahasketa sor dezakeen beste zeinu bereizle bat erabiltzen. Hala, industria jabegoari eraso egiten dion jokaera desleialtzat hartuko da iragarlearen zeinu bereizleak beste lehiakidearenekin nahasten dituen publizitatea.
2014
‎Fobia hau duena eta izu ikararen nahaste agorafobiaduna duena honetan bereizten dira: egoerekiko fobia duenak ez du izu ikarako erasorik sentitzen egoera horren testuingurutik kanpora. Baina izu ikararen nahastea duenak edozein testuinguru edo unetan senti dezake ustekabeko erasoa.
‎Ez da harritzekoa fobia sozialaren eta nortasun saiheskariaren nahastearen artean komorbilitate tasa altua izatea, bi nahasteen diagnosi irizpideak oso antzekoak baitira. Fobia soziala duenak ez du saiheskaria duenak bezalako autoestimu baxurik, onarpen desirarik edo gutxiagotasun sentimendurik; ez ditu harreman intimoak ekiditen eta sarritan pertsona arteko harreman asebetetzaileak bizi izaten ditu; beldurra eta barne herstura sintomak egoera sozial konkretuei loturik agertzen ditu.
‎Diagnostiko diferentzialari dagokionez, ikerketa klasikoek nortasun obsesiboaren nahastea eta nahaste obsesibo konpultsiboa lotzen zituzten (Pollit, 1957; Ingram, 1961), baina geroztiko ikerketen arabera (Pollak, 1979), bi nahasteak entitate kliniko ezberdinak dira. Nahaste obsesibo konpultsiboa duenak benetako obsesio eta konpultsioak jasaten ditu, nortasun obsesibo konpultsiboaren nahastea duenak ez bezala. Nortasun obsesibo konpultsiboaren nahastearen eta nahaste obsesibo konpultsiboaren sintomak nahiko desberdinak dira.
‎Hala ere, ikerketa batzuen arabera, esku hartze konduktuala tratamendu farmakologikoa bezain eraginkorra izan daiteke beste haur batzuekin (Abramowitz, Eckstrand, O' Leary eta Duncam, 1992). Baina hiperaktibitatea gutxitzen duenak ez du ezinbestez arreta gehitzen, eta arreta gehitzeak ez du beste gabe errendimendua gehitzen.
‎Min nahastea duenak sufrikario fisikoa eragiten dioten arazo psikologikoak ditu. Konbertsio nahastea duenak ez du ageriko arazo fisikorik, baina funtzionamendu fisikoa hondatua du. Gorputz dismorfikoaren nahastea duenak hutsune fisiko batzuk dituela irudikatzen du, eta horrek kezka obsesiboak eragiten dizkio, forma fisiko normaleko pertsona baldin bada ere.
‎Bulimia nerbiosoa duenak gehiegizko betekadak egiten ditu, eta gero goitika egitera, diuretikoetara edo libragarrietara jotzen du. Betekada nahastea duenak ez du jotzen libragarriak erabiltzera. Merizismoa duenak janaria irensten du, berriro ahora nahita ekartzen du, berriro murtxikatzen eta berriro irensten edo botatzen du, eta horrek galarazi egiten dio pisua irabaztea.
‎Seudoaprosexia duenak ez du arretarik jartzen, baina hautemate eremuaren kontzientzia hartzeko gaitasunik ezagatik gertatzen da arreta gabezia hori; beraz, kontzientziaren asaldu bat da.
‎Amnesia aurrerakaria edo finkamenduzkoa duenak ez du gaitasunik informazio berria gogoratzeko; ahantzi egiten ditu oroimen galera eragin duen gertaeraren ondorengo oroitzapenak.
‎Amnesia atzerakaria edo gogora ekartzeko amnesia duenak ez du gaitasunik kontzientziaren galera baino lehentsuagoko gertaerez oroitzeko.
‎% 20 baino gutxiago izango lirateke jarduera sexual erasokor edo sadikoak egiten dituztenak. Haurrez abusatzen duenak ez du sarritan kontuan hartzen biktimari egiten dion kaltea.
‎Emozioa hautematean ez du sistema kognitiboa aktibatzen, eta ez ditu trebetasun kognitiboak aplikatzen. AGNHa duenak ez du oldarkortasun gehiegi, gogoetarako joera gutxiegi baizik. Arazoa ez da oldarkortasuna jaistea, gogoetarako joera igotzea baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia