Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Euskara ikasteko beste motibazio bat ere adierazten dute: hizkuntza aldetik hizkuntza berezia dela eta hura ikasten duena euskararekiko harro sentitzen dela". " Esan beharra daukat Euskal Herriaren kasuan euskarak esanahi berezia daukala niretzat, euskarekiko ditudan sentimenduak ez dute zerikusirik gaztelerarekiko.
2011
‎Lehen erabili dugun motorearen adibideari jarraikiz, ehun zaldiko potentzia duen motorea CDH elkartea (edota beste edozein erakunde) da, motore horrek funtziona dezan ahalbideratzen duena euskaldunen optimizazioa eta erdaldunen positibizazioaren bidezko konpaktazioaren energia da, eta motorea martxan jarri eta gidatzen duena euskara elkartea (bere eragin eta gidaritza ahalmena dela medio).
2014
‎Hortaz, baieztatu egiten da, partzialki behintzat, 1 ereduan aurreikusten genuena. Alderdi psikopedagogikoan, euskara eta euskal kultura sustatzeko Proiektua da, hau duten eskoletan, eragin handiena duena euskararen eta euskal kulturaren ezagutzan eta erabileran ere.
2015
‎Azkenik, EEBBetako Santa Barbarako unibertsitateko irakurleak, ezin izan dizkie inkestak ikasleei helarazi, batetik lehen seihilabetekoan soilik ematen dituelako klaseak, eta bestetik, datuen babesarekin zerikusia duten arrazoi legalak tarteko, ikasleen emailak eskura ez dituelako. Aipagarria da unibertsitate hau dela bigarren ikasle kopuru handiena duena Euskara eta Euskal Kulturan matrikulatua: 2014ean 131 ikasle ibili ziren.
2016
‎kale neurketen emaitzetan ere eragina izango du. Elkarrizketa bateko hitz solte batzuk entzun ondoren, entzun duena euskaraz ala erdaraz esanik dagoen erabaki du datu jasotzaileak. Kode nahasketa eta alternantzia zenbat eta maizago ageri, orduan eta arazo larriagoa izango dute neurtzaileek solaskideak euskaraz ala erdaraz ari diren zehazteko.
2018
‎Bi rol zehaztu dituzte: batetik, ahobizi, ahal den guztietan euskaraz egiteko konpromisoa duen euskal hiztuna; bestetik, belarriprest, euskaraz ulertu behintzat egiten duen herritarra, eta konpromisoa hartzen duena euskaraz egiten dion hiztunari oztoporik ez jartzeko.
‎• Ideologia bat osatzen ari da esaten duena euskara ikastea eta erabiltzea eremu formalean ondo dagoela, erakundeak horren aldekoak direlako, baliabideak dituztelako eta bertan lan egiteko behar delako. Beraz, badu garrantzia horrek.
2022
‎Euskararekiko atxikimendua eta identitatea adierazten duten itemetan adostasun handiena lortu duena euskara gehiago edo hobeto jakiteko nahia izan da, euskararenganako gustua oso hurbil delarik; horien atzetik, euskal komunitatearekiko atxikipena dator.
‎Jarraian ageri den grafikoan euskararekiko atxikimendua eta identitatea adierazten duten itemetan jasotako erantzunak erakusten dira. Adostasun handiena lortu duena euskara gehiago edo hobeto jakiteko nahia izan da(% 70,4), euskararenganako gustua oso hurbil delarik(% 69,7); horien atzetik, euskal komunitatearekiko atxikipena dator(% 59,5), hirurak galdekatutakoen erditik gorakoaren aldeko erantzunekin.
‎Euskarari lotutako jarduera instituzionalaren balorazioan, gehiengoa ados dago euskara instituzionalki babesteko beharrarekin eta gehiengo zabal batek ez du uste dirua alperrik gastatzen ari denik. Datu esanguratsua, antzematean agertu den euskarak jendartean duen presentzia handitzeko nahiarekin batuta, aukera ematen duena euskararen aldeko bultzada handitzeko.
‎Honekin batera, iraunkortasuna eta progresibotasuna ere azpimarratu dute. Horretaz gain, hizkuntza alternantzia edo elkarrizketa elebidunak estrategia erabilgarritzat hartzen dira, baita solaskideek muda garatu nahi duena euskararen sinbolotzat hartzea ere, izan ere, horrela, jendea ez da harritzen euskaraz hitz egiterakoan eta, gainera, jendea zuzenean euskararen sinbolo den horri euskaraz zuzentzea ahalbidetu dezake.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia