Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 87

2000
‎Eta erraiten ziguten, konparazione, ezen pentsu lizunak geure baitarik urrundu behar genituela, baina zenbatenaz urruntzenago nahi izaiten nituen, hainbatenaz errotzenago zitzaizkidan eta hainbatenaz inguratzenago ninduten, zeren hura zen alfer lana, etxeko abereen eta kabaleen gisakoa, noiz eta buztanaz, hankaz edo gorputzaren bertze edozein mugimenduz eta higiduraz euliak eta mandeuliak uxatzen baitabiltza, guztiz alferrik, zeren euliak, mandeuliak eta bertze intsektu guztiak, uxatu orduko itzultzen baitira lehengo lekurat, eta zeren geratzen baitira, halatan, haien larrurat eta haien baitarat gero eta atxikiago eta josiago. Izan ere, pentsatzen duenak ezen ez duela pentsatu behar, pentsatzen baitu hondarrean bi aldiz: pentsatzen du, lehenik, pentsatzen duelako eta naturaleza halakoa delako, eta pentsatzen du, bigarrenik, naturaleza behartu eta bortxatu nahi izaiteagatik, zeren naturaleza behartzen duena naturalezak berak behartzen baitu, finean.
‎"... Zorionak, beraz, akusatzaileari, eta zorionak lekuko guztiei, zeren beren lekukotasunarekin eta beren testimonioarekin erakutsi baitute zein handia den beren karitatea, zeren ardi galdua are galtzenagorat uzten duenak ez baitu ardi galdua maite, eta bai ordea salatzen duenak eta bide bidezkorat ekartzen laguntzen duenak..."
‎" Erran nian —egotzi zidan lagunetarik batek—: ezti horretarik dastatzen duenak ez dik bertze eztietarik nahi izaiten..."
2001
‎‘Beti falta da zeozer, ’ esan nuen nik denon tristura sekretuari buruzko ideia formatuak banitu bezala. ‘Aberatsak ez du osasunik, osasuna duenak ez du argitasunik, burua duenak ez du maitasunik, amodioa duenak ez du dirurik... ’
‎‘Beti falta da zeozer, ’ esan nuen nik denon tristura sekretuari buruzko ideia formatuak banitu bezala. ‘Aberatsak ez du osasunik, osasuna duenak ez du argitasunik, burua duenak ez du maitasunik, amodioa duenak ez du dirurik... ’
‎‘Beti falta da zeozer, ’ esan nuen nik denon tristura sekretuari buruzko ideia formatuak banitu bezala. ‘Aberatsak ez du osasunik, osasuna duenak ez du argitasunik, burua duenak ez du maitasunik, amodioa duenak ez du dirurik... ’
2002
‎Badira hainbat arrazoi horretarako. Alde batetik (ez dira alferrik pasatu 150 urte!), gaur egungo gazteak irakurri ohi duenak ez du antz handirik garai hartakoak irakurtzen zuenarekin, eta beharrezkoa zen hurbilketa lan bat; bestetik, idatzitako hori adierazteko era ere aldatu egin da: elkarrizketak emateko modua, atal bakoitzaren iraupena, paragrafo bakoitzaren luzera?, eta alderdi hori ere zaindu beharra zegoen; eta azkenik, ohizko liburuen luzera ere aldatu egin da urte hauetan, eta hemen doan Pertseo eta Medusaren burua delako liburuxka hau ez da XIX. mendeko idazlearen liburuko ataltxo bat besterik.
2003
‎Plastikozko hankek motorra izango balute bezala. Baina pentsatzen ez duenak ez du kalkuluak egiteko gaitasunik. Pentsatzen ez duena ez da arrazionala.
2004
‎Hizkuntzen arteko harremanetan gehitzen edo kentzen omen diren zer horiek, orobat, aurrekoaren lepotik dute burua: hau da, kentze gehitze kontu hori ezein egoera soziolinguistikotan horrela dela uste duenak ez daki edota ez du jakin nahi hizkuntzen arteko harremanen izaerak ez duela ia inoiz halako aberastasun gehigarririk eragiten plano soziologikoan, eliteko giro kulturalean izan ezik. Harreman horien izaera ez delako orekatua eta simetrikoa izaten, eta hizkuntza batekikoan gehitzen dena bestearekikoan kendu egiten da.
‎Euskara Estatu totalitarioen uztarripean loturik dagoela onartzen duenak ez luke adimen arazorik izango gure hizkuntza nazionalak ideologia abertzalearekin izan behar dituen hartu eman estuak ulertzeko. Hartu eman estu horien beharra, behar gorriak eragindako eskakizuna da:
2005
‎Zuek lasai, aditzen ez baduzue ere. Gauza da, Ametsek buruan duenak ez ei dituela Linux en protokoloak onartzen. Aluak beldur dira.
‎Zapaltzen duenak ez du zapaldua ulertzen, ezta ulertuko ere.
2006
‎mugarik ez duenak ez baitauka izenik,
‎Lehen Mundu Gerraz ari dela dirudi, eta halako erokeria batean parte hartu nahi ezik ihes egin zutela dirudi. Gero, dio," bizitzaren zurrunbiloak beste hainbat lekutara eraman ninduen, eta bost umeren ardura duenak ez du ametsetan egiteko denbora gehiegirik hartzen". Hala ere, erabaki sendoa harturik zegoela dio, euskaldun emakumeentzat etxe inguruko lorategiak zaintzeko eskuliburu bat egiteko.
‎Baina, dirudienez, ahaztu egin zuen edozein bretoik ondo zekiena: Bretainiako itzulia egiten ez duenak ez du paradisurik izango," il fallait au moins une fois dans la vie faire son Tro Breiz pour gagner le paradis", paradisua irabazteko bizitzan behin, behintzat, egin behar dela Tro Breiz itzulia.
2007
‎Tonuarekin esaten dit nor bere bizitza bizitzeko aske dela baldin eta erabakitzen badu senar bat, familia bat eta egunean zortzi orduko lan bat edukitzea. Tonuarekin esaten du norbere denbora gauza inportanteekin betetzen duenak ez duela aitari kasu egiteko denborarik, baina ni bezala libre dagoenak ez egitea guztiz egoista dela. Eta esaten du, tonuarekin baita ere, badudala garaia jolasteari uzteko eta gauza serioak egiten hasteko:
‎errepikatuko al du errezeta gaurko gure gonbidatuak? Azkarregi bota omen du, eta deitzen duenak ez du dena apuntatzeko betarik izan. Zenbat arrautza ziren?
2008
‎Hainbat herri identitate estatu bakar bateko egitura politiko bakar batean elkarren gainka eraturik daudenean, jolas gutxi. Lopez de Luzuriagak, aurkarien lege, tzat izendatzen duenak ez baitauka deus jolasetik. Gogoan izan dezagun, horrelako baldintzetan, herri bakoitzak ez daukala espazio eta historia propiorik bere nazio eraikuntza burutzeko.
2009
‎Bonbardaketa haietan berdin zen ausarta edo koldarra zinen, prestaturik zeunden edo ez, lehergailua alboan eroriz gero zureak egin zuen, mila zatitan bukatzen zenuen. Bonbardaketa bat bizi izan ez duenak ez daki zer den hori: hankak dardar batean hasten zaizkizu, ez dizute agindurik onartzen, bihotza bularretik irten beharrean jartzen da?
‎–Arrazoi duzu, olagarroaren beste itzal bat da, baina gogoratu irudi hori, alde iluna nagusitzen zaigunean zertara irits gaitezkeen jakiteko. Izan ere, munduaren ipurtzuloa ikusi nahi duenak ez du urrunera joan beharrik: hemen bertan dago?
‎–Hantxe egon naiz ni, eta badakit zer esaten dudan?!?, harekin neska mutilei zera esaten ariko balitzaie bezala: . Jakin ezazue, ume errukarriok, Bartzelona ikusi ez duenak ez duela ezertxo ere ikusi, ez horixe!?.
‎–Domingok egin duenak ez du izenik, eta arrazoi duzu, ama.
‎–aita gabe geratu gara?. Disparatu duenak ez du ezer esan, joan da. Aitak ez du oihurik egin.
‎" Hantxe egon naiz ni, eta badakit zer esaten dudan...!", harekin neska mutilei zera esaten ariko balitzaie bezala: " Jakin ezazue, ume errukarriok, Bartzelona ikusi ez duenak ez duela ezertxo ere ikusi, ez horixe!".
‎–Arrazoi duzu, olagarroaren beste itzal bat da, baina gogoratu irudi hori, alde iluna nagusitzen zaigunean zertara irits gaitezkeen jakiteko. Izan ere, munduaren ipurtzuloa ikusi nahi duenak ez du urrunera joan beharrik: hemen bertan dago... gure baitan ere bai, noiz edo noiz.
‎–Domingok egin duenak ez du izenik, eta arrazoi duzu, ama.
2010
‎talentuen parabolak? zeren talentu bakarra duenak ez du eman zaion talentuaz ez errudun eta ez lotsa sentitu behar, hurkoak hiru edo bost talentu dituela ikusten duenean. Aurreko batean ere esan nizun:
‎Esatekoa esan dizut, eta orain zure aurpegia imajinatzen dut, zuk zeuk egiten zenuen bezala, niri idatzi zenidàn izkribuan aditzera eman zenidanez; lehenik, irri zabal garaipenezkoa eskaini didazu, gure arteko polemikan nik amore eman eta zuk zeure iruzkina egingo bazenit bezala: . Arrazoi duzu, Gabino; izan ere, ezereza ez da ezer, eta ezer sinesten ez duenak ez lezake Jainkoagan sinetsi??; segidan, ordea, zure garaipentxoa errazegitzat jota edo, zu bezain burugogorra izan naiteke ni ere, ongitxo dakizu?, muturra okertu didazu, baita mespretxuz begiratu ere, zeure begirada horrekin esan nahiko bazenit bezala: –Baina, jakina, zure ezerez hori, zerbait?
‎Errealitatea etengabe aldatzen da, eta errealitate horri doitzea ez da nolanahiko saioa: bada, ni horretan nabil, egunero neure burua asmatzen, zalantzaz zalantza eta galderaz galdera, zeren ez zalantzarik ez galderarik ez duenak ez baitu bere burua asmatu beharrik. Baina lehen erabili dut hitz bat:
‎Errealitatea etengabe aldatzen da, eta errealitate horri doitzea ez da nolanahiko saioa: bada, ni horretan nabil, egunero neure burua asmatzen, zalantzaz zalantza eta galderaz galdera, zeren ez zalantzarik ez galderarik ez duenak ez baitu bere burua asmatu beharrik. Baina lehen erabili dut hitz bat:
‎Kristau izateari utzi nion, baina hara non kristau doktrinatik ikasitako zerbaitek —gizakion bidean paradoxak beti present— argitu zidan auzia: talentuen parabolak... zeren talentu bakarra duenak ez du eman zaion talentuaz ez errudun eta ez lotsa sentitu behar, hurkoak hiru edo bost talentu dituela ikusten duenean. Aurreko batean ere esan nizun:
‎Esatekoa esan dizut, eta orain zure aurpegia imajinatzen dut, zuk zeuk egiten zenuen bezala, niri idatzi zenidàn izkribuan aditzera eman zenidanez; lehenik, irri zabal garaipenezkoa eskaini didazu, gure arteko polemikan nik amore eman eta zuk zeure iruzkina egingo bazenit bezala: " Arrazoi duzu, Gabino; izan ere, ezereza ez da ezer, eta ezer sinesten ez duenak ez lezake Jainkoagan sinetsi..."; segidan, ordea, zure garaipentxoa errazegitzat jota edo —zu bezain burugogorra izan naiteke ni ere, ongitxo dakizu—, muturra okertu didazu, baita mespretxuz begiratu ere, zeure begirada horrekin esan nahiko bazenit bezala: " Baina, jakina, zure ezerez hori ‘zerbait’ izango da zuretzat...".
2011
‎Hurbildu eta Ingmar Bergmanen autobiografiako pasarteren bat komentatu diezaioket. Ni ez naiz jendeak uste duena, ez nik uste dudana, bere burua ezagutzen duela uste duenak ez du bere burua ezagutzen. Nor zara, egingo lidakeen galdera aldez aurretik erantzuteko, esan nahi dut.
‎Sormen bereziko pertsonez ari bagara, ezin ahaztu Jorge Oteiza handia. Askok uste dutenaren aurka, film honetan ez zuela parte hartu argi utzi nahi izan du irundarrak,, eta kontrakoa pentsatzen duenak ez zuen Oteiza ezagutzen?. Eszenak ikusteko eskatzen zioten eskultore oriotarrari, bere iritzia ezagutu nahian, baina mobiola ez omen zuen ukitu ere egin nahi.
‎Miresgarria hala ere egoeraren bridak zein denbora gutxian utzi dituzten amaren esku, nahikoa izan baita pare bat irribarre aldirekin egoera beren eskemetara egokitu eta egoera gidatzera jartzeko. Ez dakit zertan nabilen hemen, izan ere, ez dakit Elisarekiko zein lotura afektibok behartzen nauen bere egunerokoaren sostengua nire gain hartzera, ez dugu inoiz batak bestearekiko izan ditzakegun konpromisoei buruz hitz egin, horrek zenbaiten ustez konpromisorik ez dagoela esan nahi du, ezer agindu ez duenak ez dakit zertan bete behar lukeen, eta hala ere badakit ez dudala alde egingo oinek hori eskatzen didaten arren, oinek eta batez ere berriro ere marmarrean sumatzen dudan organo boikot egileak.
2012
‎Azalpena merezi duenak ez du izaten azalpenik.
‎Kontakizun hau irakurtzen duenak ez dezala pentsa nire arimak ikuspen ikaragarri horren aurrean izan zuen bihotz ikara azaltzeko gai izango naizenik. Alegia, amets egiten nuenean ere, izugarrikeria horiekin egiten nuen amets.
‎ezen beharrik ez duenak ez du inoiz adiskiderik faltako,
‎«Nork irakatsi dizu kanta hori?». «Ez dit inork irakatsi; bururatu ahala kantatzen dut; entzun behar duenak entzun dezala; eta entzun behar ez duenak ez du ulertuko». «Eta nola duzu izena, nire txoritxo kantari hori?».
2013
‎–... ikusiko dek obea dala/ legorrean bizi?. Probatu ez duenak ez daki ongi. Lehorrean!
‎Nik ez dut etsairik ez kalean, ez lanean, ez politikan; ez dut sinistu nahi inork niri kalte fisiko handia egiteko erabakia hartu duenik. Bai, hau lehergailu txiki bat izan da, baina, ez dakit, agian egin duenak ez du ondo neurtu... susto bat ematea izan zitekeen helburu bakarra. Halako lehergailuak, bueno... agian txikiagoak, geuk ere egiten genituen txikitan, ez da hain zaila.
‎GALen ekintzak zuritu egin zituen. «Kerik nahi ez duenak ez dezala pitz surik», esan zuen. Oñederra auzian inputatu egin zuen Garzon epaileak, baina inputazioa kendu zion, ekintzarik leporatzerik ez zeukala argudiatuta.
‎Behin betikotasuna maite duenak ez luke itzulpenaren beharleku badaezpadakoa hartu. Bekokian, zalantza?
2015
‎21 Idazten duenak ez du errezatzen lanik hartu behar.
‎Inork ez du konbentzituta esaten cyborga gu ordezkatzera datorrenik, aparteko etorkizunean bada ere. Ia inor ez da ausartzen, eta egiten duenak ez du apika argumentatzen.
‎–Bai, ezagutu ez duenak ez zekik gerra zer den. Ez ahal da zuen parean egokituko!
‎Xabi belauniko jarri da kaskarrekoak ematen dizkiodan bitartean. Probatu ez duenak ez daki zer nolako umilazioa den partida modu horretan bukatzea. Nahiko zigor badelakoan, ez diot partidaren nondik norakoak komentatzeari ekin.
‎Lurrean eseri da, nagusiaren leihora begira, baina ezagutu berri duen gizon hori, horrelako eraikuntza batean eta horrenbeste gizonek babestuta dagoen hori, ezin liteke nagusia izan; eta berriro zuzendu dio begirada balkoi nagusitik eskegita dagoen argazkikoari, oraindik aurpegia eman ez duen koldar horri. Plaza erditik begiratzen dio, erdigunetik, orain neu naiz borroka honen ardatz, horregatik nago plazaren erdi erdian ezarrita, armadaren egoitzaren aurreko plazaren erdigunean, boterearen plazaren erdigunean, pentsatu du une batez; baina, bat batean, erratuta dagoela konturatu da, benetako boterea duenak ez baitu ezer kentzen, ez dio inori semerik lapurtzen, benetako boterea duenak eman egiten du, eta horri jarraituko dio jendeak, emateko zer edo zer duenari, ez kentzeko pronto dagoenari. Eta aurrean dituenek ez dute gaitasunik emateko, kentzeko baizik, semearen gorpua ere kendu egin nahi baitiote, piztia sarraskijaleen antzera, gorpujale diren banpiroen antzera.
‎Ez dute dirua euren artean proportzionalki banatzen, baina prest daude elkarri laguntzeko beharrezkoa denean. Alta, laguntza hori ez dute ulertzen limosna bezala, ez hartzen duenak ez ematen duenak. Ez dago horrelako sentsaziorik, elkartasunean hezita daudelako eta nolabaiteko beharra sortzen delako, orduan, horrela jokatzeko.
‎Ez dakit oso egokia izan den erantzuna, alabaren gaixotasunak urduritua duenak ez baitu burua halako filosofia merkeetarako. Hobe nukeen, agian, beste modu batez mintzatu izan banintz; esate baterako:
2016
‎Haragifobikoek dantzatzen dituzten arrazoiak, bere xaloan, patetikoak dira eta mailegaezinak. Indian balio duenak ez du hemen zertan balio. Gure haragifiliak (hala esan baledi) erro antropologiko sakonak ditu, baita erlijiosoak ere:
2017
‎Sinetsi nahi ez duenak ez du sinetsiko, baina nazio identitateak bizi gaitu, gure bizitzaren nondik norakoa aldez alde zeharkatzen duen heinean. Usteak uste, globalizazioaren106 aro honetan ere bai, honen eragina gutxietsi gabe.
‎Gaur egun pentsamolde otzan386 eta etnikoa nagusitu zaigu alde guztietan, euskararen gaia auzi estrategikotzat ez daukaten indar politiko eta erakunde publikoekin elkarlana bideratuz zeozer lortuko delakoan edo. Eusko Jaurlaritzaren hizkuntza politikarekin euskara normalizazio sozialaren arrastoan sartuko dela uste duenak ez dirudi oinarrizko kontu batzuk zuzen atzeman dituenik. Besteak beste, ez du ikusi botere autonomikoaren asmoa ez dela euskaldunok nor egiten gaituen nazio linguistiko duin bat eraikitzea.
‎Ziur dagoelako bera ez dela bakarra izan. . Egiten duenak ez du behin bakarrik egiten, beti gertatzen da horrela. Izateko modu hori errepikatzen da beti, alegia, izaera limurtzailea, kontrolatzailea, jatorra, eta beti gertatzen da 13 urteko mutilekin.
‎mugarik ez duenak ez baitauka izenik
2018
‎Hori dena esanez, badirudi kontratuaren teoriak modu konbentzigarrian erantzuten diela prostituzioaren kritika eta eragozpen ezagunei. Kontraktualisten iritziz, adibidez, negozio horrek prostitutari kalte egiten diola edo hura apalarazten duela esaten duenak ez du ondo ulertu zer salerosten den jarduera horretan egiaz: merkatuan, izan ere, ez da eskaintzen ez prostitutaren gorputza, ez haren izatea; prostitutak, aitzitik, bere buruari kalte egin gabe eman ditzake zerbitzuak kontratu bidez. Horregatik, feministaren batek esaten badu emakumeek gizonekiko duten mendekotasuna mamitzen duela prostitutak, agian erantzungo diete sexuaren inguruko jarrera zaharkituen isla dela ikuspegi hori, gizonen propagandaren eta emakumeen mendekotasuna zabalduta zegoen mundu zahar baten ondorioa.
‎Irudi etsigarria. Jendetza bultzatu eta ibilgailura hurbiltzeko indarrik ez duenak, edo gizaki multzo basati horretan parte hartzen ez duenak ez du edukiko zer janik.
‎–Hori immolazio antzua da. Alotzek?. Aurrera jo ahal duenak ez dio itxaron behar atzetik etorri ezin duenari.
2019
‎Gogoratu naiz, lagunak aurpegiratuko didan beldur, Paco Toronjo flamenko kantariaren hitzez: . Ni naiz esaten duenak ez ohi du hi haiz diotsonik?. (II)
‎Anek ere heldu dio amuari: . Nik gerora ikusten dut baietz, abisatua zuela, hitz egin izan zuen horretaz, baina badakizue esaldi tipiko hori,, esaten duenak ez du egiten?. Ba, begira, gero egin zuenean, pentsatzen duzu:
‎mundu guztiarekin haserretzen da, bera gabe eta beraren kontra eraikia delako; nerabezarotik, haurtzarotik ari da protestaka bere kondizioaren kontra; ordainak agindu dizkiote, segurtatu diote ezen, bere aukerei uko egiten badie gizonen mesederako, den denak eta gehiago itzuliko dizkiotela, eta engainaturik sentitzen da; unibertso maskulino guztia akusatzen du; sumina da mendekotasunaren beste aurpegia: den dena ematen duenak ez du sekula aski jasotzen trukean. Nolanahi ere, gizonen unibertsoa errespetatu beharra ere badauka; arriskuan sentituko litzateke, teilatuperik gabe, baldin eta unibertso hori osoki jarriko balu auzitan:
‎Gobada ontzi baten inguruan negu bat gutxienez igaro ez duenak ez daki ezertxo ere mota jakin bateko ezaugarri eta emozio txit hunkigarri batzuez.
‎Ez nuke nahi berori gehiegi harrotzerik, baina norbaitek esan badu negozioez mintzatzera deitu dudala ofizial gazte eta eder bat, nolakoa den berori? Ez, kapitain jauna, hori esan duenak ez nau ezagutzen. Beldur naiz ez ote den berori katramilatu gaizki ulertuen sare batean.
‎Brida tenkatu du Aizek, burua atzera itzulirik, ahopeka esandako hitzek erakarrita. Badirudi, ordea, ikusten duenak ez duela ezustean harrapatu. Burua zut so egiten dio.
‎Ibilbidea laburra da, bi pisu besterik ez, kontuan hartu behar da, alabaina, eraikina antzinakoa denez, pisuak ia bi bider altuagoak direla gaur egun ohitura dena baino, gaur egungo pisu hauek antzekoak dira, alturari dagokionez, Casteloko bere etxe ezin zaharragokoekin, hau ez da harritzekoa, ez horixe, altuaren ondoren beti etorri da baxua, eta baxuaren ondoren altua, litekeena da hau bizitzaren legeetako bat izatea, gure aita ere behiala erraldoi iruditu zitzaigun eta orain goitik begiratzen diogu, eta urtetik urtera behera doa, gizajoa, baina isil gaitezen, gizonak isiltasunean sufritu ahal izan dezan. Raimundo Silvari absurdoa iruditzen zaio igogailuan bere aita zenaz gogoratzea, noiz eta sugestio erotiko horiek eraso diotenean, egia da pentsatzen duenak ez ohi dakiela, ia ia, zer pentsatzen duen, eta ez dakiela zergatik pentsatu duen, jaioz gero pentsatu egiten dugu, hala uste dut, eta ez dakigu zein izan zen gure lehen pentsamendua, ondorengo guztien sorburu izan zen hori, eta gaur arte, ondorioa da norberaren behin betiko biografia pentsamenduen ibaitik bere jatorrizko sorbururaino atzera egitea dela, eta bizitza aldatzea, pentsamenduetatik ze... Gertatu zen ezen, orain dagoen igogailuan, Raimundo Silva zuzendari literarioa zuzentzaileen arduradunarekin ikusi zuen tokiaren ondoan dagoela, orain ikusten dugu espazio hutsari begiratzen diola larderiazko erdeinuarekin, han egon zen emakumeari bere jokabide ezmoralarengatik agiraka egin behar izango bailion, gauza horiek, jakin ezazu, ez direlako igogailu batean egin beharrekoak, ez dira egin behar, ez horixe, nahiz eta badakidan horrelakorik egiten duenik badabilela, horrelakorik eta okerragorik ere bai, Zirri bat izan zen, zuzentzaile jauna, musutxo bat besterik ez, zuzentzaile jauna, Berdin da, gehiegi izan zen, neuk kondenatu egiten zaituztet, nire inbidia sendaezinaren izenean, igoeraren azken zentimetroetan Raimundo Silva igogailuaren erdian jarri zen, besteak tokirik gabe utzirik, atera egin behar izan zuten, lotsak akabatuta ibiliko lirateke mundu honetan lotsarik balego, seguruena da moralista hipokritei irri egiten ariko direla, Berde daude, ez du merezi, esan zuen azeriak.
‎Etorkizuna eleanitza izango da. Lortu behar da norberak nahi duen hizkuntza erabiltzea eta euskaraz egin nahi duenak ez aldatu behar izatea. Alegia, ezagutzaren unibertsalizazioa (ulermena, gutxienez).
2020
‎eskuko ekipaje gisa kristoren maleta zaharrak pasatzen dituzten guztiak! Aurreko andre horrek gaineko kutxan sartu duenak ez zituen 10 kilo bakarrik pisatzen. Ezta pentsatu ere!
2021
‎Bestetik, irakasleak bere ezjakintasun emankorra martxan jarri behar du, norbere hutsunearen onarpena. Dena dakiela uste duenak ez daki ezer, ez baitago jakintza osorik. Ikastea zulo berriak deskubritzea baino ez da:
‎Edozein generotan eta edozein eskola literariotan egin daitezke testu txarrak eta onak. Kontrakoa esaten duenak ez daki ezer literaturaz.
‎Bakoitzak berea. Ezer faltan botatzen ez duenak ez du zerrendarik egin behar. Eta nahi duenak nahi duena idatz dezake.
‎Magia egin nahi duenak ez luke hortik oso urrun ibili bere hitzak bilatzeko orduan10.
‎Erabakitzea da gakoa. Idazten ikasi nahi duenak ez ditu hitzak ikasi behar, ordura arte dakizkienak nahikoa izaten dira. Ez du esaldiak egiten ikasi behar.
‎Inoiz ederrak izateagatik trufa egin badizuete, akordatu horrekin: hori egin duenak ez du bere burua eder ikusten, eta bere burua eder ikusten ez duenak zama itzela darama soinean, zauri handia egiten dio bere buruari eta bere arimari.
‎Begitartea piztu zitzaion– Badirudi Paulek banakoa inurritegian dagoen inurri aletzat hartzen duela. Horrela, norberak egin, norberak sentitzen duenak ez du apenas garrantzirik! Bizitzak ere ez du benetan merezi.
2022
‎–Federik ez duenak ez du ezer –murmurikatu du sakristiarantz abiatuz.
‎Orientazioa ez zaio espero bezain erraza suertatuko. Aurrean duenak ez du zerikusirik ertzain etxetik atera denean kontsultatu dituen satelite irudiekin.
‎Pantailan sonbreiru beltza jantzita zeraman gizon beltzarana agertu zen. " Haurdun dagoen emakumea hiltzen duenak ez du Jainkoaren barkamenik" esan zuen amorrurik gabe, eztabaidaezina den zerbait esaten duenaren doinuarekin.
‎Aditu duenak ez dizkio begiak mugikorretik goitiarazi.
‎–Hi hobe isilik –Eduk, mingots aire– Etxean 15 urte gazteagoko atsoa duenak ez dik honelako kontuez mintzatzeko eskubiderik.
2023
‎–Institutuko zuzendaria nire ama da –esan du Limak, badakien arren esan berri duenak ez daukala inolako zentzurik, Arantxa ez baita bere ama biologikoa eta, beraz, ez dutelako inolako antzik. Arantxak ez ditu ezta begi berdeak ere.
‎Kazetari ona omen da Beñat. Beñat entzuten duenak ez dezake kontrakorik erran. Beti ditu ideia originalak, beti dauzka kritika zorrotzak.
‎Han, ordea, punturik hegoaldekoenean, Virgilek badaki Maudeyk ez diola berak nahi beste gerturatzen utziko, berak nahi bezala hurreratzen utziko. Eta Maudeyk ere han daki, punturik hegoaldekoenean, Virgili ez zaizkiola begiak iristen, ez duela inoiz Kubarik ikusiko bestaldean, eta pentsatzen du ez denik ikusten ez duenak ez dakiela begiratzen.
‎Gezurra! Benetan diotsuet, pasatu ez duenak ez daki zer den iruzur salaketa bat jasotzea, iritzi publikoaren gaitzespena eta jazarpena jasatea, bat batean hutsaren hurrengoa sentitzea. Gordin bezain ozpin esango dizuet:
‎Insomnioa: bizi izan ez duenak ezin du ulertu, nozitu ez duenak ez daki zer den.
‎–Nekatzen ari naiz –ohartarazi zion– Autoan maleta zeneraman, barruan arropa garbia eta bidaiatzeko ohiko higiene tresnak. Joan etorri bat egin nahi duenak ez du horrelako ekipaiarik prestatzen.
‎Zikin sentitzen da. Nahiago du ispiluari ez begiratu, badaki ikusiko duenak ez diola graziarik eginen. Bizpahiru orduko loak mesede egin dio, baina minduta dago, gorputzez zein buruz.
‎Gosea pasatu duenak ez omen du inoiz ahazten. Tristurak, minak eta izuak baino memoria luzeagoa goseak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia