2000
|
|
Norbaitek hurrengoa esan lezake: " Beltaneko jaiaren kontakizunaren bidez hunkitu nahi
|
duenak
ez du, inolaz ere, jatorriaren hipotesia azaldu, baizik eta gure aurrean materiala (hipotesira eramaten duena) jarri, besterik gehitu gabe". Orduan, hurrengoa esan daiteke:
|
2003
|
|
Ezjakinek ere ez dute filosofatzen ez jakintsu bihurtzea desiratzen, horixe baita ezjakintasunaren okerra: prestu, on eta zentzudun izan gabe nahikoa izatea uste izatea; ezeren faltan ez dagoela uste
|
duenak
ez du desiratzen faltan ez duela uste duen hori.
|
|
Arrazoi berbera dela bide, lagunetarik batek adiskidetasunari kalte egiten badio, dela gaiztakeria bat eginez, dela oinarrizko eginbeharrak urratuz, dela bidezkoa edo zilegia ez dena eskatuz, besteak askatasuna du aurrerantzean hura lagun moduan ez hartzeko, horrek adiskide izateari utzi baitio. Kasuan kasuko inguruabarrak aintzakotzat hartuta, adiskidetasuna desegin daiteke hausturarekin zein hausturarik gabe, baldin eta haustura horren aldeko arrazoi zuzena
|
duenak
ez badu berak ere horretarako arrazoirik ematen, eta, aldaketa horretan, adiskidetasunaren ordez, elkarrenganako maitasunari eusten badio, hori ezin baitigu inork ez ezerk kendu.
|
2004
|
|
Are gehiago, fisika kuantikoak maila bateko hautematea ezinezkoa dela erakusten digu. Eguneroko mailan balio
|
duenak
ez du balio mikrofisikan, fotoien eta atomoen fisikan, eta askotan gaiok eragiten dituzten fenomenoak zeharka eta era ez zuzenean egiaztatu ahal dira bakarrik. Honela, bada, makina bat argudio izan ditzakegu, horiek eta pila bat gehiago, mundu fisikoaren sentimenezko ezagupena baliogabetzat jotzeko ezagutza zientifikoaren mailan behintzat.
|
|
Etsipenez beteriko baieztapen honek ez du, haatik, etika edo erlijioarekiko errespetu falta adierazten Wittgensteinengan, berak berehala azpimarratu zuenez hitzaldiari amaiera dotorea emanez: " Etikak baiesten
|
duenak
ez dio gure ezagutzari ezer gehitzen, inolaz ere. Baina giza gogoaren joera baten lekukoa da, eta, pertsonalki, errespetu sakona zor diot joera horri eta nire bizitza osoan ez nuke ezergatik barregarri utziko" (65).
|
2009
|
|
Supergizakia espirituala baita, baina ez du ezeren aurka erreakzionatzen. Horregatik, supergizakia egoismo edo eudemonismoaren goratzea dela interpretatu
|
duenak
ez du Nietzsche ondo irakurri. Hedonismoak, pesimismoak zein utilitarismoak, gauzen balioa plazer eta minarekin neurtzen dute.
|
2010
|
|
Aukera horiek guztiak, hala ere, ez dira oso desberdinak elkarren artean, denetan agertzen delako behartzeko asmoa, eta denak direlako ez behartzeko asmoaren kontrakoak, kasu bat izan ezik: jarduten
|
duenak
ez dakienean zer nahi duen; halakoetan, ezjakintasuna behartzeko benetako borondatearen oztopo izango litzateke, alegia, zinezko legearen oztopo, botoaren adibidean azaldu dudan bezala. Hartara, borondate horren beharrizanari dagokionez, bigarren iritzia guztiz zuzena da.
|