2015
|
|
Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen dago Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz. Lagun hurkoa maite ez
|
duenak
ez zaitu Zu maitatzen, ene Jauna; izan ere, hainbeste odolez frogatua ikusten dugu Adamen seme alabei diezun maitasuna.
|
|
5 Baita irudituko zaizue, beharbada, hain gauza gorenez gozatzen
|
duenak
ez duela Jesu Kristo gure Jaunaren Gizatasun guztiz santuaren misterioez meditatu beharrik, dagoeneko maitasunean ari delako oso osoan. –Hau beste leku batean luze eta zabal idatzi izan dudan gaia da, eta hartan kontra egin didaten eta ez dudala ulertzen esan didaten arren:
|
|
Jaunak nahi beza, nik azaltzen asma nezala esan dudan honetan. Badakit esperientzia duenak ulertuko duela eta ikusiko duela asmatu dudala zerbait esaten; esperientziarik ez
|
duenak
ez naiz batere harritzen guztia zentzugabekotzat jotzen badu. da nik esatea errugabe geratzeko; nik ere ez diot errurik egotziko esaten duenari.
|
|
15 Gauza bat galdetu nahi nioke berorri: Jauna arima bati mesedeak egiten hasten denean, goi mailako kontenplazioan jartzea bezalako mesedeak, arrazoizkoa litzateke arimak perfekzioa erabatlortzea (arrazoizkoa, izan ere, halako mesede handia hartzen
|
duenak
ez bailuke izan behar lurreko kontsolazioen desirarik); orduan, zergatik liluramenduetan eta arima mesede handiak hartzera ohitua denean, berekin hain ondorio handiak dakartzala ematen du, eta zenbat eta handiagoak, hainbat askatuago dagoela, bada, Jauna iristen den unetxo batean santutua utz badezake, gero, denboraren joanean, Jaunak berak bertuteen perfekzioan uzten duen bezala?...
|
|
Eta toki honetan Godoy lizentziadunak esan zidan Ávilako korrejidorea izan zenak esan ziola, eta hemen beste pertsona batzuek esan dute, eta, beraz, honezkero ageriko gauza da. Izan behar
|
duenak
ez du ezkutuan zertan egonik, eta egia dela dakitenean, guztiak isilduko dira. Nire ustez, ez dago hura asko axola izateko eran.
|
|
Nik ez nuke desiratuko bertuteetan haztera eramango nauen otoitza baino besterik. Tentaldi handiekin eta lehortasun eta sufrimenduekin bada eta horrek apalago izatera banarama, otoitz ontzat izango nuke hori; izan ere, Jainkoari atseginago zaiona otoitz hobetzat izango nuke; ez da pentsatu behar sufritzen
|
duenak
ez duela otoitz egiten, Jainkoari eskaintzen ari baita; eta askotan bakarrean burua hausten ari denak baino hobeki egingo du, azken honek malkoren batzuk isuri dituela eta hori otoitza dela uste izan arren.
|
|
17 Erruduna salatu
|
duenak
ez biezaio eman penitentziarik, ezta gazteenek zaharrenei ere.
|
|
6 Nire iritziz, ohoreak eta diruak ia beti batera dabiltza, eta ohorea nahi
|
duenak
ez du dirua gorroto, eta dirua gorroto duenak ez dio garrantzirik ematen ohoreari. Uler bedi hau ongi, ohore kontu honek beti baitakar berekin nolabaiteko errenta gosea eta diru gosea; izan ere, munduarentzat nekez egongo da ohoragarririk, behartsua bada; aitzitik, izatez ohoragarria bada ere, gutxitzat dute.
|
|
6 Nire iritziz, ohoreak eta diruak ia beti batera dabiltza, eta ohorea nahi duenak ez du dirua gorroto, eta dirua gorroto
|
duenak
ez dio garrantzirik ematen ohoreari. Uler bedi hau ongi, ohore kontu honek beti baitakar berekin nolabaiteko errenta gosea eta diru gosea; izan ere, munduarentzat nekez egongo da ohoragarririk, behartsua bada; aitzitik, izatez ohoragarria bada ere, gutxitzat dute.
|
|
4 Baina kontuz, ene ahizpak, deabruak ez baikauzka ahazturik; monasterioetan ere bere ohoreak asmatzen ditu eta bere legeak ezartzen, duintasunari dagokionez, munduan bezala, goragoko eta beheragoko mailakoak direnak. Letradunek beren letretan izango dituzte mailak, nik horren berri ez dakit baina?, eta, horrela, teologia irakatsi
|
duenak
ez du jaitsi behar filosofia irakastera, ohorearen zera igotzean baita, ez jaistean. Eta nagusiak aginduko balio ere, iraintzat hartuko luke eta bere alde egingo duten eta iraina dela esango diotenak ere izango ditu.
|